Sidur, või...?
Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators
Sidur, või...?
Autoks Nissan Pathfinder 2006 2,5 TDI, 6-käiguline manuaal.
Probleem selline, et sidurikoja kandist kostab mingi kõrina ja undamise vahepealne heli, kui sidur alla vajutada / lahutada ja seejärel käigukangi ette või taha liigutada. Tühikäigul, ilma käigukangi puutumata, ei kaasne siduripedaali vajutamisel / vabastamisel mingit heli. Ka kohapeal töötades on kõik OK. Heli tekib justkui vahetult enne käigu sisse lülitumist ja kestab kuni auto liikuma hakkamiseni, seejärel kaob. Sõidu ajal ei esine justkui mingeid anomaaliaid.
Olen kuulnud arvamusi - seinast-seina: survelaager, (2-massiline) hooratas, käigukasti veovõlli laager, siduri töösilinder jne. Mlline on neist tõenäolisim, või leidub ehk veel võimalikke variante?
Probleem selline, et sidurikoja kandist kostab mingi kõrina ja undamise vahepealne heli, kui sidur alla vajutada / lahutada ja seejärel käigukangi ette või taha liigutada. Tühikäigul, ilma käigukangi puutumata, ei kaasne siduripedaali vajutamisel / vabastamisel mingit heli. Ka kohapeal töötades on kõik OK. Heli tekib justkui vahetult enne käigu sisse lülitumist ja kestab kuni auto liikuma hakkamiseni, seejärel kaob. Sõidu ajal ei esine justkui mingeid anomaaliaid.
Olen kuulnud arvamusi - seinast-seina: survelaager, (2-massiline) hooratas, käigukasti veovõlli laager, siduri töösilinder jne. Mlline on neist tõenäolisim, või leidub ehk veel võimalikke variante?
- TiitR
- I live off from the mud
- Postitusi: 5765
- Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
- Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa
Re: Sidur, või...?
Minu pakkumine sellele kirjeldusele:
Sidur - ei usu ei survelaagrit ega ka töösilindrit, kuna kohapeal lahutades ju heli puudub.
Hooratas - ei usu, kuna see koliseks ilmselt ka kohapeal tiksudes, käivitamisel, jne.
Kasti võllilaager - täitsa reaalne.
Sidur - ei usu ei survelaagrit ega ka töösilindrit, kuna kohapeal lahutades ju heli puudub.
Hooratas - ei usu, kuna see koliseks ilmselt ka kohapeal tiksudes, käivitamisel, jne.
Kasti võllilaager - täitsa reaalne.
Re: Sidur, või...?
Võllilaagrit kahtlustan ka ise enim. Kahtlusi tekitab vaid see, et kuidagi äkki tekkis probleem. Mõni päev tagasi kuulsin esimest korda seda heli. Lähenedes ühele libedale ristmikule, pidurdasin käikudega ja äkitselt, vist 2 käiku sisse pannes - tekkis. On see selline probleem, millega peaks kohe tegelema, või kannatab mõned vajalikud sõidud ära teha?
Re: Sidur, või...?
Sünkronisaator sai viga või kahvel, pigem kahvel.
numerus stultorum, infinitus est
Re: Sidur, või...?
Kui sünkronisaator, siis peaks käikude lülitamine, just sõidu ajal, olema ju raskendatud? Seda aga ei ole. Mida olen täheldanud, on see, et kui sidur alla vajutada ja järjest käike vahetada, siis jõudes lõpuks tagasi 1. käiguni, tuleb see välja kergelt raskendatult ("jõnksuga"). See justkui viitaks hoopis ikkagi töösilindri probleemile vms? Aga millisest kahvlist oli jutt ?
- totu
- I live off from the mud
- Postitusi: 2864
- Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
- Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.
Re: Sidur, või...?
Väntvõlli otsas, sidurivõlli laager? Käigud lülituvad ka veidi raskemalt? Loogika selline: laager kinni ja sidurit lahutades veab kaasa, käigu lülitamisel pidurdab sünkronisaatoriga siduri võlli kinni ja laager hakkab häält tegema. See põhjendab ka käigu raskemat väljavõtmist- kaasavedav laager jätab lülitusmuhvi hammastele mingi jõu peale.
Tehtud, mõeldud.
