Kütusenäidiku anomaalia Rangeril

Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.

Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators

Vasta
rnx69
Mudder
Postitusi: 60
Liitunud: K Dets 29, 2010 11:28 am

Kütusenäidiku anomaalia Rangeril

Postitus Postitas rnx69 »

Ohver 2005 aasta Ranger, poolpikk kabiin. Tegelikult pikaaegne häda, aga vahel käib närvidele, ehk oskab keegi midagi tarka arvata.

Kui auto minu kätte jõudis, siis kütusenäidik ei töötanud. Ühel hetkel, kui kast maas käis, vaatasin toda sektorit lähemalt ja anduri juhe vedeles kusagil üsna kaugel paagi peal, ise see sinna väga saada poleks saanud, eeldatavasti on paak maas käinud või on seda vahetatud. Ühendasin tagasi, näidik hakkas tööle.

Nüüd aga hädast - näidik näitab, tangid paagi täis (või no selle kohani, kus püstoli lukku lööb), näitab ilusti täis paaki. Nüüd aga sõites hakkab seier väga naljakalt kukkuma, kui paagist on läinud ehk 10L kütust, on juba näit kolmveerand paaki, edasi kukub umbes järgmise 10L peale kell juba veerandi peale, siis seal püsib jupp aega ja ideeliselt kusagil kolmandiku paagi peal näitab juba tühja paaki. Veidra asjana hakkab sealmaal vaikselt ka õhku vahele kakkuma, justkui saakski reaalselt kütus kohe otsa. Täis paagiga käib auto ilusti ja enne sellist kakkumist-jõnksutamist ka sõites ei tähelda. Tunne on, nagu ei läheks võtturiosakond sugugi paagiga kokku. Manuaali lugedes oleks justkui pandud neile tehasest kolmes suuruses paake, kas keegi oskab kommenteerida, kas erinev ainult paagi pikkus või võib erineda ka võtturi paagis istumise sügavus? Minu enda kahtlus on, et emba-kumba on eelnevas elus vahetatud ja nüüd paak ja andur/võttur ei lähe omavahel füüsiliselt kokku. Hetkel tundub, et 70-75 liitri asemel oleks paak justkui umbes 40 liitrit, kui reaalset kütusekulu mõõta :)
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2434
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Kütusenäidiku anomaalia Rangeril

Postitus Postitas v6sa »

Oled selles 70-liitrises paagimahus kindel? Minu omasse lähebki 42 l sisse, aga sellel on vaakum paaki mõlki ka tõmmanud üksjagu.

Kuniks näidik töötas, oli täpne küll: kui nõel nulli jõudis, suri ka mootor.
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
rnx69
Mudder
Postitusi: 60
Liitunud: K Dets 29, 2010 11:28 am

Re: Kütusenäidiku anomaalia Rangeril

Postitus Postitas rnx69 »

Hmm... tehase spravka ja Autodata nagu ütlevad 70L paagi mahuks. Pikk kabiin peaks väiksema paagiga olema. Mõõtnud spetsiaalselt pole, nagu aru saad. Ei tundu ka mõlkis olevat esmapilgul.

Seda 42l ei tahaks uskuda, arvestades nende asjade kütusekulu, siis tähendaks see heal juhul 300km läbisõitu, ei kõla nagu tehase paagi kohta loogiliselt.
honkomees
True Off Roader!
Postitusi: 1288
Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval

Re: Kütusenäidiku anomaalia Rangeril

Postitus Postitas honkomees »

need näidikud võivadki villast visata. Mul Isuzul 76 l paak, minu käes uuest peast ja käitub näidik nii et täispaagiga sõtima hakates hakkab kohe kolinal kukkuma (umbes nii nagu kirjeldatud) ja kui on nullis, siis saab veel ca 200 km sõita ja tule põlemaminekust vähemalt 150 km. Kui seieri järgi on pool paaki, siis on sõidetud 200-250 km, kokku saab paagitäiega sõita ca 800-850 km.
Sj viimast 6 l kütet mootor kätte ei saa ehk peale seismajäämist saab tankida 68-70 l, aga see ca 6 l on paagis tegelikult olemas, on õnnestunud välja pumbata.
Huvitav, et jalakäijatega libedaga toimunud õnnetustes on praktiliselt alati süüdi libedad kõnniteed ja hooletud kinnistuomanikud, aga autojuhtide teelt väljasõitude puhul on tegu "ilmastiku ja teeoludele mittevastava kiirusega"
rnx69
Mudder
Postitusi: 60
Liitunud: K Dets 29, 2010 11:28 am

