ComeUP vintsi hooldusest
Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators
- helar
- I live off from the mud
- Postitusi: 2636
- Liitunud: T Jaan 12, 2010 4:13 pm
- Asukoht: Vääna Jõesuu
Re: ComeUP vintsi hooldusest
Täna hoolduse käigus tekkis küsimus:
9 seeria suure planetaari sisemise 609Z laagri vahetuseks tuleb planetaar rellakaga algosadeks lasta ?
Või jäi mul miskit märkamata ?
9 seeria suure planetaari sisemise 609Z laagri vahetuseks tuleb planetaar rellakaga algosadeks lasta ?
Või jäi mul miskit märkamata ?
Y61 Pätcruiser , LC80 .
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. http://www.heinworks.ee
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. http://www.heinworks.ee
- helar
- I live off from the mud
- Postitusi: 2636
- Liitunud: T Jaan 12, 2010 4:13 pm
- Asukoht: Vääna Jõesuu
Re: ComeUP vintsi hooldusest
Ise küsin ,ise vastan:
Jah, selle laagri vahetuseks on vaja rellakat ja keevitusaparaati.
Jah, selle laagri vahetuseks on vaja rellakat ja keevitusaparaati.
Y61 Pätcruiser , LC80 .
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. http://www.heinworks.ee
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. http://www.heinworks.ee
Re: ComeUP vintsi hooldusest
Ükski ComeUP-i hoolduse video ei toimi enam, kas keegi oskaks, viitsiks uuesti siia pista, igati tore oleks.
XC 70
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17326
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Re: ComeUP vintsi hooldusest
Jaano lubas oma video lähipäevil uuesti üles laadida.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Re: ComeUP vintsi hooldusest
See nii lihtne ja loogiline vints, et milleks video vaja, ainuke asi mis valesti võib minna on lai aukudega võru.
Proto
53951597
53951597
- keelutsoon
- SUURED asjad
- Postitusi: 446
- Liitunud: N Mai 26, 2005 9:28 pm
- Asukoht: Tln-Tartu vahel
- Kontakt:
Re: ComeUP vintsi hooldusest
raske lapsepõlv, rauast mänguasjad...
www.keelutsoon.ee
www.keelutsoon.ee
- helar
- I live off from the mud
- Postitusi: 2636
- Liitunud: T Jaan 12, 2010 4:13 pm
- Asukoht: Vääna Jõesuu
Re: ComeUP vintsi hooldusest
Vaatasin õppevideot sellise pilguga nagu näeks vintsi hooldust ja sisemust esmakordselt.
Algajale infot vähe.
Motorsi Väints tegi kunagi vintsisaate. Kuidas valida autole vints jne. Aga loo loomulik jätk hoolduse ja remondiosa näol siiamaani puudu (pole vähemalt näinud)
Tuleks teha selline pikk ja teemasse süvendatult. Kaamera ees kindlasti profid ja rääkimas /seletamas miks ja mis -nii et ka loll aru saab. Ja lõpetades sellega , et vintsi ei keerata lõplikult laual kokku vaid auto peal.
Algajale infot vähe.
Motorsi Väints tegi kunagi vintsisaate. Kuidas valida autole vints jne. Aga loo loomulik jätk hoolduse ja remondiosa näol siiamaani puudu (pole vähemalt näinud)
Tuleks teha selline pikk ja teemasse süvendatult. Kaamera ees kindlasti profid ja rääkimas /seletamas miks ja mis -nii et ka loll aru saab. Ja lõpetades sellega , et vintsi ei keerata lõplikult laual kokku vaid auto peal.
Y61 Pätcruiser , LC80 .
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. http://www.heinworks.ee
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. http://www.heinworks.ee
Re: ComeUP vintsi hooldusest
Ja millise vintsi sa aluseks võtad, et film teha.Erinevad tootjad, suht erineva ehitusega ja erinevad probleemid.
Come -up üks lihtsamaid.
