Algaja 4x4 omanik-hulk küsimusi

Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.

Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators

Beast
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 169
Liitunud: K Apr 20, 2005 2:56 pm

Postitus Postitas Beast »

Landy kirjutas:O.T. Nende "säästumarketi" käsitalidega olen mina edaspidi ettevaatlik, sest on isiklik kogemus kus pisikest "laplanderit" mudast sikutades sellinne ollus kõveraks väändus ja kasutuskõlbmatuks muutus. Ka ei kesta nende trossid rohkem kui 3-4 korralikku vintsimis(sessiooni)t.
võimalik, aga antud 2t tõstejõuga isend tõmbas mul trossi, millega ta posti külge oli pandud, puruks. Ilmutamata ise mingeid väändumis jälgi (peale selle et pärast trossi purunemist lendas vints kõrge kaarega minema ja see deformeeris vintsi küll kõvasti). trossi saab pealegi ju ära vahetada. mu jutu mõte oli rohkem see et kui nagu ei taha päris hullu off-roadi teha siis ajab selline käsitali asja ära, majaehitusel ka hea kasutada. aga selels on sul küll õigus et mingit rabavat kvaliteeti ja vastupidavust ei tasu neist oodata, aga see kajastub ka hinnas. :roll:
zhadow
Mudder
Postitusi: 59
Liitunud: T Aug 01, 2006 12:41 pm

Postitus Postitas zhadow »

Landy kirjutas:
Valge Hiir kirjutas:PS. Enne kui metsa :driving lähed ära unusta kasti visata pikki köisi ja tugevaid seekleid :yupikaye .
Ja köite ning seeklite vahel ka üks korralik latttungraud, mis käsivintsina kasutatav!
Jah, ma juba selliseid teemasid paar tükki leidsin ja läbi lugesin:
http://www.4x4.ee/forum/viewtopic.php?t=1492

Nii et kui metsaminekuni jälle jõuan siis trükin välja ja lähen shoppama :)



Minu nägemus 4x4 projektiga edasiliikumisest on selliseks kujunenud:

* Raam tugevamaks keevitada roostes koha pealt
lugesin siit kusagilt et terrano viga pidigi olema tagasilla eest raami roostetamine, eks see siis käib ka pick-upi/king-cabi kohta nagu näha, sest koht on sama.

* Siis muud tehnilised vidinad korda
üks espiduri kehva, tagumised rattalaagrid olid kontrollimisel kehvad, amordid head, vedrud - ei oska hinnata

* Vahepeal peab siis sellised vidinad nagu trossid, seeklid, hi-lift tungi ostma, esialgu odavama, hiljem kui ära laguneb siis asjalikuma.

* siis jooks asjalikke mudakumme alla
Mis mõõt peaks olema 15" velje puhul et ma tulevikus huvikorral ka TR1 klassis saaksin väikese osavõtu teha?
Lugesin mingist 820 millimeetrist aga ma ei oska seda velje tollideks ja rehvi kõrgusindeksiks päris täpselt teisendada.
Osavõttu tegelikult praegu ei planeeri kuid tahaks võimaluse lahtiseks jätta ilma et peaks uusi kumma ostma hakkama.

* karteri kaitse alla.
Mis soovitusi selles osas oskate anda?
Kas peaks ka mingi käigukasti ja kütusepaagi kaitse olema?

* siis uurida originaalvedrude kõrgemaks ajamise võimalusi u. 3-5cm jagu
kuid kandevõime 1t peab seejuures säilima, et autot ka veokana kasutada saaks
Kas kellelgi on kogemusi torsioonide kõrgemaks keeramisel, on see võimalik?
äkki peaks esitama selle küsimuse nissani alla.
Kas 3-5cm nõuab juba pikema käiguga amorte?

* kui peaks siis veel olema tahtmist ja raha üle olema, siis hangiks vintsi.

* ja kui veel raha ja tahtmist üle on siis paneks tagumise difri luku
ette ei planeeriks üldse panna kuna väidetakse nissani esisilla liiga nõrga olevat.
ja ma isegi arvan et kui raskes olukorras juba 3 ratast veavad on see päris hea küll 8)

Siin foorumis üks mees müüs ammu sellist asja ja pole kirjas et asi veel müüdud oleks:
(terrano alates 86 on tehniliselt sama mis king cab, võibolla on tagasild ka sama)
http://www.4x4.ee/forum/viewtopic.php?t=3442
Kas äkki tasub mul ühendust võtta ja hinda alla kaubelda?
Kui karm asi see RICHMOND LOCKRIGHT on, kas see ikka auto maanteel ja veokana kasutamist võimaldaks?

Konstruktiivne kriitika on teretulnud :wink:



Henry
Kõva planeerija, vaatame kas suuga kärbselinna tegemisest kaugemale ka jõuab :lol:
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

Ma ise tooks vintsi hankimise ettepoole. Seda eeldusel, et veermiku vedrustus juba nii ehk naa remonti ei vaja. Eriti, kui veel ka võistlusele plaanid minna.

