1. leht 1-st

Turvapuur

Postitatud: L Aug 19, 2017 12:02 pm
Postitas Croks
Tere kuidas peaks sellest aru saama.
https://eal.4x4.ee/teated/vaba/
2.5. Turvakaared

Turvakaarte paigaldamine on lubatud. Kõik turvakaarte parameetrid peavad vastama FIA nõuetele. Pehme katusega, või ilma katuseta autodele peab olema paigaldatud terasest turvakarkass, mille struktuur peab vastama FIA lisa J artikkel 253-3.
Ohutuspuuri peakaare ja külgkaare materjali minimaalsed mõõdud 45x 2,5 mm, suurema toru diameetri korral on minimaalseks seinapaksuseks 2,0 mm. Lubatud on ka polditavad ohutusstruktuuri osad, välja arvatud peakaar ja külgkaared. Kohtades, kus sõitjate pead võivad kokku puutuda ohutuspuuriga, tuleb puurile paigaldada polsterdus. Omavalmistatud puuridel peab olema 4 mm kontrollava põhikaare vertikaalosas. Kõik turvakaarte parameetrid peavad soovitavalt vastama FIA nõuetele.

Re: Turvapuur

Postitatud: L Aug 19, 2017 7:01 pm
Postitas MetsaVikat
Äkki küsid täpsemalt mis muret tekitab? Fia nõuded on need, et külmtõmmatud terastoru ilma õmbluseta, min mõõdud 45x2.5 peakaare ja küljekaarte kohta. Ülejäänud asjad on all oleval leheküljel kirjas. Peakaar peab olema ühes tükis, keevitusega ilmselgelt jätkata ei tohi, põlvi kasutada ei tohi, kõik tuleb painutada. Painutaja peab olema hea, et lõmmi ei lükka jne.

Võta see lahti ja loe läbi viidatud osad. http://www.fia.com/sites/default/files/ ... (2013).pdf

Paremal pool ingliskeelne.

Terv. Villu

Re: Turvapuur

Postitatud: L Aug 19, 2017 7:49 pm
Postitas Croks
et ühes lauses on kirjas et PEAB ja teises SOOVITATAVALT

Re: Turvapuur

Postitatud: L Aug 19, 2017 8:07 pm
Postitas MetsaVikat
Nu, see su enda jaoks ju eelkõige, nii, et tee fia nõuete järgi. Vb sellega seda mõeldud, et soovitatav on järgida fia lahendusi kuidas turvapuur ehitatud on, seal ju mitut varianti.

Re: Turvapuur

Postitatud: P Aug 20, 2017 9:07 pm
Postitas uudistaja
Kas peakaare alumistes otstes peab olema keevitatud tald, mis on omakorda polditud auto külge, või tohib peakaare keevitada auto raamile ilma tallata?

Re: Turvapuur

Postitatud: P Aug 20, 2017 9:48 pm
Postitas MetsaVikat
Kui õigesti mäletan siis ikka tald all, mis peab olema 120cm2 suur, selle omakorda võid kas poltida või keevitada kere/raami külge.

Terv. Villu

Re: Turvapuur

Postitatud: L Sept 09, 2017 11:29 am
Postitas uudistaja
Võib olla keegi aitab ka järgmise küsimusega seoses: nimelt diagonaalide kinnitamine peakaare külge. Diagonaali otsa freesin ära ja keevitan peakaare külge, või tuleb seda mingil muul moel teha? Kas keevituse kvaliteeti hinnatakse selle välimuse järgi?

Re: Turvapuur

Postitatud: L Sept 09, 2017 1:10 pm
Postitas MetsaVikat
Keevitad ikka kinni. Keevituse kvaliteedi hindamist ei tea, aga kirjas nii:
8.3.4 Keevitusjuhised
Kõik keevitused peavad olema täiskeevitused ümber kogu toru (lõikekoha). Kõik keevitused tuleb
teha kõrgeima võimaliku kvaliteediga, täieliku läbikeevitamisega ja eelistatavalt gaasikeskkonnas.
Ehkki väliselt soliidne keevitusõmblus ei pruugi tingimata tähendada head kvaliteeti, ei tähenda
väliselt vilets õmblus kunagi kvaliteeti. Kuumtöödeldud terastraati kasutades peab arvestama
eritingimustega (spetsiaalsed elektroodid, keevitus heeliumikeskkonnas).

Vaata ka siia, siin eesti keeles reeglite juhend, saab palju targemaks. http://autosport.ee/rallyreg/public/ser ... t_2011.pdf

Terv, Villu

Re: Turvapuur

Postitatud: L Sept 09, 2017 11:54 pm
Postitas poiss

Re: Turvapuur

Postitatud: P Sept 10, 2017 1:04 am
Postitas Praks1
kui te päris slakki peale ei tulista on kõik ok.
Mul jäi karp lahti,kui nägin Loebi superkrossi pilli puuri risti keevitust.600 hp 0-100 km/h 1,9seki umbes jne :D