küsimus lumefreesi aretamiset

Tõsisemad ja spetsiifilist laadi tehnilised arutelud erinevate tehniliste sõlmede üle 4x4 liikuri juures. Võta sõna kui tead millest räägid, lahmijad lendavad Idiot Cornerisse.

Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators

Muska71
Fitting 38"
Postitusi: 212
Liitunud: R Dets 29, 2006 2:52 pm
Asukoht: KEILA

küsimus lumefreesi aretamiset

Postitus Postitas Muska71 »

PÜlaanis uazile lumepuhur ette külge aretada.Mootoriks nissani diiselMõte suundub hüdraulika peale,mootorile hürdapump aretada ja füdramootor puhuri tigu ringi ajama.Siid küsimus kui suur peaks pump molema ja kui suur füdramootor olema?näiteks sellisele http://www.sami.ee/index.php?id=13957 ,või sellisele http://www.talutehnika.ee/index.php?op= ... 48&kat=388
virgo
True Off Roader!
Postitusi: 1247
Liitunud: R Dets 10, 2004 7:16 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas virgo »

Ainult ühe asja tarbeks hüdraulika? Kui on vedelemas komponendid siis küll...lihtsam ja otsatrbekam ilmselt tekitada PTO. Hüdropumba,lõdvikute,hüdromootori ja muu hinna eest saab vast harju keskmise pto-ga gaz-i kasti ja kardaani+puki korraliku laagriga.
Taaskord subjektiivne arvamus.
PS. Veel lihtsam on sahk ette teha :D
Parimat.
Virgo
Mudas alates 2003.
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2864
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Postitus Postitas totu »

Lumefrees küsib päris mitu kW, eraldi mootor ja sidurilt otse rootorile on vast mõistlikuim lahendus. Hüdraulika ei ole otstarbekas. Kardan et PTO ei pea autolaiuse freesi käitamist vastu aga võin eksida.
Tehtud, mõeldud.
Muska71
Fitting 38"
Postitusi: 212
Liitunud: R Dets 29, 2006 2:52 pm
Asukoht: KEILA

Postitus Postitas Muska71 »

virgo kirjutas:Ainult ühe asja tarbeks hüdraulika? Kui on vedelemas komponendid siis küll...lihtsam ja otsatrbekam ilmselt tekitada PTO. Hüdropumba,lõdvikute,hüdromootori ja muu hinna eest saab vast harju keskmise pto-ga gaz-i kasti ja kardaani+puki korraliku laagriga.
Taaskord subjektiivne arvamus.
PS. Veel lihtsam on sahk ette teha :D
Parimat.
Virgo
Sahk praegu ees ja iga päevaga tuleb lund juurde ja varsti sahk teovõimetu.Mis see pto-ga gasi kast on?Pole kuulnudki.
Miski suurem hüdramootor olemas ja seda peab vist mingi nz 32 või 50 toitma.
virgo
True Off Roader!
Postitusi: 1247
Liitunud: R Dets 10, 2004 7:16 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas virgo »

Lumepuhur ei ole võimekam kui harju keskmine sahk...põhiprobleem on selles, kuhu lund paigutada. Snowblower suudab kõrgema hunniku tekitada, sahaga saad rohkem lund endast ja valdustest eemale teisaldada..kellele ema, kellele tütretütar :D:D
Virgo
Mudas alates 2003.
Muska71
Fitting 38"
Postitusi: 212
Liitunud: R Dets 29, 2006 2:52 pm
Asukoht: KEILA

Postitus Postitas Muska71 »

Lumepuhur on võimekam.Mullu talvel kittis tee niivisi täis,et isegi suured traktorid ei teinud sahaga midagi,frontaallaadur kaevas tee lahti.Koduõuel meetrised hanged siis pole sahaga enam midagi teha,puhuriga uuristaks lumest läbi.
Kasutaja avatar
runn
Rock Crawler
Postitusi: 622
Liitunud: R Aug 18, 2006 8:48 pm
Asukoht: Maakera
Kontakt:

Postitus Postitas runn »

Lumepuhuri(freesi) tööpõhimõtte on massi kiirendamisel. UAZ laius 2m siis sellise lume koguse liikuma panemiseks ja auto enda liigutamiseks koos ei piisa 70KW.
Ehk nii kiiresti kui liigub masin(aeglusti 1.käik) + auto laius on lume min kogus mille sa pead kiirendama 0... m/s2 (vastavalt kui kaugele soovid lund lennutada).
PTO korral leida õige ülekandearv lakke vaadates ....
:roll:
Hüdraulika on lihtsam

Vene tehnika näide: lennuvälja Zil 157(6x6) kasutas puhuri käitamiseks teist samasugust mootorit. Lume lennutas 6...8m kaugusele.

Jõudu ehitamisel, arvan et lumi saab otsa enne kui tööle saad hakata aga talvi tuleb veel. 8)
Labidas ja Leatherman = Vepski finis. WILD RIDE OÜ. Mongoolias käidud. Kord aastas peab kirikus ka käima...
Veel elus Visa Hing. Start 2004a nr. 174.
4x4 karikasarja 1. koht TR-1 2012. 4x4 karikasarja 2.koht TR-1 2013
Autoga saab Tallinnast Kambodzasse. Tel 5114973
Peep
Mudder
Postitusi: 67
Liitunud: E Mär 06, 2006 8:46 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Peep »

Otseselt ise pole kokku puutunud selliste suurte masinatega aga nati olen ka neid eemalt imetlenud.
Meenub, et Tallinna lennujaam kunagi müüs osta.ee s sellist freespuhurit ja see masin oli kas URAL või KRAZ ja sellel oli puhuri jaoks kastis mingi tankimootori moodi monstrum, kahjuks ei mäleta enam seadme laiust.

