Vintsi kaugjuhtimispult ja katkesti

Tõsisemad ja spetsiifilist laadi tehnilised arutelud erinevate tehniliste sõlmede üle 4x4 liikuri juures. Võta sõna kui tead millest räägid, lahmijad lendavad Idiot Cornerisse.

Moderaatorid: jr, erik, Veiko, Moderators

Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 15952
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Vintsi kaugjuhtimispult ja katkesti

PostitusPostitas Landy » P Veebr 07, 2010 10:58 am

Selline imelik küsimus.
Ilmslet kasutavad vintsi kugjuhtis moodulid/puldid piirtud arvu sagedusi, kanaleid ja koode ning ei saa välistda, et metsas kaks hiinas tehtud pulti sama "keelt" räägivad.

Kas keegi siinsest rahvast on oma vintsi kaugjuhtimispuldi plokile ka katkestuslüliti vahele pannud, et katkestada raadiohäire või samal sagedusel töötava teise puldi tekitatud ebasoovitavaid käsklusi?

Kas on mull luulud või on tegu tõiselt võetava murega?
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi ja MTÜ Tehnikaspordiklubi "Imedepõld"
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2493
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

PostitusPostitas totu » P Veebr 07, 2010 11:19 am

Kas sellisel puldil, võistlus- ja sfariautol, üldse mõtet on? Kui on vähemalt 2 inimest, toimib suurepäraselt kabiinis olev lüliti. Kindlasti on raadiopult väga asjalik metsa-, jahi- ja kalameestele. Nemad müdistavad tihti üksinda metsas aga sel juhul ei leidu ka "raadiohäirijaid". Oli omalgi kindel plaan selline asi soetada aga kahe aasta jooksul ei ole kordagi sellest puudust tundnud ja seega jääb ilmselt soetamata.Sorry, teema solkimise pärast.
Igatahes on mõistlik, sõltumata puldi ja lülitite tüübist ja arvust, installida "pealüliti" kogu selle krempli toiteahelsse.
Tehtud, mõeldud.
margus61
Zootramm
Postitusi: 649
Liitunud: N Okt 19, 2006 12:02 pm
Asukoht: Tallinn-Nõmme & Noarootsi

PostitusPostitas margus61 » P Veebr 07, 2010 11:38 am

Kuna enam ei võistle, pole kogemus kuigi kaalukas, aga ehk on jutt ikka abiks.

Mul on salongis vintsile kaks lülitit vintsi releedele toite andmiseks. Üks on kolme fikseeruva asendiga - vints väljas, vintsi juhtimine seest, vintsi juhtimine väljast (kaugjuhtimispuldi abil). Teine on mittefikseeruvate asenditega: vints sisse-välja, kui esimesest lülitist toidet peale saab. Süsteem tervikuna täitsa toimib ja ise rahul, kaabelduses pole ka midagi keerulist.
Kasutaja avatar
weix2
Fitting 44"
Postitusi: 423
Liitunud: K Sept 03, 2008 8:14 pm
Asukoht: Rakvere, Palmse, 51kaksüks740

PostitusPostitas weix2 » P Veebr 07, 2010 1:11 pm

Just enne Saarekolli sai ka hydrovints peale kruvitud ja komplektis oli kaasas raadjoteel juhtimis karbike. Tekkis samuti kõhklus mis siis kui.
Proovisime kättejuhtuvat teist pultti, mis samast seeriast ei too ei tahtnud küll meie vintsi liigutada.
Hetkeseisuga paraleelset juhtmetpidi lylitust pole. Kui manuaalselt vaja liigutada siis juhtkangid kapotiall.
Toas on lyliti, mis lükkab välja hydropumba magnetsiduri, et kui tõesti miski sagedus kuskil kattub saab selle kohe välja lylitada.

Ootan samuti huviga tagasisidet kasutajatelt.

Pilt
Veiko Aart 51 kaksüks 740
Offroad is better road than bad road!
Asjaarmastajad 179
Kasutaja avatar
aadu
Fitting 44"
Postitusi: 482
Liitunud: T Mär 18, 2003 9:43 pm
Asukoht: Tallinn, Õismäe; Helsingi, Lassila
Kontakt:

PostitusPostitas aadu » P Veebr 07, 2010 1:39 pm

Minul on samuti lisalüliti pandud... nii igaks juhuks :P
Parem karta kui kahetseda.
Vastuvõtja karp on kinnitatud kindalaekasse ja sinna karbi külge õnnestus pisike lüliti monteerida. Nüüd kui võtan kindalaekast puldi, lülitan ka värgi sisse- mugav.
Ei takista vallid, ei takista kraav...
Kaarel Puk; Turist; võistkond Lendorav; :driving ; Sõitis Uunoga Ümber Eesti 1999
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 15952
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

PostitusPostitas Landy » P Veebr 07, 2010 2:10 pm

totu kirjutas:Kas sellisel puldil, võistlus- ja sfariautol, üldse mõtet on? Kui on vähemalt 2 inimest, toimib suurepäraselt kabiinis olev lüliti. Kindlasti on raadiopult väga asjalik metsa-, jahi- ja kalameestele. Nemad müdistavad tihti üksinda metsas aga sel juhul ei leidu ka "raadiohäirijaid".... .
Igatahes on mõistlik, sõltumata puldi ja lülitite tüübist ja arvust, installida "pealüliti" kogu selle krempli toiteahelsse.