LockRight on hea lukk selle raha ette mis ta maksab. Töötab ta kardaanist peal jooksvale väändele. Ehk nii kui anand gaasi keerab difri lukku ja kui lased gaasi maha, siis laseb luku lahti. See tähendab ka seda, et on võimalik maanteel ja linnavahel edukalt sõita autoga.
+372 5028488
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17319
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

* Siis muud tehnilised vidinad korda
üks espiduri kehva, tagumised rattalaagrid olid kontrollimisel kehvad, amordid head, vedrud - ei oska hinnata
Esmase hindamise kriteeriumiks vedrude puhul ikkagi silm. kas on kikkis või on sirged.
* Vahepeal peab siis sellised vidinad nagu trossid, seeklid, hi-lift tungi ostma, esialgu odavama, hiljem kui ära laguneb siis asjalikuma.
Seeon vale koht koonerdamiseks. Kogu muu varustuse maksumusest on see vaid väga väike protsent, kuid omavad väga olulist rolli maastikusuutlikuse tagamisel. Mina olen seeklite/köite puhul seni lähetunud valmeist "odvamaid ja rohkem", siis pole pikka nuttu,kui metsa ära kaovad või viga saavada. Samas päris paska ka osta ei tasu.
* siis jooks asjalikke mudakumme alla
Mis mõõt peaks olema 15" velje puhul et ma tulevikus huvikorral ka TR1 klassis saaksin väikese osavõtu teha?
Samas nagu eelpool kirjutati, siis üle 31" ei tasu alla panna, hakkab sildasid lammutama.
Lugesin mingist 820 millimeetrist aga ma ei oska seda velje tollideks ja rehvi kõrgusindeksiks päris täpselt teisendada.
Osavõttu tegelikult praegu ei planeeri kuid tahaks võimaluse lahtiseks jätta ilma et peaks uusi kumma ostma hakkama.
Sinu suur abimees: http://www.tqhq.ee/dir.php?id=62
* karteri kaitse alla.
Mis soovitusi selles osas oskate anda?
Kas peaks ka mingi käigukasti ja kütusepaagi kaitse olema?
Lase OffRoad Service meestel üle vaadata, kas on mõtet ja kas saab paigaldada.
* siis uurida originaalvedrude kõrgemaks ajamise võimalusi u. 3-5cm jagu
kuid kandevõime 1t peab seejuures säilima, et autot ka veokana kasutada saaks
Kui TR1 võistlusplaanid kuklas tiksumas, sii unusta kõiksugu tõsted ja muud sellised modifikatsioonid kohe ära! See reeglitega keelatud.
* kui peaks siis veel olema tahtmist ja raha üle olema, siis hangiks vintsi.
Come-Up 9000 sõltuvalt ostukohast 10-12 KEEK (parim, mis hetkel selles hinnaklassis saadaval, proffid kiidavad)
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
zhadow
Mudder
Postitusi: 59
Liitunud: T Aug 01, 2006 12:41 pm

Postitus Postitas zhadow »

Landy kirjutas: Esmase hindamise kriteeriumiks vedrude puhul ikkagi silm. kas on kikkis või on sirged.
Vaatasin üle, tagumised on ikka mõnevõrra sirged, ilmselt peab uurima uute hankimise võimalust siis.
Landy kirjutas: See on vale koht koonerdamiseks. Kogu muu varustuse maksumusest on see vaid väga väike protsent, kuid omavad väga olulist rolli maastikusuutlikuse tagamisel. Mina olen seeklite/köite puhul seni lähetunud valmeist "odvamaid ja rohkem", siis pole pikka nuttu,kui metsa ära kaovad või viga saavada. Samas päris paska ka osta ei tasu.
Odava all mõtlesin ainult seda hi-lift tungrauda, et ostaks algul odava aga suurima sadaoleva, vist 900 maksis too.
Muud osjad ostaks kindlasti korralikud.
Landy kirjutas: Kui TR1 võistlusplaanid kuklas tiksumas, sii unusta kõiksugu tõsted ja muud sellised modifikatsioonid kohe ära! See reeglitega keelatud.
Plaanid ei tiksu peas aga nagu ütlesin et tahaks võimalused lahtiseks jätta.
Siis jätan selle tõstmise plaani katki, torsioonidega lähebki see liiga keeruliseks ilmselt.
jr kirjutas:Ma ise tooks vintsi hankimise ettepoole. Seda eeldusel, et veermiku vedrustus juba nii ehk naa remonti ei vaja. Eriti, kui veel ka võistlusele plaanid minna.
Kui tõstmine, karteri kaitse ära jätta siis saabki vints ettepoole.
Kummides ettepoole ikka ei taha seda tõsta.
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

Sirge vedru võibki normaalne olla. Chevyl töötabki näiteks paraboolleht tagurpidi. Norm asend on sirge ja paindub allapoole kõveraks otstest.

