ComeUP vintsi hooldusest

Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.

Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators

Vasta
Kondimurdja
Rock Crawler
Postitusi: 615
Liitunud: K Veebr 21, 2007 11:28 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Kondimurdja »

erik kirjutas:Trumli põsed on ära väändunud? Tavaliselt juhtub seda "nööriga" kasutades.
Kas see on väga hull asi, kui need põsed on väändunud. Sest mul ka võibolla sarnane värk :roll:

Huvipärast küsin et, miks just nööriga kasutades ära väänduvad.
Kasutaja avatar
Veiko
I know how to fix stuff
Postitusi: 1196
Liitunud: R Sept 02, 2005 6:21 pm
Asukoht: Teel kuhugi...

Postitus Postitas Veiko »

Kui alumised kihid ei ole tugevalt üksteise vastu keritud siis vintsimisel surtakse nöör kahe kihi vahele ja see omakorda surub põsed laiali.Keskel pole probleemi küll aga äärtesse kerides.
Veiko
+372 5232468

Life is short drive hard.

Ronin off-road-i meeskond
Kasutaja avatar
Ax
True Off Roader!
Postitusi: 1165
Liitunud: T Sept 16, 2008 8:37 am
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ax »

Mis on reaalselt vahe trossil ja nööril vintsimisel? Kas see, et vintsmanil kergem joosta või ...
Takkajärgi tarkus on täppisteadus.
Kasutaja avatar
Olle
Fondihaldur
Postitusi: 442
Liitunud: N Sept 20, 2007 8:08 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Olle »

1) nöör kergem, auto kergem
2) Nööriga kergem joosta vintsmanil
3) Nöör ei lõhu purunedes säärekonte
4) Nöör ei keri ennast poolile kinni
5) Nööril pole "mõnusaid" kiude mis aegajalt sügavale nahaalla minnes peopesades hea tunde tekitavad 8)

jne,jne :!:
"In MUD we lust" Ž
Ž By Valge Hiir
Uunorallitasin juba 99'dal aga vahepeal olin pikalt haige - 2 ratast ei vedanud....
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5138
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tarmo »

Miinuseid on ka:
- kallim kui tross
- ei pea väga pikka aega vastu - st peab tihedamini vahetama
- vajab kitsamat juhtrullikut/pilu, muidu võib pooli laiali lükata
- vist mahub poolile vähem kui trossi, sest on jämedam?

Siinkohal olen ainult teoorias tugev, pole ise kasutanud nööri :oops:
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Kasutaja avatar
Ax
True Off Roader!
Postitusi: 1165
Liitunud: T Sept 16, 2008 8:37 am
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ax »

Selge selge. Eks ta vist nii ole, et kindalt kriteeriumit pole - "kellele ema kellele tütar" 8)
Takkajärgi tarkus on täppisteadus.
Kasutaja avatar
Madis
True Off Roader!
Postitusi: 1115
Liitunud: N Mai 05, 2005 12:40 pm
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Postitus Postitas Madis »

Olle kirjutas: 1) nöör kergem, auto kergem
2) Nööriga kergem joosta vintsmanil
3) Nöör ei lõhu purunedes säärekonte
4) Nöör ei keri ennast poolile kinni
5) Nööril pole "mõnusaid" kiude mis aegajalt sügavale nahaalla minnes peopesades hea tunde tekitavad
jne,jne :!:
1. Pole marginaalne
2.Kui nöör on kuiv ja ei ole muda täis
3.õige
4.kerib ja veel kuidas!!!
5.Viimasel ajal mina näinud ainult purunevaid nööre ja tean mitmeid teame, kes lähevad trossile tagasi. Ema ja tütre sündroom...
TR3 BHC
Madis 5115033
Kasutaja avatar
Stupiduser
Vintsmännide AÜ
Postitusi: 1280
Liitunud: K Veebr 19, 2003 6:25 pm

Postitus Postitas Stupiduser »

Olle kirjutas: 4) Nöör ei keri ennast poolile kinni
Mina oma ühekordse nöörikogemuse põhjal väidaks vastupidist- nöör kerib ennast väga kergelt ja vastikult poolile kinni!
Elu on lill! Võilill...

