GM roolivõimu tootlikkus

Tõsisemad ja spetsiifilist laadi tehnilised arutelud erinevate tehniliste sõlmede üle 4x4 liikuri juures. Võta sõna kui tead millest räägid, lahmijad lendavad Idiot Cornerisse.

Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators

külamees
Rookie
Postitusi: 6
Liitunud: L Aug 27, 2005 9:19 pm

GM roolivõimu tootlikkus

Postitus Postitas külamees »

kas see Gm roolivõimu pump mida kasutatakse siin UAZidel roolivõimu installlimisel on elektriline ja kui suur on pumba tootlikkus ja palju selline üldse maksab :lol: plaan siin üht pisikest kraanat autokasti aretada ja hea meelega prooviks elektripumba süsteemi :roll:
Kasutaja avatar
K.Kotkas
Tema Ise
Postitusi: 1624
Liitunud: K Veebr 19, 2003 1:48 am
Asukoht: Tel +372 5056023

Postitus Postitas K.Kotkas »

see gm roolipump on seesama, mida kasutatakse saabidel jne ... ning maksab ta suvalises romulas ca 300 eek kui sedagi. Tootlikuse poolest väidetavalt peaks ta 9000 lbs milemarkeri hüdro ära tootma, kui see on meerika meeste jutt. roolivõimu pumbana aga on igati vinks vonks. Aru ma ei saa ainult, et kus otsast sa ette kujutad, et mingi hüdro pump elektriga käiks ..
Katsu inimene olla siis olen ka mina.
heeringas
Rock Crawler
Postitusi: 900
Liitunud: K Mai 25, 2005 5:49 pm
Asukoht: Noarootsi Läänemaa

Postitus Postitas heeringas »

Elektrilised hüdro pumpad on näiteks veoauto taga luugid ja silla tõatukid (suhtkoht skobakad) ning uuematel sõidukatel on tõesti roolivõimendipump elektriline.
HEIKER OÜ
5057572 Heiki
heeringa@hot.ee
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17319
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

heeringas kirjutas:Elektrilised hüdro pumpad on näiteks veoauto taga luugid ja silla tõatukid (suhtkoht skobakad) ning uuematel sõidukatel on tõesti roolivõimendipump elektriline.
Näiteks LADAle mõeldud roolivõimendid on elektripumbaga :shock:
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
külamees
Rookie
Postitusi: 6
Liitunud: L Aug 27, 2005 9:19 pm

Postitus Postitas külamees »

Elektrilisi roolivõimendi pumpe ikka on olemas ja need veokatel olevad pumbad on ju kahjuks 24V :? . kuid kui see GM toidab nii suure vintsi ära siis saab ka selle kraanakesega hakkama ma arvan, eks ma siis pean ühe ära ostma kusagilt ja proovima ära :D . igatahes aitäh vastuste eest
heeringas
Rock Crawler
Postitusi: 900
Liitunud: K Mai 25, 2005 5:49 pm
Asukoht: Noarootsi Läänemaa

Postitus Postitas heeringas »

Kõikk ei ole 24v on ka 12v .
HEIKER OÜ
5057572 Heiki
heeringa@hot.ee
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

Võimu on küll surve näol, aga tootlikus on ehk kraana jaoks väike?
Läbivoolavusega on ta küll autoroolivõimendi pumpade osas üks parimaid, aga kas sellest kraanale piisavalt kasu on, seda ei oska öelda.
+372 5028488
külamees
Rookie
Postitusi: 6
Liitunud: L Aug 27, 2005 9:19 pm

Postitus Postitas külamees »

nüüd paluks siis veelkord siit targemate meeste käest abi, nimelt kuidas ma selle õige pumba romulas ära tunnen, on seal mingid numbrid või kuidas see välja näeb või on kellelgi äkki hoopis näidata pilti selle kohta :roll:
Kasutaja avatar
isakene
I know how to fix stuff
Postitusi: 1803
Liitunud: R Veebr 04, 2005 5:07 pm
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina vald

Postitus Postitas isakene »

Roolivõimu pumba näol on siis tegemist meil labapumbaga, mille töörõhk peaks enamikul autodest jääma 70-100 bar piiridesse. Selleks aga, et kraana korralikult toimiks, peaks töösurve olema miinimum 150 bar. Äraseletatult tähendab see seda, et raskemaid kobakaid see kraana Sul roolipumbaga tõstma ei hakka. Samuti on roolipumba tootlikkus üsna väike, nii et see kraana võib üsna aeglane tulla... hüdraulika on üldse selline ala, kus kunagi koolis omandatud matemaatika ja füüsikatarkused tuleks lagedale tuua ja enne mehhanismi kokku panemist asi paberi peal lahti arvutada. Sama kehtib muuseas ka hüdrovintsi installimise kohta...

Kõikidele hüdraulikasse (ja endiselt ka Patrolisse, Pajerosse ja Trooperisse :) )puutuvatele küsimustele nõus heameelega vastama kõnetraadil 56 486769 ja töö ajal 3223734
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

Pilt

Tootlikus on 11,5L minutis.
Mingite kittidega saab tootlikust tõsta 19L minuti peale, aga tundub et kraana jaoks on ikka lahja.
Liinisurve on 1500PSI ehk 102 bar.

