rehvide erinevuse lubatud piir
Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators
-
- Off Roader Wannabe
- Postitusi: 36
- Liitunud: R Veebr 08, 2013 5:33 pm
- Asukoht: Tallinn-Võrumaa
- Kontakt:
rehvide erinevuse lubatud piir
Olen kuulnud, et püsinelikveolisel aparaat ei salli erineva mõõduga rehve. Sellest tulenevalt nüüd küsimus - kuna aastate jooksul on rehvid veidi erinevalt kulunud, mõni maanteel hävinud ja asendatud teise kasutatud rehviga, siis kas keegi oskab anda hüva nõu - kui suur võib olla rehvide erinevus ühel sillal ja erinevate sildade vahel? Olen kasutanud LandCruiser 90 all 265/70-16 rehve, mustrijääk on küll kõigil 4-6mm vahel, aga kuna purunenud rehvile pole sama tootja kaupa asemele leidnud, olen soetanud teise tootja rehvi, mis mõõdulindiga mõõtes on siiski 1cm kõrgem (kuigi mustri kulumine sama). Mängib see 1cm erinevus reaalset, või vaid teoreetilist rolli vahekasti ja diffri kulumisel?
Viimati muutis andres76, N Aug 31, 2017 11:58 pm, muudetud 1 kord kokku.
- freelander
- Fitting 44"
- Postitusi: 424
- Liitunud: E Veebr 04, 2008 9:20 am
Re: rehvide erinevuse lubatud piir
Pole küll maasturi info, aga audi nelikveolisel sõidukal oli kunagi mäletamist mööda nii:
1) ühel sillal rataste vahel erinevus 2mm
2) sildadevahel 4mm
Vaidlesin kaskoga, kui rehvi puruks sõitsin ja siis sai uuritud.
1) ühel sillal rataste vahel erinevus 2mm
2) sildadevahel 4mm
Vaidlesin kaskoga, kui rehvi puruks sõitsin ja siis sai uuritud.
Patrol y61, om648, 38"
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17317
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Re: rehvide erinevuse lubatud piir
Lausa seadus ütleb, et ühel silla võivad olla vaid ühesugused rehvid.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-
- Off Roader Wannabe
- Postitusi: 36
- Liitunud: R Veebr 08, 2013 5:33 pm
- Asukoht: Tallinn-Võrumaa
- Kontakt:
Re: rehvide erinevuse lubatud piir
küsimus pole seaduses, vaid siiski tehnikale mõjuvatest reaalsetest, mitte teoreetilistest teguritest.Landy kirjutas:Lusa seadus ütleb, et ühel silla võivad olla vaid ühesugused rehvid.
Vahepeal õnnestus toru otsa saada ELKE Auto hooldusosakond. Sealt kosteti, et sentimeetrine erinevus ei tohiks hullu teha. Kui keegi teab anda mõnda tehasepoolset viidet, oleks väga tänulik, sest arvajaid on alati seinast seina
Re: rehvide erinevuse lubatud piir
Iga tehnikainimene saab aru, et mida võrdsemad on rehvid seda parem see on. Ja mida suurem on rehvide erinevus seda halvem. Mingit senti maasturimaailmas pole küll vaja taga ajada.
Land Cruiser PZJ75
Mob: 5624kolm844
Mob: 5624kolm844
Re: rehvide erinevuse lubatud piir
Kui sul on rehvidel samad mõõdud siis ei ole mingit vahet palju seal mustrit peal on. Asfaldil lukke nagunii ei kasuta ja maastikul ~1cm erinevust ei tee midagi. Isegi saad erineva mõõduga rehve kasutada kui kõrguse ja laiuse suhe on paigas ja ratta diameetrid ei erine.
- TiitR
- I live off from the mud
- Postitusi: 5765
- Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
- Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa
Re: rehvide erinevuse lubatud piir
Tegelikult on ikka küll vahe. Uue ja sliki asfaldi rehvi kõrguste vahe ca. 9..10 mm, mudarehvil see vahe 2x. Kuna teemaalgataja mainis Elket, siis eeldan, et käis seal mingi LC mudeliga? Ja margiesindusse väga metsakolliga ei satuta, ehk uuematel autodel loevad erinevad andurid infot ratta pöörlemise kiirusest, mis omakorda annavad info käigukastile, jne...fanatt kirjutas:Kui sul on rehvidel samad mõõdud siis ei ole mingit vahet palju seal mustrit peal on. Asfaldil lukke nagunii ei kasuta ja maastikul ~1cm erinevust ei tee midagi. Isegi saad erineva mõõduga rehve kasutada kui kõrguse ja laiuse suhe on paigas ja ratta diameetrid ei erine.
