4. leht 7-st

Re: Kiired vintsid

Postitatud: P Dets 30, 2012 5:20 pm
Postitas erik
Sah1 kirjutas:Vaadake seda videot 3.53 pealt, sellel vennal on jõhkralt kiire vints :eek

See, see ongi, võimas mootor, kiire ülekandega mehhaaniline vints ja erinevate käikudega tõmbamine.

Re: Kiired vintsid

Postitatud: K Jaan 02, 2013 11:39 pm
Postitas Movistar
Sai täna vähe neid numbreid paberile kirjutatud ja vaadatud,et palju need kiirused siis õieti on millest me siin jahume .
Kõik on muidugi teoreetiline ja selliste max. numbritega vaevalt keegi trossi poolima hakkab,aga siiski.
Numbrid tulid ulmelised :D Arvutuskäik peaks ka õige olema.
Kiireima käiguga ,servani täis pooliga ja max. pöördega võiks suurim kiirus olla 315 m / minutis ehk 5,25 m / sekundis :shock:
Samas 1 käiguga ja tühikäigu pöördega (800 rpm) on kiirus tühja pooliga ca 3,86 m/ minutis ehk vähem enam ei saa.
Kõik ülejäänu peab mahtuma 3,86 ja 315 vahele .

Re: Kiired vintsid

Postitatud: N Jaan 03, 2013 12:14 am
Postitas MahviaDeTyrk
Movistar kirjutas:Samas 1 käiguga ja tühikäigu pöördega (800 rpm) on kiirus tühja pooliga ca 3,86 m/ minutis ehk vähem enam ei saa.
Ja kui arvestada su plaanitava mootori tühikäigu pöördemomenti ja asjade ülekandearvu, ning lahutada sellest päris korralik % mis läheb ülekannetes kaotsi (eeldame ka ratastega kaasa aitamise kadusid) - siis milline oleks vintsi tõmbejõud ?

tiguülekande enda kadu äkiste 20 % ? :roll:

Re: Kiired vintsid

Postitatud: N Jaan 03, 2013 12:39 am
Postitas Movistar
See on jõukadu.
Hetkel käib jutt ainult kiirusest.

Re: Kiired vintsid

Postitatud: N Jaan 03, 2013 11:46 am
Postitas casca
Movistar kirjutas:Sai täna vähe neid numbreid paberile kirjutatud ja vaadatud,et palju need kiirused siis õieti on millest me siin jahume .
Kõik on muidugi teoreetiline ja selliste max. numbritega vaevalt keegi trossi poolima hakkab,aga siiski.
Numbrid tulid ulmelised :D Arvutuskäik peaks ka õige olema.
Kiireima käiguga ,servani täis pooliga ja max. pöördega võiks suurim kiirus olla 315 m / minutis ehk 5,25 m / sekundis :shock:
Samas 1 käiguga ja tühikäigu pöördega (800 rpm) on kiirus tühja pooliga ca 3,86 m/ minutis ehk vähem enam ei saa.
Kõik ülejäänu peab mahtuma 3,86 ja 315 vahele .
Kuna palju on pikka juttu, millest on raske aru saada, siis lisan omapoole arvutuskäigu arutelu jätkamiseks.
https://docs.google.com/file/d/0BwrTv11 ... edit?pli=1

Movistarile:
3,86 m/min = 0,064 m/s
5,25/0,064=82,03
Ehk kuidas sa saavutad nii suure ülekandearvu muutuse? Mitme astmeline PTO ?

Oskab keegi öelda, mis on reaalsed mootorite võimsused kiirete vintsidega masinatel?

Re: Kiired vintsid

Postitatud: N Jaan 03, 2013 12:17 pm
Postitas Küllo
Ehk kuidas sa saavutad nii suure ülekandearvu muutuse? Mitme astmeline PTO ?

