2. leht 3-st

Re: Tehnilised reeglid alates 2018

Postitatud: P Juul 16, 2017 9:00 pm
Postitas totu
MahviaDeTyrk kirjutas:
enx kirjutas:
totu kirjutas: Kas mõlemad?
Selles mõttes, et ei ole kuulnud TR1-e sõitjate hulgas, et reegleid peaks muutma.
Kui vihjad sellele, et hetkel on 2 TR1-e, siis nii see ilmselt siiski ei jää.
TR1tesid on ringrajal hulgim - vaja on nad lihtsalt kunagi ka off-roadi sõitma kah meelitada

Enda puhul ei välista sugugi järgmisel aastal TR-1 võistlemist

Üldiselt reeglitega rahul ja suuri muudatusi vajalikuks ei pea - ja arvan, et mida vähem muudame seda parem - kõiki autosid ei ehitata mõne kuuga

Reeglitest = - ei mõista ma punkti mõtet ja vajadust
3.4.3.4. Istmete arv peab vastama registreerimistunnistusel märgitud istekohtade arvule.

Mu oma võistlusautos ei ole väga palju vaba ruumi (eriti kui peab veel nt. kummipaati vedama) - ook - küllap saab hakkama aga oluliselt mugavam on kui tagasitmeid sees ei ole.
NP- saab ju 2 istmeliseks regada - ma väga kahtlen kas kunagi istmete arvu uuesti suurendada saab - aga päriselt ei välista kah
Aga sooviks sama autoga minna vahepeal miskile safarile või ... ja võtta pere kaasa - ilmselgelt iga nädal istmete arvu teh passis muuta on ....
Tänavaliikluses ei tülita keegi kui istmeid vähem autos on - küll aga tullakse kallale kui rohkem on
Ma võibolla olen asjadest valesti aru saanud - aga sellele ju rõhutaksegi, et TR1 on võimalikult originaali lähedane ja vajadusel ka suva sõitudeks kasutatav
Aga räägi, mis oleks motivaator orienteeruma minna.
Kergem rada?
Raskem rada?
Lühem või pikem võistlus?
Ainult päevased katsed?
Väiksem osalustasu?
Vähem navigatsioonitehnikat?
Rohkem IT lahendusi?
Vingem kultuuriprogramm?
Parem seltskond?
Rohkem meediakajastusi?
Leebemad tehnilised reeglid?
Karmimad tehnilised reeglid?
VMS?
Et TR-1d rinkat hõõruvad näeme ja väga lahe, minu arust võiks orienteerumine läheneda rinkale? Lühem ja odavam? Jutt siis esialgu ainult TR-1st aga las osalejad ise räägivad.

Re: Tehnilised reeglid alates 2018

Postitatud: P Juul 16, 2017 9:03 pm
Postitas LauriJ
Milleks seda meediakära vaja on? Mis see annab? Meie hobi on nagunii enamusele rahvale vastumeelt. Praegu kõik kisendavad, kui rohelised nad on. Iga puu on püha, ainult villase sokiga võib samblale astuda jne. Kui võistluste meediakära suureks läheb, siis tahestahtmata hakkavad igast vinguviiulid tööle ja lõpuks läheb see kiun nii suureks, et ei jõua sellega tegeleda. Võistlustel tahestahtmata sõidetakse mõnest puust üle, tüvedel koor maha, sõidetakse üldse valesse hoovi(korraldaja kuidagi moosib maaomaniku pärast ära) aga kui veel meedia ka asjale hoogu juurde annaks siis võib pärast ümbruskonna maaomanikelt loa küsimise asemel kohe kuuli pähe lasta. Ühesõnaga ma olen üsna kindel, et see meediatähelepanu midagi head ei too - Kargajaga saime ühe uudishimuliku ajakirjaniku omale "fänniks" - kohe saime ajalehte :roll: Muidu oleks asjad ilusti korda tehtud (maaomanik ka ei tahtnud mingit suure kellakülge panekut tegelikult) aga lõpuks oli sitamaik asjal juures.
Ma suudaks suht igal karikasarja võistluste kohta mingi asja leida, kus eksiti seaduse vastu ning sellest saaks hea rasvase pealkirja ajalehte (klikke tuleks sitaks). Kellel seda vaja on? Seega unustage ära. Mujal euroopas on asi juba niikaugel, et offroad käib ainult kinnistel territooriumitel. Looduses võistelda pole võimalik (meilgi läheb aasta aastal raskemaks). Või keegi teist oskab nii võistluse teha, et kõik oleks positiivne, loodust ei kahjustata, rööbast metsa ei teki? :mrgreen:

Reeglite kohapealt ka. Ma leian, et mis neist üldse muuta? Mida rohkem muuta, seda segasemaks asjad praegustele võistlejatele lähevad. Vaja jälle auto ümber ehitada, osta uued mõõtudele vastavad rehvid jne. Lisaks see reeglite muutmine pole niisama, et lihtsalt muudame ära. Alakomitee peab minuarust leedukate ja lätlastega ka asja kokku leppima, et oleks üle Baltikumi ühtsed reeglid. Minu soovitus oleks, et mida vabamad reeglid seda parem. Vaba klassis näiteks max rehvimõõt ning tänavalegaalsus (sportauto reg läheks juba klassist välja - sellega saaks piirata ET klassi autode VABA klassis sõitmise, mis mõndade arust on ebaõiglane (kaal, ründenurgad, vintsid jne). Sportauto läheks VABA+ või TR3, kui vastab reeglitele. Ja ongi olemas. Minuarust need reeglid, mis hetkel peaks TR1 klassi tegema taskukohasemaks, teeb pikasperspektiivis just vastupidist. Sõida originaal stangedega - iga sõit tükid taga ja otsi uut. Kasuta originaal pidureid (trummlid) - hea kui klotsid võistluse vastu peavad. Koopaid lõigata ei tohi - panen ikka max mõõdus rehvi ning koopaserv las retsib rehvi ära ja vastupidi. Amortide kinnitusi muuta ei tohi - saad panna mingid odavad junnid, mida iga võistlus vahetad. Istekohade arv - Türk juba seletas poindi ära. VABA klassi autot palju odavam ehitada ja käigus hoida. Eks nüüd võib ju väita, et tuleks siis teha vastava raskusega võistlus. Keegi ei tule mingit kruusarallit sõitma ju, kui keskmine teisipäeva õhtune safari on ka suurema raskusastmega. Enamus tahab võistluse näol ikka väljakutset.

Pikk jutt, sitt jutt. Vast liiga segaselt ei kirjutanud.

Re: Tehnilised reeglid alates 2018

Postitatud: P Juul 16, 2017 9:39 pm
Postitas maksipoiss
Kardetavasti see suurem meediakära lõpeb sellega, et rohelised lähevad hulluks ja mõni valitsuse "ossinovski" keelab selle hobi igaks juhuks ära 8)

Re: Tehnilised reeglid alates 2018

Postitatud: P Juul 16, 2017 9:42 pm
Postitas MahviaDeTyrk
LauriJ kirjutas: TR1- Sõida originaal stangedega - iga sõit tükid taga ja otsi uut. .
Ei ole kohustust originaal stanget kasutada

Re: Tehnilised reeglid alates 2018

Postitatud: P Juul 16, 2017 9:43 pm
Postitas Landy
smurhv kirjutas: No vot, ja sina vana offroadi dinosaurus oleks ju sobiv kandidaat!
1) Minu puhul peaks leidma kellegi kes teeks 48 tunnised ööpevad
2) Pigem sobiks inimene, kes seda tööd tunneb ja oskab ning ka suudab oma mõtted korrektselt kirja panna.

Re: Tehnilised reeglid alates 2018

Postitatud: P Juul 16, 2017 9:47 pm
Postitas Landy
maksipoiss kirjutas:Kardetavasti see suurem meediakära lõpeb sellega, et rohelised lähevad hulluks ja mõni valitsuse "ossinovski" keelab selle hobi igaks juhuks ära 8)
Parim kaitse on rünnak. Kes esimesena pumba juures on, sellel on alati stardieelis. Seepärast tuleb "puukallistajatest" ette jõuda ja näita meie tegelel SPSORDIGA ning kõik teistsugused väited OSKUSLIKULT pareerida. Asi ongi selles, et meediakajastusi tuleb võimalikult palju meile soodsas suunas juhtida.
Isevoolu teed laskine on kõige kullem mis saab juhtuda.

Re: Tehnilised reeglid alates 2018

Postitatud: P Juul 16, 2017 10:02 pm
Postitas totu
Märksõnad võiks olla: "Ainult selleks otstarbeks eraldatud ala(d)", "Keskkonnanõuetele vastavad", "Maaomanikega kooskõlastatud", "Rangelt reglementeeritud" jne. Sõnum meedia vahendusel võiks olla, et entusiastid ehitavad sõidukeid vastavalt reeglitele ja võistlevad rangelt kontrollitud tingimustes, mitte ei käi leemetava rondiga loodust "vallutamas". Suures plaanis see just nii ju ongi. Avalikkuse ees tuleks end distantseerida seltskonnast, kes käib lagastamas ja lõhkumas, kuni sinnamaani, et loodusvaenulike tegevuste eest, võistlussõidukiga (ja/või EAL võistlejakaarti omava isiku poolt), võistlusvälisel ajal on sanktsioonid. Iseenesest oleks ju mõistlik, mitte ainult meedia jaoks?