Ja infoks teistele kes tahavad võistelda ja kergesti liikuvat vintsi, siis sellise määrdega nagu videos, seda ei saavuta, kasutage aerosooli ja hooldage peale sõitu.
Kuuskant on seal 4,mitte 5mm.
Come -up üks lihtsamaid.
Ja infoks teistele kes tahavad võistelda ja kergesti liikuvat vintsi, siis sellise määrdega nagu videos, seda ei saavuta, kasutage aerosooli ja hooldage peale sõitu.
Kuuskant on seal 4,mitte 5mm.
Proto
53951597
53951597
- helar
- I live off from the mud
- Postitusi: 2636
- Liitunud: T Jaan 12, 2010 4:13 pm
- Asukoht: Vääna Jõesuu
Re: ComeUP vintsi hooldusest
Comeup. Lihtsate asjadega tulebki alustada.
Y61 Pätcruiser , LC80 .
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. http://www.heinworks.ee
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. http://www.heinworks.ee
Re: ComeUP vintsi hooldusest
Ja lõpetades sellega , et vintsi ei keerata lõplikult laual kokku vaid auto peal.
Novott, pole me keegi vints süles sündind, mõni puutub sellega varem kokku, mõni hiljem, mõni ültse mitte....kuda ma nüüd tean, mil moel lõplikult auto peal kokku toppida
Helar viitsib mainida ?
kergesti liikuvat vintsi, siis sellise määrdega nagu videos, seda ei saavuta, kasutage aerosooli ja hooldage peale sõitu.
Ainult aerosooli sisse lasta ja ei mingit mõksi ?
Novott, pole me keegi vints süles sündind, mõni puutub sellega varem kokku, mõni hiljem, mõni ültse mitte....kuda ma nüüd tean, mil moel lõplikult auto peal kokku toppida
Helar viitsib mainida ?
kergesti liikuvat vintsi, siis sellise määrdega nagu videos, seda ei saavuta, kasutage aerosooli ja hooldage peale sõitu.
Ainult aerosooli sisse lasta ja ei mingit mõksi ?
Viimati muutis puhvel, K Okt 08, 2014 8:59 pm, muudetud 1 kord kokku.
XC 70
- keelutsoon
- SUURED asjad
- Postitusi: 446
- Liitunud: N Mai 26, 2005 9:28 pm
- Asukoht: Tln-Tartu vahel
- Kontakt:
Re: ComeUP vintsi hooldusest
panen siia alla ka kopipaste veiko omaaegsest tekstist.
kuna see video sai tehtud mingil vabal hetkel ca 2005, siis loomulikult on ajad ja arusaamised edasi läinud, aga kuna vist vajadus oli ikka, siis rahva nõudmisel sai üles otsitud.
keegi võiks jah midagi uut ja paremat teha, tuld!
---
Vintsi hooldus By Veiko Varik
Lahtivõtmisel tuleb vints pärast autolt eemaldamist esmalt väliselt puhastada suuremast mustusest ja seejärel eemaldada kaks tugivarrast, mis hoiavad pooli koos. Selleks on vajalik 6mm kuuskant. Nüüd on meil juba kolm osa: mootor, trummel ja reduktor. Mootori otsast on soovitav koheselt eemaldada üleminek, mis võib vajada pisut koputamist. Nüüd tuleb eemaldada piduripoolne otsakaan. Selleks on vajalik 5mm kuuskant. Pärast kaane eemaldamist vaatab teile vastu piduriosa.
Et reduktorini jõuda, tuleb eemaldada pikad kuuskandid – samuti 5mm – aga soovitaks enne nende avad puhastada mudast. Muidu võti ei lähe lõpuni sisse ja keeramisel võib polt saada rikutud. Pärast poltide eemaldamist tuleb väike koputus teha otsakaanele, et see küljest eemalduks. Soovitan teha seda kummist haamriga, sest kaan on suhteliselt habras. Lukustuse kruvi tuleb keerata välja, et hõlbustada edasist. Järgmisena eemaldame esimese planetaarreduktori. Siin võib vaja minna kruvikeeraja abi. Kokku on selles vintsis kolm planetaarülekannet. Seejärel eemaldame pikad kuuskantpoldid oma pesadest. Siis on jälle vaja kasutada löökriista abi, et poolitada piduri ja reduktori korpused. Vaskhaamer sobib selleks imehästi. Nüüd ongi laual kogu reduktori osa.
