Küsimus vanadele kaladele: Mis silla hüppamist põhjustab?

Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.

Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators

mart77
True Off Roader!
Postitusi: 1020
Liitunud: K Juun 14, 2006 11:19 pm

Postitus Postitas mart77 »

Libiseb juba teemast sujuvalt kaugemale aga ka lintidega vedrustuseta masinad hüppavad - nii lumes kui ka sobiva fraktsiooniga liivas. Kuigi lühema intervalliga kui Kirovets. MM tabas täpselt asja olemuse.
Nii et kui tahad hüppamist vältida, siis - väiksemad lõtkud, väiksemad rehvid, vähema mustriga:)

Mart@on au töötada sellise relva grammike väiksema vennaga (kaaluga 3 tonni) - http://www.geomachine.fi/gm75.php
seff
Rock Crawler
Postitusi: 690
Liitunud: R Veebr 21, 2003 7:43 pm

Postitus Postitas seff »

Olle kirjutas:Hüppamine tekib "poolikust läbilibisemisest" ja on seda suurem mida suurem on rehvi läbipainde võime.
Kui on piisavalt libe, siis ei teki piisavat haaret, et tekitada rehvis läbipainet.
Kui aga haarduvus on väga hea, siis ei suuda rehv läbipaindeinertsiga ennast edasi (üle-) visata.
mul hakkab atv ka paksust lumehangest läbi minnes vahel esiratas laamendama,rehvi läbipainetest heast haardumisest jms mootori v6imetusest pole m6tet rääkida
Andrus Michelis
Rock Crawler
Postitusi: 771
Liitunud: K Mär 09, 2005 1:48 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Andrus Michelis »

Auto on lumes kinni ja jääb paigale. Rehv mis haakub korjab mingi osa jõust mis muidu kuluks auto edasi viimisele vedrustusse rehvi jne. Ja siis vastavalt sellele kumba pidi ratas käib veab auto üles või alla. Kui nüüd natuke gaasi juurde anda, siis rehvi pidamine kaob ja vedrustusse "akumuleeritud" jõud vabaneb. St mida parem pidmine rehvil ja mida kõvemini auto kere hanges kinni, seda ägedamad hüpped.
Andrus Michelis kõrvalistuja, roolikeeraja. Võistelda ei viitsi. Jahti ja porirallit saab niigi igal nädalavahetusel.
PARUN
Rock Crawler
Postitusi: 937
Liitunud: N Veebr 05, 2009 8:19 pm
Asukoht: Viljandimaa

Postitus Postitas PARUN »

Andrus Michelis kirjutas:Auto on lumes kinni ja jääb paigale. Rehv mis haakub korjab mingi osa jõust mis muidu kuluks auto edasi viimisele vedrustusse rehvi jne. Ja siis vastavalt sellele kumba pidi ratas käib veab auto üles või alla. Kui nüüd natuke gaasi juurde anda, siis rehvi pidamine kaob ja vedrustusse "akumuleeritud" jõud vabaneb. St mida parem pidmine rehvil ja mida kõvemini auto kere hanges kinni, seda ägedamad hüpped.
Kui nii, siis BFG A/T rehv liiga hea, raputab autot nii et tüüblikesed hakkavad salongis lahti tulema :evil:
Kõnetraat 51922951
Kasutaja avatar
Olle
Fondihaldur
Postitusi: 442
Liitunud: N Sept 20, 2007 8:08 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Olle »

Andrus Michelis kirjutas:Auto on lumes kinni ja jääb paigale. Rehv mis haakub korjab mingi osa jõust mis muidu kuluks auto edasi viimisele vedrustusse rehvi jne. Ja siis vastavalt sellele kumba pidi ratas käib veab auto üles või alla. Kui nüüd natuke gaasi juurde anda, siis rehvi pidamine kaob ja vedrustusse "akumuleeritud" jõud vabaneb. St mida parem pidmine rehvil ja mida kõvemini auto kere hanges kinni, seda ägedamad hüpped.
Just täpselt minu mõte, aga sõnastus on palju parem kui mul välja kukkus :thumb:
mart77 kirjutas:Libiseb juba teemast sujuvalt kaugemale aga ka lintidega vedrustuseta masinad hüppavad - nii lumes kui ka sobiva fraktsiooniga liivas.
Põhimõtteliselt ongi just läbi libisevaks pooleks maapind. Enamasti meie (4x4) masinatega tekivad need probleemid maastikul mitte betooni ja asfalti peal. Viimati nimetatute korral jääb läbilibisejaks rehv.
Ühesõnaga taandub kõik siiski just nimelt haardumisele mida hr Seff eitas. Probleem on nimelt selles , et libisemine küll algab, kuid ei lõpe seal kus lõpeb ideaalse haardumise punkt vaid jookseb sellest mõttelisel teljel tagasi niiöelda ettepoole mööda. Kõige parem näide sellest on auto pidurdusteekond ABS'iga ja lihtsalt blokeeritud piduritega. Kui nüüd puudub piisav jõud, et hoida pidevat libisemist ehk mitte lasta libisemist haardumispunktini, siis hüppamist ei teki. Kui aga puudub piisav jõud hoidmaks libisemist haardumispunktist kõrgemal, siis tekib haardumine ja libisemine, haardumine ja libisemine...... jne.
Ülejäänud - ehk rehvid, puksid ja kõik lõtkud lihtsalt võimendavad seda.
Teine hea näide ABS'i kõrvale on porine tõus. Enne kui ratas ringi käima hakkab saad sa liikuda ntx meetri üles ja seda ilma hoogu võtmata. Kui aga haardumine lõpeb ja ratas hakkab ringi käima tuled sa kolinal selle sama meetrijagu mäest alla.
"In MUD we lust" Ž
Ž By Valge Hiir
Uunorallitasin juba 99'dal aga vahepeal olin pikalt haige - 2 ratast ei vedanud....
trim
Off Roader Wannabe
Postitusi: 25
Liitunud: R Apr 08, 2011 12:16 pm

Re: Küsimus vanadele kaladele: Mis silla hüppamist põhjustab

Postitus Postitas trim »

Vasta

Mine “Hooldus ja Remont”