Re: Tehnilised reeglid alates 2018

Postitatud: P Juul 16, 2017 10:09 pm
Postitas Movistar
Oot.
Ma ei saa nüüd aru. Tehnilisest arutelust on vaikselt saanud reklaamjutt.
Kellel see nüüd niimoodi kipitab, et kroonika esilehele vaja saada?
Mida rohkem reklaami, seda vähem pärast kohti kus sõita.
Paljud tavainimesed ei saa nagunii aru mis debiilsusega me tegeleme.
99% tsiviliste arvab, et me lihtsalt hävitame loodust ja meid tuleks kohe kinni panna selle eest.
Soovitavalt koos autoga, et keegi jumala eest sellega edasi ei sõidaks .

Re: Tehnilised reeglid alates 2018

Postitatud: P Juul 16, 2017 10:20 pm
Postitas LauriJ
totu kirjutas:Märksõnad võiks olla: "Ainult selleks otstarbeks eraldatud ala(d)", "Keskkonnanõuetele vastavad", "Maaomanikega kooskõlastatud", "Rangelt reglementeeritud" jne. Sõnum meedia vahendusel võiks olla, et entusiastid ehitavad sõidukeid vastavalt reeglitele ja võistlevad rangelt kontrollitud tingimustes, mitte ei käi leemetava rondiga loodust "vallutamas". Suures plaanis see just nii ju ongi. Avalikkuse ees tuleks end distantseerida seltskonnast, kes käib lagastamas ja lõhkumas, kuni sinnamaani, et loodusvaenulike tegevuste eest, võistlussõidukiga (ja/või EAL võistlejakaarti omava isiku poolt), võistlusvälisel ajal on sanktsioonid. Iseenesest oleks ju mõistlik, mitte ainult meedia jaoks?
Arvad, et mõni roheline usub ka seda juttu. Kui ühe rohulible ära tallud, siis oled rahvavaenlane. LääneEurooplased käivad Horvaatias just sellepärast sõitmas, et kunagi ei tea, kuna see võistlus viimaseks jääb ning metsas sõitmine sellisel kujul ära keelatakse. See meedias positiivselt millegi kajastamine on BS. Arvad, et "toredast võistlusest" rääkimine toob lugejaid? Just negatiivne hala ning skandaalid toovad - see jõuab esilehele ning rahvale jääb meelde. Aga see on teine teema.

MIs kommentaarid tuleks, kui üks võistluse kokkuvõttev video panna nt Delfisse üles ilusa kiidulauluga? :nade


Muide, kas praegused reeglid pole mitte 2018 aasta kaasa arvatud? Ja rääkida võiks siin need, kes REAALSELT karikasarja sõidavad/planeerivad sõita.

Re: Tehnilised reeglid alates 2018

Postitatud: P Juul 16, 2017 10:49 pm
Postitas marauder
Minule üldised reeglid vist sobivad. Mingeid nüansse võiks ju siluda nagu se istmete teema.

Klassidena näeks mina nii, et TR1 jääks nii nagu on, TR3 samuti nii nagu on. VABA jätaks ka alles, aga seal teeks nii nagu Lauri pakkus, et sportauto numbriga pillid ajaks minema sealt. Kuna VABA ju turistidele reklaamiti siis võiks ta sama kurssi hoida. Kui klass ET kolle täis tuleb, siis "tavaautodel" kaob mott ära. ET ja sarnaste kollide jaoks teeks TR2 klassi. Kuuldatavasti pidid paljud selliseid kolle tegema veel...

Re: Tehnilised reeglid alates 2018

Postitatud: P Juul 16, 2017 11:40 pm
Postitas Movistar
LauriJ kirjutas:

Muide, kas praegused reeglid pole mitte 2018 aasta kaasa arvatud? Ja rääkida võiks siin need, kes REAALSELT karikasarja sõidavad/planeerivad sõita.
Reeglid kehtivad 5a.
2013-2018
Ehk 2013,2014,2015,2016,2017

Re: Tehnilised reeglid alates 2018

Postitatud: E Juul 17, 2017 8:25 am
Postitas smurhv
LauriJ kirjutas:Milleks seda meediakära vaja on? Mis see annab? Meie hobi on nagunii enamusele rahvale vastumeelt. ..............
Pikk jutt, sitt jutt. Vast liiga segaselt ei kirjutanud.

