Karterikaitse
Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators
Karterikaitse
Tere!
ei ole küll eriti offroader, kuid metsateele siiski satun aegajalt ja kuna karter ei mahuta enam päris niipalju õli kui insenerid heaks pidasid, siis vajaksin karterikaitset.
auto on tavaline sõiduauto, isegi mitte neliveoline, kuid arvestades teie huvisi, peaks teil kogemust olema piisavalt, et selle väike jagamine tooks rõõmu ka esiveoliste ridadesse
mida peaks arvestama karterikaitset tehes?
kui paksu materjali kasutada? 2 mm on piisav kaitse?
kinnitada on hea, silla küge saaks kenasti poltidega panna, kataks nii karteri kui käigukasti.
avarii korral ei lähe see sild sealt kuhugi, ning mootoril ei ole ka põhja alla jooksmis võimalust jäetud, niiet see ei tohiks probleeme valmistada
õlivahetuseks tuleks auk kaitsmesse teha, filtri saab ülevalt kätte.
kuidas ÜV asjasse suhtub?
on midagi mida mu mõte hetkel ei haaranud millele tähelepanu pöörata? ei tahaks mitut korda kaitset tehes aega ja materjali raisata
osta ei taha, kuna see tundub liiga lihtne asi et selle eest 2xxx raha maksta
ei ole küll eriti offroader, kuid metsateele siiski satun aegajalt ja kuna karter ei mahuta enam päris niipalju õli kui insenerid heaks pidasid, siis vajaksin karterikaitset.
auto on tavaline sõiduauto, isegi mitte neliveoline, kuid arvestades teie huvisi, peaks teil kogemust olema piisavalt, et selle väike jagamine tooks rõõmu ka esiveoliste ridadesse
mida peaks arvestama karterikaitset tehes?
kui paksu materjali kasutada? 2 mm on piisav kaitse?
kinnitada on hea, silla küge saaks kenasti poltidega panna, kataks nii karteri kui käigukasti.
avarii korral ei lähe see sild sealt kuhugi, ning mootoril ei ole ka põhja alla jooksmis võimalust jäetud, niiet see ei tohiks probleeme valmistada
õlivahetuseks tuleks auk kaitsmesse teha, filtri saab ülevalt kätte.
kuidas ÜV asjasse suhtub?
on midagi mida mu mõte hetkel ei haaranud millele tähelepanu pöörata? ei tahaks mitut korda kaitset tehes aega ja materjali raisata
osta ei taha, kuna see tundub liiga lihtne asi et selle eest 2xxx raha maksta
Enamus autode karterikaitsed on olemas www.karter.ru lehel.
Sealt saad piltidelt ja joonistelt aimu, milline too kaitse väljanägemine peaks olema.
Sealt saad piltidelt ja joonistelt aimu, milline too kaitse väljanägemine peaks olema.
-
- Rock Crawler
- Postitusi: 771
- Liitunud: K Mär 09, 2005 1:48 pm
- Asukoht: Tallinn
karterikaitse
http://www.ravolar.ee/?lang=est§ion=5 Mina olen selle asja fänn kombimeerituna Peetsi Marguse käsitööga.
Andrus Michelis kõrvalistuja, roolikeeraja. Võistelda ei viitsi. Jahti ja porirallit saab niigi igal nädalavahetusel.
- atdoom
- True Off Roader!
- Postitusi: 1052
- Liitunud: K Veebr 01, 2006 5:03 pm
- Asukoht: Viimsi 5kuus505886
Re: karterikaitse
Kas seda materjali lehtetena ka on saada?Andrus Michelis kirjutas:http://www.ravolar.ee/?lang=est§ion=5 Mina olen selle asja fänn kombimeerituna Peetsi Marguse käsitööga.
On seda materjali võimalik ka põlveotsas painutada?
Kes on päeva otsa virk nagu mesilane ja tugev kui härg, lõhub tööd nagu hobune ja õhtuks on väsinud kui koer,
see peaks loomaarsti juurde minema - võib-olla on ta eesel
Chang Ying-Yue
see peaks loomaarsti juurde minema - võib-olla on ta eesel
Chang Ying-Yue
-
- Rock Crawler
- Postitusi: 771
- Liitunud: K Mär 09, 2005 1:48 pm
- Asukoht: Tallinn
Ei ole vast võimalik painutada eriti oluliselt. See on miski kiud ja komposiit kokku möksitud vormi järgi, suht sarnane klaasplastile. Tulemuseks on jäik aga siisk elastne lööke neelav kaitse. Mul vähemalt ei ole õnnestunud seda Cruiseri all puruks sõita. Ma sain seal nende poistega jutule ja nad tellisid mulle "standardist" paar kihti paksema ja ilma avadetta detaili. Võistlusautode kohta ei tea lubada aga igapäevases sihipärases kasutuses olevale maastikuautole on selline päris hea lahendus.
Andrus Michelis kõrvalistuja, roolikeeraja. Võistelda ei viitsi. Jahti ja porirallit saab niigi igal nädalavahetusel.
Ise küll neid komposiitmaterjale eriti ei usalda. Mine kauple Vihurist või Koneskost endale paras tükk alumiiniumsulamist õiget materjali ja tee ise valmis. Sõiduautodele olen neid umbes 6-7 tükki meisterdanud. Kui painutamisega hätta jääd siis lase ka soovikohane painutus seal ära teha. Parajaks lõikamine ja aukude puurimine ei tohiks ju probleem olla.
