Turvapuur

Siia topicusse AINULT asjalik jutt, mis seotud 4x4 võistlusauto tehnilise ettevalmistusega vastavalt kehtivatele FIA, EAL määrustele ja tehnilistele nõuetele. Lahmijad lendavad paraku IDIOT CORNERISSE :( ja modifikatsioone käsitlevad teemad lähevad "Tehnilise" sektsiooni alla.

Moderaatorid: erik, Veiko, Arto, MM, Moderators

Croks
Off Roader Wannabe
Postitusi: 41
Liitunud: R Dets 18, 2015 10:36 am

Turvapuur

PostitusPostitas Croks » L Aug 19, 2017 12:02 pm

Tere kuidas peaks sellest aru saama.
https://eal.4x4.ee/teated/vaba/
2.5. Turvakaared

Turvakaarte paigaldamine on lubatud. Kõik turvakaarte parameetrid peavad vastama FIA nõuetele. Pehme katusega, või ilma katuseta autodele peab olema paigaldatud terasest turvakarkass, mille struktuur peab vastama FIA lisa J artikkel 253-3.
Ohutuspuuri peakaare ja külgkaare materjali minimaalsed mõõdud 45x 2,5 mm, suurema toru diameetri korral on minimaalseks seinapaksuseks 2,0 mm. Lubatud on ka polditavad ohutusstruktuuri osad, välja arvatud peakaar ja külgkaared. Kohtades, kus sõitjate pead võivad kokku puutuda ohutuspuuriga, tuleb puurile paigaldada polsterdus. Omavalmistatud puuridel peab olema 4 mm kontrollava põhikaare vertikaalosas. Kõik turvakaarte parameetrid peavad soovitavalt vastama FIA nõuetele.
Kasutaja avatar
MetsaVikat
Rock Crawler
Postitusi: 768
Liitunud: P Nov 23, 2008 4:23 pm
Asukoht: Hiiumaa
Kontakt:

Re: Turvapuur

PostitusPostitas MetsaVikat » L Aug 19, 2017 7:01 pm

Äkki küsid täpsemalt mis muret tekitab? Fia nõuded on need, et külmtõmmatud terastoru ilma õmbluseta, min mõõdud 45x2.5 peakaare ja küljekaarte kohta. Ülejäänud asjad on all oleval leheküljel kirjas. Peakaar peab olema ühes tükis, keevitusega ilmselgelt jätkata ei tohi, põlvi kasutada ei tohi, kõik tuleb painutada. Painutaja peab olema hea, et lõmmi ei lükka jne.

Võta see lahti ja loe läbi viidatud osad. http://www.fia.com/sites/default/files/ ... 53%20(2013).pdf

Paremal pool ingliskeelne.

Terv. Villu
Villu
Tel: 53-36-59-98
https://www.facebook.com/1uazfe/
Croks
Off Roader Wannabe
Postitusi: 41
Liitunud: R Dets 18, 2015 10:36 am

Re: Turvapuur

PostitusPostitas Croks » L Aug 19, 2017 7:49 pm

et ühes lauses on kirjas et PEAB ja teises SOOVITATAVALT
Kasutaja avatar
MetsaVikat
Rock Crawler
Postitusi: 768
Liitunud: P Nov 23, 2008 4:23 pm
Asukoht: Hiiumaa
Kontakt:

Re: Turvapuur

PostitusPostitas MetsaVikat » L Aug 19, 2017 8:07 pm

Nu, see su enda jaoks ju eelkõige, nii, et tee fia nõuete järgi. Vb sellega seda mõeldud, et soovitatav on järgida fia lahendusi kuidas turvapuur ehitatud on, seal ju mitut varianti.
Villu
Tel: 53-36-59-98
https://www.facebook.com/1uazfe/
uudistaja
Mudder
Postitusi: 73
Liitunud: N Juul 10, 2014 11:17 am

Re: Turvapuur

PostitusPostitas uudistaja » P Aug 20, 2017 9:07 pm

Kas peakaare alumistes otstes peab olema keevitatud tald, mis on omakorda polditud auto külge, või tohib peakaare keevitada auto raamile ilma tallata?
Kasutaja avatar
MetsaVikat
Rock Crawler
Postitusi: 768
Liitunud: P Nov 23, 2008 4:23 pm
Asukoht: Hiiumaa
Kontakt:

Re: Turvapuur

PostitusPostitas MetsaVikat » P Aug 20, 2017 9:48 pm

Kui õigesti mäletan siis ikka tald all, mis peab olema 120cm2 suur, selle omakorda võid kas poltida või keevitada kere/raami külge.

Terv. Villu
Villu
Tel: 53-36-59-98
https://www.facebook.com/1uazfe/
uudistaja
Mudder
Postitusi: 73
Liitunud: N Juul 10, 2014 11:17 am

Re: Turvapuur

PostitusPostitas uudistaja » L Sept 09, 2017 11:29 am

Võib olla keegi aitab ka järgmise küsimusega seoses: nimelt diagonaalide kinnitamine peakaare külge. Diagonaali otsa freesin ära ja keevitan peakaare külge, või tuleb seda mingil muul moel teha? Kas keevituse kvaliteeti hinnatakse selle välimuse järgi?
Kasutaja avatar
MetsaVikat
Rock Crawler
Postitusi: 768
Liitunud: P Nov 23, 2008 4:23 pm
Asukoht: Hiiumaa
Kontakt:

Re: Turvapuur

PostitusPostitas MetsaVikat » L Sept 09, 2017 1:10 pm

Keevitad ikka kinni. Keevituse kvaliteedi hindamist ei tea, aga kirjas nii:
8.3.4 Keevitusjuhised
Kõik keevitused peavad olema täiskeevitused ümber kogu toru (lõikekoha). Kõik keevitused tuleb
teha kõrgeima võimaliku kvaliteediga, täieliku läbikeevitamisega ja eelistatavalt gaasikeskkonnas.
Ehkki väliselt soliidne keevitusõmblus ei pruugi tingimata tähendada head kvaliteeti, ei tähenda
väliselt vilets õmblus kunagi kvaliteeti. Kuumtöödeldud terastraati kasutades peab arvestama
eritingimustega (spetsiaalsed elektroodid, keevitus heeliumikeskkonnas).

Vaata ka siia, siin eesti keeles reeglite juhend, saab palju targemaks. http://autosport.ee/rallyreg/public/ser ... t_2011.pdf

Terv, Villu
Villu
Tel: 53-36-59-98
https://www.facebook.com/1uazfe/
Kasutaja avatar
poiss
Rock Crawler
Postitusi: 537
Liitunud: P Okt 23, 2011 12:13 pm
Asukoht: harjumaal kemba küla soos

Re: Turvapuur

PostitusPostitas poiss » L Sept 09, 2017 11:54 pm

Vahetaks 4x4- saani, paadi ja helikopteri vastu, saaks igapäev tööle, poodi ja koju.
W460
Kasutaja avatar
Praks1
I live off from the mud
Postitusi: 2303
Liitunud: P Juun 21, 2009 8:47 pm

Re: Turvapuur

PostitusPostitas Praks1 » P Sept 10, 2017 1:04 am

kui te päris slakki peale ei tulista on kõik ok.
Mul jäi karp lahti,kui nägin Loebi superkrossi pilli puuri risti keevitust.600 hp 0-100 km/h 1,9seki umbes jne :D
Proto
53951597

Mine “4x4 võistlusauto ettevalmistus”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline