Ejektorjahutus?
Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators
- totu
- I live off from the mud
- Postitusi: 2864
- Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
- Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.
Ejektorjahutus?
Mõlgub mõttes, juba pikemat aega, loobuda jahutusventilaatorist (või jätta lisajahutuseks) ja asendada ejektoriga väljalaskegaasidelt. On keegi sellega tegelnud, veel parem, ära katsetanud? Mõeldav siis loomulikult vaid tagumise asetusega radiaatori korral. Suurtel diislitel on seda edukalt kasutatud, kuidas võiks aga toimida väikesel bensukal? Kas gaaside hulk ja kiirus on piisavad? Esialgsete arvestuste järgi peaks element koosnema ca 300st 3mm düüsist, pinnale 400X500 mm.
Tehtud, mõeldud.
- tarmo
- I live off from the mud
- Postitusi: 5138
- Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Võibolla keegi ei tea midagi ja sa ise oled antud juhul ainuke, kes midagigi teab?
Mina kuulen ka esimest korda, äkki räägid natuke lähemalt sellest? Heitgaasid surutakse läbi radiaatori või ajavad gaasid ringi mingit ajamit, mis omakorda jahutab?
Mina kuulen ka esimest korda, äkki räägid natuke lähemalt sellest? Heitgaasid surutakse läbi radiaatori või ajavad gaasid ringi mingit ajamit, mis omakorda jahutab?
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
- totu
- I live off from the mud
- Postitusi: 2864
- Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
- Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.
Põhimõte siis radika peale (horisontaalse või kaldu paigutuse korral) või taha monteeritud rest, see koosneb torudest, milles ülespoole (radikast eemale) düüsid. Nendest väljuvad heitgaasid haaravad kaasa suhteliselt suures koguses õhku, see omakorda satub sinna läbi radiaatori. Kui süsteem reaalselt töötab, on ainukeseks riskikohaks väljalasketoru totaalne purunemine. Iseenesest huvitav??
Tehtud, mõeldud.
- Veiko
- I know how to fix stuff
- Postitusi: 1196
- Liitunud: R Sept 02, 2005 6:21 pm
- Asukoht: Teel kuhugi...
Aga düüsid on ju takistuseks?Ja kuidas sa seda ette kujutad kui radiaator on kuskil katte all?
Ma näen pointi suurtel diislitel millel pööretevahemik ei kõigu olulisel määral kuid metsas...
Ise olen näinud ventikaid mis pöörlevad roolivõimend tagasijooksu pealt.
Isiklikult mulle jätkuvalt meeldivad el ventikad.Kui nad on ka kõrgemal,et palju sodi sinna sisse ei lähe siis nad kestavad üllatvalt kaua.
Veiko
Ma näen pointi suurtel diislitel millel pööretevahemik ei kõigu olulisel määral kuid metsas...
Ise olen näinud ventikaid mis pöörlevad roolivõimend tagasijooksu pealt.
Isiklikult mulle jätkuvalt meeldivad el ventikad.Kui nad on ka kõrgemal,et palju sodi sinna sisse ei lähe siis nad kestavad üllatvalt kaua.
Veiko
+372 5232468
Life is short drive hard.
Ronin off-road-i meeskond
Life is short drive hard.
Ronin off-road-i meeskond
- totu
- I live off from the mud
- Postitusi: 2864
- Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
- Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.
Hakkab tulema. Takistus sõltub avade ristlõigete summast, seega muudetav. Katteid peale enam panna ei saa, gaasid peavad vabalt lahkuma. El. vent on siiani suurepäraselt toimetanud, probleemne on olnud termoanduriga (kolmas aasta jooksul).Kardan just väikestel koormustel ebapiisavat gaaside kiirust. Kui tuli all ja segusiibrid lahti, peaks piisavalt jahutama. Bensukas piirab just väikesel koormusel sisendõhu ära ja väljalskegaaside hulk väheneb oluliselt. Samas siis ka mootori soojuseraldus oluliselt väiksem. Olen nuputanud ka dubleerimist el. ventikaga, see jälle kaalulisa ja teeb asja väga kobakaks, peale selle jääb juurdepääs ventilaatorile väga keeruliseks. Nagu kits kahe heinakuhja vahel- tahaks ära proovida aga tühja tööd ei viitsi teha. Ja enne sooja suve reaalselt katsetada ka ei ole mõtet.
Tehtud, mõeldud.
Pistan oma noka vahele ja küsin siiralt ja lollilt, kuidas need düüsid ummistumisega suhestuvad? Mõttes et "peegliteni mudas" ja/või "pasa/turba rahe ülevalt"?
Ei nöögi, huvitab, esimest korda lugesin siit sellisest lahendusest...
Kellelgi äkki mingi hea URL tuua, kus asi puust ja punaselt ja JPG-dena näha?
Ei nöögi, huvitab, esimest korda lugesin siit sellisest lahendusest...
Kellelgi äkki mingi hea URL tuua, kus asi puust ja punaselt ja JPG-dena näha?
tegime pulli, aitab
- totu
- I live off from the mud
- Postitusi: 2864
- Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
- Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.
Puhtteoreetiliselt peaks 3mm ava tühjaks puhuma, me ei ole aastase võistluskogemusega radikat mutta saanud ja puhastamist ei ole vajanud. Radika asetus siis selline: http://pilt.delfi.ee/picture/2992231/ Antud juhul on väljalase ka "varrukast võtta" e. radiaatori kõrval. Võibolla sellest see mõte tekkiski.
Tehtud, mõeldud.
Tatral on sääne süsteem peal olnud
http://auto.howstuffworks.com/tatra-cars4.htm
.... A key feature was "ejector cooling." Instead of an engine fan driven by belt, which sapped power, Mackerle used exhaust gases, .....
http://auto.howstuffworks.com/tatra-cars4.htm
.... A key feature was "ejector cooling." Instead of an engine fan driven by belt, which sapped power, Mackerle used exhaust gases, .....
-
- Got ARB and Nitrous?
- Postitusi: 171
- Liitunud: T Apr 22, 2008 12:53 pm
- Asukoht: Tallinn ja Pärnu
Vot-vot, tõmba Zigmund/Hanzelka Aafrika reisikiri diagonaalis läbi. Midagi nad jahutusest lobisesid aga mida ja kus täpsemalt, ei mäleta. Teoretiseerimise kõrvale räägivad oma offroad-praktikast, küll liivas, aga siiski väga keerulistes tingimustes, ehk tekib mõni oluline poolt või vastu mõte.tt kirjutas:Tatral on sääne süsteem peal olnud
Jeep Grand Cherokee ZJ V8 5.2
Jeep Cherokee XJ
+372 5074010
Jeep Cherokee XJ
+372 5074010
- totu
- I live off from the mud
- Postitusi: 2864
- Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
- Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.
Selline ifootsimine ainult rõõmustab, omal ei ole veel muffigi asjalikku õnnestunud leida. Otsisin ka T-64 (tank) järgi, leiduvad masina üldpildid ja mõned põhiandmed. Just mootori ja selle juurde käiva pärast oli see masin salastatud ja neid ei eksporditud (seda 700hp jahutati just ejektoriga ja elemendi pind ei olnud üldse suur). Huvitav et keegi ei ole isegi asjalikke pilte üles riputanud.
Tehtud, mõeldud.