Terasplekk vesrus alumiinium

Tõsisemad ja spetsiifilist laadi tehnilised arutelud erinevate tehniliste sõlmede üle 4x4 liikuri juures. Võta sõna kui tead millest räägid, lahmijad lendavad Idiot Cornerisse.

Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators

Vasta
Juss1
Mudder
Postitusi: 58
Liitunud: K Mai 20, 2009 8:08 am
Asukoht: Tartu

Terasplekk vesrus alumiinium

Postitus Postitas Juss1 »

Kas alumiiniumi kasutamine on mõtekas?
Terase ja alumiiniumi erikaalude vahe on 5kg,terve auto ehituseks läheb kuskil 12m2 kaaluga 1mm puhul 96 kg, 1,2 mm puhul 115 kg ,alumiiniumi 12m2 puhul 2mm 72 kg,lisades lattraud,needid,poldid ja lisateras,et moodustada kinnituskohtasi ,siis kogu kaaluvahe ei tule suur ,1mm pleki kasutusel 24 kg puhast kogust arvestades ja 1,2 mm pleki puhul 43 kg,kaaluvahe vähendab lisaterase kasutamine alumiiniumi kinnitamiseks.Suuremate pindade toestamiseks tuleb mõlemal materjalil kasutada lisatugevdusi või paindeid,et vähendada pleki lokkima minekut ,paksema alumiiniumi kasutamisel on teraspleki kasutamine juba kaalult kergemja ka terasplekk maksab vähem.teraspleki kasutamist mõtlen iseehitatud torust raamiga masinatel,(kapotid ja uksed võimalik teha ikkagi alumiinium konstruktsioonile kuna siis ka võimalik kasutada alumiinium karkassi kuid kas kestab ei tea ),kuna isegi väike alumiiniumist painutatud tuledele mõeldud kronsa murdub vibratsiooni tagajärjel pikema kasutuse tagajärjel stanges veokatel(ise näinud),kuid muud kaitseplekid oleks ehk mõtekam teha terasest või eksin rängalt?Tänavamasinatel,mis kallid on kasutusel ka alumiinium(kapotid,tiivad),kuid need on pressitud ja ei saa niipalju vatti ning sõidavad suht heal teel.
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17326
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Terasplekk vesrus alumiinium

Postitus Postitas Landy »

Juss1 kirjutas:Tänavamasinatel,mis kallid on kasutusel ka alumiinium(kapotid,tiivad),kuid need on pressitud ja ei saa niipalju vatti ning sõidavad suht heal teel.
Land Rover-eid on 60 aastat vaid alumiinium kerdetilidest tehtud... Väga tänavaautodeks ei nimetaks ja enamus saab ikka korralikult vatti. Kusjures Defenderil puudun kassikaline kere mille külge plekid kinnituvad. Paneelid on oma vahel kokku needitud või mõne paksema liistuga ühendatud.

http://www.landrover.pri.ee/lr90/galeri ... /index.htm
http://www.landrover.pri.ee/lr90/galeri ... /index.htm
http://www.landrover.pri.ee/lr90/galeri ... /index.htm
http://www.landrover.pri.ee/lr90/galeri ... /index.htm
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
enx
True Off Roader!
Postitusi: 1171
Liitunud: K Veebr 20, 2008 7:01 pm
Asukoht: Saaremaa

Re: Terasplekk vesrus alumiinium

Postitus Postitas enx »

Landy kirjutas:
Juss1 kirjutas:Tänavamasinatel,mis kallid on kasutusel ka alumiinium(kapotid,tiivad),kuid need on pressitud ja ei saa niipalju vatti ning sõidavad suht heal teel.
Land Rover-eid on 60 aastat vaid alumiinium kerdetilidest tehtud... Väga tänavaautodeks ei nimetaks ja enamus saab ikka korralikult vatti. Kusjures Defenderil puudun kassikaline kere mille külge plekid kinnituvad. Paneelid on oma vahel kokku needitud või mõne paksema liistuga ühendatud.

http://www.landrover.pri.ee/lr90/galeri ... /index.htm
http://www.landrover.pri.ee/lr90/galeri ... /index.htm
http://www.landrover.pri.ee/lr90/galeri ... /index.htm
http://www.landrover.pri.ee/lr90/galeri ... /index.htm


