Ejektorjahutus?

Tõsisemad ja spetsiifilist laadi tehnilised arutelud erinevate tehniliste sõlmede üle 4x4 liikuri juures. Võta sõna kui tead millest räägid, lahmijad lendavad Idiot Cornerisse.

Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators

Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2864
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Ejektorjahutus?

Postitus Postitas totu »

Mõlgub mõttes, juba pikemat aega, loobuda jahutusventilaatorist (või jätta lisajahutuseks) ja asendada ejektoriga väljalaskegaasidelt. On keegi sellega tegelnud, veel parem, ära katsetanud? Mõeldav siis loomulikult vaid tagumise asetusega radiaatori korral. Suurtel diislitel on seda edukalt kasutatud, kuidas võiks aga toimida väikesel bensukal? Kas gaaside hulk ja kiirus on piisavad? Esialgsete arvestuste järgi peaks element koosnema ca 300st 3mm düüsist, pinnale 400X500 mm.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2864
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Postitus Postitas totu »

Et keegi isegi ei väida mind lolli olema, tundub liiga põnev mõte olema et lihtsalt loobuda.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5138
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tarmo »

Võibolla keegi ei tea midagi ja sa ise oled antud juhul ainuke, kes midagigi teab? :D
Mina kuulen ka esimest korda, äkki räägid natuke lähemalt sellest? Heitgaasid surutakse läbi radiaatori või ajavad gaasid ringi mingit ajamit, mis omakorda jahutab?
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2864
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Postitus Postitas totu »

Põhimõte siis radika peale (horisontaalse või kaldu paigutuse korral) või taha monteeritud rest, see koosneb torudest, milles ülespoole (radikast eemale) düüsid. Nendest väljuvad heitgaasid haaravad kaasa suhteliselt suures koguses õhku, see omakorda satub sinna läbi radiaatori. Kui süsteem reaalselt töötab, on ainukeseks riskikohaks väljalasketoru totaalne purunemine. Iseenesest huvitav??
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
Veiko
I know how to fix stuff
Postitusi: 1196
Liitunud: R Sept 02, 2005 6:21 pm
Asukoht: Teel kuhugi...

Postitus Postitas Veiko »

Aga düüsid on ju takistuseks?Ja kuidas sa seda ette kujutad kui radiaator on kuskil katte all?
Ma näen pointi suurtel diislitel millel pööretevahemik ei kõigu olulisel määral kuid metsas...
Ise olen näinud ventikaid mis pöörlevad roolivõimend tagasijooksu pealt.
Isiklikult mulle jätkuvalt meeldivad el ventikad.Kui nad on ka kõrgemal,et palju sodi sinna sisse ei lähe siis nad kestavad üllatvalt kaua.

Veiko
+372 5232468

Life is short drive hard.

Ronin off-road-i meeskond
Kasutaja avatar
hulkur
been there, done that
Postitusi: 1552
Liitunud: E Okt 25, 2004 4:39 pm
Asukoht: N59:38:21 E25:30:32
Kontakt:

Postitus Postitas hulkur »

Kuna asi on hetkel tehnilise arutelu tasandil, siis tõstan ringi...
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2864
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Postitus Postitas totu »

Hakkab tulema. Takistus sõltub avade ristlõigete summast, seega muudetav. Katteid peale enam panna ei saa, gaasid peavad vabalt lahkuma. El. vent on siiani suurepäraselt toimetanud, probleemne on olnud termoanduriga (kolmas aasta jooksul).Kardan just väikestel koormustel ebapiisavat gaaside kiirust. Kui tuli all ja segusiibrid lahti, peaks piisavalt jahutama. Bensukas piirab just väikesel koormusel sisendõhu ära ja väljalskegaaside hulk väheneb oluliselt. Samas siis ka mootori soojuseraldus oluliselt väiksem. Olen nuputanud ka dubleerimist el. ventikaga, see jälle kaalulisa ja teeb asja väga kobakaks, peale selle jääb juurdepääs ventilaatorile väga keeruliseks. Nagu kits kahe heinakuhja vahel- tahaks ära proovida aga tühja tööd ei viitsi teha. Ja enne sooja suve reaalselt katsetada ka ei ole mõtet.
Tehtud, mõeldud.
tanel
Rock Crawler
Postitusi: 961
Liitunud: K Mär 29, 2006 11:23 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas tanel »

