Vintsi relee ühendamine, piltidega

Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.

Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators

Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17310
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Vintsi relee ühendamine, piltidega

Postitus Postitas Landy »

tuningman kirjutas: Täpselt nii. tegelikult on massi juhtmele mootori all koht olemas, aga mina pole seda kunagi ühendanud, sest vints saab läbi korpuse ja vintsi aluse nagunii miinuse kätte.
Korralik mass sama oluline kui pluss. Seega olen alati toonud sinna miinuse otse aku pealt.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Tegija
Fitting 44"
Postitusi: 482
Liitunud: N Nov 30, 2006 8:29 pm
Asukoht: aravete
Kontakt:

Re: Vintsi relee ühendamine, piltidega

Postitus Postitas Tegija »

tuningman kirjutas:
priitprg kirjutas:Saan siis õigesti aru, et punasele tuleb pidev pluss ja miinuse saab kerest ning need kõrvuti olevad klemmid lülitavat siis mootorit ühte võin teisipidi.
Täpselt nii. tegelikult on massi juhtmele mootori all koht olemas, aga mina pole seda kunagi ühendanud, sest vints saab läbi korpuse ja vintsi aluse nagunii miinuse kätte.
Apppiii! Lollus ruudus. Korpus sellise metalli sulami juures väga kergesti oksudeeruv ja massi pole. NB! Kõigile vintsi paigaldajatele. Kindlasti teostada massi ühendus staatori korpuse ja aku miinuse vahel. Kui seda mitte teha siis pole emotikoni mis seda kirjeldaks.
Tiimid Tegija ja Lada Eesti, metalli nii Eestist,kui lähi-välismaalt. Juhi parem käsi. Asja sees 2001. aastast.
Jumal tänatud ,et loodi autod ja autoelekter.
Müün ja paigaldan el. vintse.Tel;506 6268 : augustvoore@gmail.com
Tegija
Fitting 44"
Postitusi: 482
Liitunud: N Nov 30, 2006 8:29 pm
Asukoht: aravete
Kontakt:

Re: Vintsi relee ühendamine, piltidega

Postitus Postitas Tegija »

Siin nüüd siis ehe kirjeldus sellest, et miks vintsid maha põlevad. Halb massi ühendus võrdub mähiste ülekuumenemise ja lühisega. Õnneks müün enamik vintse koos paigaldusega.
Tiimid Tegija ja Lada Eesti, metalli nii Eestist,kui lähi-välismaalt. Juhi parem käsi. Asja sees 2001. aastast.
Jumal tänatud ,et loodi autod ja autoelekter.
Müün ja paigaldan el. vintse.Tel;506 6268 : augustvoore@gmail.com
Kasutaja avatar
tuningman
I live off from the mud
Postitusi: 2715
Liitunud: E Dets 27, 2010 6:12 pm
Asukoht: Saaremaa

Re: Vintsi relee ühendamine, piltidega

Postitus Postitas tuningman »

ah ära aja jama. muidugi pane massi lüliti ka veel selle sama juhtme vahele. loll kuubis. oma viga kui läbi korpuse massi ei anna.
äkki tahad starterile ka aku pealt massi vedada?
Ingmar 56328868
Tooperi kasutatud varuosad.
Mad Toy 2016
Kasutaja avatar
puhvel
I live off from the mud
Postitusi: 2194
Liitunud: E Apr 16, 2012 7:34 pm

Re: Vintsi relee ühendamine, piltidega

Postitus Postitas puhvel »

Kes kellega nüüd vaidleb ja kus tõde on, läheb järjest segasemaks :o
XC 70
Kasutaja avatar
Praks1
I live off from the mud
Postitusi: 2303
Liitunud: P Juun 21, 2009 8:47 pm

Re: Vintsi relee ühendamine, piltidega

Postitus Postitas Praks1 »

Tegelikult ei anna see korpus sittagi massi, purunenud massijuhtme korral on näha olnud kuidas tross ja rullikud, korpus jne särisrvad omavahel. Sellest juba kirjutati,aga kõikide asjade mahapõlemise põhjus on pinge langus, ka juhtmed, nii koduses kasutuses, kui autos jne.
Proto
53951597
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17310
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Vintsi relee ühendamine, piltidega

Postitus Postitas Landy »

tuningman kirjutas:ah ära aja jama. muidugi pane massi lüliti ka veel selle sama juhtme vahele. loll kuubis. oma viga kui läbi korpuse massi ei anna.
äkki tahad starterile ka aku pealt massi vedada?
Kuule - August üldiselt teab mida ta teeb ja seda nii autoelektri, kui offroadi valdkonnas. Mõlemal alal on kogmusi aukartust ärtav arv aastaid.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
tuningman
I live off from the mud
Postitusi: 2715
Liitunud: E Dets 27, 2010 6:12 pm
Asukoht: Saaremaa

