Õlivahetus ja diiselmootor

Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.

Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators

MeelisV
Fitting 38"
Postitusi: 395
Liitunud: R Okt 19, 2007 12:14 pm

Re: Õlivahetus ja diiselmootor

Postitus Postitas MeelisV »

mootorile tehti põhjalik remont - ploki puurimine, uued kolvid, rõngad, tihendid, ... ning sellega seoses põhjalik sisepesu ja puhastus
jutt siis käib ford transit töömaht 3,2L (sama mootor mis rangeril), õli kogus ettenähtud 12L kuigi jah kohe algatuseks ei pandud täis normi ehk ~8 liitri jagu.
õliks valvoline syn power 5w30fe
esimesed 3000 km oli õlivarras nii puhas, et ei näinud õlitaset korralikult
nüüd 6000 pealt hakkab meenutama esimestel piltidel näidatud selline rohekas pruun jääb kuivatuspaber kui varrast pühkida ja varras samuti selline aga paistab läbi veel
hooldusvälpa kohe peast ei tea aga seda oli ikka palju - kindlasti ei lase kunagi selleni, esimese vahetuse teen samuti ehk nüüd 7,5 pealt vms.
Kasutaja avatar
uputaja
I live off from the mud
Postitusi: 4647
Liitunud: T Dets 14, 2004 11:17 am
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Re: Õlivahetus ja diiselmootor

Postitus Postitas uputaja »

Põhjaliku remondi mootoreid sõidetakse sisse mineraal õliga, et asjad kestaks.
Asjas sees 2005. Sügissõidust.
al
True Off Roader!
Postitusi: 1126
Liitunud: T Apr 22, 2003 11:47 am
Asukoht: Elva

Re: Õlivahetus ja diiselmootor

Postitus Postitas al »

Selle õlide puhtuse ja pesuvõime kvaliteedi kohta ütles keegi kenasti:
Kui õliste käte pesuks kasutada tavalist seepi ja pesuvesi jääb puhtaks, või kasutada spets teralist pesuvahendit ja pesuvesi on must, siis kas selle põhjal võiks oletada, et pesuvahend on jama ja tavaline seep on hea?

Ainus pesuvahend mida julgeks soovitada, on tihedam õlivahetus ja korralik õli. Diisel või pesuõli (turbo)diislis lõppeb vahel, kui mitte reeglina jamadega. Proovitud.
pimeroolis
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 136
Liitunud: R Juun 18, 2010 12:40 am
Asukoht: üldiselt asfaldil aga miks ka mitte seal kõrval

Re: Õlivahetus ja diiselmootor

Postitus Postitas pimeroolis »

See õlide teema suht lõputu värk. Kellele ema kellele tütar. Diisli õli peabki must olema, kuna on pesevate omadustega, kui on pikemat aega puhas siis ilmselt on midagi viltu. Ja peaks kindlasti kasutama diiselmootorile mõeldud õli. Igal mootoril omad miinimum nõudmised kvaliteedi suhtes. Sellised "sobivad nii bensiini kui ka diiselmootorile" versioonid jätaksin diiselmootoris ära. Ise kasutasin BB Vanellust 5w30 E7. Kuna seda praegu kehva saada, siis selle asemel läks mootorisse Ligui Moly samaväärne. Mootori seest pesemine naftaga :shock: need tihendid ja simmerid mis on mõeldud koostööle õliga ei pruugi naftat taluda ja mured võivad saada alguse siit. Ja need igatsugu õlidele lisatavad lisaained, mis "parandavad omadusi" jätaks ka poe riiulile. Õiged filtrid ja õigeaegne vahetus ja peaks selle poole pealt toimima. enda autu mootor näeb selline seest välja, pole kordagi pesnud https://www.dropbox.com/s/3tuk05n6dstu6 ... 3.jpg?dl=0
Ford Excursion 6,0 Limited
armatuuri süttib aegajalt "LOW RANGE"
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2429
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Õlivahetus ja diiselmootor

Postitus Postitas v6sa »

uputaja kirjutas:Põhjaliku remondi mootoreid sõidetakse sisse mineraal õliga, et asjad kestaks.
Ja selle väite füüsikaline taust tänapäevaste õlide ja väga väikeste tolerantside ajastul on milline?

Plokis asuva nukaga mootorites pole tõesti vahet, mis seal ringleb;)

Rahaliselt on häving mineraaliga muidugi väiksem, kui vahetult peale remonti peaks selguma ebameeldivaid järelmeid ja õli tuleb välja lasta.
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Kasutaja avatar
uputaja
I live off from the mud
Postitusi: 4647
Liitunud: T Dets 14, 2004 11:17 am
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Re: Õlivahetus ja diiselmootor

Postitus Postitas uputaja »

v6sa kirjutas:
uputaja kirjutas:Põhjaliku remondi mootoreid sõidetakse sisse mineraal õliga, et asjad kestaks.
Ja selle väite füüsikaline taust tänapäevaste õlide ja väga väikeste tolerantside ajastul on milline?

Plokis asuva nukaga mootorites pole tõesti vahet, mis seal ringleb;)

Rahaliselt on häving mineraaliga muidugi väiksem, kui vahetult peale remonti peaks selguma ebameeldivaid järelmeid ja õli tuleb välja lasta.
Sest see on põhjalik remont mitte uus mootor. Kus tolerantsid on palju suuremad.
Asjas sees 2005. Sügissõidust.
Kasutaja avatar
honduras
Fitting 38"
Postitusi: 323
Liitunud: R Jaan 14, 2011 11:54 am
Asukoht: Tartumaa Lääniste

Re: Õlivahetus ja diiselmootor

Postitus Postitas honduras »

Tehasest tulevad välja paljud autod mineraalõliga, et sissetöötamine oleks normaalne (nagu Praks rääkis) ja sellega soovitatakse 3000-5000km see välja vahetada. Teadmiseks kui kellegil saastub õli värskel pillil on see, et vähesõitnud diisel pole veel sisse töötanud. Korralik õli peseb ja seob põlemisjääke.
Õlid, millest tuleb eemale hoida on Ravenol, Mannol ja Addinol mis on kasutatud õlist taastoodetud. Hullemad on mingi vene ja ukraina p..k, mingi erimel ja agrioil.
Kui tahad õli paremaks siis on olemas lisandid saadaval.
Mets on teine kodu.
Monsterauto Box OÜ
Tel: 5291051
al
True Off Roader!
Postitusi: 1126
Liitunud: T Apr 22, 2003 11:47 am
Asukoht: Elva

Re: Õlivahetus ja diiselmootor

Postitus Postitas al »

honduras kirjutas: ...
Õlid, millest tuleb eemale hoida on Ravenol, Mannol ja Addinol mis on kasutatud õlist taastoodetud. Hullemad on mingi vene ja ukraina p..k, mingi erimel ja agrioil.
Kui tahad õli paremaks siis on olemas lisandid saadaval.
See postitus väärib säilitamist.
Millises saunas ja kes sellist legendi levitab? Ei väida, et eelmainit kaubamärgid oleks kõrgkvaliteetsed, aga taaskasutatud...???
Erimell ei ole minu teada ei õlimark, vaid maaletooja. Ise kasutan Erimelli hüdroõli ja ei kurda, hinnavahe Lääne analoogidega pea 3x...

ps. nagu eelnevalt kirjutasin, siis õlilisandid on väga kasulikud. Eriti varuosade müüjatele.
Kasutaja avatar
ahto42
Rock Crawler
Postitusi: 935
Liitunud: T Mai 11, 2010 7:49 am
Asukoht: Tartu-Luunja

Re: Õlivahetus ja diiselmootor

Postitus Postitas ahto42 »

Mannol mingis testis pea castroliga samal pulgal. Mannol on pakendi nimi, nagu erimell, ad jne. AD õlidel pole ka midagi häda. Vahetan iga 10tkm tagant-st 2x aastas.
X-trail.
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
Kasutaja avatar
eerik2
Fitting 44"
Postitusi: 417
Liitunud: T Juul 21, 2015 6:15 pm
Asukoht: Allpool Emajõge
Kontakt:

Re: Õlivahetus ja diiselmootor

Postitus Postitas eerik2 »

Kasutan ka addinoli juba 90.-ndatest, ka kahetaktilist õli. Pole veel ühegi mootoriga probleeme olnud. Kõlbas ka uunikum-traktorile. :)
F-250XLT 7,3D
mart77
True Off Roader!
Postitusi: 1020
Liitunud: K Juun 14, 2006 11:19 pm

Re: Õlivahetus ja diiselmootor

Postitus Postitas mart77 »

Naljakas värk jah, et läbikäinud mootoriõlidel nii head omadused on, töötavad puurimise massinad ja veoautod meil kõik Addinoliga aastaid.
xcad
Off Roader Wannabe
Postitusi: 34
Liitunud: L Aug 04, 2018 11:06 am

Re: Õlivahetus ja diiselmootor

Postitus Postitas xcad »

Kõik tänapäeva õlid kõlbavad v.a. vanemad USA masinad kus sünteetiline teeb tihenditele liiga. Olen õli asja uurinud ja puurinud......kui on vanem mootor või kap.remonditud siis võib tekkida probleeme õlirõhuga just tühikäigul, esimesena kannatab nukkvõll mis kaugeim punkt enamusel õlitussüsteemidel ja kui järgida nagu MB "soovitab" siis 5W-30 õliga saad varsti palavas mootorist lahti. Fuchs Titan SuperSun 10W-60 õli on hetkel mootoris ja vahetan 10tuhande takka muidugi koos kütuse ja õlifiltriga. Castrol-il on samasugune õli aga üle 2x kallim ja väidetavalt vahet pole. Müüb seda üks väiksem maaletooja Moora Umb tn. lõpus, Tähetorni hotelli juurest alla ja tänava lõpus viimane maja paremal. 20x1l kast oli vist 120EUR? Täpset hinda ei mäleta. Kui aga tahmafilter on veel tühjaks löömata siis tuleb ka seda jälgida õli valikul. Muidugi õige oleks vahetada nii 7-8tuhande takka aga loodan, et 10tuhat ka kestab.
Ainuke mida sellele õlile võib ette heita, et toodetud made in germany.....sakslased aga on teadagi erilised tõprad just n.n. "kontrollitud lagunemisega" toodetud osade suhtes ja saksa asju enam ei taha kohe kuidagi.
Vasta

Mine “Hooldus ja Remont”