Tr1 Reeglite arutelu möla

Siia topicusse AINULT asjalik jutt, mis seotud 4x4 võistlusauto tehnilise ettevalmistusega vastavalt kehtivatele FIA, EAL määrustele ja tehnilistele nõuetele. Lahmijad lendavad paraku IDIOT CORNERISSE :( ja modifikatsioone käsitlevad teemad lähevad "Tehnilise" sektsiooni alla.

Moderaatorid: Veiko, erik, Arto, MM, Moderators

Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Tr1 Reeglite arutelu möla

Postitus Postitas jr »

Mis rehve puudutab, siis 820mm hakkab tänapäeval stock rehvi jaoks väikeseks jääma. Enamus US trucke tuleb juba ~830mm ja üles rehvidega välja salongist. Minu arust võiks selle mõõdu 850mm peale tõsta. Siis ei peaks ehk järgmise 5 aasta jooksul seda muutma hakkama. Ja laiuse piirangu võiks üldse ära kaotada. Loeb ikkagi üle takistuse sõitmisel kliirens ja kes sildasid tahab lõhkuda, no andku rullidega minna.

F150 stock on 842mm ... et siis olgem vabameelsemad.
+372 5028488
Kasutaja avatar
hulkur
been there, done that
Postitusi: 1552
Liitunud: E Okt 25, 2004 4:39 pm
Asukoht: N59:38:21 E25:30:32
Kontakt:

Postitus Postitas hulkur »

jr kirjutas:F150 stock on 842mm
Mis kiire arvutuse järgi teeb tiba üle 33". Sellega me elimineerime juba eos ntx. zukide konkurentsivõime vs. ntx 33" rehviga lühike ja seest tühjaksloobitud G või ARB lukkudega LC 70.... IMHO... Seega mina TR1 rehvimõõtu ei muudaks.
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

Kedagi ei elimineerita. Igaüks sõidab lihtsalt vastavalt võimalustele. Praegu on pigem elimineeritud uus maasturipõlvkond. Noh, teisalt võib ka hakata vaatama ju konkreetselt tootja poolt ette antud rehvimõõte, mis tegelikult oleks ka kõige õigem TR1 raamides, mis on mõeldud siiski stock masinatele. Samuti tuleks karmistada seda stangede ja raudade nõuet. Kui pole tootja poolt ette nähtud või tootja enda tootega või sertifitseeritud tootega tegemist, siis hui sa rajale saad. Lubatud võib olla ainult vintsi paigaldamine ja veokonksude lisamine (sest paljudel uutel maasturitel korralikud konksud lihtsalt puuduvad). Praegune liigne näppude vahelt läbivaatamine viib lõpuks selleni, kus TR1 on vaikselt ennast relvastanud ja uued tulijad samas liialt nõrgas seisus vanade olijate vastu. Sealt ka jääks ära mingite turistiklasside teke ja kõik sellega seonduv. Ehk teisisõnu TR1 = stock tehasemasin igas mõttes.
+372 5028488
xcv

Postitus Postitas xcv »

jr kirjutas:Kedagi ei elimineerita. Igaüks sõidab lihtsalt vastavalt võimalustele. Praegu on pigem elimineeritud uus maasturipõlvkond. Noh, teisalt võib ka hakata vaatama ju konkreetselt tootja poolt ette antud rehvimõõte, mis tegelikult oleks ka kõige õigem TR1 raamides, mis on mõeldud siiski stock masinatele. Samuti tuleks karmistada seda stangede ja raudade nõuet. Kui pole tootja poolt ette nähtud või tootja enda tootega või sertifitseeritud tootega tegemist, siis hui sa rajale saad. Lubatud võib olla ainult vintsi paigaldamine ja veokonksude lisamine (sest paljudel uutel maasturitel korralikud konksud lihtsalt puuduvad). Praegune liigne näppude vahelt läbivaatamine viib lõpuks selleni, kus TR1 on vaikselt ennast relvastanud ja uued tulijad samas liialt nõrgas seisus vanade olijate vastu. Sealt ka jääks ära mingite turistiklasside teke ja kõik sellega seonduv. Ehk teisisõnu TR1 = stock tehasemasin igas mõttes.
Kui nüüd natukene edasi mõelda, siis oleks eestis TR4 tulekul?
TR1 - Stock masinad
TR2 - endised TR1 masinad
TR3 - endised TR2 masinad
TR4 - endised TR3 masinad

Või peavad endised TR1 võistlejas oma autod laiali lammutama, et stock kuju saada?
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17317
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

Mis stangedesse puutub, siis olen hulkuriga ühel nõul. Kellele on seda potjomkini küla vaja, kus ilusa ja originiaalse plaststange taga on paksu seinaga raud toru ning see plastsatange riputatakse nipukatega vaid tehnilise kontrolli ja stardi ajaks ette ja peale esimest kraavi lendab see põõsasse või katusele.
http://www.lahe.net/landy/sillaehitajad ... mage23.htm
http://www.lahe.net/landy/sillaehitajad ... mage24.htm