Jutt jumala õige tegelt, aga arvestades et ega kõik võistlused ei ole vabas looduses siis saaks ka kajastada neid sõite mis toimuvad kinnisel alal- nagu kõik ringaraja sõidud. Seal pole kellegil midagi kobiseda. Aga selles vaatevinklis et rohelised ja muud segased hakkavad asja reguleerima, siis võib küll tekkida probleeme, ei vaidle vastu.

Re: Tehnilised reeglid alates 2018

Postitatud: E Juul 17, 2017 10:03 am
Postitas marr234
marauder kirjutas:Minule üldised reeglid vist sobivad. Mingeid nüansse võiks ju siluda nagu se istmete teema.

Klassidena näeks mina nii, et TR1 jääks nii nagu on, TR3 samuti nii nagu on. VABA jätaks ka alles, aga seal teeks nii nagu Lauri pakkus, et sportauto numbriga pillid ajaks minema sealt. Kuna VABA ju turistidele reklaamiti siis võiks ta sama kurssi hoida. Kui klass ET kolle täis tuleb, siis "tavaautodel" kaob mott ära. ET ja sarnaste kollide jaoks teeks TR2 klassi. Kuuldatavasti pidid paljud selliseid kolle tegema veel...
TR1 võistlejana ühtin selle mõttega. TR1 rehvimöödu teeks paar milli suurema siis saaks ka erinevaid 16 tolli rehve(265/75R16) rohkem kasutada. Hetkel läheb väikse venitusega see hark sealt läbi.

Re: Tehnilised reeglid alates 2018

Postitatud: E Juul 17, 2017 10:25 am
Postitas Arto
Movistar kirjutas:
LauriJ kirjutas:Muide, kas praegused reeglid pole mitte 2018 aasta kaasa arvatud? Ja rääkida võiks siin need, kes REAALSELT karikasarja sõidavad/planeerivad sõita.
Reeglid kehtivad 5a.
2013-2018
Ehk 2013,2014,2015,2016,2017
Mõte neid reegleid tehes oli, et nad kehtivad ikka 2018 aasta ka, ehk siis soov on, et me saame uued reeglid selle 2017 aasta lõpuks lukku ning nad hakkavad kehtima 2019 algusest.
Seega julgemalt arutlema kaasvõistlejad!

Re: Tehnilised reeglid alates 2018

Postitatud: E Juul 17, 2017 10:53 am
Postitas Urvo
Täna olen mina seda meelt, et meil on ikkagi maksimaalselt 3 võistlusklassi vaja järgmiseks reeglite perioodiks.

TR1 peaks muutuma natuke lõdvemaks reeglite poolest (peamiselt stangede tuunimise koha pealt ning ratta läbimõõdu suurendamise näol 33 tollini). Sellisel juhul mahuks päris mitmed tänased Vaba klassi autod samuti TR1-te. Siin peavad kõik autod vastama kehvtivale liiklusseadusele ning tehnilistele nõuetele.

Vaba klassi nimi peaks muutuma TR2-ks ning sinna tuleks koondada kõik ET1, paremad Vaba ning Vaba+ masinad. Rehvimõõt võiks maksimaalne olla 890mm (ehk ca 35"). Reeglid võiksid suhteliselt vabad olla, aga portaal tuleks ära keelata. Paraku punasest numbrist selliste masinate puhul pääsu pole. Kehtestaks samuti miinimumkaalu 1200kg nagu TR3-s. See hoiab kulusid kokku ning loob vähe võrdsema pinna võistlemiseks.

TR3 toimib kenasti ning peale miinimumkaalu kehtestamist ei muudaks suurt midagi.

Selliste klasside tulemusena minu arust võidab kogu ala - esiteks ei ole vaja teha kalleid ümberehitusi, et olemasolevad autod kõik endale koha leiaksid. Teiseks ei ole meil vaja rohkem kui 3 autode klassi, muidu hajub asi liiga laiali.

Mis puudutab radadesse, siis TR1 ja TR2 jagaksid suures osas sama rada, aga TR2 saaks mõned (mitte kõik) maasikad TR3 raja pealt juurde. Ei tohiks väga keeruline seda korraldada olla rajameistritel. Loodetavasti TR3 mehed samuti suudavad leppida sellega, et aeglasemaid masinaid võib neil tee peal olla.