Päris mitmel Defenderil näinud tänavapildis et küljed lainetavad ja kusjuures üsna uutel. Metsa auto suhtes see tähtsust nii väga ei oma aga kui sul on defender igapäeva sõidukukiks linnas siis küll eriti head meelt ei tee kui näed oma autol paari aasta pärast lainetavaid külgi.
Kasutaja avatar
LR90
I live off from the mud
Postitusi: 1563
Liitunud: T Dets 28, 2004 1:55 pm
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: Terasplekk vesrus alumiinium

Postitus Postitas LR90 »

enx kirjutas:

Päris mitmel Defenderil näinud tänavapildis et küljed lainetavad ja kusjuures üsna uutel. Metsa auto suhtes see tähtsust nii väga ei oma aga kui sul on defender igapäeva sõidukukiks linnas siis küll eriti head meelt ei tee kui näed oma autol paari aasta pärast lainetavaid külgi.
Tänavapildis lainetavate külgedega Defendrile keegi näpuga ei näita,
see viitab auto sihipärasele kasutamisele, küll aga näidatakse lainetavate
külgedega LC 120-le.
kui suureks saan, hakkan DEFENDERIKS
Juss1
Mudder
Postitusi: 58
Liitunud: K Mai 20, 2009 8:08 am
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Juss1 »

Täiesti nõus,kuid tehasetoodangul on detailid tehtud pressi ja vormi meetodil,siis saab kerge vaevaga seeriamasinate detaile toota ja kokku neetida,kuid iseehitatud masinatel on vaja liiga palju muud toematerjali ja see väike kaaluvahede vahe mis tekib,kui üldse tekib ei ole seda nikerdamist väärt,samas nagu Erik kirjutas ,et võimalus kasutada eritugevat 0,5 terasplekki mida nemad kasutavad ,siis kaaluvahe ju olematu või isegi kergem,kuna pole neete ja keevitamine lihtsam tegevus.
Mina olen läbi igasuguste arvutuste ja kaalude võrdlemisel läinud teraspleki kasutamise teed.100 kg terasplekki maksab ca 1000 eek,alumiiniumi kasutamisel 100 kg ca 4000-6000 eek (olenevalt materjali paksus ja muud iseärasused)pluss needid,mutrid poldid ja lisatoestused,kui tahta teha välimuselt kena masinat,siis teraspleki pinnatöötlus ka lihtsam,kui alumiiniumi.
Kasutaja avatar
enx
True Off Roader!
Postitusi: 1171
Liitunud: K Veebr 20, 2008 7:01 pm
Asukoht: Saaremaa

Re: Terasplekk vesrus alumiinium

Postitus Postitas enx »

LR90 kirjutas:
enx kirjutas:

Päris mitmel Defenderil näinud tänavapildis et küljed lainetavad ja kusjuures üsna uutel. Metsa auto suhtes see tähtsust nii väga ei oma aga kui sul on defender igapäeva sõidukukiks linnas siis küll eriti head meelt ei tee kui näed oma autol paari aasta pärast lainetavaid külgi.
Tänavapildis lainetavate külgedega Defendrile keegi näpuga ei näita,
see viitab auto sihipärasele kasutamisele, küll aga näidatakse lainetavate
külgedega LC 120-le.
Kusjuures ma ei mõelnud just seda, et autot on sihtpäraselt kasutatud. Alumiinium siis mängib külma-soojaga rohkem ja sellest tulenevalt on need lainetused( rohkem silma paistnud defender 110). Ega mul pole defendri vastu midagi ja minu jaoks ei määra see midagi, kuna defender ikkagi metsa masin aga lihtsalt on silma jäänud selline asi.
Kasutaja avatar
tai
unistus TR nullist
Postitusi: 1282
Liitunud: P Veebr 26, 2006 7:56 pm
Asukoht: Pärnu/talin lennujaama juures

Postitus Postitas tai »

Ammu oleks aeg vaadata plastiku poole ka raami ehitusel.
Asjadele tuleb lennukalt läheneda
58021221
Kasutaja avatar
Taavi_C303
Mudder
Postitusi: 99
Liitunud: T Aug 23, 2005 4:48 pm
Asukoht: Kuressaare

