4. leht 7-st
Re: Kiired vintsid
Postitatud: P Dets 30, 2012 5:20 pm
Postitas erik
Sah1 kirjutas:Vaadake seda videot 3.53 pealt, sellel vennal on jõhkralt kiire vints
See, see ongi, võimas mootor, kiire ülekandega mehhaaniline vints ja erinevate käikudega tõmbamine.
Re: Kiired vintsid
Postitatud: K Jaan 02, 2013 11:39 pm
Postitas Movistar
Sai täna vähe neid numbreid paberile kirjutatud ja vaadatud,et palju need kiirused siis õieti on millest me siin jahume .
Kõik on muidugi teoreetiline ja selliste max. numbritega vaevalt keegi trossi poolima hakkab,aga siiski.
Numbrid tulid ulmelised
Arvutuskäik peaks ka õige olema.
Kiireima käiguga ,servani täis pooliga ja max. pöördega võiks suurim kiirus olla 315 m / minutis ehk 5,25 m / sekundis
Samas 1 käiguga ja tühikäigu pöördega (800 rpm) on kiirus tühja pooliga ca 3,86 m/ minutis ehk vähem enam ei saa.
Kõik ülejäänu peab mahtuma 3,86 ja 315 vahele .
Re: Kiired vintsid
Postitatud: N Jaan 03, 2013 12:14 am
Postitas MahviaDeTyrk
Movistar kirjutas:Samas 1 käiguga ja tühikäigu pöördega (800 rpm) on kiirus tühja pooliga ca 3,86 m/ minutis ehk vähem enam ei saa.
Ja kui arvestada su plaanitava mootori tühikäigu pöördemomenti ja asjade ülekandearvu, ning lahutada sellest päris korralik % mis läheb ülekannetes kaotsi (eeldame ka ratastega kaasa aitamise kadusid) - siis milline oleks vintsi tõmbejõud ?
tiguülekande enda kadu äkiste 20 % ?
Re: Kiired vintsid
Postitatud: N Jaan 03, 2013 12:39 am
Postitas Movistar
See on jõukadu.
Hetkel käib jutt ainult kiirusest.
Re: Kiired vintsid
Postitatud: N Jaan 03, 2013 11:46 am
Postitas casca
Movistar kirjutas:Sai täna vähe neid numbreid paberile kirjutatud ja vaadatud,et palju need kiirused siis õieti on millest me siin jahume .
Kõik on muidugi teoreetiline ja selliste max. numbritega vaevalt keegi trossi poolima hakkab,aga siiski.
Numbrid tulid ulmelised
Arvutuskäik peaks ka õige olema.
Kiireima käiguga ,servani täis pooliga ja max. pöördega võiks suurim kiirus olla 315 m / minutis ehk 5,25 m / sekundis
Samas 1 käiguga ja tühikäigu pöördega (800 rpm) on kiirus tühja pooliga ca 3,86 m/ minutis ehk vähem enam ei saa.
Kõik ülejäänu peab mahtuma 3,86 ja 315 vahele .
Kuna palju on pikka juttu, millest on raske aru saada, siis lisan omapoole arvutuskäigu arutelu jätkamiseks.
https://docs.google.com/file/d/0BwrTv11 ... edit?pli=1
Movistarile:
3,86 m/min = 0,064 m/s
5,25/0,064=82,03
Ehk kuidas sa saavutad nii suure ülekandearvu muutuse? Mitme astmeline PTO ?
Oskab keegi öelda, mis on reaalsed mootorite võimsused kiirete vintsidega masinatel?
Re: Kiired vintsid
Postitatud: N Jaan 03, 2013 12:17 pm
Postitas Küllo
Ehk kuidas sa saavutad nii suure ülekandearvu muutuse? Mitme astmeline PTO ?
1 käik 800rpm/4,32, pto 1:1, tigu 1:23, tühi pool - dia ca 150mm
6 käik 6100rpm/0,83, täis pool - dia ca 320mm
Oskab keegi öelda, mis on reaalsed mootorite võimsused kiirete vintsidega masinatel?[/quote]
kui jutt selle teema alguse videost, siis BMW M62B44, 210kw, 420Nm (wikipedia andmetel) peaks olema poolakatel levinud mootor
Re: Kiired vintsid
Postitatud: N Jaan 03, 2013 2:18 pm
Postitas Movistar
Küllole täpsustuseks:
5 käik; 1,0; 7000 rpm ja 330 mm olid lähteandmed
Re: Kiired vintsid
Postitatud: N Jaan 03, 2013 2:27 pm
Postitas Madis
Päriselt kah - ma tõesti tahan näha 7000rpm-i vintsimise juures! Kohe elusastpeast. A mis siis saab kui oma trossi otsas kihutava elaja koos oma 7000 rpm-iga mitteliikuva (ilmselgelt ka mittenähtava) takistuse otsa lajatad? Katkeb tross, pto, sidur või käimar?
Ilma irooniata oli see siis.
Re: Kiired vintsid
Postitatud: N Jaan 03, 2013 2:28 pm
Postitas AINIONU
Oih
kust see mootor nüüd võetakse kust 425 KW pauku välja tuleb.
Aga kas siis mõne healoomulise Pan´i käest ei saa mingeid jooniseid ja nõuandeid. Lõpudelõpuks neil ju see asi kuidagimoodi töötab. Ei taha uskuda et kõigil kiirete vintsidega autodel on 450 kw aiste vahel.
Re: Kiired vintsid
Postitatud: N Jaan 03, 2013 3:01 pm
Postitas Movistar
Kus sa seda 425 ja 450 kw näed?
Re: Kiired vintsid
Postitatud: N Jaan 03, 2013 3:03 pm
Postitas totu
Nii raju see asi nüüd ka ei ole. Hydrostaadi arvutamisel andis 28kW 3,3m/s 1100kg jõuga. Sealt siis maha kaod. Kui korrutame asja nt.3 ga, annab juba 84kW 3,3 tonniga üle 10 km/h ja juba see oleks looduses väga ülbe.
Re: Kiired vintsid
Postitatud: N Jaan 03, 2013 3:14 pm
Postitas Küllo
Madis kirjutas:Päriselt kah - ma tõesti tahan näha 7000rpm-i vintsimise juures! Kohe elusastpeast. A mis siis saab kui oma trossi otsas kihutava elaja koos oma 7000 rpm-iga mitteliikuva (ilmselgelt ka mittenähtava) takistuse otsa lajatad? Katkeb tross, pto, sidur või käimar?
Ilma irooniata oli see siis.
Kaod on arvestamatta
Sultsil kogetud: lihtsalt ei kannata nii kiiresti vintsida kui vints ja mootor võimaldaks. Liikluseeskirjades oli vist kunagi kirjas, et kiirus tuleb valida vastavalt teeoludele, sama kehtib ka vintsimise kohta
Movistar kirjutas:Küllole täpsustuseks:
5 käik; 1,0; 7000 rpm ja 330 mm olid lähteandmed
Mõistan, mul lihtsalt oli 6 käigulise kasti kohta exeli tabel olemas, aga mõte/sisu sellest ju ei muutu
Re: Kiired vintsid
Postitatud: N Jaan 03, 2013 3:24 pm
Postitas totu
Veel üks kiire arvutus: 320Nm (mõõdukas diisel); ülekanne 10:1 ; trummel 100mm = 6,4T e. üldjuhul piisav. Samade andmetega 3000rpm; 300rpm trumlil=94,2m/min=1,57m/s= 5,65km/h - pole paha ja selleks vaja ca. 100kW. Kui sinna lisada ülekandearvu muutmise võimalus (arvestades pooli täitumist), ongi "supervints" mõõduka võimsusega.
Re: Kiired vintsid
Postitatud: N Jaan 03, 2013 3:43 pm
Postitas casca
Lisasin kohendatud arvutuse, mis vastaks enam-vähem bmw 210kW mootorile.
Tõmbejõuks kiirel vintsimisel jäi ca 30 kN.
https://docs.google.com/file/d/0BwrTv11 ... lKMzg/edit
Re: Kiired vintsid
Postitatud: N Jaan 03, 2013 4:19 pm
Postitas Movistar
Kas see on Toyota vintsiga arvutatud ? 1:33 ?
Arvutad äkki 1:23 ülekandega.