Zexel kõrgsurvepumba remont

Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.

Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators

devon15
Rookie
Postitusi: 10
Liitunud: E Dets 10, 2018 2:50 pm

Zexel kõrgsurvepumba remont

Postitus Postitas devon15 »

Tervitus!

Kas Zexeli kõrgsurvepumpi Eestis remonditakse või mitte? Siinkohal mõtlen Mazda B2500/Ford Rangeril kasutatavat pumpa (80kW mootoriga).
Üks tuntumaid diislikodasid Tallinnas juhatas lähima remondikohana Taanit... :roll:

Ei oska keegi ka veale näppu peale panna - peale külmkäivitust asub mootor hoogsalt detoneerima, mis peale soojenemist ära kaob. Viga pole kütuses, õhus ega eelsüüteküünaldes, seega pump (?). Mida soojem ilm, seda mahedam ja lühiajalisem detonatsioon. Ühe meistersepa "parandus" süüte varasemaks toomisega ja pöörete kasvuga on seisu halvendanud. Lume ja pakase saabumisega jalameheks jäämine pole ka teab mis rõõmustav perspektiiv.
Kasutaja avatar
puhvel
I live off from the mud
Postitusi: 2194
Liitunud: E Apr 16, 2012 7:34 pm

Re: Zexel kõrgsurvepumba remont

Postitus Postitas puhvel »

Küsi siit https://www.inforegister.ee/10876621-OISU-DIISEL-OU et mida arvatakse asjast.
XC 70
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2429
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Zexel kõrgsurvepumba remont

Postitus Postitas v6sa »

Tõenäoliselt on taani sepad parima hinna-kvaliteedi suhtega. Mihukest kioski soovitati?

Seda kõlinat ei ole õige detonatsiooniks nimetada. Tegemist on liigvarase sissepritse tulemusena tekkiva heliga. Detonatsioon on natuke käredam asi;)
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
devon15
Rookie
Postitusi: 10
Liitunud: E Dets 10, 2018 2:50 pm

Re: Zexel kõrgsurvepumba remont

Postitus Postitas devon15 »

puhvel kirjutas:Küsi siit https://www.inforegister.ee/10876621-OISU-DIISEL-OU et mida arvatakse asjast.
Ei sealt tulnud miskit.
devon15
Rookie
Postitusi: 10
Liitunud: E Dets 10, 2018 2:50 pm

Re: Zexel kõrgsurvepumba remont

Postitus Postitas devon15 »

v6sa kirjutas:Tõenäoliselt on taani sepad parima hinna-kvaliteedi suhtega. Mihukest kioski soovitati?

Seda kõlinat ei ole õige detonatsiooniks nimetada. Tegemist on liigvarase sissepritse tulemusena tekkiva heliga. Detonatsioon on natuke käredam asi;)
Kioski täpsustamiseni ei jõudnud, pole eriline skandinavofiil :) Ja suurima tõenäosusega kaalub kulu saadava kasu üles ehk majanduslik mõttekus on kaheldav, lisaks asjaolu, et pumba viga ei ole fakt. Kindlat diagnoosi ei ole, vaid kahtlus.

Kõlin... Jah, see ei ole ainult heli või kerge probleem, ma siiski jään endise sõnakasutuse juurde ja ütlen, et detoneerib. Kaunikesti vägivaldne raiumine koos väljasuremistega. Aga ainult külmkäivitusel, soojalt töötab kõigiti tavapäraselt.
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2429
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Zexel kõrgsurvepumba remont

Postitus Postitas v6sa »

devon15 kirjutas: ...
Ja suurima tõenäosusega kaalub kulu saadava kasu üles ehk majanduslik mõttekus on kaheldav, lisaks asjaolu, et pumba viga ei ole fakt. Kindlat diagnoosi ei ole, vaid kahtlus.
...
Kaunikesti vägivaldne raiumine koos väljasuremistega. Aga ainult külmkäivitusel, soojalt töötab kõigiti tavapäraselt.

