1. leht 1-st

Küsimus haagise raami ja põranda kohta

Postitatud: E Okt 21, 2019 10:11 pm
Postitas keelutsoon
Vahetan praegu ühe saksas toodetud haagise põhja. Minu jaoks kummaline, et vineer jääb ca 10mm õhku rippuma keskel nende pikitalade peale. Servadest siis alumiinium vinki küljes poltidega.
Kas sellel on mingi hea mõte, et peabki olema paine sees, kui raskus peal? Muidu tundub et lammutab liigselt muud konstruktsiooni. Pole igatahes seni kohanud veel haagist millal vineer oleks tahtlikult õhku jäetud.
Pilt

Re: Küsimus haagise raami ja põranda kohta

Postitatud: T Okt 22, 2019 10:24 am
Postitas v6sa
Kas algne vineer oli kindlasti tehase oma?

Et seal eelmine vahetaja juba poleks suslikut teinud... Olen näinud mingil Humbauril lahendust, kus vineer käis servast kahe liistu vahele. Aga kuna sinan oli PITA sisse lükata vanal ja peksasaanud kärul, siis lõigati "mittevajalik" (elik ülemine) labaselt küljest.

Mina paneks taladele 10 mm vineeriliistud. Kuigi ilmselt vajadust selle järele ei pruugigi olla.

Re: Küsimus haagise raami ja põranda kohta

Postitatud: T Okt 22, 2019 11:47 am
Postitas keelutsoon
jah, algne oli tehase oma, üsna uus haagis tegelikult, mille ise saksast tõin.
eelmine vineer oli vaid 18mm, mis 3000kg täismassiga ja 500kg tühimassiga, koppade veoks mõeldud haagise kohta ikka väga vähe.
ma ise ka mõtlen sama, et panna liistud alla... seda enam et mul uue vineeri paksus 27 ja paine seetõttu vähem - aga koormus servade poltidele märkimisväärne.
vaatan et sama tootja oma uutel haagistel ei kasuta enam üldse selliseid pikitalade lahendusi, ikka ristitalad tihedalt, nagu enamusel...

Re: Küsimus haagise raami ja põranda kohta

Postitatud: T Okt 22, 2019 1:27 pm
Postitas totu
Ehk on hea vineerile faasid äärtesse lasta?

Re: Küsimus haagise raami ja põranda kohta

Postitatud: T Okt 22, 2019 2:02 pm
Postitas keelutsoon
jah, faaside mõte õige, sellises kohas!

Re: Küsimus haagise raami ja põranda kohta

Postitatud: T Okt 22, 2019 7:30 pm
Postitas LR90
Aga kui raamile põikitalad peale keevitada, siis peaks ka parem saama.

Re: Küsimus haagise raami ja põranda kohta

Postitatud: T Okt 22, 2019 7:41 pm
Postitas honkomees
LR90 kirjutas:Aga kui raamile põikitalad peale keevitada, siis peaks ka parem saama.
a mida need diagonaalid (põikitalad) niiväga annavad?

Re: Küsimus haagise raami ja põranda kohta

Postitatud: T Okt 22, 2019 8:02 pm
Postitas puhvel
honkomees kirjutas:
LR90 kirjutas:Aga kui raamile põikitalad peale keevitada, siis peaks ka parem saama.
a mida need diagonaalid (põikitalad) niiväga annavad?
Pakun, et tugevust muidugi.

Re: Küsimus haagise raami ja põranda kohta

Postitatud: T Okt 22, 2019 8:07 pm
Postitas honkomees
puhvel kirjutas:
honkomees kirjutas:
LR90 kirjutas:Aga kui raamile põikitalad peale keevitada, siis peaks ka parem saama.
a mida need diagonaalid (põikitalad) niiväga annavad?
Pakun, et tugevust muidugi.
Ebaühtlaselt jaotub sel juhul, tavaliselt läheb diagonaal ikka nö kuju säilitamise eesmärgil, et ristkülikust romb ei saaks. Kandva elemendina tundub mõttetu. Siis peaks ikka risttalasid lisama.

Re: Küsimus haagise raami ja põranda kohta

Postitatud: T Okt 22, 2019 8:15 pm
Postitas LR90
Kui iga 50 sm tagant risttugi üle panna, kannatab ta ka koppa vedada.

Re: Küsimus haagise raami ja põranda kohta

Postitatud: T Okt 22, 2019 8:20 pm
Postitas honkomees
LR90 kirjutas:Kui iga 50 sm tagant risttugi üle panna, kannatab ta ka koppa vedada.
nõus, ristitugi küll aga mitte põikitala (elik diagonaal "põiki - mingi suuna v. normaalasendi suhtes umbes 45-kraadise nurga all, viltu, diagonaalselt, põigiti" EKI)

Re: Küsimus haagise raami ja põranda kohta

Postitatud: T Okt 22, 2019 8:29 pm
Postitas LR90
honkomees kirjutas:
LR90 kirjutas:Kui iga 50 sm tagant risttugi üle panna, kannatab ta ka koppa vedada.
nõus, ristitugi küll aga mitte põikitala (elik diagonaal "põiki - mingi suuna v. normaalasendi suhtes umbes 45-kraadise nurga all, viltu, diagonaalselt, põigiti" EKI)
Mis diagonaali Sa seal taga ajad, tugevdus peab olema väljapool pikitalasid.

Re: Küsimus haagise raami ja põranda kohta

Postitatud: T Okt 22, 2019 9:01 pm
Postitas keelutsoon
koppade vedamiseks on teda varemgi kasutatud. ja mul sisuliselt sama vajadus.
eks algne insenerimõte ongi vist olnud, et lintide laius on pikitalade peal.
aga kuidagi selline väga kahtlane lahendus... mõnda aega kestavad palju asjad, aga kauaks...

Re: Küsimus haagise raami ja põranda kohta

Postitatud: K Okt 23, 2019 9:17 am
Postitas honkomees
LR90 kirjutas:
honkomees kirjutas:
LR90 kirjutas:Kui iga 50 sm tagant risttugi üle panna, kannatab ta ka koppa vedada.
nõus, ristitugi küll aga mitte põikitala (elik diagonaal "põiki - mingi suuna v. normaalasendi suhtes umbes 45-kraadise nurga all, viltu, diagonaalselt, põigiti" EKI)
Mis diagonaali Sa seal taga ajad, tugevdus peab olema väljapool pikitalasid.
Ma ei aja taga diagonaale, ise kirjutasid, et "põikitalad peale keevitada" ja kui natukene mõelda, siis põikitala ehk teise sõnaga diagonaal saab olla vaid raami vahel.
Tõenäoliselt mõtlesid risttala aga eksisid sõnaga.

Re: Küsimus haagise raami ja põranda kohta

Postitatud: K Okt 23, 2019 9:57 am
Postitas totu
1. 27mm vineer kannataks ka ilma taladeta tillukese ekskavaatori välja, lisaks seob see kogu tüki horisontaal suunal väga jäigaks.
2. Igasugused keevitused nõrgendavad olemasolevaid talasid ja rikuvad pinnakatte.
3. Lisatud mass vähendab kandejõudu.
4. Põhjaplaadi tõstmine tõstab raskuskeset ja vähendab stabiilsust.
Kui seal üldse midagi muuta, viiks pikitalad sillatalade alla ja toestaks vineeri äärtele ja sillataladele. 5 cm madalam põhi peaks sõites juba tunda olema (stabiilsem).