EDIT: kalkuleeri numbreid, kas see sobib kraanale?
+372 5028488
Kasutaja avatar
isakene
I know how to fix stuff
Postitusi: 1803
Liitunud: R Veebr 04, 2005 5:07 pm
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina vald

Postitus Postitas isakene »

jr kirjutas: Tootlikus on 11,5L minutis.
Mingite kittidega saab tootlikust tõsta 19L minuti peale, aga tundub et kraana jaoks on ikka lahja.
Liinisurve on 1500PSI ehk 102 bar.

EDIT: kalkuleeri numbreid, kas see sobib kraanale?
Tootlikuse tõstmiseks on ainuke moodus pumba pöörlemiskiiruse tõstmine ehk siis väiksema veetava või suurema vedava rihmaseibi paigaldus. Iseenesest 11,5 l/min ei olegi pisikese kraana jaoks nii vähe, näiteks tagaluuktõstukid opereerivad palju väiksemate pumpadega. Selleks aga, et tõstukile pumpa arvutada, on vaja teada ka tõstuki andmeid - silindrite läbimõõdud ja töökäigud, jõuõlg, eeldatav tõstevõime jne... lihtsam oleks muidugi tõstuki andmeid teada, millised parameetrid on valmistaja talle ette näinud, enamasti on need olemas kusagil manuaalis ja elementaarsed andmed ka valmistajatehase lipiku peal kusagil tõstuki raami küljes. Ja kui ei ole, siis nihik ja joonlaud kätte ning mõõtma. :D
Aga ikkagi - miks just roolivõimu pump? :roll:
külamees
Rookie
Postitusi: 6
Liitunud: L Aug 27, 2005 9:19 pm

Postitus Postitas külamees »

tänud pildi eest jr :P . eks ma siis tean milline see vähemalt välja näeb 8)
siin isakese juttu lugedes mõlgutan pigem loobumismõtteid, aga mis pump/süsteem see peaks olema mida panna uazi mootori pealt tööle ja mis selline asi maksab?
aga siis selline küsimus et mida see GM pump siis suudaks hüdroslindriga liigutada kas suudab ära toita näiteks lumesaha tõstmise ja ka mõningase surumise :?:
Kasutaja avatar
isakene
I know how to fix stuff
Postitusi: 1803
Liitunud: R Veebr 04, 2005 5:07 pm
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina vald

Postitus Postitas isakene »

külamees kirjutas:tänud pildi eest jr :P . eks ma siis tean milline see vähemalt välja näeb 8)
siin isakese juttu lugedes mõlgutan pigem loobumismõtteid, aga mis pump/süsteem see peaks olema mida panna uazi mootori pealt tööle ja mis selline asi maksab?
aga siis selline küsimus et mida see GM pump siis suudaks hüdroslindriga liigutada kas suudab ära toita näiteks lumesaha tõstmise ja ka mõningase surumise :?:
Lumesaha jaoks on teda küll ja küll. Eks ta toidaks selle va tõstuki ka ära, aga kui midagi raskemat tahad tõsta, siis jääb temast väheseks, 100 bar annab maksimaalselt 1/2 - 2/3 tõstuki tõstejõust. Sellise tõstuki jaoks oleks parim ja odavam lahendus kõige tavalisem hammasrataspump, kui tõstuk pisike, siis aitab tavalisest NŠ-10-stki, kui vene markeeringu järgi võtta, selle saad külamehe tuttava traktoristi käest pooliku eest, :D lääne analoog maksab paar-kolm tuhat eeku. Uut vene/ukraina/valgevene pumpa osta ei soovita, viimasel ajal on lausa kohutaval hulgal praaki müügis. Ainus viga hammasrataspumba juures on see, et talle ei tohi rihmaseibi otse võlli otsa panna, tavapumba võll ei kannata külgsuunas mõjuvat jõudu, peab olema lisatugilaagerdus. Üldse on soovitav hüdraulika käivitada jõuvõtuvõlli pealt, ehitus lihtsam ja mootor ei pea pidevalt õli ringi uhama. Aga kui Sa kavatsed masinat ainult lumesaha ja tõstukina kasutada ning pikka sõitu ette ei võta, siis võib ta ka otse mootori pealt ringi käia. :)
heeringas
Rock Crawler
Postitusi: 900
Liitunud: K Mai 25, 2005 5:49 pm
Asukoht: Noarootsi Läänemaa

Postitus Postitas heeringas »

http://galerii.bj40.ee/albumid/heeringa ... .sized.jpg Selline on minu sahk ja töötab veoauto pumbaga (luuktõstuk, sillatõste).
HEIKER OÜ
5057572 Heiki
heeringa@hot.ee
külamees
Rookie
Postitusi: 6
Liitunud: L Aug 27, 2005 9:19 pm

Postitus Postitas külamees »

tänud pildi eest heeringas ja seletuse eest isakene. eks muidugi oleks lihtsam veokamootoriga, lihtne on elektriliselt käitada ja lihtsam veel kui lisatoestust teha võllile :? . aga kui see GM pump panna rihma pealt käima niisugusele autole mis väga sõite ei näe, enamus ajast seisab, ideeliselt saab ju ka rihma ära võtta või mis? :roll:
Vasta

Mine “Modifikatsioonid edasijõudnutele”