Sõiduautole on komposiitmaterjalist kaitse piisav, lisaks sellele lähed ostad ja paned alla, mingit jebla ei ole. Kui veel õigesti ka mäletan, siis see alumiiniumist kaitse teha, või lasta teha tuli kallim isegi.CPX kirjutas:Ise küll neid komposiitmaterjale eriti ei usalda. Mine kauple Vihurist või Koneskost endale paras tükk alumiiniumsulamist õiget materjali ja tee ise valmis. Sõiduautodele olen neid umbes 6-7 tükki meisterdanud. Kui painutamisega hätta jääd siis lase ka soovikohane painutus seal ära teha. Parajaks lõikamine ja aukude puurimine ei tohiks ju probleem olla.
Kõnetraat 51922951
-
- Rock Crawler
- Postitusi: 771
- Liitunud: K Mär 09, 2005 1:48 pm
- Asukoht: Tallinn
Oskaja tehtud 8 või 10 mm alu vastu see komposiit "standardpaksuses" ei saa. Kui me aga võrdleme poest või vabrikust saada olevaid tükke siis on komposiidil mitmeid eeliseid. Komposiit on juba valatud sellise kujuga, et ta toetub suure pinnaga raami vastu( teatavasti ei ole kõigi autode kõhualused sirged) ja järelikult kannab ka alt tulevat koormust või lööki paremini raamile. Sõltuvalt auto mudelist on komposiidist kaitsel ka servad üles keeratud ja kaitsevad suht hästi mootoriruumi rataste alt lendavate kivide ja muda eest. Peale selle ei allu komposiit deformatsioonidele, ehk seda on praktiliselt võimatu lössi või kõveraks sõita. Ja kui keegi hakkab nüüd rääkima, et al lehe saab paksema teha, siis komposiiti on kah lihtne paksemat teha. Ja kui me võrdleme neid kõveraks väänatud plekitükke, mida meie kaubandusel põhjakaitsete pähe müüakse, siis ei olegi õieti midagi võrrelda. Tõsi, neid venemaa teraskaitsmeid ma pole elusast peast näinud.
Andrus Michelis kõrvalistuja, roolikeeraja. Võistelda ei viitsi. Jahti ja porirallit saab niigi igal nädalavahetusel.
- atdoom
- True Off Roader!
- Postitusi: 1052
- Liitunud: K Veebr 01, 2006 5:03 pm
- Asukoht: Viimsi 5kuus505886
Mina oman vene kaitsmeid, mi tehtus 2002 cherole...Andrus Michelis kirjutas: Tõsi, neid venemaa teraskaitsmeid ma pole elusast peast näinud.
*suht rasked kobakad ja materjal kehvakene (puurisin seal paar auku, läks akutrelliga läbi nagu paberist... võrdluseks ARB kaitserauda augu saamine võttis ikka higiseks;)
*konstrui kehvasti läbi mõeldud... see läbimõtlematus röövib 100mm kliirentsi silla alt ja käigukasti alt veel rohkem.
Olen otsustanud ise teha... materjaliks saab ilmselt 5-8mm alu.
olen võtnud pähe, et mitte palju paksu alu lehte vaid pigem õhem, aga vajadusel lisatugevdused nurkraudade abil või isegi mõni lisa latt...
lähenen loovalt, kuid konstruktiivselt:)
Kõi keegi pakub lahkesti painutuspingi kasutus võimalust, oleks abiks:)
Viimati muutis atdoom, K Dets 11, 2013 2:07 pm, muudetud 1 kord kokku.
Kes on päeva otsa virk nagu mesilane ja tugev kui härg, lõhub tööd nagu hobune ja õhtuks on väsinud kui koer,
see peaks loomaarsti juurde minema - võib-olla on ta eesel
Chang Ying-Yue
see peaks loomaarsti juurde minema - võib-olla on ta eesel
Chang Ying-Yue
Re: Karterikaitse
Kas 6mm alumiinium on metsamasinale kändude ja kivide vastu piisav?
Mitu mm rauda oleks sama tugev ja kumb materjal parem on? Eriti huvitavad nende kommentaarid, kel on kogemusi mõlema tüübiga.
Mitu mm rauda oleks sama tugev ja kumb materjal parem on? Eriti huvitavad nende kommentaarid, kel on kogemusi mõlema tüübiga.
Re: Karterikaitse
Kuulu järgi pidi sobima kõige paremini metsa-matkaautole 9mm alumiiniumplaat. Endal sama tee ees. Soovikin ka patrolile kaitset teha, plaan oli 3mm RST plaat keerata profiili aga see kaalub sigapalju. Üks foorumlane jälle rääkis et hoolikalt peab seda konstrueerima, kuna võib kaduda käigukasti jahutus, kui liiga palju sulged põhjaalt.Sten2121 kirjutas:Kas 6mm alumiinium on metsamasinale kändude ja kivide vastu piisav?
Mitu mm rauda oleks sama tugev ja kumb materjal parem on? Eriti huvitavad nende kommentaarid, kel on kogemusi mõlema tüübiga.
Y61
#540 Mudmen
#540 Mudmen