Võistlusoffroad

Siia topicusse AINULT asjalik jutt, mis seotud 4x4 võistlusauto tehnilise ettevalmistusega vastavalt kehtivatele FIA, EAL määrustele ja tehnilistele nõuetele. Lahmijad lendavad paraku IDIOT CORNERISSE :( ja modifikatsioone käsitlevad teemad lähevad "Tehnilise" sektsiooni alla.

Moderaatorid: Veiko, erik, Arto, MM, Moderators

Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5138
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Võistlusoffroad

Postitus Postitas tarmo »

Lugedes http://www.4x4offroad.ee/modules.php?op ... opic&t=937 tekib tunne, et ei tea kas ongi niiväga hea mõte sinna võistlema kippuda.
Ajas natuke ette mõeldes olen vaikselt seda plaani ikka pidanud, et ühel hetkel ka vähemasti asi ära proovida ja siis juba edasi vaadata mis saab.
Aga viimasel ajal toimuv paneb selle üle järele mõtlema...
Asi kipub vist kangesti tõsispordiks minema, kus vastased ei ole sõbrad, vaid verivaenlased? :?
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17310
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

Olles selle tegevuse juures kaudselt alguset peale ja ninapidi sees juba aastajagu, siis võin siin niimõndagi seletada.

TR3 (spets) on juba AASTAID sportlik võistlus klass, milles osalevad autod on kaotanud igasuguse sideme oma tänavasõidu kõlblike sugulastega. Selles klassi on mängus väga suured rahad. Korralik võistlusuto maksab ca 0,5 milli ja selle ehitamine võtaba planeerimiset kuni valmimiseni mitu aastat. Lisaks veel sadadesse tuhandetesse ulatuvad aasta eelarved. Pea kõik võistkonnad on kaasanud oma tegemistesse ühe või mitu sponsorit, kes loomulikult ka tulemusi näha soovivad. Sealt ka väga pingeline seis TR3 klassis

TR1ja TR2 klassi on õnneks veidi rahulikum (veel). TR2 klassi autodest ei kasuta seda igapäevasõiduks vist keegi. Ka siin ei saad sponsoriteta läbi,kuid kulutused ni autode ehitamiseks,kui võistlemiseks on siiski väiksemad TR3 omast.

Samas on õnneks pea pooled TR1 klassi autod ka kasutusel igapäeva autodena. Siin saab sõita ka vaid mõnikümmend tuhat maksva autoga ja ka aastane võistluseelarve peaks enamikel juhtudel alla 100 KEEK jääma.
Osa võistkondi rahastab enda osalemist vaid isiklikust rahakotist, suuremaid toetajaid kaasamata.


Sinul soovitan tulla ja oma näpud mudaseks teha kas turismi või loodavas hoby reid klassis!
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5138
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tarmo »

Landy kirjutas:Sinul soovitan tulla ja oma näpud mudaseks teha kas turismi või loodavas hoby reid klassis!
See turismi klass annaks ilmselt juurde ainult orienteerumisoskusi (mis on muidugi kahtlemata väga vajalikud). Muus osas ilmselt selles väga midagi teha ei ole, vähemasti viimase suvesõidu järgi otsustades.
Põhimõtteliselt olevat turismi rada olnud pisut metsateid ja ohtralt mööda tavalisi kruusakaid _kihutamine_... :?
See hobi/reid oleks küll juba huvitavam.
Kasutaja avatar
Urvo
ega nii ei saa ju rallit sõita, krt
Postitusi: 941
Liitunud: K Veebr 26, 2003 2:19 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Urvo »

Njah, olles ise üks suvesõidu matkaraja läbinutest võin öelda et järgmine aasta peaks subaru wrxiga minema. Ainuke off-roadi meenutav koht oli krossiraja sõit. Ülejäänud kruusateid(ja ka asfaltteid u.25%) pidi kihutamine.
Kasutaja avatar
Stupiduser
Vintsmännide AÜ
Postitusi: 1280
Liitunud: K Veebr 19, 2003 6:25 pm

Postitus Postitas Stupiduser »

Tule proovi Klaperjahti!

Mõnus offroadkross, kestab ainult 3 tundi ja kui kinni jääd tõmmatakse kärmelt eest ära ning orienteerumisest ja pildistamisest ei pea kah midagi teadma! :bg
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17310
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

Jutt täiesti õige, Samuraile korralik rehv alla ja tuld! Auto ju väike ja kege ning see on sellel võistlusel kindlaks eeliseks.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5138
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tarmo »

Landy kirjutas:Jutt täiesti õige, Samuraile korralik rehv alla ja tuld! Auto ju väike ja kege ning see on sellel võistlusel kindlaks eeliseks.
Olen mõelnud küll sellele, et võiks klaperjahile tulla...
Aga välja ei ole veel mõelnud seda, et kui tulla, siis kas Samurai või Kiaga. Kial on see eelis, et juba on suhtkoht norlmull rehvid ja vints (kuigi klaperjahil vist sellega nagunii midagi pole teha või on?).
Samuraile peaks hakkama siis uusi rehve ostma, aga seda ilmselt praegu kohe teha ei saa.