Kuna see pult tuli ilma minu rahalise sekkumiset kätte ja salongi lüliti install on juba mitu aastat veninud, siis sai see esilagu viimase aseainena paigaldatud. Lisaks muidugi üksi vintsimise hõlbustamiseks.
Mul olnud 3-4 juhust kus üksi pikalt vintsida on olnud vaja ja siis ikka üsna nadi olnud selle juhtmega puldiga nikerdada.

Sai teine tänu Tarmo abile ka pele pandud. Nüüd vaid vaja veel lüliti vahele panna .
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi ja MTÜ Tehnikaspordiklubi "Imedepõld"
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 15952
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

PostitusPostitas Landy » P Veebr 07, 2010 2:12 pm

margus61 kirjutas:Mul on salongis vintsile kaks lülitit vintsi releedele toite andmiseks. Üks on kolme fikseeruva asendiga - vints väljas, vintsi juhtimine seest, vintsi juhtimine väljast (kaugjuhtimispuldi abil).Süsteem tervikuna täitsa toimib ja ise rahul, kaabelduses pole ka midagi keerulist.

Väga hea idee, saab kindlasti plaani pandud!
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi ja MTÜ Tehnikaspordiklubi "Imedepõld"
Kasutaja avatar
tont
Fitting 38"
Postitusi: 251
Liitunud: L Okt 28, 2006 8:44 pm
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas tont » P Veebr 07, 2010 2:20 pm

Loomulikult peab olema lüliti vahel.
Ideaalne on kolmepooluseline lüliti.
Esimene raadiopult, teine asend off ja kolmas käsijuhtimine.
Varjant on ka kahepooluseline lüliti ja lisaks on-off lüliti. mis katkestab toidet.
Mida iganes sa ka ei tee peab säilima võimalus kogu toite liin välja lülitada.
Ja loomulikut ei tohi olla võimalus asju paraleelselt kasutada.

Tont on rääkinud.
8)
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5133
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

PostitusPostitas tarmo » P Veebr 07, 2010 2:50 pm

tont kirjutas:Ja loomulikut ei tohi olla võimalus asju paraleelselt kasutada.

Miks see paha on?

Mul on võistlusmasinal nii, et tavalise juhtmega puldi pesa on ette esivõre külge välja toodud ja salongis on 2 lülitit: vints ON-OFF ja teine siis kerimiseks sisse ja välja (normaalasendis keskel).
Ei näe probleemi, et need asjad paralleelis on. Kui juba mingil põhjusel juhtmega puldi pean külge pistma, siis salongis samal ajal nii ehk naa keegi nuppe ei näpi.
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Kasutaja avatar
tont
Fitting 38"
Postitusi: 251
Liitunud: L Okt 28, 2006 8:44 pm
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas tont » P Veebr 07, 2010 3:00 pm

tarmo kirjutas:
tont kirjutas:Ja loomulikut ei tohi olla võimalus asju paraleelselt kasutada.

Kui juba mingil põhjusel juhtmega puldi pean külge pistma, siis salongis samal ajal nii ehk naa keegi nuppe ei näpi.


Naeseri seadus:
Te võite teha asja lollikindlaks, aga te ei saa teha teda päris lollikindlaks

peace:
fassi
Mudder
Postitusi: 84
Liitunud: P Aug 17, 2008 12:43 am
Asukoht: kiisa 56 462 964

PostitusPostitas fassi » P Veebr 07, 2010 6:55 pm

Vintsi puldist ei oska küll kaasa rääkida aga need autode peal olevad hüdrotõstukid mida küll kraanadeks kutsutakse neil on nii,et kui mitu tükki korraga kõrvuti töötavad siis need mille sagedused väga kattuma hakkavad siis lülituvad kraanad hoopis välja.Miskipärast usun,et nendel pultidel on ehk sama truvalisuse katkesti peal.Antennikarbi pildi põhjal tehtud oletus.Kraanadel sarnane.Katkesti neil antenniboxi sisseehitatud.
lr 60 juubeli männiku 3 koha kaardilugeja
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2493
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

PostitusPostitas totu » P Veebr 07, 2010 7:50 pm

tont kirjutas:
tarmo kirjutas:
tont kirjutas:Ja loomulikut ei tohi olla võimalus asju paraleelselt kasutada.

Kui juba mingil põhjusel juhtmega puldi pean külge pistma, siis salongis samal ajal nii ehk naa keegi nuppe ei näpi.