Mootori lahtivõtmist alustame kahe pika poldi lahti keeramisega. Vajalik on 11 mm võti. Järgmiseks eemaldame otsakaane. Jällegi – kaan on habras! Poltidepoolses otsas on ava, mis on algselt kaetud plastmasskorgiga. Selle eemaldamiseks võib kasutada T15 Torxi keerajat. Nimetatud avast saab torni abiga välja lüüa rootori. Kui rootor on juba peos, siis on mõttekas ka kohe kontrollida laagreid. Väiksemagi kahtluse korral on soovitav need välja vahetada.
Ristpeaga kruvikeerajaga saab lahti keerata mootori harjade miinus-otsad. Tagumise kaane küljes on väike naga. Selle pihta koputades tuleb kaan küljest lahti. Eemaldame harjad pesadest ja paneme kokku vedrud, et need ära ei kaoks. Kui harju on järel vähem kui 5, tuleks need välja vahetada.
Seejärel ongi teil olemas vints lahtivõetud kujul. Kõige hirmsam asi algab tegelikult nüüd. Asjad tuleb võimalikult korralikult kõigest saastast puhtaks teha. Kui võimalik, on hea kasutada erilist detailide pesumasinat, kuid ka diiselkütte ja harja ning nühkimisega saab detailid puhtaks.
Kokkupanekut tuleb alustada kõige piduripoolsema laagri paigaldusega. Et seda kätte saada, tuleb piduripoolsest otsast, tangide abil seestpoolt eemaldada kaks lukustusrõngast. Väljaspool on ka veel kaks sarnast tükki, mis hoiavad pidurit koos. Tuleb veenduda selles, et laager on lõplikult pesas, muidu hakkab see vastu esimese planetaarreduktori külgi käima. Nüüd tuleb paigaldada võll, mis läheb läbi selle laagri. Jällegi on abi vaskhaamrist.
Edasi peab jälgima, et väike auk peab jääma väljapoole, sest sina kinnitub piduri vedru. Vedru üks ots, mis on konksuga, läheb sinna auku ja sirge ots läheb otsapidi pidurisse. Võllist keerates hakkab see läbi vedru pidurit kaasa vedama. Sel ajal kui vedrul pinget ei ole, tuleb paigaldada piduri ekstsentrik ja keerata 3⁄4 pööret vastupäeva. Tuleks kasutada sellist määret, mis ei ole mõeldud suurtele pööretele, kuid kannatab suuri koormusi ja tõrjub vett. Näiteks sobib hästi Würth’i määrdevaseliin.
Kindlasti tuleks veenduda selles, et lukusti lõpuni kinni läheb. Edasi-tagasi keerates saab kõige lihtsamini reduktorid paika tagasi. Määret tuleks panna ka kohtadele, kus pinnad omavahel kokku saavad, et määre täidaks ka tihendi ülesandeid.
Plastrõngas käib kõige suurema reduktori alla ja see väldib ohtu, et reduktor vastu korpust käima hakkaks. Pikad mustad poldid tuleb kõigepealt sisse panna, ja siis paigaldada reduktor, otsaplaatide suhtes õige nurga all.
Viimaseks jääb otsapiduri otsakaas. Nüüd tuleb piduripoolne ots allapoole keerata ja väikese jõulise abiga vedav võll sisse koputada. Mootori otsa läheb üleminek, mille sisse läheb omakorda vedav võll. Nüüd on veel jäänud paigaldada pooli koos hoidvad latid ja viimasena panna punn mootori otsa. Ja ongi koos! Autole külge tagasi ja metsa katsetama... ning järgmise hoolduseni...
kuna see video sai tehtud mingil vabal hetkel ca 2005, siis loomulikult on ajad ja arusaamised edasi läinud, aga kuna vist vajadus oli ikka, siis rahva nõudmisel sai üles otsitud.
keegi võiks jah midagi uut ja paremat teha, tuld!
