Coiloverite teema
Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators
- MahviaDeTyrk
- I live off from the mud
- Postitusi: 4473
- Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
- Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
- Kontakt:
- erik
- Aktiivne Pikendus
- Postitusi: 2776
- Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
- Asukoht: Jõe laboratoorium
Me siis Hmm`iga arutasime asja telefoni teel ja tekkis kahtlus nende asjade vastupidavuses korssi tingimustele e. koht kus amordid kipuvad kuumenema. Peaks asja tootjalt uurima. Äkki keegi teeb selgitustööd, mu enda tehniline englis on pisut nõrk. Kui pole probleemi, siis tekib küsimus miks keegi neid massiliselt ei kasuta.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!
Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
-
- Teoreetilised teadmised Praktikas
- Postitusi: 97
- Liitunud: E Apr 23, 2007 4:38 pm
- Asukoht: Tallinn
Kunagi sai Pirates foorumis sügavuti seda teemat uuritud, siis oli profesionaalide arvamus, et funktsionaalsuse koha pealt tasuks eelistada coiloverit. Õhkamortisaatoril on kõige suurem probleem temperatuuri muutusest tingitud siserõhu muutus ja sealt edasi jäikuse muutus. Samuti on õhkamortisaatoril jäikus ja sumbuvus seotud ning seda alati mitte ettearvatud moel.
Ise eelistan ka coiloverit. Coiloveri puhul on asi siiski natuke lollikindlam - vedru ja amortisaator lahutatud. Võimalik vahetada eraldi vedrusid teise jäikuse vastu, juhul kui jäikus vale või vaja autot kasutada teistsuguse raja jaoks. Samuti võimalus muuta eraldi amortisaatori seadeid... Seega õppimiseks ja vedrustuse dünaamika avastamiseks on coilover kindlasti rohkem võimalusi pakkuv ning kiiremini õigele sihile viiv. Õhkamortisaator töötab ka mingisugustes kombinatsioonides väga hästi, juhul kui on arvestatud õige töötemperatuuriga ja suudetakse seda tagada. Kindlasti on aga just mingile konkreetsele autole ja rajale hästi töötava õhkamortisaatori väljahäälestamine oluliselt vaevarikkam ja rohkem muutujaid sisaldav protsess kui coiloveri puhul.
Kui keegi on kasutanud või otsustanud kasutada just õhkamortisaatorit, siis oleks väga huvitatud kommentaaridest ja tagasisidest.
Ise eelistan ka coiloverit. Coiloveri puhul on asi siiski natuke lollikindlam - vedru ja amortisaator lahutatud. Võimalik vahetada eraldi vedrusid teise jäikuse vastu, juhul kui jäikus vale või vaja autot kasutada teistsuguse raja jaoks. Samuti võimalus muuta eraldi amortisaatori seadeid... Seega õppimiseks ja vedrustuse dünaamika avastamiseks on coilover kindlasti rohkem võimalusi pakkuv ning kiiremini õigele sihile viiv. Õhkamortisaator töötab ka mingisugustes kombinatsioonides väga hästi, juhul kui on arvestatud õige töötemperatuuriga ja suudetakse seda tagada. Kindlasti on aga just mingile konkreetsele autole ja rajale hästi töötava õhkamortisaatori väljahäälestamine oluliselt vaevarikkam ja rohkem muutujaid sisaldav protsess kui coiloveri puhul.