Re: Kütusenäidiku anomaalia Rangeril

Postitus Postitas rnx69 »

Kui näidik ei toiminud, siis ma ühe korra olen nagu mälu järgi teele jäänud, enda arvestuse järgi veel paarkümmend liitrit paagis - enam ei saanud kütet kätte lihtsalt. Õrn võimalus on, et võtturi torule on keskel auk sisse mädanenud, vähemalt youtubest leitud videote põhjal, tundub, et põhja läheb täies pikkuses kollase tsingiga kaetud terastoru, ilma vahepealsete kummivoolikute vms liitekohtadeta, mis tüüpiliselt õhu vahele kakkumist võivad põhjustada.

Eks kunagi tuleb paak maha kiskuda ning toimuvat uurida ja seni arvestada, et igaks petteks iga kolmesaja kilomeetri takka peab paagi silmini täis võtma :D
rnx69
Mudder
Postitusi: 60
Liitunud: K Dets 29, 2010 11:28 am

Re: Kütusenäidiku anomaalia Rangeril

Postitus Postitas rnx69 »

Vahepeal veidi targemaks saanud.

See näidiku valetamise kamm pidada ikkagi tüüpviga olema, umbes 100-150K km peale kuluvad anduri potekale "augud" sisse ja liugur enam ei kontakti. See omakorda põhjustab veidraid seieri kukkumisi ning kui seda alumise otsa näitu vaadata, siis kõlab jutt loogiliselt. Vahel hüppab seier korraga sealt "E" asendist umbes veerand- või kaheksandik paagi peale lampi tagasi. Sain internetiavarustest sooja soovituse juba eos uus võttur ära tellida ja enne mitte paagiga jändama asudagi. Õnneks tundub isegi täiesti letikaup olevat, küll kahjuks mitte kodumaal.
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2434
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Kütusenäidiku anomaalia Rangeril

Postitus Postitas v6sa »

rnx69 kirjutas:
E Dets 04, 2023 3:09 pm
...
Sain internetiavarustest sooja soovituse juba eos uus võttur ära tellida ja enne mitte paagiga jändama asudagi. Õnneks tundub isegi täiesti letikaup olevat, küll kahjuks mitte kodumaal.
Kas maasturid.ee ka ei paku? kaks nädalat tagasi oli neil täitsa olemas veel.
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
rnx69
Mudder
Postitusi: 60
Liitunud: K Dets 29, 2010 11:28 am

Re: Kütusenäidiku anomaalia Rangeril

Postitus Postitas rnx69 »

Nagu ei täheldanud... Kui just kuskil salajast kataloogi, lisaks internetipoele pole :)

Ja paak on ilusti 70L, sain täna tankides sinna lisaks eile tühja paaki kallatud kanistritäiele veel 50 liitrit kopikatega mahutatud.
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2434
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Kütusenäidiku anomaalia Rangeril

Postitus Postitas v6sa »

rnx69 kirjutas:
N Dets 07, 2023 10:30 pm
Nagu ei täheldanud... Kui just kuskil salajast kataloogi, lisaks internetipoele pole :)
...
Neilt tuleb otse küsida, kõike nad netti ei riputa.
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
rnx69
Mudder
Postitusi: 60
Liitunud: K Dets 29, 2010 11:28 am

Re: Kütusenäidiku anomaalia Rangeril

Postitus Postitas rnx69 »

Ahhaaa, ma tavaliselt olen lihtsalt surfanud selle seas, mis lehel. Teinekord siis tean.
Vasta

Mine “Hooldus ja Remont”