Ja see laiuse kõrguse suhe erinevate rehvi mõõtude (loe: laiem, kuid madalam rehv = kitsam, kuid kõrgem rehv) juures on üldse omaette teema, kuna rolli mängibki kogu asja juures rataste diameeter.
Re: rehvide erinevuse lubatud piir
Mul nt mõlema x-traili kasutusjuhendis rehvide ümber tõstmine nelikveolisel iga 5000km tagant. Ise pole seda piinliku täpsusega järgind, aga iga hooaja alguses saab eest taha tõstetud
X-trail.
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
Re: rehvide erinevuse lubatud piir
Seadus ütleb et peab olema sama mustritüüp(näiteks at või mt), mitte sama muster.Landy kirjutas:Lausa seadus ütleb, et ühel silla võivad olla vaid ühesugused rehvid.
5I65692
-
- True Off Roader!
- Postitusi: 1287
- Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
- Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval
Re: rehvide erinevuse lubatud piir
mu mälu järgi isegi mitte nii peenelt, peavad olema sama tüüpi rehvid, st kas suve või talverehvid, et ei või kasutada suverehvi ja lamelli või väljakistud naastudega talverehvi koos .... ei viitsi praegu seadust tudeerima minna.Kult kirjutas:Seadus ütleb et peab olema sama mustritüüp(näiteks at või mt), mitte sama muster.Landy kirjutas:Lausa seadus ütleb, et ühel silla võivad olla vaid ühesugused rehvid.
Huvitav, et jalakäijatega libedaga toimunud õnnetustes on praktiliselt alati süüdi libedad kõnniteed ja hooletud kinnistuomanikud, aga autojuhtide teelt väljasõitude puhul on tegu "ilmastiku ja teeoludele mittevastava kiirusega"
Re: rehvide erinevuse lubatud piir
Mul olid bussil all Sveitsist tutikana ostetud Nankangid, mis siis treilal koju sõitsid. Mingil hetkel ostsin Eestist tutika seti täpselt sama mõõduga Avalance Xtreme usas (Cooperi tehases) toodetud rehvid, vahe oli 30mm diameetris mõõdetuna. Nii et ei pea olema uus või slikk, ka uued võivad olla sama kirjapandud mõõdu juures erinevad. Konkreetsel juhul olid mõõdud 205/75/15, nii Nankang kui Avalance MS rehvid.TiitR kirjutas:Tegelikult on ikka küll vahe. Uue ja sliki asfaldi rehvi kõrguste vahe ca. 9..10 mm, mudarehvil see vahe 2x.fanatt kirjutas:Kui sul on rehvidel samad mõõdud siis ei ole mingit vahet palju seal mustrit peal on.
Ootamatu juhuse tõttu pidin kombineerima Jeebile mõlemad alla (kumbki mudel paarina ühel sillal), isegi AWD modes ei saanud liikuda, liivalt karedale tulles hakkas vahekas nagu inisema. Nankangide jääk 8mm, Avalance jääk 6mm.
Kui päris juuksekarva lõhki ajada, peaks mõõtma ratta reaalset raadiust tüüpiliselt koormatud autoga, ratta tsentrist vastu maad ja õhku pumbates leida ühesuguse mõõduga olukord ja muidugi jätta siis kummagi telje rehvirõhk meelde.
Kui nüüd keegi on sunnitud kasutama ühel teljel erinevaid tootjaid/mudeleid, tasuks proovida saavutada ühesugune diameeter õhurõhuga, mingis piiris see ilmselt ikka aitab.
Muidugi, rehv võib erinevalt kuluma hakata, aga ei pruugi. Teades rõhuerinevust, saab seda prognoosida. Ja selge on et ei ole kasulik (rehvidele) nii ravida seesugust erinevust nagu ma enne kirjeldasin (30mm).