Kui detoneerib (põlemisfrondi kiirus mitu tuhat meetrit sekundis), siis on mootor peatselt küpse. Mis oleks omamoodi fenomen, kuna diislil säärane asi reeglina ei juhtu. Siinkohal on oluline detonatsioonist kildudeks pekstud kolvipõhja ja klappe mitte segi ajada liigvarasest pritsest või tilkuvast pihustist kolvist läbi uuristunud mulguga;) Tõsi, need on detailid autopede jaoks, "normaalse inimese" jaoks üks kõlin kõik. :P

Millise veakoodiga sureb? Kas see veakood on loogiline? Kas veakood jääb taaskäivitusel ka üles?
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
devon15
Rookie
Postitusi: 10
Liitunud: E Dets 10, 2018 2:50 pm

Re: Zexel kõrgsurvepumba remont

Postitus Postitas devon15 »

Neid lugusid, kuidas lugeda neil mudelitel veakoode, leiab siitki. Minu esimene juhus oli ülevaatusel, tüüp tahtis diagnostika porti oma kaablit ühendada. Kui ta selleni juhatasin ja selgus, et tema pistik sinna külge ei ühendu, sai mees väga pahaseks, et ma talle mingit jama diagnostika asemel pakun :D
Ja nüüd erinevate töökodadega sama pull, ütlevad, et neil ei ole taolist pistikut. Ja kõik. Tallinnas pidavat vaid üks selline olema ja oleksin sinna mitme nädala pärast saanudki, kui nõustunuks auto sinna vedamisega ja aia taha jätmisega, et kui meestel võimalust tekib kurat teab mitme nädala pärast, siis vaatavad ja loevad. Täiesti totter olukord.

Lühidalt: suremisel veakood on (märgutule vilkumine), sisu ei tea, taaskäivitusel jääb kood üles (märgutuli jätkab vilkumist).
devon15
Rookie
Postitusi: 10
Liitunud: E Dets 10, 2018 2:50 pm

Re: Zexel kõrgsurvepumba remont

Postitus Postitas devon15 »

See on detonatsioon, kui aeglasel kiirusel lööb kõigepealt vedavad rattad kinni ja järgmine hetk kui lajatab, siis rõhtsal asfaldil löövad tühja.

Liigvarasest pritsest rääkides - esmalt see on mehaaniline viga ja teiseks see viga ei kao ju ära (käivitusest väljasuretamiseni)? Töösoe mootor kõrva ja tagumiku järgi mingeid kõrvalekaldeid ei edasta, ainuke mure külmkäivitus. Poolest pöördest käib ja siis algab detonatsioon, mis minutite pärast lõpeb.
Kasutaja avatar
holari
Rock Crawler
Postitusi: 808
Liitunud: E Nov 26, 2012 10:32 am
Asukoht: Pärnu

Re: Zexel kõrgsurvepumba remont

Postitus Postitas holari »

Siinkohal pean täpsustama, et diisel ei detoneeri.
See on bensiini mootori suur viga. See mootor pole veel CR? Diislil ajastatakase pritset ja määratakse kütuse kogust.
NB. Fordi hingeelust ei tea väga midagi. Aga kas, kui keegi ei tee, siis äkki esinduses oleks viga juba teada, eriti veel, kui auto seda öelda tahab.

H.
devon15
Rookie
Postitusi: 10
Liitunud: E Dets 10, 2018 2:50 pm

Re: Zexel kõrgsurvepumba remont

Postitus Postitas devon15 »

holari kirjutas:Siinkohal pean täpsustama, et diisel ei detoneeri.
See on bensiini mootori suur viga. See mootor pole veel CR? Diislil ajastatakase pritset ja määratakse kütuse kogust.
NB. Fordi hingeelust ei tea väga midagi. Aga kas, kui keegi ei tee, siis äkki esinduses oleks viga juba teada, eriti veel, kui auto seda öelda tahab.

