2 turbot vs 1 turbo

Tõsisemad ja spetsiifilist laadi tehnilised arutelud erinevate tehniliste sõlmede üle 4x4 liikuri juures. Võta sõna kui tead millest räägid, lahmijad lendavad Idiot Cornerisse.

Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators

Kasutaja avatar
karu
True Off Roader!
Postitusi: 1488
Liitunud: P Nov 11, 2007 8:42 pm

2 turbot vs 1 turbo

Postitus Postitas karu »

Kuna olen turbotamas oma OM603 -e siis tekkis erinevaid foorume lugedes mõte, panna 1 suurema turbo asemel kaks väiksemat ehk 1 - 3 silinder esimene ja 4 - 6 silinder teine turbo. Miks nii, kuna mida suurem turbo, seda suurem õhukogus, samas mida mida suurem turbo, seda "uimasem" see turbo on ehk seda kõrgemate mootori pöörete juures see vajalik õhukogus saavutatakse. Väikseid turboid aga kui 2 paigaldada, peaks saama teoreetiliselt 2 korda suurema õhukoguse ehk saaks nö samapalju õhku kui suur annab aga juba madalamate pöörete juures, mis olekski eesmärk. Äkki kellelgi on kogemusi või kommentaare sellise lahenduse suhtes?
See kas 603 on õige doonor selleks või kas ta vastu peab või kas kuidas kütust keerata peale vms, siin pole mõtet arutada, räägiks ainult 2 vs 1 turbo teemal.

Raimo
Viimati muutis karu, K Okt 03, 2012 11:23 am, muudetud 1 kord kokku.
Tel 56224693
kala
DJ ja AÜ
Postitusi: 1381
Liitunud: K Nov 10, 2004 11:57 am
Asukoht: viimsi

Re: 2 turbot vs 1 turbo

Postitus Postitas kala »

2 on parem kui 1
Selle üle polegi midagi arutada,aga ma paneks nad üldse jadamisi.
Ise kaalun ka siin 2 peale üleminekut vähe teisel mootoril kuna hetkel turbo lag on metsik,esialgu proovin veel kuumakoja ära vahetada,aga tuleviku muusika on ikkagi 2.
Ameerikas on juba päris pop teema 3 turbot cumminsitel :)
56157755
Kasutaja avatar
Maaks
Rock Crawler
Postitusi: 978
Liitunud: P Okt 05, 2008 10:37 am
Asukoht: Tallinn, Ida-Virumaa

Re: 2 turbot vs 1 turbo

Postitus Postitas Maaks »

No kui sa turbod silindrite vahel ära jagad, siis on ka turbot ringiajava õhu kogus kohe 2x väiksem või sa plaanid nad suitsugaasi poolt järjest ühendada?
EDIT:
Mõistlik oleks ikkagi häälestada turbod eraldi tööle, aga erinevatele pööretele, muidu sul see turbo lag küll väiksmaks ei lähe. See eeldab aga gaasitrakti klappide paigaldamist.
Paraleeli paigaldatud turboga süsteem:
Pilt
Performance graafik võrreldes tavalise paigaldisega:
Pilt
Ehitusnäide:
Pilt
Rallikatel kasutatakse eraldi "paugutajaid" et turbol rõhku üleval hoida!
EDIT 2: Paigutist kah üks pilt
Pilt
Sisuliselt juhitakse väljalaskesse kütust, et see turbor tuure üleval hoiaks :D
Viimati muutis Maaks, K Okt 03, 2012 3:03 pm, muudetud 2 korda kokku.
Kasutaja avatar
karu
True Off Roader!
Postitusi: 1488
Liitunud: P Nov 11, 2007 8:42 pm

Re: 2 turbot vs 1 turbo

Postitus Postitas karu »

kala kirjutas:2 on parem kui 1
Selle üle polegi midagi arutada,aga ma paneks nad üldse jadamisi.
Ise kaalun ka siin 2 peale üleminekut vähe teisel mootoril kuna hetkel turbo lag on metsik,esialgu proovin veel kuumakoja ära vahetada,aga tuleviku muusika on ikkagi 2.
Ameerikas on juba päris pop teema 3 turbot cumminsitel :)
3 -e turbo puhul peaks vist kõik uued turbod ostma, muidu "sünroniseerimine" võib paras peavalu olla :?
Tel 56224693
Kasutaja avatar
karu
True Off Roader!
Postitusi: 1488
Liitunud: P Nov 11, 2007 8:42 pm

Re: 2 turbot vs 1 turbo

Postitus Postitas karu »

Maaks kirjutas:No kui sa turbod silindrite vahel ära jagad, siis on ka turbot ringiajava õhu kogus kohe 2x väiksem või sa plaanid nad suitsugaasi poolt järjest ühendada?
Hmmm, selles võib sul muidu ka õigus olla, kuigi millegipärast aga nad neid paralleelselt paigaldavad. Järjest ei plaaninud ühendada, järjest ühendades peaks teoreetiliselt tagumine saama hiljem ja väikesema rõhu.
Tel 56224693
Kasutaja avatar
TarviR
Rock Crawler
Postitusi: 672
Liitunud: E Mai 23, 2011 11:59 pm

Re: 2 turbot vs 1 turbo

Postitus Postitas TarviR »

