Kardaaninurk

Tõsisemad ja spetsiifilist laadi tehnilised arutelud erinevate tehniliste sõlmede üle 4x4 liikuri juures. Võta sõna kui tead millest räägid, lahmijad lendavad Idiot Cornerisse.

Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
rommi
afroäi
Postitusi: 1931
Liitunud: P Veebr 15, 2004 12:59 am
Asukoht: California

Kardaaninurk

Postitus Postitas rommi »

Selline mure, et 4Runneri esikardaanil liiga väike nurk. Kas üldse annaks originaalkardaaniga midagi ette võtta või miskit odavamat lahedust leida?
Praegu on nii, et kui sild rippu lasta siis jääb kardaani peale toetuma.

Kardaan ise tavaline topeltristidega nagu ikka, pilt ka:
Pilt
Just see topeltristidega ots annabki liiga vähe nurka.

rommi
Rommi / near Rubicon with Cherokee XJ '00 Long Arm
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

Kas nurklihvijaga ei anna kardaaniristi silmade otsi ja pesi veidi õgvendada, et saaks käiku juurde. Või on probleem topelt ristide sees olevas vedruga tsentreerijas, kui asi selles siis lihvimisest pole tolku. Kas silla nurka ei saa nii palju muuta, et kardaani flants jääks vähe ülespoole vahtima? Kui ükski neist asjadest ei anna tulemust pole sul muud varianti kui vahekasti allapoole laskmine, või kõik mainitud tegevused korraga.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

Eriku jutt õige.
Ja kuna liig liiale haiget ei tee, siis panen veel korra õpetliku lingi kardaanide hingeelu tutvustama.
http://www.pirate4x4.com/tech/billavist ... index.html
+372 5028488
Kasutaja avatar
rommi
afroäi
Postitusi: 1931
Liitunud: P Veebr 15, 2004 12:59 am
Asukoht: California

Postitus Postitas rommi »

no nii saaks kohe enamvähem, kui ma keeraks silda veidi ülespoole üle. Kardaan ise annab pikkuselt välja aga ma kartsin et jama tekib vibratsiooniga. Ja siis peaks pidevalt hube kruttima.
Võtan peagi lahti siis selgub mis seal teha annaks. Tegelikult piisaks isegi mõnest kraadist. Praegu on nii, et kui kardaan vahekasti külge keerata siis jääb flansist mingi 3-4cm allasuunas puudu.
Rommi / near Rubicon with Cherokee XJ '00 Long Arm
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

Suuremast või väiksemast vibrast ei pääse sa liftitud auto puhul nii, ehk naa.
Kardaani max. nurk peab ikka varuga olema, e. rohkem kui lihtsalt sild rippes.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
rommi
afroäi
Postitusi: 1931
Liitunud: P Veebr 15, 2004 12:59 am
Asukoht: California

Postitus Postitas rommi »

Selline küss - mis juhtuks siis kui ma teeks selle topeltristidega otsa veidi ümber. Seal on sees laagri peal istuv auguga kuul, milles käib vedruga sõrm sees. Nüüd kui liigend paendub, keerab kuul ennast ja äär tuleb ette. See on simmeri äär ja midagi teha ei anna.

Saaks aga kõvasti juurde sellega, kui kaotaks selle sõrme üldse ära. Huvitav mis võiks juhtuda?

rommi
Rommi / near Rubicon with Cherokee XJ '00 Long Arm
lok665
Fitting 38"
Postitusi: 274
Liitunud: T Jaan 04, 2005 12:24 pm
Asukoht: nömme

Postitus Postitas lok665 »

Mul patrolil on see kuulike sealt teadmatta pôhjustel lahkunud,ning imestasin jupp aega kuskohast selline imelik kilin-kolin tuli.Aga midagi enamat kui sealt ristist loksudes pole küll halvemaks teind,sõitsin ju niimoodi kogu kevadsõidu.
DIESEL POWER
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

Kaota ära eks siis näed :lol: . Kui midagi muud ei juhtu saad varsti rehepeksu masina.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Re: Küsimus?

Postitus Postitas jr »

jaan mmc kirjutas:Teab keegi rääkida miks ei kasutata gardaanidel tüüpilise rist liigendi asemel, sõiduautodel levinud kuulidega püsikiirus liigendit, mille omadused nurga all töötada paremad peaks olema? Nt. Pajero Spordil selline e. gardaani kasti poolsena kasutusel.
Nõrk on selline liigend lihtsalt. Ja vastupidava ehitus on liiga kallis.
+372 5028488
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

Sõltub: kindlasti on kuulligend pigem vastupidavam tänu oma heale omadusele väändemomenti sujuvalt üle kanda aga probleemiks on kuumenemine nurga all ja kõrgetel pööretel.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
porikärbes
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 101
Liitunud: L Okt 13, 2007 12:41 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas porikärbes »

tule jimny garaazist läbi ja näitan sulle orig.kardaani,. seal otsas kuul liigend juba originaalis, nurk oopis parem kui ristil, meil ei olnud vaja kasutada kuna nurk sai nii normaalne.
Jaanus,Rommi
Vasta

Mine “Modifikatsioonid edasijõudnutele”