Ja õigem oleks vist 4x4 vabaklassis esialgu sõita mitte TR1-s?
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17310
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

tarmo kirjutas: Aga välja ei ole veel mõelnud seda, et kui tulla, siis kas Samurai või Kiaga. Kial on see eelis, et juba on suhtkoht norlmull rehvid ja vints (kuigi klaperjahil vist sellega nagunii midagi pole teha või on?).
Samuraile peaks hakkama siis uusi rehve ostma, aga seda ilmselt praegu kohe teha ei saa.
Ma kardan, et KIA puhul võid sa oma plastramassist üsna suures ulatuses vabaneda. Pealegi on ta Samuraist raskem. Ka ei ole selle "vintsiga" seal midag teha. Samurile lähevad õnneks ka paljude teiste veljed alla.
Võid ju kelleltki leanata rehvid, mis sobivatel velgedel.

Kui kokkuleppele jõuame, siis võin ka enda rehvid Niva alt sulle laenuks anda. Enne peksid igaks juhuks proovima, ks Niva velg korrlikult alal läheb (vastupidi sobib küll).
Ja õigem oleks vist 4x4 vabaklassis esialgu sõita mitte TR1-s?
Rada ilmselt sama, seega erilist vahet pole. Pead muidugi vaatama, kuivõrd nende klasside reeglid erinevad.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
Rtuning
Rock Crawler
Postitusi: 520
Liitunud: K Mai 19, 2004 11:58 am

Postitus Postitas Rtuning »

Ja õigem oleks vist 4x4 vabaklassis esialgu sõita mitte TR1-s?
Rada ilmselt sama, seega erilist vahet pole. Pead muidugi vaatama, kuivõrd nende klasside reeglid erinevad.[/quote]
Vabaklass????
Teab keegi täpsemalt reeglitest jne.
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17310
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

Rtuning kirjutas: Vabaklass????
Teab keegi täpsemalt reeglitest jne.
http://www.4x4offroad.ee/klaperjaht2004 ... lement.php
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5138
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tarmo »

Rtuning kirjutas: Vabaklass????
Teab keegi täpsemalt reeglitest jne.
Põhivahe minuarust seisneb selles, et vabaklassis sõida mis sõiduautoga tahes, peaasi, et rehv oleks 32" või väiksem?

Ok, mõtlen selle suzuki asja peale. Esmalt pean muidugi naise käest küsima kas ta üldse annab mulle oma autot lammutamiseks :twisted:
Kasutaja avatar
Stupiduser
Vintsmännide AÜ
Postitusi: 1280
Liitunud: K Veebr 19, 2003 6:25 pm

Postitus Postitas Stupiduser »

Khm, ma kardan, et see Niva rehv ei mahu alla :roll:

Mõõda enne üle või proovi. Vahetult enne võistlust suht halb üllatus kui kinni poob...
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17310
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

Mis mõõdus rehev sul praegu all on ja mis selle läbimõõt on?
Pilt
Pilt

Kõigelihtsam tõesti keegi selle MT rehviga leida ja järgi proovida.
Loomulikult tekib ka ka kohe küsimus rattapoltide sobivuses.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5138
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tarmo »

Landy kirjutas:Mis mõõdus rehev sul praegu all on ja mis selle läbimõõt on?
Praegu on seal all 275/60R15. Vaatasin, et sinu Niva omad on vist 205 R16? Huvitav mis selle rehvi külje kõrgus on? Aga kui arvestada, et see ilmselgelt ei ole rohkem kui 80% rehvi laiusest (pigem võibolla isegi 75%), siis tuleb sinu rehvi diameetriks maksimaalselt 734,4 mm.
Praegu Suzuki all olevate rehvide diameeter on arvutuslikult 711 mm. Seega max diameetri vahe saab olla ca 2,4 cm ja ümberringi suureneks 1,2 cm. Arvan, et see mahub küll.
Reaalses elus muidugi võib vahel teisiti minna :D
Landy kirjutas: Kõigelihtsam tõesti keegi selle MT rehviga leida ja järgi proovida.
Loomulikult tekib ka ka kohe küsimus rattapoltide sobivuses.
Esmalt tulekski vist vaadata üks Niva velg kuskilt ja seda proovida, siis saab edasi mõelda.
Kas sinu Nival on muidu orig veljed all?
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17310
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

tarmo kirjutas: Praegu on seal all 275/60R15. Vaatasin, et sinu Niva omad on vist 205 R16? Huvitav mis selle rehvi külje kõrgus on?
Arvan, et on täiskõrge profiiliga (80 näiteks). Homme lähen mõõdan läbimõõdu mõõdulindiga enam vähem täpselt üle.
Arvan, et see mahub küll.
Reaalses elus muidugi võib vahel teisiti minna :D
Kasutasin http://www.hot.ee/cmswheels/calculator.htm
ja sain sama tulemuse mis sina. Kuna kumm on oluliselt kitsam, siis peaks ta ilusasti koopasse mahtuma. Ainus mure võib olal esikoopa esimese nurgaga. Selle kindlast tegemiseks tuleb auto ajada selle mudakummiga maksimaalsesse triangultsiooni.
Esmalt tulekski vist vaadata üks Niva velg kuskilt ja seda proovida, siis saab edasi mõelda. Kas sinu Nival on muidu orig veljed all?
Veljed on originaalid ja kõige lihtsam on sul proovida mõne Niva mehe varu rattaga, kas läheb sukisuki esimese ja tsgumise rummu peale.

Kui muud üle ei jää, siis haarad Samurai rooli pihku ja vurad Tallinna, sul jäi nii-kui nii eelmine safari vahele :-)
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Vasta

Mine “4x4 võistlusauto ettevalmistus”