---
Vintsi hooldus By Veiko Varik
Lahtivõtmisel tuleb vints pärast autolt eemaldamist esmalt väliselt puhastada suuremast mustusest ja seejärel eemaldada kaks tugivarrast, mis hoiavad pooli koos. Selleks on vajalik 6mm kuuskant. Nüüd on meil juba kolm osa: mootor, trummel ja reduktor. Mootori otsast on soovitav koheselt eemaldada üleminek, mis võib vajada pisut koputamist. Nüüd tuleb eemaldada piduripoolne otsakaan. Selleks on vajalik 5mm kuuskant. Pärast kaane eemaldamist vaatab teile vastu piduriosa.
Et reduktorini jõuda, tuleb eemaldada pikad kuuskandid – samuti 5mm – aga soovitaks enne nende avad puhastada mudast. Muidu võti ei lähe lõpuni sisse ja keeramisel võib polt saada rikutud. Pärast poltide eemaldamist tuleb väike koputus teha otsakaanele, et see küljest eemalduks. Soovitan teha seda kummist haamriga, sest kaan on suhteliselt habras. Lukustuse kruvi tuleb keerata välja, et hõlbustada edasist. Järgmisena eemaldame esimese planetaarreduktori. Siin võib vaja minna kruvikeeraja abi. Kokku on selles vintsis kolm planetaarülekannet. Seejärel eemaldame pikad kuuskantpoldid oma pesadest. Siis on jälle vaja kasutada löökriista abi, et poolitada piduri ja reduktori korpused. Vaskhaamer sobib selleks imehästi. Nüüd ongi laual kogu reduktori osa.
Mootori lahtivõtmist alustame kahe pika poldi lahti keeramisega. Vajalik on 11 mm võti. Järgmiseks eemaldame otsakaane. Jällegi – kaan on habras! Poltidepoolses otsas on ava, mis on algselt kaetud plastmasskorgiga. Selle eemaldamiseks võib kasutada T15 Torxi keerajat. Nimetatud avast saab torni abiga välja lüüa rootori. Kui rootor on juba peos, siis on mõttekas ka kohe kontrollida laagreid. Väiksemagi kahtluse korral on soovitav need välja vahetada.
Ristpeaga kruvikeerajaga saab lahti keerata mootori harjade miinus-otsad. Tagumise kaane küljes on väike naga. Selle pihta koputades tuleb kaan küljest lahti. Eemaldame harjad pesadest ja paneme kokku vedrud, et need ära ei kaoks. Kui harju on järel vähem kui 5, tuleks need välja vahetada.
Seejärel ongi teil olemas vints lahtivõetud kujul. Kõige hirmsam asi algab tegelikult nüüd. Asjad tuleb võimalikult korralikult kõigest saastast puhtaks teha. Kui võimalik, on hea kasutada erilist detailide pesumasinat, kuid ka diiselkütte ja harja ning nühkimisega saab detailid puhtaks.
Kokkupanekut tuleb alustada kõige piduripoolsema laagri paigaldusega. Et seda kätte saada, tuleb piduripoolsest otsast, tangide abil seestpoolt eemaldada kaks lukustusrõngast. Väljaspool on ka veel kaks sarnast tükki, mis hoiavad pidurit koos. Tuleb veenduda selles, et laager on lõplikult pesas, muidu hakkab see vastu esimese planetaarreduktori külgi käima. Nüüd tuleb paigaldada võll, mis läheb läbi selle laagri. Jällegi on abi vaskhaamrist.