Kui keegi on kasutanud või otsustanud kasutada just õhkamortisaatorit, siis oleks väga huvitatud kommentaaridest ja tagasisidest.
no see 225$ pole mingi summa... coiloverid palju kallimad. Ju jäi siis vale mulje, lasupertruxi mehed mainisid küll umbes ala 10x suuremaid summasid, neil muidugi vähe teistsugused mõõdud ka.MahviaDeTyrk kirjutas:No need mida mu visatud lingil tüüp kasutas maksavad 225 daala tk ( http://www.foxracingshox.com/fox_offroa ... oncoil2530 ) - vedru ja korralik amort ei ole odavamad
- MahviaDeTyrk
- I live off from the mud
- Postitusi: 4473
- Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
- Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
- Kontakt:
Coiloveri teema jätkuks vähe asjalikku lugemismaterjali
http://www.pirate4x4.com/tech/billavist ... rs/Part_1/
http://www.pirate4x4.com/tech/billavist ... rs/Part_2/
http://www.pirate4x4.com/tech/billavist ... rs/Part_1/
http://www.pirate4x4.com/tech/billavist ... rs/Part_2/
tartuoffroad.ee
5581340
5581340
Kui juba Bilsteinist jutt on.
Kas siis on mõni kah ostnud Bilsteini 5150 seeriat või siis 5100.
Võimalik et mõnel meie seast on kogemus sellistest asjadest .
Mõni link kah.
5150http://www.bilstein.com/mistore/product ... _id=100484
5100http://www.bilstein.com/mistore/partnum ... rt%23=FIND
Kas siis on mõni kah ostnud Bilsteini 5150 seeriat või siis 5100.
Võimalik et mõnel meie seast on kogemus sellistest asjadest .
Mõni link kah.
5150http://www.bilstein.com/mistore/product ... _id=100484
5100http://www.bilstein.com/mistore/partnum ... rt%23=FIND
- erik
- Aktiivne Pikendus
- Postitusi: 2776
- Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
- Asukoht: Jõe laboratoorium
Lätlane sõitis kunagi nendega TR3`s, olid unimogi veermikus. Olevat amortisaatorina head olnud aga said metsahaldja poolt kaasavõetud üsna ruttu, kuna konstruktsioon, vardad jne on selline racening värk, kerge ja õhuke. Originaalamordid olid oluliselt jämedamad ja pidasid paremini vastu.
Ilmselt suurepärane asi liivaseks krossiks, metsa... mina ei ostaks.
Ilmselt suurepärane asi liivaseks krossiks, metsa... mina ei ostaks.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!
Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
5100 seeria amordi on mul Chevyl ees all. Pehmed, marupehmed tundusid näpuvahel olema, aga uskumatu küll kuid suudavad selle suure kolaka ära leevendada tee peal. Kui nüüd sedasi võrrelda, siis Rancho on kordi raskem sisse välja pressida käte vahel kui see 5100 seeria Bilsu.
Bilsut, Pro Comp'i ja Fox'i saan pakkuda kui huvi on.
Bilsut, Pro Comp'i ja Fox'i saan pakkuda kui huvi on.
+372 5028488
Bilsteini amorte iseloomustabki amortide pehmem töö. Kus juures nn. ekstreemsemates tingimustes, treppis tee, teravad augud jms. ei ole tunda mitte mingisugust järeleandmist. Sellepärast olengi oma erinevatel liikumisvahenditel eelistanud võimaluse korral Bilsteini. Mingi aja hetkeni olid Mersudele tehase amort. Kuidas täna ei tea?
Re: Coiloverite teema
Kuna teema on coilidest siis oma idee tarbeks ammutan teadmisi.
Plaanis kasutada Bilstein 5125 amorti ja ca 6..8" käiguga.
Sooviks hoida projekti lihtsana ehk kasutada ühte vedru.
Auto esimese sild kannab hetkel 1000kg auto raskust ja tagumine 800kg (+1000kg täis lasti korral).
Kuidas valida vedru oma diy coiloverile?
Plaanis kasutada Bilstein 5125 amorti ja ca 6..8" käiguga.
Sooviks hoida projekti lihtsana ehk kasutada ühte vedru.
Auto esimese sild kannab hetkel 1000kg auto raskust ja tagumine 800kg (+1000kg täis lasti korral).
Kuidas valida vedru oma diy coiloverile?