Sama asja tehakse ka tegelikult ka plekk ja alumiinum stangedega.
Näiteks Niva satnge muutub peale vintsi jaoks sisselõigete tegemist nii nõrgaks, et võib väga väikese jõuga kokku painutadada.
http://www.lahe.net/landy/niva/galerii/ ... mage31.htm
http://www.lahe.net/landy/niva/galerii/ ... mage10.htm

Isegi väike kõks muudab kaitserua kasutuks
http://www.lahe.net/landy/niva/galerii/ ... image3.htm
(selle suutis tekitada ca 3-4cm läbimõõduga kask)

Ilma tugevdusteta on selle kasutamine välistatud.
http://www.lahe.net/landy/niva/galerii/ ... image5.htm

Veel hullem on lugu pisikeste Samuraidega, kus peale vintsi paigldust jäävad alles tegelikult vaid stange nurgad ja mõni sentimeetre plekki suunatulede ümber.
http://www.lahe.net/landy/sillaehitajad ... mage28.htm
http://www.lahe.net/landy/sillaehitajad ... mage31.htm

Reeglina pudenevad võistluse käigus needki küljest.
http://www.lahe.net/landy/sillaehitajad ... image4.htm

Kelle sellist tsirkust vaja on?

Äkki peaks ostima põhjusi sellest, et TR1 rajad täna pea sama karmid, kui aastaid tagasi TR2 omad olid? Siit tuleneb ja vajadus üha karmima raja jaoks üha tugevamaid autosid ehitada.

O.T.
Õnneks mäletan veel aegu, kus ilma vintsita sai 90% punktidest ära võetud.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

Tundub, et rada on autodega kaasa arenenud ja esialgne piir TR1 ja TR2 vahel hägustunud. Kelle jaoks TR1 lahjaks jääb, arenegu edasi TR2'te, mitte ärge kohandage TR1 rada ümber, et põnevam oleks. Kui nüüd sedasi asja vaadelda, siis peaks ka TR1, TR2 ja TR3 radadele selged ja piiritletud tunnused looma, mille alusel võistluse korraldaja raja maha märgib.

No tegelt OK. Stangede osas pole jah vahet, kui uus ja omatehtud stange jälgib kaugust teljest ja kõrgust maapinnast täpselt samamoodi kui auto enda stock stange.
+372 5028488
Kasutaja avatar
inseneer
Legod Varuosadest
Postitusi: 2560
Liitunud: N Nov 18, 2004 3:14 pm
Asukoht: Tallinn ja Harjumaa 534O8157

Postitus Postitas inseneer »

Igal juhul tuleb kehtestada rehvi laiuse piirang. Olen nõus, et kõrgustesse pole mõtet saja ajada, niigi osad sõidavad lubatust madalama rehviga.
I. Nikker, rikutud alates 2001 +372534O8157
http://imedepold.ee/
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

Pagan, nüüd ei noki küll, miks seda laiuse piirangut vaja on? Sest kõik ei tule selle peale, et laiem rehv hankida ja on kaded nende üle kellel see on või :twisted: ?

Jään endiselt oma ettepaneku juurde, hakata lähtuma tootja poolt ette antud rehvimõõtudest, siis on tehtud kõigi autode suhtes õiglaselt. Kõikumine võiks olla lubatud a'la kuni 10%, sest meie mandril ei pruugi kõiki rehve, mida lai maailm alla topib stockis kätte saada.
+372 5028488
Kasutaja avatar
K.Kotkas
Tema Ise
Postitusi: 1624
Liitunud: K Veebr 19, 2003 1:48 am
Asukoht: Tel +372 5056023

Postitus Postitas K.Kotkas »

jr, äkki lähed sõidad ühe võistluse tr1 -te, enne kui rehviarutelus osalema hakkad...

Tr1 ei ole mingi niisama klass vaid pigem on tegu kõige raskemaga nendest. Kiirused on suured, masinad võimsad, punktid rasked. Ma ntx võin kindlalt öelda, et TR1 -s kaardilugemisega jään mina jänni ning mind hirmutab nende autode kiiruse ja läbivuse suhe.

kas 33 või 34 või 35 seal ei ole üldse oluline. Enamuse punkte kipuvad nad viimasel ajal lihtsalt vintsi otsas lohisema, kus teinekord väiksem ratas ja siledam põhja alune on pigem eeliseks, kui kahjuks. Rehvimõõtu võiks ntx suurendada aga Vaba klassis, kus siis usa raud saaks ka esimese punktini sõita :twisted:

Stangede osas olen hulkuri ja ländiga samal meelel - tegu on suht bs asjaga, katsun sinna mingeid selgelt formuleeritud ettepanekud kirjutada. Kisa tuleb sellest nagunii.
Katsu inimene olla siis olen ka mina.
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

Selleks, et neutraalset ülevaadet ja arusaama omada ei pea TR1'te sõitma. Iseasi, kui tahetakse TR1 klassi kitsalt ära piiritleda, et igasuguse masinaga ei saagi sõitma. Aga selleks tuleks tehnilisi nõudeid veelgi karmistada. Nagu näiteks nõrk Niva pumper ongi Niva miinuseks ja selle tugevdamine on minuarust küsitav tegevus, kuna sedasi sa ju suurendad oma eeliseid konkurendi ees. Ehk teisisõnu, on autod, mis sobivad sõiduks ja on autod mis ei sobi sõiduks. Sedasi ühtlustuks ka kogu tehniline tase ja rolli jääks mängima juhi ja meeskonna enda osavus suuremal määral.

