K-12 kompressoriõli telfri reduktoris

Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.

Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators

Vasta
Laid
Rookie
Postitusi: 11
Liitunud: E Juul 30, 2018 11:01 pm

K-12 kompressoriõli telfri reduktoris

Postitus Postitas Laid »

Telfril vaja hooldus teha töökojas, vana ТЭ-320 telfri passis on öeldud, et reduktorisse käib kompressoriõli K-12.

Hetkel tundub seal olevat midagi oluliselt viskoossemat, samuti ei tundu vene K-12 analoogiks pakutud lääne DIN 51506 VDL õlid oma suure voolavusega kuidagi sellised mida ma tahaks vanasse ülekandesse valada.

On kellelgi mingit kogemust? Ma oma aruga paneks sinna 80W90 mineraalse GL-5 transmissiooniõli hoopis...

Andrus.
Laid
Rookie
Postitusi: 11
Liitunud: E Juul 30, 2018 11:01 pm

Re: K-12 kompressoriõli telfri reduktoris

Postitus Postitas Laid »

Tänud tähelepanu juhtimast, ma selle olin täiesti kahe silma vahele jätnud, et pidur ju elab sama õli sees!

Vahepeal õnnestus leida netiavarustest raamat nimega "Зерцалов А.И., Боголюбов Л.Л., Липатов Л.С. Тали электрические канатные и краны с талями", kus õli kohta räägitakse (lk 90), et telferi reduktoris (juures sama telferi pilt) võib kasutada:

Для заполнения масляных ванн редукторов могут быть использованы:
а)
Тэп-15 - всесезонное до -23
ТСп-10 - зимнее до -40
ТАД-17и - всесезонное (лучше летом) до -10
б)
Масло компрессорное К-12 по ГОСТ 1861 - при положительных температурах

Ehk siis, tundub et sobib tavaline transmissiooniõli ka.

Neist siis kõige vingema, ТСп-10 kohta ütleb tootja, et:

По классификации API GL-3 масло ТСП-10 (ТМ-3-9) соответствует зарубежным стандартам:
Shell Spirax EP 80W,
BP Gear Oil 80 EP,
Multi Gear oil 90 EP,
Mobil Mobilube CX SAE 80,
Esso Gear oil CP 80

Ehk siis, tundub et 80W90 EP lisandiga peaks toimima .....

Ma paneks sinna sisse selle K-12'ne kui seda kusagilt Eestis saaks, aga tundub et ei saa.
VDL-100 näib olevat K-12 analoog kompressorite jaoks, aga võrreldes sellega mis sealt praegu välja tuli (maltoosat meenutav ...) väga palju vedelam.
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2432
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: K-12 kompressoriõli telfri reduktoris

Postitus Postitas v6sa »

Laid kirjutas: ...
Hetkel tundub seal olevat midagi oluliselt viskoossemat, samuti ei tundu vene K-12 analoogiks pakutud lääne DIN 51506 VDL õlid oma suure voolavusega kuidagi sellised mida ma tahaks vanasse ülekandesse valada.
...
Mis temperatuuril antud priboor toimetab? Miinusparkend ka ette tuleb? Või pigem plusskuuskend?

Igasugused tepid ja tatid on miinuskraadidel paras või. Soojas kõlbavad küll.

Kui mainitud pidur on veel elus, siis pigem LSD õli. Aga kui seda enam ei ole, siis suvaline seespüsiv leem ei tohiks tööd väga segada. Väga vedelad võivad lihtsalt uusi tihendeid vajada;)
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Laid
Rookie
Postitusi: 11
Liitunud: E Juul 30, 2018 11:01 pm

Re: K-12 kompressoriõli telfri reduktoris

Postitus Postitas Laid »

Teema kokkuvõtteks. Nagu peale lahti võtmist selgus, siis vana õli nägi välja ebatavaline sellepärast, et üks lahtipääsenud pronksist lukustuspuks oli vastu hammasratast kuludes pronksitolmu eraldanud ja ilusa sillerdava õli tekitanud.
Lisaks, korkide peal olevat värvi vaadates tundub, et see oli esimene õlivahetus peale aastat 1982....

Peale remonti läks sisse Castrol 80W EP ja tundub et kõik toimib, kaasa arvatud koormapidur.

Andrus.
Vasta

Mine “Hooldus ja Remont”