Kui turbo lag probleemiks, siis tavaliselt soovitatakse kompressorit. Kas see on antud kontekstis paha mõte?
D4D+R6+V6
Kasutaja avatar
karu
True Off Roader!
Postitusi: 1488
Liitunud: P Nov 11, 2007 8:42 pm

Re: 2 turbot vs 1 turbo

Postitus Postitas karu »

TarviR kirjutas:Kui turbo lag probleemiks, siis tavaliselt soovitatakse kompressorit. Kas see on antud kontekstis paha mõte?
Ei ole paha mõte, teostada ka lihtsam, miks aga kompressoreid nii vähe kasutatakse, sellest ma siiani küll aru ei ole saanud, ju sellega ka mingi konks on.
Tel 56224693
Kasutaja avatar
tphnd
True Off Roader!
Postitusi: 1292
Liitunud: T Apr 20, 2010 4:13 pm
Asukoht: Vääna-Jõesuu

Re: 2 turbot vs 1 turbo

Postitus Postitas tphnd »

karu kirjutas:
TarviR kirjutas:Kui turbo lag probleemiks, siis tavaliselt soovitatakse kompressorit. Kas see on antud kontekstis paha mõte?
Ei ole paha mõte, teostada ka lihtsam, miks aga kompressoreid nii vähe kasutatakse, sellest ma siiani küll aru ei ole saanud, ju sellega ka mingi konks on.
mida suurem on kompressorist soovitav rõhk, seda rohkem kulub hobujõude selle ringiajamiseks
#redneckengineeringestonia
Kasutaja avatar
Maaks
Rock Crawler
Postitusi: 978
Liitunud: P Okt 05, 2008 10:37 am
Asukoht: Tallinn, Ida-Virumaa

Re: 2 turbot vs 1 turbo

Postitus Postitas Maaks »

karu kirjutas:
TarviR kirjutas:Kui turbo lag probleemiks, siis tavaliselt soovitatakse kompressorit. Kas see on antud kontekstis paha mõte?
Ei ole paha mõte, teostada ka lihtsam, miks aga kompressoreid nii vähe kasutatakse, sellest ma siiani küll aru ei ole saanud, ju sellega ka mingi konks on.
Konksust saad kohe aimu kui proovid ühte osta :-) Lühidalt - suht hinnalised asjad, eriti kui suurtest õhuhulkadest rääkida.
Kasutaja avatar
rommi
afroäi
Postitusi: 1931
Liitunud: P Veebr 15, 2004 12:59 am
Asukoht: California

Re: 2 turbot vs 1 turbo

Postitus Postitas rommi »

top fuel klassis ju ka kompressorid...
Rommi / near Rubicon with Cherokee XJ '00 Long Arm
Kasutaja avatar
Tarmu
Rock Crawler
Postitusi: 641
Liitunud: R Mär 07, 2008 9:49 am
Asukoht: Laulasmaa
Kontakt:

Re: 2 turbot vs 1 turbo

Postitus Postitas Tarmu »

Siga kallid mänguasjad on need !
Rocky(peer) Viis Kolm Neli Kaks Seitse Kuus Null Üks

http://tr-trans.eu/
Kasutaja avatar
TTUUL
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 155
Liitunud: N Jaan 05, 2012 10:09 am
Asukoht: Oru ja Saula küla piiril

Re: 2 turbot vs 1 turbo

Postitus Postitas TTUUL »

Et mida arvab bloweri rihm mudast ja veest. :?:
XJ ´91, 136KW AMC242, AW4, NP 242, ..... EX
ZJ ´95, 135KW AMC242+LPG II, 42RE, NP 242, ..... loheta väikserattaline gloobuse abiga teed otsiv igapäeva liikur.
Tahoe ´98, 190KW Vortec 5700 L31,4L60-E , NVG246, ..... small block ja suurem ratas.
ZJ ´96, 131KW AMC242, 42RE, NP 242, ..... teatri seades.
kala
DJ ja AÜ
Postitusi: 1381
Liitunud: K Nov 10, 2004 11:57 am
Asukoht: viimsi

Re: 2 turbot vs 1 turbo

Postitus Postitas kala »

rommi kirjutas:top fuel klassis ju ka kompressorid...
top fueli kompressor võtab jõust 2000hp maha ja annab 6000 hp juurde,selline asi jäi ühelt top fuelide võistluselt meelde :D
56157755
Kasutaja avatar
karu
True Off Roader!
Postitusi: 1488
Liitunud: P Nov 11, 2007 8:42 pm

Re: 2 turbot vs 1 turbo

Postitus Postitas karu »

Kas keegi siinsest 4x4 rahvast on reaalselt kompressori edukalt paigaldanud mõnele mootorile millel muidu kompressorit ei käi?
Tel 56224693
Kasutaja avatar
rommi
afroäi
Postitusi: 1931
Liitunud: P Veebr 15, 2004 12:59 am
Asukoht: California

Re: 2 turbot vs 1 turbo

Postitus Postitas rommi »

näe isegi chero kompressoriga olemas! :)

At the top of the Grand Cherokee range is the performance-oriented SRT-8 model, with a larger, 6.1L version of the Hemi V8 making 420 horsepower and 420 lb-ft of torque.
Pilt
Rommi / near Rubicon with Cherokee XJ '00 Long Arm
Vasta

Mine “Modifikatsioonid edasijõudnutele”