H.
Diisli detonatsioon on väga harv juhus, ngu sm V2sagi märkis, mida siiski esineb, aga ei tulnud ma siia vaidlema :D

See on vana mootor, ei mingit CRi. Kahjuks on tvaju matt koguses juhtmekimpe peale ühendatud, liiga palju elektrit pole kunagi hea, aga ma pole eriline elektri- ega kõrgsurvesüsteemipede, seega mul on ainult kahtlused pumba suhtes. Esindusega on see lugu, et tehakse suured silmad - nii vanu autosid (eelmine kümnend) neil enam ei käi ja päris täpselt nad ei tea, peab kelleltki küsima, kõige kindlam on uus pump jne. Võibolla sattusin mitu korda järjest vale tibi otsa? Muidugi on veel Mazda esindus, mootorid on samad, masinad peale rooli ja tulede ning paari pisema asja samuti, eks ma asun seda liini uurima. Mis mind alguses veakoodi lugemise juures maha jahutas, oli see, et kolmes kohas löödi koodi peale käega, sellest ei pidavat abi olema taolise probleemiga.
Kasutaja avatar
Maasturid
Legod Varuosadest
Postitusi: 1956
Liitunud: R Veebr 20, 2004 12:48 pm
Asukoht: Roosna-Alliku GSM:513 2551
Kontakt:

Re: Zexel kõrgsurvepumba remont

Postitus Postitas Maasturid »

devon15 kirjutas:Neid lugusid, kuidas lugeda neil mudelitel veakoode, leiab siitki. Minu esimene juhus oli ülevaatusel, tüüp tahtis diagnostika porti oma kaablit ühendada. Kui ta selleni juhatasin ja selgus, et tema pistik sinna külge ei ühendu, sai mees väga pahaseks, et ma talle mingit jama diagnostika asemel pakun :D
Ja nüüd erinevate töökodadega sama pull, ütlevad, et neil ei ole taolist pistikut. Ja kõik. Tallinnas pidavat vaid üks selline olema ja oleksin sinna mitme nädala pärast saanudki, kui nõustunuks auto sinna vedamisega ja aia taha jätmisega, et kui meestel võimalust tekib kurat teab mitme nädala pärast, siis vaatavad ja loevad. Täiesti totter olukord.

Lühidalt: suremisel veakood on (märgutule vilkumine), sisu ei tea, taaskäivitusel jääb kood üles (märgutuli jätkab vilkumist).
Nii hull selle masina veakoodide lugemine arvuti abil kindlasti pole. Meie oleme aastaid ka Fordi orig. pistiku kaudu neid masinaid lugenud ( 1998-2006 mudelid). Mingi suuna see veakood kindlasti annab.
http://www.maasturid.ee
*Toomas Kärp = Maasturid = Radadel aastast 2004
* Wildtrak 2.0 Bi-turbo
* LC120
Uko
Rock Crawler
Postitusi: 661
Liitunud: E Nov 29, 2004 4:38 pm
Asukoht: viljandi

Re: Zexel kõrgsurvepumba remont

Postitus Postitas Uko »

Pigem on süüde ikkagi veel hiline ja üks küünaldest ei tööta,sellest piisab .Kas küljepeal külmkäivitus junn üldse on. külmalt mida varasem seda parem,aga ega see nii ei käi muidugi.soojalt peab pumba paika keerama.
olge marurahulikud!
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2429
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Zexel kõrgsurvepumba remont

Postitus Postitas v6sa »

Uko kirjutas:Pigem on süüde ikkagi veel hiline
...
Millisel põhjusel peaks hiline pritsehetk mootori plaksuma panema?

Kõnealusel pumbal peaks pritsehetke täpseks sättima pumba elekter. Mida see praegu kas ei tee või reageerib üle.

