Põhja kaitsmine korrosiooni eest.

Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.

Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators

Vasta
Tonis454
Off Roader Wannabe
Postitusi: 37
Liitunud: L Mär 05, 2016 1:56 pm

Põhja kaitsmine korrosiooni eest.

Postitus Postitas Tonis454 »

Põhi keevitatud, haljaks nühitud, kuidas töötlema peaks? Ostsin juba valmis epokrunti ja mastiksit, kas võib epokrundile otse mastiksi peale panema või on mõistlik mingi värv ka epo ja mastiksi vahele panna?
tt75
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 180
Liitunud: E Nov 23, 2015 11:36 pm

Re: Põhja kaitsmine korrosiooni eest.

Postitus Postitas tt75 »

Mis kujul sul see epokrunt on?kas sellisel kujul kus segad kõvendi sisse või?ja mis firma toodang?
Mina olen ostnud sellist epokrunti mis oli sprei pudelis,kuid hilisemal analüüsimisel olen aru saanud et see pole eriti hea ,kuna on võimalik atsetooniga maha pesta.Samuti ei imponeeri mulle "NOVOL"-i tooted,kuna epokrunt pärast lõplikku kuivamist jääb habras,ehk pisemagi kõksu korral lööb tüki välja.

Üldiselt võiks küll öelda ,et mida rohkem värvikihte,seda parem.Ja kui mastiksit hakkad peale laskma,siis tea et üks on "kivikaitse" mis kuivades jääb löögikindel,ning kasutuskohtadeks on nt.rattakoopad ,küljekarbid, ja teine on "põhjakaitse"mis ära kuivades pole mehhaaniliselt nii tugev kui kivikaitse,kasutuskohtadeks võiks olla need piirkonnad põhja all kus pole erilist kivilöögi ohtu. Kui hakkad mastiksit põhja alla laskma,siis ikka spets püstoliga, sest sprei mastiksitel on palju lahustit sees mistõttu nende kattevõime on üsna kesine.
Kasutaja avatar
holari
Rock Crawler
Postitusi: 808
Liitunud: E Nov 26, 2012 10:32 am
Asukoht: Pärnu

Re: Põhja kaitsmine korrosiooni eest.

Postitus Postitas holari »

Tere. See mastiks vast pole parim lahendus, sest see kuivab, tekivad praod ja niiskus läheb sisse ning roostetab. Pigem mõni parem värv või mõni elastsem mögin....neid on kaubanduses küll. Mina kasutaks värvi, aga pind peab hea olema või mingi hea õli, see andestab ka pisut mustust
BTR
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 164
Liitunud: T Jaan 04, 2011 4:39 pm
Asukoht: Pärnu

Re: Põhja kaitsmine korrosiooni eest.

Postitus Postitas BTR »

On olemas selline vahend nagu"Movil",vene toode ja väga kvaliteetne,pysib aastaid ja aastaid sellistes kohtades,kus otseselt kive voi vett ei saa. Kordades odavam ,kui "Crown".
2xRRC

G-Wagen
poiss
Rock Crawler
Postitusi: 570
Liitunud: P Okt 23, 2011 12:13 pm
Asukoht: harjumaal kemba küla soos

Re: Põhja kaitsmine korrosiooni eest.

Postitus Postitas poiss »

Hape, epo/krunt, värv ja mastiks.
Haljas metall katta kerge happe kihiga (uduga) ja märjalt epo või krunt peale. Seejärel värv. Paks happe kiht hülgab järgnevat muud manti kergemini. Epot suure laotusena haljale ise ei laseks. Eriti kui plekk on varasemalt roostes olnud.
2 komp epo kuivab paljalt aina tugevamaks ja hilisem matistamine sööb mõtetult paberit. Kuivanud epot peab karestama hilisema töötluse puhul. Kuna põhja all keegi ei karesta eelnevat kihti siis märg märjale kõik. Peale mastiksi.

Happekrunt peaks olema parim vahend roostetanud pinna nakkeks enne kruntimist. See peaks nn tapma viimased rooste osakesed metallis. Kaitseb juba töödeldud puhastatud metalli.

Epo oleks siis vahepealne kõva kiht millega kaetakse tööstuslike detaile enne värvi. Peaks olema abiks metallile tuleneva suure välise vigastuse eest mida pinnavärv ei suuda.

Umbestäpselt nii on minule seletatud ja nii ka teen auto plekuna.
Parandage kui eksin.
Vahetaks 4x4- saani, paadi ja helikopteri vastu, saaks igapäev tööle, poodi ja koju.
Gl
tt75
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 180
Liitunud: E Nov 23, 2015 11:36 pm

Re: Põhja kaitsmine korrosiooni eest.

Postitus Postitas tt75 »

poiss kirjutas:Hape, epo/krunt, värv ja mastiks.
Haljas metall katta kerge happe kihiga (uduga) ja märjalt epo või krunt peale. Seejärel värv. Paks happe kiht hülgab järgnevat muud manti kergemini. Epot suure laotusena haljale ise ei laseks. Eriti kui plekk on varasemalt roostes olnud.
2 komp epo kuivab paljalt aina tugevamaks ja hilisem matistamine sööb mõtetult paberit. Kuivanud epot peab karestama hilisema töötluse puhul. Kuna põhja all keegi ei karesta eelnevat kihti siis märg märjale kõik. Peale mastiksi.

Happekrunt peaks olema parim vahend roostetanud pinna nakkeks enne kruntimist. See peaks nn tapma viimased rooste osakesed metallis. Kaitseb juba töödeldud puhastatud metalli.

Epo oleks siis vahepealne kõva kiht millega kaetakse tööstuslike detaile enne värvi. Peaks olema abiks metallile tuleneva suure välise vigastuse eest mida pinnavärv ei suuda.

Umbestäpselt nii on minule seletatud ja nii ka teen auto plekuna.
Parandage kui eksin.
Olen muidu nõus,ainult happe ja epokrundi sobivust küsi värvimüüjalt(osade firmade tooted ei sobi omavahel, happekrunt hakkab epo alla reageerima
(mullitama ,NT.pintaväri eesti oü-s müüdav "spies heker"-i toote seeria)).Aga alati on võimalik teha ennem testvärvimine kui päris kindel ei ole.
dexter
Fitting 44"
Postitusi: 497
Liitunud: R Jaan 29, 2010 8:36 pm
Asukoht: Tartu

Re: Põhja kaitsmine korrosiooni eest.

Postitus Postitas dexter »

Üldiselt pole jah lubatud hapet ja epot koos kasutada. On muidugi ka erand tooteid. Epo laseb end lahti happe pealt või kui liiga vara peale lasta võib ka keema hakata. Happekrundile ei või muud peale lasta kui isolaator- või täitevkrunti. Aga nsgu ütlesin, tooteid on masilmas miljoneid ja alati tasub uurida tootekaardilt.
566kuus üheksa995
tauris.vijar@gmail.com
Vasta

Mine “Hooldus ja Remont”