Re: Terasplekk vesrus alumiinium

Postitus Postitas Taavi_C303 »

enx kirjutas:
LR90 kirjutas:
enx kirjutas:

Päris mitmel Defenderil näinud tänavapildis et küljed lainetavad ja kusjuures üsna uutel. Metsa auto suhtes see tähtsust nii väga ei oma aga kui sul on defender igapäeva sõidukukiks linnas siis küll eriti head meelt ei tee kui näed oma autol paari aasta pärast lainetavaid külgi.
Tänavapildis lainetavate külgedega Defendrile keegi näpuga ei näita,
see viitab auto sihipärasele kasutamisele, küll aga näidatakse lainetavate
külgedega LC 120-le.
Kusjuures ma ei mõelnud just seda, et autot on sihtpäraselt kasutatud. Alumiinium siis mängib külma-soojaga rohkem ja sellest tulenevalt on need lainetused( rohkem silma paistnud defender 110). Ega mul pole defendri vastu midagi ja minu jaoks ei määra see midagi, kuna defender ikkagi metsa masin aga lihtsalt on silma jäänud selline asi.
Sel juhul peaks audi A8 ka lainetama ju. Need on algusest peale alu kerega. Aga paraku olen ka ise näinud uud defenderit, mille plekid polnud teab mis sirged. Metsa oli see auto ainult kaugelt maantee pealt näinud.
Juss1
Mudder
Postitusi: 58
Liitunud: K Mai 20, 2009 8:08 am
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Juss1 »

Tai kirjutas:
Ammu oleks aeg vaadata plastiku poole ka raami ehitusel.

Kas arvad,et seda tehtud pole,kuid siis veel hullemad jamad:ühendus,vastupidavus(ka tänava masinate tiivad jne plastikust) ja kui pauk käib kõik kohad plastikut täis,samas plastiku paksus vastupidavuselt veel paksem:)
Millegipärast on ka laias maailmas ikka jäetud terasele,turvalisus,ehitamise lihtsus jne :lol:
Kasutaja avatar
enx
True Off Roader!
Postitusi: 1171
Liitunud: K Veebr 20, 2008 7:01 pm
Asukoht: Saaremaa

Re: Terasplekk vesrus alumiinium

Postitus Postitas enx »

Taavi_C303 kirjutas:
enx kirjutas:
LR90 kirjutas: Tänavapildis lainetavate külgedega Defendrile keegi näpuga ei näita,
see viitab auto sihipärasele kasutamisele, küll aga näidatakse lainetavate
külgedega LC 120-le.
Kusjuures ma ei mõelnud just seda, et autot on sihtpäraselt kasutatud. Alumiinium siis mängib külma-soojaga rohkem ja sellest tulenevalt on need lainetused( rohkem silma paistnud defender 110). Ega mul pole defendri vastu midagi ja minu jaoks ei määra see midagi, kuna defender ikkagi metsa masin aga lihtsalt on silma jäänud selline asi.
Sel juhul peaks audi A8 ka lainetama ju. Need on algusest peale alu kerega. Aga paraku olen ka ise näinud uud defenderit, mille plekid polnud teab mis sirged. Metsa oli see auto ainult kaugelt maantee pealt näinud.
Ju siis erinevad alumiiniumi sulamid ja erinevad töötlemis viisid
Kasutaja avatar
tai
unistus TR nullist
Postitusi: 1282
Liitunud: P Veebr 26, 2006 7:56 pm
Asukoht: Pärnu/talin lennujaama juures

Postitus Postitas tai »

Kas arvad,et seda tehtud pole,kuid siis veel hullemad jamad:ühendus,vastupidavus(ka tänava masinate tiivad jne plastikust) ja kui pauk käib kõik kohad plastikut täis,samas plastiku paksus vastupidavuselt veel paksem:)
Oma silmaga näinud plast maasturit. Ladogal sel aastal oli juba olemas süsinik raamil ja muude hellustega koll. Kuuldavasti tuleb ka lisa.
Asjadele tuleb lennukalt läheneda
58021221
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17326
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Terasplekk vesrus alumiinium