Re: Sidur, või...?
Kusjuures käigud ei lülitu raskemalt peale seda, kui hääl ilmnes. Kui, siis ainult 1 käik õige pisut, kohalt võtu eel. Kui juba hoog sees, siis järgmised lähevad sisse lups ja lups. Isegi seda häält ei kaasne. Kuigi, sõidu ajal, muu müra taustal seda vb ka ei kuule .
Re: Sidur, või...?
Seal on vända sees pronkspuks. Täpselt sama kui y61-l nt. See pigem kulub suuremaks kui poob kinni.totu kirjutas: ↑N Jaan 06, 2022 2:12 pmVäntvõlli otsas, sidurivõlli laager? Käigud lülituvad ka veidi raskemalt? Loogika selline: laager kinni ja sidurit lahutades veab kaasa, käigu lülitamisel pidurdab sünkronisaatoriga siduri võlli kinni ja laager hakkab häält tegema. See põhjendab ka käigu raskemat väljavõtmist- kaasavedav laager jätab lülitusmuhvi hammastele mingi jõu peale.
Y61 TD42t
Re: Sidur, või...?
Üks asi, mis veel meenus... Kiirendades, aga ka käikudega pidurdades on tunda mingis kiirusvahemikus kerget vibratsiooni. Kardaaniristid on vahetatud, kõik padjad ka, rattalaagrid samuti, kusagil esisillas lõtke olla ka ei tohiks. Kas äkki siis see vibra ja nüüd tekkinud hääl võiks olla siis äkki omavahel seotud ja nt tõesti veovõlli laagri kulumisega? Oleks ju tore lüüa 2 kärbest ühe hoobiga. Liiati veel suht väikse hoobiga rahakotile
- Maasturid
- Legod Varuosadest
- Postitusi: 1958
- Liitunud: R Veebr 20, 2004 12:48 pm
- Asukoht: Roosna-Alliku GSM:513 2551
- Kontakt:
Re: Sidur, või...?
Teen ka oma pakkumise ja see oleks kahemassiline hooratas.
http://www.maasturid.ee
*Toomas Kärp = Maasturid = Radadel aastast 2004
* Wildtrak 2.0 Bi-turbo
* LC120
*Toomas Kärp = Maasturid = Radadel aastast 2004
* Wildtrak 2.0 Bi-turbo
* LC120
- TiitR
- I live off from the mud
- Postitusi: 5765
- Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
- Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa
Re: Sidur, või...?
Nonii, nüüd lisasid sa teemasse ka vibratsiooni. Seega võib Maasturi Tom-il diagnoos täitsa reaalne tunduda. Kuidas hommikune külmkäivutus muidu möödub? Pole mingeid kõrvalisi helisi auto keskelt?shogun69 kirjutas: ↑N Jaan 06, 2022 3:21 pmÜks asi, mis veel meenus... Kiirendades, aga ka käikudega pidurdades on tunda mingis kiirusvahemikus kerget vibratsiooni. Kardaaniristid on vahetatud, kõik padjad ka, rattalaagrid samuti, kusagil esisillas lõtke olla ka ei tohiks. Kas äkki siis see vibra ja nüüd tekkinud hääl võiks olla siis äkki omavahel seotud ja nt tõesti veovõlli laagri kulumisega? Oleks ju tore lüüa 2 kärbest ühe hoobiga. Liiati veel suht väikse hoobiga rahakotile
Re: Sidur, või...?
Seda vibratsiooni olen pikalt jälitanud, selle pärast palju jubinaid välja vahetanud. Päris ära kaotada pole vibrat õnnestunud, aga tänaseks juba niipalju harjunud sellega, et selle äsja tekkinud hääle kontekstis läks meelest mainidagi. Aga... külmkäivitusel pole kuulda midagi muud häirivat, kui kliimapumba siduri kiuks, mis nii minuti jooksul kaob. Kui hoorattas oleks viga, siis peaks ju tõepoolest miskit kuulduma, nii külmkäivitusel, kohapeal tühikäigul töötamisel, kui ka sõidu ajal? Vähemalt nii olen foorumites tuuseldades aru saanud ?. Mulle endale tundub siiski see võllilaagri teema "südamelähedasem", aga ega ilmselt muud üle jää, kui asi lahti harutada ja siis selgub.