Coiloverite teema

Tõsisemad ja spetsiifilist laadi tehnilised arutelud erinevate tehniliste sõlmede üle 4x4 liikuri juures. Võta sõna kui tead millest räägid, lahmijad lendavad Idiot Cornerisse.

Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators

Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4473
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

No need mida mu visatud lingil tüüp kasutas maksavad 225 daala tk ( http://www.foxracingshox.com/fox_offroa ... oncoil2530 ) - vedru ja korralik amort ei ole odavamad
tartuoffroad.ee
5581340
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

Me siis Hmm`iga arutasime asja telefoni teel ja tekkis kahtlus nende asjade vastupidavuses korssi tingimustele e. koht kus amordid kipuvad kuumenema. Peaks asja tootjalt uurima. Äkki keegi teeb selgitustööd, mu enda tehniline englis on pisut nõrk. Kui pole probleemi, siis tekib küsimus miks keegi neid massiliselt ei kasuta.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
777
Teoreetilised teadmised Praktikas
Postitusi: 97
Liitunud: E Apr 23, 2007 4:38 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas 777 »

Kunagi sai Pirates foorumis sügavuti seda teemat uuritud, siis oli profesionaalide arvamus, et funktsionaalsuse koha pealt tasuks eelistada coiloverit. Õhkamortisaatoril on kõige suurem probleem temperatuuri muutusest tingitud siserõhu muutus ja sealt edasi jäikuse muutus. Samuti on õhkamortisaatoril jäikus ja sumbuvus seotud ning seda alati mitte ettearvatud moel.

Ise eelistan ka coiloverit. Coiloveri puhul on asi siiski natuke lollikindlam - vedru ja amortisaator lahutatud. Võimalik vahetada eraldi vedrusid teise jäikuse vastu, juhul kui jäikus vale või vaja autot kasutada teistsuguse raja jaoks. Samuti võimalus muuta eraldi amortisaatori seadeid... Seega õppimiseks ja vedrustuse dünaamika avastamiseks on coilover kindlasti rohkem võimalusi pakkuv ning kiiremini õigele sihile viiv. Õhkamortisaator töötab ka mingisugustes kombinatsioonides väga hästi, juhul kui on arvestatud õige töötemperatuuriga ja suudetakse seda tagada. Kindlasti on aga just mingile konkreetsele autole ja rajale hästi töötava õhkamortisaatori väljahäälestamine oluliselt vaevarikkam ja rohkem muutujaid sisaldav protsess kui coiloveri puhul.

Kui keegi on kasutanud või otsustanud kasutada just õhkamortisaatorit, siis oleks väga huvitatud kommentaaridest ja tagasisidest.
Kasutaja avatar
rommi
afroäi
Postitusi: 1931
Liitunud: P Veebr 15, 2004 12:59 am
Asukoht: California

Postitus Postitas rommi »

MahviaDeTyrk kirjutas:No need mida mu visatud lingil tüüp kasutas maksavad 225 daala tk ( http://www.foxracingshox.com/fox_offroa ... oncoil2530 ) - vedru ja korralik amort ei ole odavamad
no see 225$ pole mingi summa... coiloverid palju kallimad. Ju jäi siis vale mulje, lasupertruxi mehed mainisid küll umbes ala 10x suuremaid summasid, neil muidugi vähe teistsugused mõõdud ka.
Rommi / near Rubicon with Cherokee XJ '00 Long Arm
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4473
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

tartuoffroad.ee
5581340
Kasutaja avatar
rommi
afroäi
Postitusi: 1931
Liitunud: P Veebr 15, 2004 12:59 am
Asukoht: California

Postitus Postitas rommi »

Huvitav kas eestis keegi taolisi coilovereid müüb? (pildil paremal)
Või äkki keegi tuvastaks, mis tootjaga võib antud pildil tegu olla (bilstein?)

Pilt
Rommi / near Rubicon with Cherokee XJ '00 Long Arm
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

Bilstein jah, Mudel kas B12 või B14, müüb Europart e. kasutaja MM.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
alaska
Mudder
Postitusi: 82
Liitunud: K Jaan 03, 2007 6:30 pm
Asukoht: kiisa
Kontakt:

Postitus Postitas alaska »

Kui juba Bilsteinist jutt on.
Kas siis on mõni kah ostnud Bilsteini 5150 seeriat või siis 5100.
Võimalik et mõnel meie seast on kogemus sellistest asjadest .

Mõni link kah.

5150http://www.bilstein.com/mistore/product ... _id=100484

5100http://www.bilstein.com/mistore/partnum ... rt%23=FIND
tel 5072588

www.alaskaveod.ee
multilift teenused
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

Lätlane sõitis kunagi nendega TR3`s, olid unimogi veermikus. Olevat amortisaatorina head olnud aga said metsahaldja poolt kaasavõetud üsna ruttu, kuna konstruktsioon, vardad jne on selline racening värk, kerge ja õhuke. Originaalamordid olid oluliselt jämedamad ja pidasid paremini vastu.
Ilmselt suurepärane asi liivaseks krossiks, metsa... mina ei ostaks.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

5100 seeria amordi on mul Chevyl ees all. Pehmed, marupehmed tundusid näpuvahel olema, aga uskumatu küll kuid suudavad selle suure kolaka ära leevendada tee peal. Kui nüüd sedasi võrrelda, siis Rancho on kordi raskem sisse välja pressida käte vahel kui see 5100 seeria Bilsu.

Bilsut, Pro Comp'i ja Fox'i saan pakkuda kui huvi on.
+372 5028488
pixman
Off Roader Wannabe
Postitusi: 27
Liitunud: R Dets 05, 2008 9:13 pm
Asukoht: Viljandi

Postitus Postitas pixman »

Bilsteini amorte iseloomustabki amortide pehmem töö. Kus juures nn. ekstreemsemates tingimustes, treppis tee, teravad augud jms. ei ole tunda mitte mingisugust järeleandmist. Sellepärast olengi oma erinevatel liikumisvahenditel eelistanud võimaluse korral Bilsteini. :D Mingi aja hetkeni olid Mersudele tehase amort. Kuidas täna ei tea?
Kasutaja avatar
makuke
Off Roader Wannabe
Postitusi: 45
Liitunud: P Okt 15, 2006 8:00 pm

Re: Coiloverite teema

Postitus Postitas makuke »

Kuna teema on coilidest siis oma idee tarbeks ammutan teadmisi.
Plaanis kasutada Bilstein 5125 amorti ja ca 6..8" käiguga.
Sooviks hoida projekti lihtsana ehk kasutada ühte vedru.

Auto esimese sild kannab hetkel 1000kg auto raskust ja tagumine 800kg (+1000kg täis lasti korral).

Kuidas valida vedru oma diy coiloverile?
Vasta

Mine “Modifikatsioonid edasijõudnutele”