Postitus Postitas Landy »

enx kirjutas: Päris mitmel Defenderil näinud tänavapildis et küljed lainetavad ja kusjuures üsna uutel. Metsa auto suhtes see tähtsust nii väga ei oma aga kui sul on defender igapäeva sõidukukiks linnas siis küll eriti head meelt ei tee kui näed oma autol paari aasta pärast lainetavaid külgi.
Piisavalt paks pori kiht külgedel varajab küik lained ja mõlgid kriitiliste pilkude eest. Pealegi, armid kaunistavad meest!
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17326
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

Juss1 kirjutas:Tai kirjutas:
Ammu oleks aeg vaadata plastiku poole ka raami ehitusel.

Kas arvad,et seda tehtud pole,kuid siis veel hullemad jamad:ühendus,vastupidavus(ka tänava masinate tiivad jne plastikust) ja kui pauk käib kõik kohad plastikut täis,samas plastiku paksus vastupidavuselt veel paksem:)
Millegipärast on ka laias maailmas ikka jäetud terasele,turvalisus,ehitamise lihtsus jne :lol:
Range Rover Dakar ju puhta plastik kerega ja Eestiski selline auto olemas.
http://www.landrover.ee/est/galerii/200 ... image7.htm
http://www.landrover.ee/est/galerii/200 ... mage13.htm
http://www.landrover.ee/est/galerii/200 ... age127.htm
http://www.landrover.ee/est/galerii/200 ... age119.htm
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Juss1
Mudder
Postitusi: 58
Liitunud: K Mai 20, 2009 8:08 am
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Juss1 »

Kõik on vahva,et alumiinium,plast jne kasutusel,eesmärk oli ikkagi teada saada,kas ka see ka seda vaeva väärt on ,kuluallikas mitmeid kordi suurem,kuid palju kaaluerinevus tuleb?
Uurisin ka plasti kasutust,oma ala spetsialistid (paadiehitajad)arvutasid välja paksuse,mis võrdne õhema metalliga, peale seda veel materjalid nende kinnitamiseks ja mis summa kokku tuli pole üldse enam huvitav.Kui ehitada TR-3 oma finantsiga ilma sponsoriteta ,siis usun,et jubedad papivennad võivad süsinikraamil ehitada jne.ja muidugi huvitav,millistele kohtadele on need sellid sõitnud,kes jubeda rulli sisse tampinud?
Tänavamaasturid,millesse topitud alumiiniumi ja muud ca 2,5 tonni,kuid seda ju palju natuke või mis?
Minu TR-3 arvestuslik kaal:
1mm terasplekk 100 kg
Mootor,mis jurakas ca 350 kg
sillad C303 ca 300 kg
Toruraam tugevdustega 350 kg
rattad 4 tk 300.360 kg
vintsid 2 tk 120 kg
akud,alusraam,paak klaasid ja muu pudrumudru paneme 600 kg otsa
lisateras 200 kg

Kokku 2030kg(100% ei väida,kuid palju ei tohiks mööda ka panna)
Siit ka tekkiski mõte panna teras versus alumiinium,kui arvate,et ma ei tea muude materjalide kasutust,siis panete küll mööda,eesmärk oli teada,kas auto ehitus 500 000 eest tasub ära?,võistlus klapperil näitas,et ega eriti ei tasu, hea tulemus seal ja ka kohalikel sõitudel on üks vahva tegelane teinud TR-3-es patroliga väga head tööd ja investeering hoopis väiksem.
:lol:
Kasutaja avatar
tai
unistus TR nullist
Postitusi: 1282
Liitunud: P Veebr 26, 2006 7:56 pm
Asukoht: Pärnu/talin lennujaama juures

Postitus Postitas tai »

eesmärk oli teada,kas auto ehitus 500 000 eest tasub ära?
Ei tasu ära. Mingisugune ümber ehitus ei tasu ära, aga ikka tehakse seda igapäev. Venelaste lahingmassid jäävad 1500 ja alla.

Luik ja läbipuuritud poldid...

Volvo sillasukad viilitakse ka õhemaks ja kergemaks.
Asjadele tuleb lennukalt läheneda
58021221
Vasta

Mine “Modifikatsioonid edasijõudnutele”