Keegi oskab ehk võrdluseks mõõdu võtta teiselt autolt telje tsentrist tiiva servani?
+372 5028488
zhadow
Mudder
Postitusi: 59
Liitunud: T Aug 01, 2006 12:41 pm

Postitus Postitas zhadow »

zhadow kirjutas:
Landy kirjutas: Kui TR1 võistlusplaanid kuklas tiksumas, sii unusta kõiksugu tõsted ja muud sellised modifikatsioonid kohe ära! See reeglitega keelatud.
Plaanid ei tiksu peas aga nagu ütlesin et tahaks võimalused lahtiseks jätta.
Siis jätan selle tõstmise plaani katki, torsioonidega lähebki see liiga keeruliseks ilmselt.
PS. Sellise masinaga kindlasti ma "võistlema" ei läheks vaid pigem võibolla "prooviks osavõttu" kunagi :lol:
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17319
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

[quote="zhadow]
PS. Sellise masinaga kindlasti ma "võistlema" ei läheks vaid pigem võibolla "prooviks osavõttu" kunagi :lol:[/quote]
Selleks on reeglina sobivam valida vabakalss, kus tehnilisi piiranguid peale rehvimõõdu pea-aegu,e t polegi.
Viimati muutis Landy, N Aug 03, 2006 11:01 pm, muudetud 1 kord kokku.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17319
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

zhadow kirjutas:Odava all mõtlesin ainult seda hi-lift tungrauda, et ostaks algul odava aga suurima sadaoleva, vist 900 maksis too.
Muud osjad ostaks kindlasti korralikud.
Valdav enamus kasutabki tänapäeval 700-900 EEK Hi-Liftide koopiad, erinevaid Farm Jack, vms. nime kandvaid tõstjaid. Päris Hi-Lift ikka üsna kallis elukas. Ise siiani koopia(-tega) asjatanud ja rahule jäänud.

Pildiline näide koolitusest, kus sai õpetatid "lifti" käsivintsina kasutama:
http://www.landrover.ee/est/galerii/200 ... image3.htm
Viimati muutis Landy, N Aug 03, 2006 3:49 pm, muudetud 1 kord kokku.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
zhadow
Mudder
Postitusi: 59
Liitunud: T Aug 01, 2006 12:41 pm

Postitus Postitas zhadow »

Landy kirjutas: Selleks on reeglina sobivam valida vabakalss, kus tehnilisi piiranguid peale rehvimõõdu pea-aegu,e t polegi.
Ilmselt rumal küsimus aga kas vabaklassi autod ja rajad mitte just need kõige karmimad pole?

Ma arvasin et tr1 on kõige vähem modifitseeritud autod ja ka rada kõige lihtsam?
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17319
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

zhadow kirjutas: Ma arvasin et tr1 on kõige vähem modifitseeritud autod ja ka rada kõige lihtsam?
Eestis on 6 võistlusklassi ja kaks võistlussarja:
EAL Off-Road alakomitee karikasari:TR1, TR2, TR3 ja arvestus väline vabaklass.
EORK karikasari: originaal, standard, spetsiaal ja arvestus väline vabaklass.

Tehnilised reeglid:
http://eal.4x4.ee/index.php?option=com_ ... &Itemid=91

http://4x4.artbox.ee/foorum/viewtopic.php?t=2159

Kõige karmimad reeglid ja piirangud ongi TR1 autodele, seega nende "ettevalmistamine" on kõige keerulisem ja nõuab pidevalt näpuga reeglites ja millimeetripulgaga auto juures järje ajamist.

Vabaklass sõidab reeglina originaali/TR1 rada.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
Stupiduser
Vintsmännide AÜ
Postitusi: 1280
Liitunud: K Veebr 19, 2003 6:25 pm

Postitus Postitas Stupiduser »

1. Minu meelest on hailiftiga vintsimine BS
2. Minu meelest EORK karikasarjas vabaklassi ideoloogiaga midagi tõsist lahti
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17319
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

Stupiduser kirjutas:1. Minu meelest on hailiftiga vintsimine BS
2. Minu meelest EORK karikasarjas vabaklassi ideoloogiaga midagi tõsist lahti
O.T.
1)Kas pihud on siia maani villis Sillaehitajate aegsest rabelemisest?
2)Täpsutad äkki?
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
Stupiduser
Vintsmännide AÜ
Postitusi: 1280
Liitunud: K Veebr 19, 2003 6:25 pm

Postitus Postitas Stupiduser »

1. Sai korra jah koos Sinuga metsas proovitud aga minu mäletamist mööda ebaõnnestunult
2.1 OT
2.2 Tegelikult on see ju iga korraldaja eralõbu
Vasta

Mine “Hooldus ja Remont”