Lc 120 aku läks keema

Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.

Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators

olli
Fitting 38"
Postitusi: 237
Liitunud: N Juul 07, 2011 11:59 pm

Re: Lc 120 aku läks keema

Postitus Postitas olli »

Genekas ei orienteeru küll midagi. Geneka väljundpinge on konstant mis ühtlasi määrab ka aku maksimaalse laetuse ära. Kui aku pinge jõuab sellele piisavalt lähedale, siis potentsaalide ühtlustumise tõttu selle (ja ainult selle) aku laadimine lõppeb. Mingisugust laadimisvoolu reguleerimist vms eraldi ei tehta, selle eest hoolitseb oomi seadus.
Kasutaja avatar
kalleo
Rock Crawler
Postitusi: 843
Liitunud: T Aug 31, 2010 8:36 am
Asukoht: Kausikujulise kaluriküla serval

Re: Lc 120 aku läks keema

Postitus Postitas kalleo »

Jeepu kirjutas:Minu loogika oleks jälle teistsugune ... Tühjenemisel koormatakse ka rohkem väiksema sisetakistusega akut, ehk väiksemat akut, sest ta annab tänu väiksemale sisetakistusele kergemini voolu välja.
Loodan, et trükiviga - väiksemal akul ikka suurem sisetakistus. (Ja kõik muu jutt kah siis vastupäeva.)
2XJ - Parem midagi mitte teha, kui teha mitte midagi...
Kasutaja avatar
Jeepu
Fitting 38"
Postitusi: 323
Liitunud: E Jaan 23, 2006 12:21 pm
Asukoht: Metsanurme küla

Re: Lc 120 aku läks keema

Postitus Postitas Jeepu »

Nojah, kui vaadata akul kirjas olevaid külmkäivitusvoole, siis peaks olema jah väiksemal suurem sisetakistus. Samas tal vooluressurssi, mahtuvust jälle vähem..
Kivit2kk
Rookie
Postitusi: 11
Liitunud: P Mai 01, 2016 8:46 pm
Asukoht: Otepää

Re: Lc 120 aku läks keema

Postitus Postitas Kivit2kk »

Hei hei

Tore on näha, et siin teemas läks ägedaks jutustamiseks,
mehed oleks nagu õllesena saunas, igaüks seisab ikka enda eest. :D

Vast jõuab niimoodi kõigile sobiva vastuseni ka.

Mina sain endale uued akud soetatud.
Mõlemad siis täpselt samasugused, eks siis näha ole kaua sellise kahe aku süsteemiga need elavad.

Minu poolt on teema läbi, aitäh kaasaelajatele.

Kes tahab füüsikast ja akudest edasi rääkida, siis palun, vaba lava.

Loeksin veel hea meelega, äkki hakkab mõni tarkusetera külge ka.

Lugupidamisega,
Kivi
Toyota Land Cruiser 125
Kasutaja avatar
vedur
Mudder
Postitusi: 69
Liitunud: N Jaan 31, 2013 6:23 pm
Asukoht: Saue linn / Saue vald

Re: Lc 120 aku läks keema

Postitus Postitas vedur »

Päris mitmed huvitavad loogikad on siin teemas välja toodud, kuid tuleme siiski tagasi pärismaailma juurde.

Elektrimaailmas kehtivad nii Ohm-i kui ka Kirchhoffi seadused, mistõttu kaks sarnase laetusastmega (tekib probleem juhul kui üks aku on tühi ja teine täis) akut saab laadida ja tühjendada koos. Kaks akut paralleelis ei ole enam tehniliselt võttes kaks akut, vaid tegemist on akupangaga, mis käitub kui üks aku. Kui akud on mõlemad tühjad ning algab laadimisprotsess, mis autos toimub püsival pingel, saavad akud (e. terve akupank) täis samal ajal. Pinge mõlema aku klemmidel on sama, kuid erinevatest mahtuvustest tulenev sisetakistuste erinevuse tõttu on laadimisvoolud erinevad. Selle illustreerimiseks väike diagramm ka:
paralleellaadimine.png
paralleellaadimine.png (91.45 KiB) Vaadatud 2685 korda
Skeemilt on näha, et ajaliselt saavutavad mõlemad akud (mis on erinevate mahtuvustega) sama laetustaseme sama ajaga.

Tühjenedes on põhimõte sama: pinge mõlemal akul langeb võrdselt, suurem aku annab suurema voolutugevuse, väiksem väiksema voolutugevuse. Tänu sellele püsib süsteem tasakaalus ning probleeme ei teki. Ning kes seda uskuda ei taha, veel üks diagramm:
paralleeltuhjenemine.png
paralleeltuhjenemine.png (97.01 KiB) Vaadatud 2685 korda
Aitan tellida Korea autodele originaalvaruosi Koreast

Pilt
Vasta

Mine “Hooldus ja Remont”