Naeseri seadus:
Te võite teha asja lollikindlaks, aga te ei saa teha teda päris lollikindlaks

peace:

Kui mõlemad solenoidid korraga rakenduvad (paraleelühenduse korral võimalik et keegi õuepuldiga tahab peale- ja keegi teine salongi nupust tahab maha kerida), ei juhtu mitte kui midagi. Ei teki lühist ja mootor ei käi. Meil mõlemad vintsid paraleelühenduses (armatuurlaua lüliti ja pult), mõlema vintsi ühises toiteahelas "pealüliti" (I aste annab toite lülititele ja pultidele, II aste lülitab vintsi valgustuse) ja toimib suurepäraselt.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
hulkur
been there, done that
Postitusi: 1548
Liitunud: E Okt 25, 2004 4:39 pm
Asukoht: N59:38:21 E25:30:32
Kontakt:

PostitusPostitas hulkur » P Veebr 07, 2010 8:56 pm

Mul on siledal mersul 3 asendiga lüliti: ON (salongilüliti) - OFF - ON (raadio remote). On hea.
vtl
asjade olemus - see on imelihtne
Postitusi: 635
Liitunud: P Okt 09, 2005 1:55 am
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas vtl » P Veebr 07, 2010 8:57 pm

tarmo kirjutas:Ei näe probleemi, et need asjad paralleelis on. Kui juba mingil põhjusel juhtmega puldi pean külge pistma, siis salongis samal ajal nii ehk naa keegi nuppe ei näpi.


Ükskõik, mida Sa ehitad, on see maja või auto elektrisüsteem, on esimene ja elementaarne nõue see, et suvaliste kasutajale kättesaadavate juhikute kombinatsioonis ei tohi olla võimalik lühise tekitamine.
Mõte sellest, et "aga ma ju ise tean, kuidas tohib ja kuidas ei tohi lülitada" EI PÄDE. Mitte kunagi ei või teada, millal Sinu masinat on sunnitud kasutama keegi teine - näiteks päästetöötaja, ajal, mil Sa ise teadvusetult maas lamad. Must stsenaarium, aga sugugi mitte ainus võimalik.

totu kirjutas:Kui mõlemad solenoidid korraga rakenduvad (paraleelühenduse korral võimalik et keegi õuepuldiga tahab peale- ja keegi teine salongi nupust tahab maha kerida), ei juhtu mitte kui midagi. Ei teki lühist ja mootor ei käi. Meil mõlemad vintsid paraleelühenduses (armatuurlaua lüliti ja pult), mõlema vintsi ühises toiteahelas "pealüliti" (I aste annab toite lülititele ja pultidele, II aste lülitab vintsi valgustuse) ja toimib suurepäraselt.


Klassikalises 4 solenoidiga sildlülituses juhtub see, et rootorimähis lühistatakse ära ning kogu toitepinge juhitakse staatormähisele, mis muidu peaks rootoriga järjestikku olema. Vints loomulikult ringi käima ei hakka ning mõne sekundiga tõenäoliselt ei juhtu midagi. Pikema kärsatamise peale kuumeneb staatorimähis ilmselt üle koos tulenevate tagajärgedega.
GSM: 5039624
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5133
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

PostitusPostitas tarmo » P Veebr 07, 2010 11:09 pm

vtl kirjutas:Ükskõik, mida Sa ehitad, on see maja või auto elektrisüsteem, on esimene ja elementaarne nõue see, et suvaliste kasutajale kättesaadavate juhikute kombinatsioonis ei tohi olla võimalik lühise tekitamine.
Mõte sellest, et "aga ma ju ise tean, kuidas tohib ja kuidas ei tohi lülitada" EI PÄDE. Mitte kunagi ei või teada, millal Sinu masinat on sunnitud kasutama keegi teine - näiteks päästetöötaja, ajal, mil Sa ise teadvusetult maas lamad. Must stsenaarium, aga sugugi mitte ainus võimalik.

Ärme nüüd absurdsusesse ka lasku eksole.
Kas ma peaksin päästetöötaja tarvis siis kõikide nuppude jaoks tähendused ka armatuurile trükkima, et mine tea :roll:
Või näiteks tegema manuaali kättesaadavasse kohta, et näiteks jumala eest keegi ei unustaks jahutusventikat OFF asendisse (saab lülitada automaatrežiimi, sundrežiimi ja päris välja)...
Selliseid nüansikesi on absoluutselt kõikidel võistlusautodel, mida teavad ainult meeskonna liikmed, ja mida keerukamaks süsteem ajada, seda suurem tõenäosus on, et midagi saba annab kõige olulisemal hetkel.

Samamoodi võib pilpaid lendama hakata, kui unustad näiteks mehhaanilise vintsi freespooli lukku ja ka väljavõtte käigu sisse - tõsi küll, meil on tehtud selleks puhuks buzzer koos suure punase LEDiga.

Kokkuvõtvalt - loll saab kirikus ka peksa :lol: (ei ole vihje kellegi pihta)
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874

Mine “Modifikatsioonid edasijõudnutele”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline