Terasplekk vesrus alumiinium
Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators
Terasplekk vesrus alumiinium
Kas alumiiniumi kasutamine on mõtekas?
Terase ja alumiiniumi erikaalude vahe on 5kg,terve auto ehituseks läheb kuskil 12m2 kaaluga 1mm puhul 96 kg, 1,2 mm puhul 115 kg ,alumiiniumi 12m2 puhul 2mm 72 kg,lisades lattraud,needid,poldid ja lisateras,et moodustada kinnituskohtasi ,siis kogu kaaluvahe ei tule suur ,1mm pleki kasutusel 24 kg puhast kogust arvestades ja 1,2 mm pleki puhul 43 kg,kaaluvahe vähendab lisaterase kasutamine alumiiniumi kinnitamiseks.Suuremate pindade toestamiseks tuleb mõlemal materjalil kasutada lisatugevdusi või paindeid,et vähendada pleki lokkima minekut ,paksema alumiiniumi kasutamisel on teraspleki kasutamine juba kaalult kergemja ka terasplekk maksab vähem.teraspleki kasutamist mõtlen iseehitatud torust raamiga masinatel,(kapotid ja uksed võimalik teha ikkagi alumiinium konstruktsioonile kuna siis ka võimalik kasutada alumiinium karkassi kuid kas kestab ei tea ),kuna isegi väike alumiiniumist painutatud tuledele mõeldud kronsa murdub vibratsiooni tagajärjel pikema kasutuse tagajärjel stanges veokatel(ise näinud),kuid muud kaitseplekid oleks ehk mõtekam teha terasest või eksin rängalt?Tänavamasinatel,mis kallid on kasutusel ka alumiinium(kapotid,tiivad),kuid need on pressitud ja ei saa niipalju vatti ning sõidavad suht heal teel.
Terase ja alumiiniumi erikaalude vahe on 5kg,terve auto ehituseks läheb kuskil 12m2 kaaluga 1mm puhul 96 kg, 1,2 mm puhul 115 kg ,alumiiniumi 12m2 puhul 2mm 72 kg,lisades lattraud,needid,poldid ja lisateras,et moodustada kinnituskohtasi ,siis kogu kaaluvahe ei tule suur ,1mm pleki kasutusel 24 kg puhast kogust arvestades ja 1,2 mm pleki puhul 43 kg,kaaluvahe vähendab lisaterase kasutamine alumiiniumi kinnitamiseks.Suuremate pindade toestamiseks tuleb mõlemal materjalil kasutada lisatugevdusi või paindeid,et vähendada pleki lokkima minekut ,paksema alumiiniumi kasutamisel on teraspleki kasutamine juba kaalult kergemja ka terasplekk maksab vähem.teraspleki kasutamist mõtlen iseehitatud torust raamiga masinatel,(kapotid ja uksed võimalik teha ikkagi alumiinium konstruktsioonile kuna siis ka võimalik kasutada alumiinium karkassi kuid kas kestab ei tea ),kuna isegi väike alumiiniumist painutatud tuledele mõeldud kronsa murdub vibratsiooni tagajärjel pikema kasutuse tagajärjel stanges veokatel(ise näinud),kuid muud kaitseplekid oleks ehk mõtekam teha terasest või eksin rängalt?Tänavamasinatel,mis kallid on kasutusel ka alumiinium(kapotid,tiivad),kuid need on pressitud ja ei saa niipalju vatti ning sõidavad suht heal teel.
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17326
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Re: Terasplekk vesrus alumiinium
Land Rover-eid on 60 aastat vaid alumiinium kerdetilidest tehtud... Väga tänavaautodeks ei nimetaks ja enamus saab ikka korralikult vatti. Kusjures Defenderil puudun kassikaline kere mille külge plekid kinnituvad. Paneelid on oma vahel kokku needitud või mõne paksema liistuga ühendatud.Juss1 kirjutas:Tänavamasinatel,mis kallid on kasutusel ka alumiinium(kapotid,tiivad),kuid need on pressitud ja ei saa niipalju vatti ning sõidavad suht heal teel.
http://www.landrover.pri.ee/lr90/galeri ... /index.htm
http://www.landrover.pri.ee/lr90/galeri ... /index.htm
http://www.landrover.pri.ee/lr90/galeri ... /index.htm
http://www.landrover.pri.ee/lr90/galeri ... /index.htm
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Re: Terasplekk vesrus alumiinium
Landy kirjutas:Land Rover-eid on 60 aastat vaid alumiinium kerdetilidest tehtud... Väga tänavaautodeks ei nimetaks ja enamus saab ikka korralikult vatti. Kusjures Defenderil puudun kassikaline kere mille külge plekid kinnituvad. Paneelid on oma vahel kokku needitud või mõne paksema liistuga ühendatud.Juss1 kirjutas:Tänavamasinatel,mis kallid on kasutusel ka alumiinium(kapotid,tiivad),kuid need on pressitud ja ei saa niipalju vatti ning sõidavad suht heal teel.
http://www.landrover.pri.ee/lr90/galeri ... /index.htm
http://www.landrover.pri.ee/lr90/galeri ... /index.htm
http://www.landrover.pri.ee/lr90/galeri ... /index.htm
http://www.landrover.pri.ee/lr90/galeri ... /index.htm
Päris mitmel Defenderil näinud tänavapildis et küljed lainetavad ja kusjuures üsna uutel. Metsa auto suhtes see tähtsust nii väga ei oma aga kui sul on defender igapäeva sõidukukiks linnas siis küll eriti head meelt ei tee kui näed oma autol paari aasta pärast lainetavaid külgi.
- LR90
- I live off from the mud
- Postitusi: 1563
- Liitunud: T Dets 28, 2004 1:55 pm
- Asukoht: Kunda taga metsas 5111459
Re: Terasplekk vesrus alumiinium
Tänavapildis lainetavate külgedega Defendrile keegi näpuga ei näita,enx kirjutas:
Päris mitmel Defenderil näinud tänavapildis et küljed lainetavad ja kusjuures üsna uutel. Metsa auto suhtes see tähtsust nii väga ei oma aga kui sul on defender igapäeva sõidukukiks linnas siis küll eriti head meelt ei tee kui näed oma autol paari aasta pärast lainetavaid külgi.
see viitab auto sihipärasele kasutamisele, küll aga näidatakse lainetavate
külgedega LC 120-le.
kui suureks saan, hakkan DEFENDERIKS
Täiesti nõus,kuid tehasetoodangul on detailid tehtud pressi ja vormi meetodil,siis saab kerge vaevaga seeriamasinate detaile toota ja kokku neetida,kuid iseehitatud masinatel on vaja liiga palju muud toematerjali ja see väike kaaluvahede vahe mis tekib,kui üldse tekib ei ole seda nikerdamist väärt,samas nagu Erik kirjutas ,et võimalus kasutada eritugevat 0,5 terasplekki mida nemad kasutavad ,siis kaaluvahe ju olematu või isegi kergem,kuna pole neete ja keevitamine lihtsam tegevus.
Mina olen läbi igasuguste arvutuste ja kaalude võrdlemisel läinud teraspleki kasutamise teed.100 kg terasplekki maksab ca 1000 eek,alumiiniumi kasutamisel 100 kg ca 4000-6000 eek (olenevalt materjali paksus ja muud iseärasused)pluss needid,mutrid poldid ja lisatoestused,kui tahta teha välimuselt kena masinat,siis teraspleki pinnatöötlus ka lihtsam,kui alumiiniumi.
Mina olen läbi igasuguste arvutuste ja kaalude võrdlemisel läinud teraspleki kasutamise teed.100 kg terasplekki maksab ca 1000 eek,alumiiniumi kasutamisel 100 kg ca 4000-6000 eek (olenevalt materjali paksus ja muud iseärasused)pluss needid,mutrid poldid ja lisatoestused,kui tahta teha välimuselt kena masinat,siis teraspleki pinnatöötlus ka lihtsam,kui alumiiniumi.
Re: Terasplekk vesrus alumiinium
Kusjuures ma ei mõelnud just seda, et autot on sihtpäraselt kasutatud. Alumiinium siis mängib külma-soojaga rohkem ja sellest tulenevalt on need lainetused( rohkem silma paistnud defender 110). Ega mul pole defendri vastu midagi ja minu jaoks ei määra see midagi, kuna defender ikkagi metsa masin aga lihtsalt on silma jäänud selline asi.LR90 kirjutas:Tänavapildis lainetavate külgedega Defendrile keegi näpuga ei näita,enx kirjutas:
Päris mitmel Defenderil näinud tänavapildis et küljed lainetavad ja kusjuures üsna uutel. Metsa auto suhtes see tähtsust nii väga ei oma aga kui sul on defender igapäeva sõidukukiks linnas siis küll eriti head meelt ei tee kui näed oma autol paari aasta pärast lainetavaid külgi.
see viitab auto sihipärasele kasutamisele, küll aga näidatakse lainetavate
külgedega LC 120-le.
- Taavi_C303
- Mudder
- Postitusi: 99
- Liitunud: T Aug 23, 2005 4:48 pm
- Asukoht: Kuressaare
Re: Terasplekk vesrus alumiinium
Sel juhul peaks audi A8 ka lainetama ju. Need on algusest peale alu kerega. Aga paraku olen ka ise näinud uud defenderit, mille plekid polnud teab mis sirged. Metsa oli see auto ainult kaugelt maantee pealt näinud.enx kirjutas:Kusjuures ma ei mõelnud just seda, et autot on sihtpäraselt kasutatud. Alumiinium siis mängib külma-soojaga rohkem ja sellest tulenevalt on need lainetused( rohkem silma paistnud defender 110). Ega mul pole defendri vastu midagi ja minu jaoks ei määra see midagi, kuna defender ikkagi metsa masin aga lihtsalt on silma jäänud selline asi.LR90 kirjutas:Tänavapildis lainetavate külgedega Defendrile keegi näpuga ei näita,enx kirjutas:
Päris mitmel Defenderil näinud tänavapildis et küljed lainetavad ja kusjuures üsna uutel. Metsa auto suhtes see tähtsust nii väga ei oma aga kui sul on defender igapäeva sõidukukiks linnas siis küll eriti head meelt ei tee kui näed oma autol paari aasta pärast lainetavaid külgi.
see viitab auto sihipärasele kasutamisele, küll aga näidatakse lainetavate
külgedega LC 120-le.
Tai kirjutas:
Ammu oleks aeg vaadata plastiku poole ka raami ehitusel.
Kas arvad,et seda tehtud pole,kuid siis veel hullemad jamad:ühendus,vastupidavus(ka tänava masinate tiivad jne plastikust) ja kui pauk käib kõik kohad plastikut täis,samas plastiku paksus vastupidavuselt veel paksem:)
Millegipärast on ka laias maailmas ikka jäetud terasele,turvalisus,ehitamise lihtsus jne
Ammu oleks aeg vaadata plastiku poole ka raami ehitusel.
Kas arvad,et seda tehtud pole,kuid siis veel hullemad jamad:ühendus,vastupidavus(ka tänava masinate tiivad jne plastikust) ja kui pauk käib kõik kohad plastikut täis,samas plastiku paksus vastupidavuselt veel paksem:)
Millegipärast on ka laias maailmas ikka jäetud terasele,turvalisus,ehitamise lihtsus jne
Re: Terasplekk vesrus alumiinium
Ju siis erinevad alumiiniumi sulamid ja erinevad töötlemis viisidTaavi_C303 kirjutas:Sel juhul peaks audi A8 ka lainetama ju. Need on algusest peale alu kerega. Aga paraku olen ka ise näinud uud defenderit, mille plekid polnud teab mis sirged. Metsa oli see auto ainult kaugelt maantee pealt näinud.enx kirjutas:Kusjuures ma ei mõelnud just seda, et autot on sihtpäraselt kasutatud. Alumiinium siis mängib külma-soojaga rohkem ja sellest tulenevalt on need lainetused( rohkem silma paistnud defender 110). Ega mul pole defendri vastu midagi ja minu jaoks ei määra see midagi, kuna defender ikkagi metsa masin aga lihtsalt on silma jäänud selline asi.LR90 kirjutas: Tänavapildis lainetavate külgedega Defendrile keegi näpuga ei näita,
see viitab auto sihipärasele kasutamisele, küll aga näidatakse lainetavate
külgedega LC 120-le.
- tai
- unistus TR nullist
- Postitusi: 1282
- Liitunud: P Veebr 26, 2006 7:56 pm
- Asukoht: Pärnu/talin lennujaama juures
Oma silmaga näinud plast maasturit. Ladogal sel aastal oli juba olemas süsinik raamil ja muude hellustega koll. Kuuldavasti tuleb ka lisa.Kas arvad,et seda tehtud pole,kuid siis veel hullemad jamad:ühendus,vastupidavus(ka tänava masinate tiivad jne plastikust) ja kui pauk käib kõik kohad plastikut täis,samas plastiku paksus vastupidavuselt veel paksem:)
Asjadele tuleb lennukalt läheneda
58021221
58021221
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17326
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Re: Terasplekk vesrus alumiinium
Piisavalt paks pori kiht külgedel varajab küik lained ja mõlgid kriitiliste pilkude eest. Pealegi, armid kaunistavad meest!enx kirjutas: Päris mitmel Defenderil näinud tänavapildis et küljed lainetavad ja kusjuures üsna uutel. Metsa auto suhtes see tähtsust nii väga ei oma aga kui sul on defender igapäeva sõidukukiks linnas siis küll eriti head meelt ei tee kui näed oma autol paari aasta pärast lainetavaid külgi.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17326
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Range Rover Dakar ju puhta plastik kerega ja Eestiski selline auto olemas.Juss1 kirjutas:Tai kirjutas:
Ammu oleks aeg vaadata plastiku poole ka raami ehitusel.