Re: rehvide erinevuse lubatud piir
Kui kesk differ pole lukus võid panna ette 13 tolli rattad ja taha 31 tolli ja mitte midagi ei juhtu. See jutt mis ees pool räägitakse on õige aga see saab määravaks siis kui autol on difrid lukus ja sõidad kõval pinnal. Uuematel (loe ABS-i ja veojõu kontrolli omavatel) autodel ei juhtu nii kaua midagi kuni ABS või ESP sekkuma ei hakka. Ülejäänud mula on jama. (minu jutt põhineb auto seisukohal ja ei iseloomusta ülevaatuse ja politsei üldist käitumist)
Re: rehvide erinevuse lubatud piir
Kui fanatt vastas mulle, siis ma küll ei kiida heaks viscomuhvide keetmist - sest seda erinevad mõõdud telgedel teevad siis kui masinal klassikalist keskdiffrit polegi või see pole lukku lülitatud. Tüüpiline AWD masin on esiveoline, kui sellel on ees 13" ja taga 31" siis käitub süsteem pidevalt nagu läbilibisenud ratta puhul. Jeep GC mis on AWD'na aktiivselt tagavedune, tahab siis esirattaid lohistama hakata (või tagumistega kaapima hakata kui on seal kehvem haardumine). Neid koolnud viscoga isendeid on järelturul piisavalt näha ka ilma 13/31 kombinatsioonita.
Mis juhtub erimõõduliste rehvide korral üheveolise veoskeemiga, pole mõtet üldse rääkida (4x4 foorumis). Ülevaatus vaatab kas rehvimustri sügavus on sobiv, ilmselgelt vales mõõdus karakatitsa rehv kisub ninad vingu politseil ja ongi kogu muusika.
Mis juhtub erimõõduliste rehvide korral üheveolise veoskeemiga, pole mõtet üldse rääkida (4x4 foorumis). Ülevaatus vaatab kas rehvimustri sügavus on sobiv, ilmselgelt vales mõõdus karakatitsa rehv kisub ninad vingu politseil ja ongi kogu muusika.
andres76 kirjutas:Olen kuulnud, et püsinelikveolisel aparaat ei salli erineva mõõduga rehve.
Re: rehvide erinevuse lubatud piir
Lugesin siinset arutelu ja jäin mõttesse.
Enamus maanteid on kumera profiiliga, põhjusel, et vihma- ja lumesula(sool)vesi (elektrolüüt) voolaksid teeservadess ja kraavidesse. Konnade ja muude mutukate hüvanguks.
Niisiis, lähtudes ka faktist, et tihti on need teed ka käänulised, mitte joonlauga tõmmatud, päeva ajal sõidetakse maantee mõttelise keskjoone ning parema ääre vahel ning võttes abiks keskkooli geomeetria ja füüsika, tuleb nentida, et vastavalt tee kumeruse koefitsiendile tuleks sõiduautode kaassõitja-poolsed rattad teha 1.87cm võrra suuremad.
Variandi kaks puhul saaks võibolla leppida tüürpordi-poolsete rataste suurema kulumisega (gravitatsioon) ning konstrueerida diferentsiaal selliselt, et oleks arvestatud loomuliku tööasendina pidev suurem pöörlemine tüürpordi poolel; veel enam—sohvrid võiksid sõites linnas, kus asfalt on lame, vahetada alla rattad, millised on kõik sama diameetriga, ning ennem sõitma asumist maanteel asendada rattad eri diameetriga ratastega selliselt, et oleks tagatud kõikide masina detailide ühtlane kulumine. Seda saab välja arvutada, kui on teada tee profiil ja kurvide kuju terve marsruudi ulatuses. Samuti tuleks teekonna planeerimisel ette arvutada pagasi asetamine masinasse, mis on muutuv koormus (harilikult on pagasiks sohver ja kütus) ja seosed rataste diameetri muutumisega rehvirõhul mis on ligilähedane isobaarilisele. Olen ka kuulnud kellegist Kulibinist, kes olevat arvanud, et kuna teepind koosneb konarustest, mis jäävad aukude vahele, siis oleks kõige otstarbekam teha rattad mitte ümmargused, vaid hoopis kandilised või vähemalt hulknurksed.
Täpse ettekujutuse nende asjaolude olulisusest saab tihti sõites kindlalt lukus (mittediferentseeritud) tagasillaga kõva pinnaga teedel...
Abiks võib olla eelnev liiva raputamine kurvi pinnale enne kurvi läbimist..