Re: Vintsi relee ühendamine, piltidega

Postitus Postitas tuningman »

olgu kuidas on. mul pole siiani midagi maha põlenud. Paigaldamisel ja paigaldamisel on ka vahe vahel.
värv ja rooste üldeislt voolu ei juhi jah. vaidlema rohkem ei hakka ja omele sinna massi vedada põhjust ei näe.
Eks saate siis hiljem parastada- me ju rääkisime :wink:
Ingmar 56328868
Tooperi kasutatud varuosad.
Mad Toy 2016
Kasutaja avatar
runn
Rock Crawler
Postitusi: 622
Liitunud: R Aug 18, 2006 8:48 pm
Asukoht: Maakera
Kontakt:

Re: Vintsi relee ühendamine, piltidega

Postitus Postitas runn »

Kas tõesti ei ole inimesed käinud koolis rohkem kui 9 klassi :shock:

Tegemist ju tavalise alalisvoolu mootoriga :idea:

Nii kaua kui vintsi releed ei lülitata ei saa ega ka tohi olla voolu mitte üheski kolmest juhtmest mis tulevad releedest.
Vool on ainult releede + klemmi ja akku vahelises juhtmes.

Kui käivitub relee antakse pinge kas klemmile F1 või F2 (kas sisse või välja) mis on staatori mähise otsad.
Ja nüüd liigub staatorist väljuv pinge edasi, tegelikult tagasi releese mida ei käivitata, läbib relees oleva silla ja siis edasi klemmile A ehk siis harjadesse mis on läbi rootori mähisesse ühendatud mootori korpusega.

Ja kui nüüd elektroonid saavad liikuma huraaaaa tekkib pöörlev mehaaniline liikumine ja nii edasi....

Eriti lihtsameelsetele et vints keriks välja liigub vool nii: akku+ ...... relee ...... F1 ..... F2 ..... relee ..... A ...... mootori massipunkt..... akku- :roll:

Ja sisse kerimiseks tuleb staatori magnetväli teist pidi keerata ehk F1 ja F2 ringi vahetada.

Ehk pole tähtis kuidas on tähistatud mootori kolm klemmi vaid kuidas neid ühendada ja kes seda teeb 8)

Hr. Tuningman ...... :?:

Võistlus autol ongi veetud mass otse starterisse (elu õpetab ja ampertangid kinnitavad)

Ja mina ei ole aru saanud milleks on vaja massilülitit vintsi juures.
Kui see paigaldada peab ta kannatama pikaajliselt 400A ja omama lahutus võimet sellise voolu juures muidu.....

Liiga pikk jutt sai head ööd
Labidas ja Leatherman = Vepski finis. WILD RIDE OÜ. Mongoolias käidud. Kord aastas peab kirikus ka käima...
Veel elus Visa Hing. Start 2004a nr. 174.
4x4 karikasarja 1. koht TR-1 2012. 4x4 karikasarja 2.koht TR-1 2013
Autoga saab Tallinnast Kambodzasse. Tel 5114973
Kasutaja avatar
kalleo
Rock Crawler
Postitusi: 843
Liitunud: T Aug 31, 2010 8:36 am
Asukoht: Kausikujulise kaluriküla serval

Re: Vintsi relee ühendamine, piltidega

Postitus Postitas kalleo »

priitprg kirjutas:Saan siis õigesti aru, et punasele tuleb pidev pluss ja miinuse saab kerest ning need kõrvuti olevad klemmid lülitavat siis mootorit ühte võin teisipidi. Päris keeruline tavalise alalisvoolu mootori kohta, peaks korra ka mootori laiali võtma, et vaadata milline lahendus seal sees pesitseb.
Tavaliselt vinchi mootoril ju 2 mähisepaari. Rootorimähise (aka ankrumähise) üks ots on reeglina mootori korpuses (massis), teine on 'üksik klemm' (nimega A (võimalik, et punane)) vajadusel leiad ta üles testriga mootori korpuse ja klemmi vahelist takistust möötes- takistus üpris nullilähedane. Staatorimähise (aka korpusemähise) klemmipaar (nimega F1 ja F2) on eraldi ja testriga mõõtes nende vaheline takistus jällegi nullilähedane. (Korras mootoril klemmide F1, F2 ning mootori korpuse vahel mingisugust ühendust ei tohi olla- ehk takistus lõpmatus.)

Mähised ühendatakse järjestikku, pöörlemissuunda muudetakse staatorimähise otste (F1, F2) ümbervahetamise teel. Ehk siis praktikas mootori käimalükkamiseks: korpuse massijuhe "-", üks vahejuhe rootorimähise klemmilt (A) emma-kumma (F1, F2) staatorimähise klemmile ja vabaks jäänud staatorimähise klemmile (+) toide. Teises suunas käima lükkamiseks vahetad lihtsalt F1 F2 omavahel. Kõik.

Teema ei puuduta väikese (atv) vintsi mootoreid millel on püsimagnetid kopruses ja ainult rootorimähis, ning mille pöörlemisuunda muudetakse ± vahetamise teel.