Kas arvad,et seda tehtud pole,kuid siis veel hullemad jamad:ühendus,vastupidavus(ka tänava masinate tiivad jne plastikust) ja kui pauk käib kõik kohad plastikut täis,samas plastiku paksus vastupidavuselt veel paksem:)
Millegipärast on ka laias maailmas ikka jäetud terasele,turvalisus,ehitamise lihtsus jne
http://www.landrover.ee/est/galerii/200 ... image7.htm
http://www.landrover.ee/est/galerii/200 ... mage13.htm
http://www.landrover.ee/est/galerii/200 ... age127.htm
http://www.landrover.ee/est/galerii/200 ... age119.htm
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kõik on vahva,et alumiinium,plast jne kasutusel,eesmärk oli ikkagi teada saada,kas ka see ka seda vaeva väärt on ,kuluallikas mitmeid kordi suurem,kuid palju kaaluerinevus tuleb?
Uurisin ka plasti kasutust,oma ala spetsialistid (paadiehitajad)arvutasid välja paksuse,mis võrdne õhema metalliga, peale seda veel materjalid nende kinnitamiseks ja mis summa kokku tuli pole üldse enam huvitav.Kui ehitada TR-3 oma finantsiga ilma sponsoriteta ,siis usun,et jubedad papivennad võivad süsinikraamil ehitada jne.ja muidugi huvitav,millistele kohtadele on need sellid sõitnud,kes jubeda rulli sisse tampinud?
Tänavamaasturid,millesse topitud alumiiniumi ja muud ca 2,5 tonni,kuid seda ju palju natuke või mis?
Minu TR-3 arvestuslik kaal:
1mm terasplekk 100 kg
Mootor,mis jurakas ca 350 kg
sillad C303 ca 300 kg
Toruraam tugevdustega 350 kg
rattad 4 tk 300.360 kg
vintsid 2 tk 120 kg
akud,alusraam,paak klaasid ja muu pudrumudru paneme 600 kg otsa
lisateras 200 kg
Kokku 2030kg(100% ei väida,kuid palju ei tohiks mööda ka panna)
Siit ka tekkiski mõte panna teras versus alumiinium,kui arvate,et ma ei tea muude materjalide kasutust,siis panete küll mööda,eesmärk oli teada,kas auto ehitus 500 000 eest tasub ära?,võistlus klapperil näitas,et ega eriti ei tasu, hea tulemus seal ja ka kohalikel sõitudel on üks vahva tegelane teinud TR-3-es patroliga väga head tööd ja investeering hoopis väiksem.
Uurisin ka plasti kasutust,oma ala spetsialistid (paadiehitajad)arvutasid välja paksuse,mis võrdne õhema metalliga, peale seda veel materjalid nende kinnitamiseks ja mis summa kokku tuli pole üldse enam huvitav.Kui ehitada TR-3 oma finantsiga ilma sponsoriteta ,siis usun,et jubedad papivennad võivad süsinikraamil ehitada jne.ja muidugi huvitav,millistele kohtadele on need sellid sõitnud,kes jubeda rulli sisse tampinud?
Tänavamaasturid,millesse topitud alumiiniumi ja muud ca 2,5 tonni,kuid seda ju palju natuke või mis?
Minu TR-3 arvestuslik kaal:
1mm terasplekk 100 kg
Mootor,mis jurakas ca 350 kg
sillad C303 ca 300 kg
Toruraam tugevdustega 350 kg
rattad 4 tk 300.360 kg
vintsid 2 tk 120 kg
akud,alusraam,paak klaasid ja muu pudrumudru paneme 600 kg otsa
lisateras 200 kg
Kokku 2030kg(100% ei väida,kuid palju ei tohiks mööda ka panna)
Siit ka tekkiski mõte panna teras versus alumiinium,kui arvate,et ma ei tea muude materjalide kasutust,siis panete küll mööda,eesmärk oli teada,kas auto ehitus 500 000 eest tasub ära?,võistlus klapperil näitas,et ega eriti ei tasu, hea tulemus seal ja ka kohalikel sõitudel on üks vahva tegelane teinud TR-3-es patroliga väga head tööd ja investeering hoopis väiksem.
- tai
- unistus TR nullist
- Postitusi: 1282
- Liitunud: P Veebr 26, 2006 7:56 pm
- Asukoht: Pärnu/talin lennujaama juures
Ei tasu ära. Mingisugune ümber ehitus ei tasu ära, aga ikka tehakse seda igapäev. Venelaste lahingmassid jäävad 1500 ja alla.eesmärk oli teada,kas auto ehitus 500 000 eest tasub ära?
Luik ja läbipuuritud poldid...
Volvo sillasukad viilitakse ka õhemaks ja kergemaks.
Asjadele tuleb lennukalt läheneda
58021221
58021221