Pistan oma noka vahele ja küsin siiralt ja lollilt, kuidas need düüsid ummistumisega suhestuvad? Mõttes et "peegliteni mudas" ja/või "pasa/turba rahe ülevalt"?
Ei nöögi, huvitab, esimest korda lugesin siit sellisest lahendusest...

Kellelgi äkki mingi hea URL tuua, kus asi puust ja punaselt ja JPG-dena näha?
tegime pulli, aitab
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2864
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Postitus Postitas totu »

Puhtteoreetiliselt peaks 3mm ava tühjaks puhuma, me ei ole aastase võistluskogemusega radikat mutta saanud ja puhastamist ei ole vajanud. Radika asetus siis selline: http://pilt.delfi.ee/picture/2992231/ Antud juhul on väljalase ka "varrukast võtta" e. radiaatori kõrval. Võibolla sellest see mõte tekkiski.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
tt
Fitting 38"
Postitusi: 300
Liitunud: T Aug 08, 2006 1:18 am
Asukoht: Tallinn Mähe

Postitus Postitas tt »

Tatral on sääne süsteem peal olnud

http://auto.howstuffworks.com/tatra-cars4.htm

.... A key feature was "ejector cooling." Instead of an engine fan driven by belt, which sapped power, Mackerle used exhaust gases, .....

Pilt
Pilt
tyybel
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 171
Liitunud: T Apr 22, 2008 12:53 pm
Asukoht: Tallinn ja Pärnu

Postitus Postitas tyybel »

tt kirjutas:Tatral on sääne süsteem peal olnud
Pilt
Vot-vot, tõmba Zigmund/Hanzelka Aafrika reisikiri diagonaalis läbi. Midagi nad jahutusest lobisesid aga mida ja kus täpsemalt, ei mäleta. Teoretiseerimise kõrvale räägivad oma offroad-praktikast, küll liivas, aga siiski väga keerulistes tingimustes, ehk tekib mõni oluline poolt või vastu mõte.
Jeep Grand Cherokee ZJ V8 5.2
Jeep Cherokee XJ
+372 5074010
Kasutaja avatar
tt
Fitting 38"
Postitusi: 300
Liitunud: T Aug 08, 2006 1:18 am
Asukoht: Tallinn Mähe

Postitus Postitas tt »

google rohkem asja kohta välja ei rääkinud, kellel mõni parem link pakkuda - astugu ette
Pilt
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2864
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Postitus Postitas totu »

Selline ifootsimine ainult rõõmustab, omal ei ole veel muffigi asjalikku õnnestunud leida. Otsisin ka T-64 (tank) järgi, leiduvad masina üldpildid ja mõned põhiandmed. Just mootori ja selle juurde käiva pärast oli see masin salastatud ja neid ei eksporditud (seda 700hp jahutati just ejektoriga ja elemendi pind ei olnud üldse suur). Huvitav et keegi ei ole isegi asjalikke pilte üles riputanud.
Tehtud, mõeldud.
Päkapikk
Fitting 38"
Postitusi: 239
Liitunud: K Veebr 01, 2006 12:55 pm

Postitus Postitas Päkapikk »

Kas ma võin veits rumalalt juurde küsida?
Kas selle asja idee on suurel määral nagu liivaprits, lihtsalt liiva asemel tõmmatakse läbi radiaatori õhku? Ja pritsi düüse on palju.
Kirjaoskamatu pähkel
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2864
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Postitus Postitas totu »

Täpselt nii.
Tehtud, mõeldud.
Vasta

Mine “Modifikatsioonid edasijõudnutele”