Releeploki seisukorra kontrollimist keeruline selgitada kui ei ole teada mitu ja millist releed sisaldab. Lihtsam ja kiirem variant kui mõni praktiseeriv elektrihärra asja üle vaatab.

Massist kah. Vintsi mootori külge ikka massijuhe vintsi aku juurest! (Mul tava H4 esituledelegi massid aku juurest veetud, samuti raadiole ja sigarisüütaja pesadesse kuhu tihti kummalisi (impulsstoitega) tarbijaid topitakse.) Sama suurt tähelepanu kui vintsi massile peaks pöörama ka vintsi releeploki massile! See on ka väga oluline juhe, kindlasti ei tohi seda ühendada pisikese kruviga kusagile stange külge... Nagu seda kahjuks ikka tehakse...
Viimati muutis kalleo, R Mär 28, 2014 7:55 am, muudetud 2 korda kokku.
2XJ - Parem midagi mitte teha, kui teha mitte midagi...
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5138
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Vintsi relee ühendamine, piltidega

Postitus Postitas tarmo »

tuningman kirjutas:äkki tahad starterile ka aku pealt massi vedada?
Muide - nii palju kui mina erinevaid autosid remontinud ja lammutanud olen (enamasti jaapani või usa päritolu), siis on alati olnud aku miinusest juhe starteri korpuse külge. Või mille kaudu siis üleüldse starter miinust peaks saama? Juhe kuskile suvalisse kohta mootori (või kere?) külge ja sealt läbi mootori starterile? Natuke nonsense ju.
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Vintsi relee ühendamine, piltidega

Postitus Postitas Movistar »

tuningman kirjutas:olgu kuidas on. mul pole siiani midagi maha põlenud. Paigaldamisel ja paigaldamisel on ka vahe vahel.
värv ja rooste üldeislt voolu ei juhi jah. vaidlema rohkem ei hakka ja omele sinna massi vedada põhjust ei näe.
Eks saate siis hiljem parastada- me ju rääkisime :wink:
Siiani pole ka ühtegi asjalikku projekti nähtud millega sa hakkama oleks saanud.Rohkem tundud olevat selline arvuti taga kõvataja.

Aga mass tuleb eraldi vedada. Vintsi kinnituspoltidest ei piisa. Vintsil on selleks olemas ka polt kuhu massijuhe kinnitada.
See ei ole seal lihtsalt niisama .
Pidev probleem on inimestel vintside mahapõlemine.
See on aga kõik omast lollusest ja sitast paigaldusest tingitud.Ise ei ole kunagi ühtegi elektrivintsi maha suutnud põletada.
Õiged mehed paigaldavad lisaks ampermeetri ja ei lase voolutugevust üle lubatu vaid kasutavad vajadusel plokki või tõmbavad trossi lõpuni välja kaugema puu külge .
HM Racing Team
Kasutaja avatar
tuningman
I live off from the mud
Postitusi: 2715
Liitunud: E Dets 27, 2010 6:12 pm
Asukoht: Saaremaa

Re: Vintsi relee ühendamine, piltidega

Postitus Postitas tuningman »

Movistar kirjutas:
Siiani pole ka ühtegi asjalikku projekti nähtud millega sa hakkama oleks saanud.Rohkem tundud olevat selline arvuti taga kõvataja.
Noh, eks igaühel ole õigus oma arvamusele, las sulle jääda siis sinu oma.
Ingmar 56328868
Tooperi kasutatud varuosad.
Mad Toy 2016
Kasutaja avatar
Priitm
Rock Crawler
Postitusi: 564
Liitunud: T Okt 07, 2008 8:40 pm
Asukoht: Saaremaa

Re: Vintsi relee ühendamine, piltidega

Postitus Postitas Priitm »

Endal ka väheste kogemuste juures juhtunud, et massi juhe mis vintsile mõeldud irdus tänu oksale ja siis öösel unise peaga välja nuputada miks vintisi kasutamisel sädemeid trossi ja rulliku vahelt pillub ja jõudu pole!
Jah vints töötab ilma selle massi juhtmega aga kaua ja mis võimsusega?

Niiet ära pulli ,vea endal see meetrine vasejupp külge.
Priit
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Vintsi relee ühendamine, piltidega

Postitus Postitas Movistar »

tuningman kirjutas:
Movistar kirjutas:
Siiani pole ka ühtegi asjalikku projekti nähtud millega sa hakkama oleks saanud.Rohkem tundud olevat selline arvuti taga kõvataja.
Noh, eks igaühel ole õigus oma arvamusele, las sulle jääda siis sinu oma.
Ma lihtsalt ei ürita oma arvamust igas suvalises teemas avaldada ja teistele peale suruda ,eriti kui on juba läbi lillede öeldud ,et see arvamus on pask .
HM Racing Team
Vasta

Mine “Hooldus ja Remont”