Ermo "Pikk" Soobik, Märjad Härjad tüürimees/vintsimees, 2008 TR1 5. koht, offroader since 2002
Kasutaja avatar
Ax
True Off Roader!
Postitusi: 1165
Liitunud: T Sept 16, 2008 8:37 am
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ax »

Nööril on vist õigus oma ringikujulist ristlõiget muuta ka ellipsiks või midagi sinnapoole ja seega mahutab ennast kitsamatessegi vahedesse teiste keerdude kõrvale. Tross vist nii ei käitu?! See muidugi teooria ja väikse füüsika seisukoht.
Takkajärgi tarkus on täppisteadus.
Kasutaja avatar
Shrek4x4
Vintsmännide AÜ
Postitusi: 324
Liitunud: K Dets 13, 2006 12:02 am
Asukoht: Harjumaa, Keila.
Kontakt:

Postitus Postitas Shrek4x4 »

tarmo kirjutas:Miinuseid on ka:
- ei pea väga pikka aega vastu - st peab tihedamini vahetama
Siinkohal olen ainult teoorias tugev, pole ise kasutanud nööri :oops:
Nöör peab väga hästi vastu,kui teda korralikult hooldada(Peale igat võistlust korralikult läbi pesta).Meil on juba teist hooaega ühed ja samad nöörid,mis paistavad kui uued.
Ain Abel +37256987553.Shrek Offroad Team vintsivalitseja. 2007. aasta Eesti 4x4 Karikavõistluse vabaklassi 1-koht.
http://4x4shrek.planet.ee/
Suzuki Samurai -87,-90,-98.a.
Kasutaja avatar
urmas
unistus kahest 4-pakist kapoti all
Postitusi: 1917
Liitunud: E Jaan 01, 2007 4:04 pm
Asukoht: Kalamaja, Kilulinn... 5o59185

Postitus Postitas urmas »

Uudishimutsen vähe. Palju trosse teil võistlusautol kulub? Ma kerin üle ühe võistluse uue trossi peale (ostan Certexist).
Nii vaadates pole see nöör kallis midagi.
Snegurochka ex.
Authorities require that a person be gone 48 hours before they`re consodired missing (longer, if they drive a Jeep)
Uued tuuled....IF IT DOES NOT BREAK, IT'S TRIALJIMNY.
Kasutaja avatar
Olle
Fondihaldur
Postitusi: 442
Liitunud: N Sept 20, 2007 8:08 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Olle »

Huvi pärast küsin, et kas sukakga nöör ka ennast kinni kiilub ? Vähemalt väideti mulle, et see ei poo ennast kinni.
"In MUD we lust" Ž
Ž By Valge Hiir
Uunorallitasin juba 99'dal aga vahepeal olin pikalt haige - 2 ratast ei vedanud....
Kasutaja avatar
Madis
True Off Roader!
Postitusi: 1115
Liitunud: N Mai 05, 2005 12:40 pm
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Postitus Postitas Madis »

Shrekionu - vaata oma autokese kaalu - muidugi sellist tikutopsi vedades peab nöör vastu. Aga juba Wrangleriga on probleeme, rääkimata siis Toyotaga. See siis minu arusaam asjadest.
Trossi muidugi kulub ka usinalt - iga sõit uus tross kuni kaks... :(
TR3 BHC
Madis 5115033
Kasutaja avatar
Stupiduser
Vintsmännide AÜ
Postitusi: 1280
Liitunud: K Veebr 19, 2003 6:25 pm

Postitus Postitas Stupiduser »

Ax kirjutas:Nööril on vist õigus oma ringikujulist ristlõiget muuta ka ellipsiks või midagi sinnapoole ja seega mahutab ennast kitsamatessegi vahedesse teiste keerdude kõrvale. Tross vist nii ei käitu?! See muidugi teooria ja väikse füüsika seisukoht.
Täpselt nii!
Mahutab ennast sinna teiste keerdude vahele ja tõmbab ellipsist ringiks tagasi. Ja tiri teda siis sealt keerdude vahelt (esmalt ellipsiks jne).
Elu on lill! Võilill...

Ermo "Pikk" Soobik, Märjad Härjad tüürimees/vintsimees, 2008 TR1 5. koht, offroader since 2002
Kasutaja avatar
R.Laansalu
Fitting 38"
Postitusi: 277
Liitunud: N Dets 07, 2006 1:14 am

Postitus Postitas R.Laansalu »

Shrek4x4 kirjutas:
tarmo kirjutas:Miinuseid on ka:
- ei pea väga pikka aega vastu - st peab tihedamini vahetama
Siinkohal olen ainult teoorias tugev, pole ise kasutanud nööri :oops:
Nöör peab väga hästi vastu,kui teda korralikult hooldada(Peale igat võistlust korralikult läbi pesta).Meil on juba teist hooaega ühed ja samad nöörid,mis paistavad kui uued.
Ma olen peale igat sõitu vana pesumasinaga pesnud, väga hea on saanud, see peseb isegi väga väikesed osakesed sealt kiudude vahelt minema.

Ma olen ka selle kinni jäämisega väga palju pead valutanud, aga pidi olema, et kui ikka KORRALIKULT kogueag pingul hoida, ei pidavat jääma kinni.
See kidade välja noppimine ja jalgade mitte maha niitmine sai minu puhul otsustavaks. Siiani rahul.
Trossi hind tuleb tegelikult ju hulga kallim, kui teda iga sõidu tagant vahetada.
Vasta

Mine “Hooldus ja Remont”