1 käik 800rpm/4,32, pto 1:1, tigu 1:23, tühi pool - dia ca 150mm
6 käik 6100rpm/0,83, täis pool - dia ca 320mm

Oskab keegi öelda, mis on reaalsed mootorite võimsused kiirete vintsidega masinatel?[/quote]

kui jutt selle teema alguse videost, siis BMW M62B44, 210kw, 420Nm (wikipedia andmetel) peaks olema poolakatel levinud mootor

Re: Kiired vintsid

Postitatud: N Jaan 03, 2013 2:18 pm
Postitas Movistar
Küllole täpsustuseks:
5 käik; 1,0; 7000 rpm ja 330 mm olid lähteandmed

Re: Kiired vintsid

Postitatud: N Jaan 03, 2013 2:27 pm
Postitas Madis
Päriselt kah - ma tõesti tahan näha 7000rpm-i vintsimise juures! Kohe elusastpeast. A mis siis saab kui oma trossi otsas kihutava elaja koos oma 7000 rpm-iga mitteliikuva (ilmselgelt ka mittenähtava) takistuse otsa lajatad? Katkeb tross, pto, sidur või käimar? :roll:
Ilma irooniata oli see siis.

Re: Kiired vintsid

Postitatud: N Jaan 03, 2013 2:28 pm
Postitas AINIONU
Oih :eek kust see mootor nüüd võetakse kust 425 KW pauku välja tuleb.
Aga kas siis mõne healoomulise Pan´i käest ei saa mingeid jooniseid ja nõuandeid. Lõpudelõpuks neil ju see asi kuidagimoodi töötab. Ei taha uskuda et kõigil kiirete vintsidega autodel on 450 kw aiste vahel.

Re: Kiired vintsid

Postitatud: N Jaan 03, 2013 3:01 pm
Postitas Movistar
Kus sa seda 425 ja 450 kw näed?

Re: Kiired vintsid

Postitatud: N Jaan 03, 2013 3:03 pm
Postitas totu
Nii raju see asi nüüd ka ei ole. Hydrostaadi arvutamisel andis 28kW 3,3m/s 1100kg jõuga. Sealt siis maha kaod. Kui korrutame asja nt.3 ga, annab juba 84kW 3,3 tonniga üle 10 km/h ja juba see oleks looduses väga ülbe.

Re: Kiired vintsid

Postitatud: N Jaan 03, 2013 3:14 pm
Postitas Küllo
Madis kirjutas:Päriselt kah - ma tõesti tahan näha 7000rpm-i vintsimise juures! Kohe elusastpeast. A mis siis saab kui oma trossi otsas kihutava elaja koos oma 7000 rpm-iga mitteliikuva (ilmselgelt ka mittenähtava) takistuse otsa lajatad? Katkeb tross, pto, sidur või käimar? :roll:
Ilma irooniata oli see siis.
Kaod on arvestamatta
Sultsil kogetud: lihtsalt ei kannata nii kiiresti vintsida kui vints ja mootor võimaldaks. Liikluseeskirjades oli vist kunagi kirjas, et kiirus tuleb valida vastavalt teeoludele, sama kehtib ka vintsimise kohta :lol:


Movistar kirjutas:Küllole täpsustuseks:
5 käik; 1,0; 7000 rpm ja 330 mm olid lähteandmed
Mõistan, mul lihtsalt oli 6 käigulise kasti kohta exeli tabel olemas, aga mõte/sisu sellest ju ei muutu :wink:

Re: Kiired vintsid

Postitatud: N Jaan 03, 2013 3:24 pm
Postitas totu
Veel üks kiire arvutus: 320Nm (mõõdukas diisel); ülekanne 10:1 ; trummel 100mm = 6,4T e. üldjuhul piisav. Samade andmetega 3000rpm; 300rpm trumlil=94,2m/min=1,57m/s= 5,65km/h - pole paha ja selleks vaja ca. 100kW. Kui sinna lisada ülekandearvu muutmise võimalus (arvestades pooli täitumist), ongi "supervints" mõõduka võimsusega.

Re: Kiired vintsid

Postitatud: N Jaan 03, 2013 3:43 pm
Postitas casca
Lisasin kohendatud arvutuse, mis vastaks enam-vähem bmw 210kW mootorile.
Tõmbejõuks kiirel vintsimisel jäi ca 30 kN.

https://docs.google.com/file/d/0BwrTv11 ... lKMzg/edit

Re: Kiired vintsid

Postitatud: N Jaan 03, 2013 4:19 pm
Postitas Movistar
casca kirjutas:Lisasin kohendatud arvutuse, mis vastaks enam-vähem bmw 210kW mootorile.
Tõmbejõuks kiirel vintsimisel jäi ca 30 kN.

https://docs.google.com/file/d/0BwrTv11 ... lKMzg/edit
Kas see on Toyota vintsiga arvutatud ? 1:33 ?
Arvutad äkki 1:23 ülekandega.