See et TR1 on muutunud õudsaks ja karmiks klassiks nagu diff räägib, näitabki ju seda et rajad on muutunud karmimaks ja vana seltskond on vaikselt, vaikselt sellega kaasa läinud ja nagu hulkur rääkis, siis noh stangede puhul vaadatakse läbi sõrmede. Kunagi oli ju selge arusaam, et TR1 ongi nii öelda enam vähem esindusest välja veerenud tehasekonditsioonis masinate klass. Kui sellest oleks ka korralikult kinni peetud, ei oleks meil praegu mingit kuradi vabaklassi või turistiklassi, mis on ju põhimõttelt läbi teatud seltskonna nurina tekkinud. Mis miinused on enam vähem ühe ja sama klassi masinate erinevas lahterdamises, eks seda tea korraldajad ja osalejad ise paremini.
+372 5028488
Kasutaja avatar
kiiking
Julgeb Organiseerida
Postitusi: 477
Liitunud: L Jaan 06, 2007 10:15 pm
Asukoht: Viimsi-Mähe
Kontakt:

Postitus Postitas kiiking »

Runn kirjutas:
Kuna TR1 lühendis ei tähenda T tanki, siis võiks (peaks) lisama kere punkti :
Keelatud on kere väline turvapuur, välja arvatud katuseraam kui see on kinnitatud ainult katuse konstruktsiooni külge.

Turvapuuri nõue peaks olema just karmim. TR1 pole ammu enam stock masin. Mis vahe on, kas on kere väline või kere sisene puur? Vahe on ainult selles, et puude vahel sõites saab välist puuri puu vastu toetada ja rahulikult edasi liikuda. Turvalisuse poolest vist vahet pole.
Samas reeglitega liigne pigistamine seab eelisolukorda mõnede tootjate autod ja siis lõpuks ongi ainult LR Defendrite võistlus, sest on ainuke tehase originaalauto, millega kannatab tr1 sõita.
Mingil hetkel need metallstangega autod ju kustuvad ja asemele on hankida aint plastikstangega isendeid.
Kui reegleid muuta, siis perspektiivitundega.

Venemaal läheb kere väline turvapuur just moodi:
Pilt
Pilt
Pilt
Pildid sai tehtud Honduras Trophy-l Lipetskis.
Urmas Laansalu
5211589
kiiking@neti.ee
www.kiiking.com
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4474
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

Stock masinad - tehase mõõdus AT rehv ja ilma vintsita rajale :twisted:
Siis oleks tõsiselt kuri värk.
tartuoffroad.ee
5581340
Kasutaja avatar
hulkur
been there, done that
Postitusi: 1552
Liitunud: E Okt 25, 2004 4:39 pm
Asukoht: N59:38:21 E25:30:32
Kontakt:

Postitus Postitas hulkur »

MahviaDeTyrk kirjutas:Stock masinad - tehase mõõdus AT rehv ja ilma vintsita rajale :twisted:
Siis oleks tõsiselt kuri värk.
Seltsimehed, liiga OT mölaks kisub!!!
Kasutaja avatar
inseneer
Legod Varuosadest
Postitusi: 2560
Liitunud: N Nov 18, 2004 3:14 pm
Asukoht: Tallinn ja Harjumaa 534O8157

Postitus Postitas inseneer »

[quote="jr"]Pagan, nüüd ei noki küll, miks seda laiuse piirangut vaja on? Sest kõik ei tule selle peale, et laiem rehv hankida ja on kaded nende üle kellel see on või :twisted: ?

Mul on ka võistlemiseks laiem rehv kui 11,5 on olemas 325 laiusega asi panen selle lahkelt suvesõiduks alla. Aga mina näeksin ikkagi laiuse piirangut kuna sukimukidele üle 31 10,5 niikuinii alla ei meelita.
I. Nikker, rikutud alates 2001 +372534O8157
http://imedepold.ee/
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17317
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

inseneer kirjutas: Aga mina näeksin ikkagi laiuse piirangut kuna sukimukidele üle 31 10,5 niikuinii alla ei meelita.
Mina selles nii kindel poleks. Ühe punase "esisuzuki" alla on ka suuremat rehvi nähtud.
Viimati muutis Landy, E Mai 21, 2007 10:19 am, muudetud 1 kord kokku.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Suletud

Mine “4x4 võistlusauto ettevalmistus”