Edasi peab jälgima, et väike auk peab jääma väljapoole, sest sina kinnitub piduri vedru. Vedru üks ots, mis on konksuga, läheb sinna auku ja sirge ots läheb otsapidi pidurisse. Võllist keerates hakkab see läbi vedru pidurit kaasa vedama. Sel ajal kui vedrul pinget ei ole, tuleb paigaldada piduri ekstsentrik ja keerata 3⁄4 pööret vastupäeva. Tuleks kasutada sellist määret, mis ei ole mõeldud suurtele pööretele, kuid kannatab suuri koormusi ja tõrjub vett. Näiteks sobib hästi Würth’i määrdevaseliin.
Kindlasti tuleks veenduda selles, et lukusti lõpuni kinni läheb. Edasi-tagasi keerates saab kõige lihtsamini reduktorid paika tagasi. Määret tuleks panna ka kohtadele, kus pinnad omavahel kokku saavad, et määre täidaks ka tihendi ülesandeid.
Plastrõngas käib kõige suurema reduktori alla ja see väldib ohtu, et reduktor vastu korpust käima hakkaks. Pikad mustad poldid tuleb kõigepealt sisse panna, ja siis paigaldada reduktor, otsaplaatide suhtes õige nurga all.
Viimaseks jääb otsapiduri otsakaas. Nüüd tuleb piduripoolne ots allapoole keerata ja väikese jõulise abiga vedav võll sisse koputada. Mootori otsa läheb üleminek, mille sisse läheb omakorda vedav võll. Nüüd on veel jäänud paigaldada pooli koos hoidvad latid ja viimasena panna punn mootori otsa. Ja ongi koos! Autole külge tagasi ja metsa katsetama... ning järgmise hoolduseni...
raske lapsepõlv, rauast mänguasjad...
www.keelutsoon.ee
www.keelutsoon.ee
Re: ComeUP vintsi hooldusest
Määrt kasutan jah Aind aerosooli, Wurth Hs 5000, oli äkki või ketiõli jne.
Need vintsid millel on pidur trummlis, tuleks ka pooli hoonida seest hoolduse käigus,et tagada hästi liikuv asi.
Need vintsid millel on pidur trummlis, tuleks ka pooli hoonida seest hoolduse käigus,et tagada hästi liikuv asi.
Proto
53951597
53951597
- helar
- I live off from the mud
- Postitusi: 2636
- Liitunud: T Jaan 12, 2010 4:13 pm
- Asukoht: Vääna Jõesuu
Re: ComeUP vintsi hooldusest
Jah, kaikad mis vintsi poole koos hoiavad tuleks pingutada tasapinnal kus vints tööd teeb. Mina teen seda ( üsna pedereerides) omal viisil. Asja mõte, et ei jääks asi pingesse. Ka määrdeid kasutatakse väga erinevaid.
Y61 Pätcruiser , LC80 .
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. http://www.heinworks.ee
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. http://www.heinworks.ee
Re: ComeUP vintsi hooldusest
helar kirjutas:Jah, kaikad mis vintsi poole koos hoiavad tuleks pingutada tasapinnal kus vints tööd teeb. Mina teen seda ( üsna pedereerides) omal viisil. Asja mõte, et ei jääks asi pingesse. Ka määrdeid kasutatakse väga erinevaid.
Pistad vajadusel kuskile seibe vahele ?
Iseenesest on Würthi toodang ( määrded ) üldse üks profimaid, paremaid ?
Miskipärast selline mulje jäänud.
XC 70
Re: ComeUP vintsi hooldusest
Ma vajaksin abi. Nimelt ei saa mootorit lahti. Eemaldasin 2 pikka 11mm peaga polti, kuid otsakaas ära ei tule. Eemaldasin ka kaks väikest kruvi mis miinust annavad, kuid kuidas + klemmid lahti käivad, et saaks mootori laiali ja harjaplaadi kätte?
CSG autohooldus 58 100 793
http://www.autoremont24.ee
Maasturite raami taastamine ja muud keevitustööd.
DPF eemaldus ja chip tuuning parima hinnaga!
http://www.autoremont24.ee
Maasturite raami taastamine ja muud keevitustööd.
DPF eemaldus ja chip tuuning parima hinnaga!