Kindlasti saab koodi kätte (ja ilmselt ka korraliku diagnostika tehtud Ivar, Saue tagant metsast:5145023). Odav mees ta ei ole ja ületüratööd ei armasta. Leiva ja singi teenib esinduste peavalude likvideerimisega. Aga kui viisakalt küsida, siis pole kedagi veel ära ajanud. Niisama "veakoodi kustutamist" tahtvaid tegelasi ta teenindada ei taha küll.

Paraku on täpselt kaks võimalust: kas sõita võiduka lõpuni (ja see võib saabuda varsti, kui mu klaaskuul liigvarase pritsehetkega külmal mootoril peaks õige olema) või teha korda. Korda võib teha kahel moel: minna kindla peale ja lasta Karla Autol vahetada nii pump kui pihustid uute vastu või teha esmalt diagnostika ning siis vahetada vaid tõrkuv lüli. Milleks võib olla näiteks kusev juhtpihusti...

Hõõgküünalde kontroll on asjakohane loomulikult. Ükski tänapäevane diisel ei käi normaalselt külma mootoriga, kui need pulgad ei hõõgu.

Tegin kunagi teema nende lihtsate pulkade kontrollimise kohta. Multimeetriga mõõtes saab leida VAID katkestust ja lühist, aga kindlust, et küünlad ka tegelikult HÕÕGUMA hakkavad, ei saa.
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Kasutaja avatar
holari
Rock Crawler
Postitusi: 808
Liitunud: E Nov 26, 2012 10:32 am
Asukoht: Pärnu

Re: Zexel kõrgsurvepumba remont

Postitus Postitas holari »

Mina alustaks kõige lihtsamast...küünaldest. Küünlaid on hirm lihtne testida. Siis samuti pihusti (d). Kui üldse diislist detonatsiooni välja võluda, siis ülemäärase kütusega põlemiskambris, seda põhjustavad ju ainult liigselt "kusev" pihusti või mittepiisav rõhk, et kütus süttiks. Aga tegelikult on ka ju võimalus, et ühes silindsis, kasvõi juhtpihustiga, ei ole kompressioon piisav?

H.
devon15
Rookie
Postitusi: 10
Liitunud: E Dets 10, 2018 2:50 pm

Re: Zexel kõrgsurvepumba remont

Postitus Postitas devon15 »

Nagu ma eespool kirjutasin, on kõik hirmlihtsad, loogilised asjad üle vaadatud, kontrollitud ja seda mitu korda - esmalt nii minu kui teiseks külastatud töökodade poolt.

Küünlad on nii mõõdetud kui punaseks aetud, vaid keelega ei proovinud :D See mootor on küünalde suhtes tõesti tundlik, küünlad muideks jäävad hõõguma ka peale käivitust järgmiseks 3-4 minutiks ehk sai ka selle üle kontrollida.

Kuseva pihusti tööhüpotees oli päevakorral mitu korda, aga isegi Karlas neid kontrollima ei hakatud, sest pole vigased. Kui pihusti kuseb, siis mootor ju ei käivitu eriliselt hästi? Igatahes varasem kogemus selline, et kuseva pihustiga silinder võtab alles soojenemisel taha. Mul aga on käivitus otseses mõttes poolest pöördest, sellega pole kunagi probleeme olnud. Seega võib juba käivituse järgi hulk asju maha kanda. Kui mootor on käivitunud, tekib detonatsioon, mis ähvardab kepsu külje pealt välja lüüa. Kui välistemp on 20ringis, siis jah on kerge võbin, ütleks, et kerge vahelejätmine, mitte detonatsioon. Siit nähtub temperatuuriseos.
Olen ka välismaalt uurinud - leidus üks inimene soojalt maalt, kel sarnane kogemus. Aga et ilmad soojad tal, siis sõidab aastaid taolise veaga, kuigi ka temal ebaõnnestus õige diagnoosi saamine.
Vasta

Mine “Hooldus ja Remont”