Olen näinud töötamas ka tavalist ZIL i puhuriga ja sellise puuderlumega nagu meil hetkel on oli lumepilv masinast kuni paarkümmend meetrit.


Eelmine talv nägin töötamas suurt laadurit, millel oli kopa asemel see puhur ja see toodi välja peale suurt tormi kui muu tehnikaga miskit teha polnud (sellel oli hüdromootoriga).

Imestasin, miks Padaoru kandis sellist ei kasutatud, viskab lume ilusti eemale.
honkomees
True Off Roader!
Postitusi: 1288
Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval

Postitus Postitas honkomees »

Teedesüsteemis oli vanasti igas teedevalitsuses üks sedasorti rootorlumepaiskurmasin. Meie muuseumi kogus on RS-ZIS-151 ja Urali baasil apastraat. Esimesel on peal 2 zahhari mootorit, teisel lisaks originaal bensukale rootori ringiajamiseks tõesti vanakooli väiksem tankidiisel. Lisaks oli varinte mitu, KrAZi baasil, MoAZ, ZiL'il oli tankidiisel, mis ajas ringi mõlemat, nii autot kui rootorit.
Lumevaestel aastatel ja tänu kiirsahkadele kadus nende järgi vajadus ning ära nad kaotati teedemajanditest.
kala
DJ ja AÜ
Postitusi: 1381
Liitunud: K Nov 10, 2004 11:57 am
Asukoht: viimsi

Postitus Postitas kala »

virgo kirjutas:Lumepuhur ei ole võimekam kui harju keskmine sahk...põhiprobleem on selles, kuhu lund paigutada. Snowblower suudab kõrgema hunniku tekitada, sahaga saad rohkem lund endast ja valdustest eemale teisaldada..kellele ema, kellele tütretütar :D:D
Virgo
Täitsa vale jutt,kunagi töötasin teedeehitus ja talvel teede hooldus firmas,neil oli ka olemas hädajuhtudeks puhur,närib ennast igalt poolt läbi.
See oli mingi scania mootoriga versioon.
Pirita tee bussirajal lükkab puhuriga traktor ja see lennutab ka ikka korralikult kaugele.
56157755
Ten
Fitting 38"
Postitusi: 228
Liitunud: K Mai 13, 2009 11:37 pm
Asukoht: Valgejõe

Postitus Postitas Ten »

Vene kroonus olin lennuväes ja nägin seal neid aparaate.Zil 157 baasil ehitatud rootoril ei olnud originaal mootorit ja kogu mängu käitas raamil olev traktori mootor.Urali baasil tehtud masinal oli originaal mootor ja raamil tanki diisel.Viskasid nad lund ikka hästi kaugele ja vahel oli ilus näha,kui sisse söödud raja tuled kustusid lume joas.

Zil rootori mark oli vist D 470.
soul
Rookie
Postitusi: 1
Liitunud: L Okt 07, 2006 9:36 pm

Postitus Postitas soul »

Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17319
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
elmarm
Rock Crawler
Postitusi: 539
Liitunud: N Jaan 06, 2011 5:37 pm
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas elmarm »

honkomees kirjutas:Teedesüsteemis oli vanasti igas teedevalitsuses üks sedasorti rootorlumepaiskurmasin. Meie muuseumi kogus on RS-ZIS-151 ja Urali baasil apastraat. Esimesel on peal 2 zahhari mootorit, teisel lisaks originaal bensukale rootori ringiajamiseks tõesti vanakooli väiksem tankidiisel. Lisaks oli varinte mitu, KrAZi baasil, MoAZ, ZiL'il oli tankidiisel, mis ajas ringi mõlemat, nii autot kui rootorit.
Lumevaestel aastatel ja tänu kiirsahkadele kadus nende järgi vajadus ning ära nad kaotati teedemajanditest.
Huvitav, kas tankidiisilt tuli rootorile otse ülekanne või läbi hüdropumba?
Maastikuvõimekus
http://www.pritsumees.ee/
5 112 112
honkomees
True Off Roader!
Postitusi: 1288
Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval

Postitus Postitas honkomees »

elmarm kirjutas:
honkomees kirjutas:Teedesüsteemis oli vanasti igas teedevalitsuses üks sedasorti rootorlumepaiskurmasin. Meie muuseumi kogus on RS-ZIS-151 ja Urali baasil apastraat. Esimesel on peal 2 zahhari mootorit, teisel lisaks originaal bensukale rootori ringiajamiseks tõesti vanakooli väiksem tankidiisel. Lisaks oli varinte mitu, KrAZi baasil, MoAZ, ZiL'il oli tankidiisel, mis ajas ringi mõlemat, nii autot kui rootorit.
Lumevaestel aastatel ja tänu kiirsahkadele kadus nende järgi vajadus ning ära nad kaotati teedemajanditest.
Huvitav, kas tankidiisilt tuli rootorile otse ülekanne või läbi hüdropumba?
otse kardaanidega, vahel pneumosidur, mis oli regullitud etteantud momendile ja täitis ka ülekoormussiduri ülesannet
Vasta

Mine “Modifikatsioonid edasijõudnutele”