P.S.:
Kogu eelneva loogika saaks tegelikult kasulikuks pöörata, kui seada sisse säärane kord, kus paaris numbritega kuupäevadel sõidetakse tee paremal poolel ning paaritutel vastupidi. Nähtuna varem katsetamisel olnust (https://en.wikipedia.org/wiki/Dagen_H) võib selline lähenemine iseeneslikult lahendada ka liikluse liigse tiheduse ja masinate rohkuse probleemi.
Tervitades, U.R>
Enamus maanteid on kumera profiiliga, põhjusel, et vihma- ja lumesula(sool)vesi (elektrolüüt) voolaksid teeservadess ja kraavidesse. Konnade ja muude mutukate hüvanguks.
Niisiis, lähtudes ka faktist, et tihti on need teed ka käänulised, mitte joonlauga tõmmatud, päeva ajal sõidetakse maantee mõttelise keskjoone ning parema ääre vahel ning võttes abiks keskkooli geomeetria ja füüsika, tuleb nentida, et vastavalt tee kumeruse koefitsiendile tuleks sõiduautode kaassõitja-poolsed rattad teha 1.87cm võrra suuremad.
Variandi kaks puhul saaks võibolla leppida tüürpordi-poolsete rataste suurema kulumisega (gravitatsioon) ning konstrueerida diferentsiaal selliselt, et oleks arvestatud loomuliku tööasendina pidev suurem pöörlemine tüürpordi poolel; veel enam—sohvrid võiksid sõites linnas, kus asfalt on lame, vahetada alla rattad, millised on kõik sama diameetriga, ning ennem sõitma asumist maanteel asendada rattad eri diameetriga ratastega selliselt, et oleks tagatud kõikide masina detailide ühtlane kulumine. Seda saab välja arvutada, kui on teada tee profiil ja kurvide kuju terve marsruudi ulatuses. Samuti tuleks teekonna planeerimisel ette arvutada pagasi asetamine masinasse, mis on muutuv koormus (harilikult on pagasiks sohver ja kütus) ja seosed rataste diameetri muutumisega rehvirõhul mis on ligilähedane isobaarilisele. Olen ka kuulnud kellegist Kulibinist, kes olevat arvanud, et kuna teepind koosneb konarustest, mis jäävad aukude vahele, siis oleks kõige otstarbekam teha rattad mitte ümmargused, vaid hoopis kandilised või vähemalt hulknurksed.
Täpse ettekujutuse nende asjaolude olulisusest saab tihti sõites kindlalt lukus (mittediferentseeritud) tagasillaga kõva pinnaga teedel...
Abiks võib olla eelnev liiva raputamine kurvi pinnale enne kurvi läbimist..
P.S.:
Kogu eelneva loogika saaks tegelikult kasulikuks pöörata, kui seada sisse säärane kord, kus paaris numbritega kuupäevadel sõidetakse tee paremal poolel ning paaritutel vastupidi. Nähtuna varem katsetamisel olnust (https://en.wikipedia.org/wiki/Dagen_H) võib selline lähenemine iseeneslikult lahendada ka liikluse liigse tiheduse ja masinate rohkuse probleemi.
Tervitades, U.R>
Re: rehvide erinevuse lubatud piir
Ma loodan, et sa said aru, et ma rääkisin MAASTURITEST mitte mingitest plõnnidest visco muhvidega.usamosse kirjutas:Kui fanatt vastas mulle, siis ma küll ei kiida heaks viscomuhvide keetmist - sest seda erinevad mõõdud telgedel teevad siis kui masinal klassikalist keskdiffrit polegi või see pole lukku lülitatud. Tüüpiline AWD masin on esiveoline, kui sellel on ees 13" ja taga 31" siis käitub süsteem pidevalt nagu läbilibisenud ratta puhul. Jeep GC mis on AWD'na aktiivselt tagavedune, tahab siis esirattaid lohistama hakata (või tagumistega kaapima hakata kui on seal kehvem haardumine). Neid koolnud viscoga isendeid on järelturul piisavalt näha ka ilma 13/31 kombinatsioonita.
Mis juhtub erimõõduliste rehvide korral üheveolise veoskeemiga, pole mõtet üldse rääkida (4x4 foorumis). Ülevaatus vaatab kas rehvimustri sügavus on sobiv, ilmselgelt vales mõõdus karakatitsa rehv kisub ninad vingu politseil ja ongi kogu muusika.
andres76 kirjutas:Olen kuulnud, et püsinelikveolisel aparaat ei salli erineva mõõduga rehve.