5. leht 7-st

Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal

Postitatud: P Okt 15, 2017 7:51 am
Postitas eino
Ei kujuta ette kuidas kolm suurt meest ja torud zil-150 kabiini ära mahuvad :roll: Selles suhtes turva kaar oleks mõistlikum, pole ju kiirused niisuured kui fia nõuetele vastavatel ralliveokatel, isegi krossiveokatel on ainult turva kaared. Ja mulle tundub et ülenippli minemist hoiab ära ka sillavahe, võibolla eksin ka.

Eino

Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal

Postitatud: P Okt 15, 2017 12:12 pm
Postitas Praks1
Eks te suuresplaanis ise teate,Kui ise veoka ehtaks,siis teeks puuri sisse.

Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal

Postitatud: P Okt 15, 2017 7:18 pm
Postitas võsakunn
Mind huvitab kõige rohkem see, et kas tekib suund raskema raua poole või pigem kergemate ehk nö ET2 laadsete aparaatide suunas.
Selgust oleks vaja, sest aeg läheb.

Kuldar

Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal

Postitatud: P Okt 15, 2017 7:46 pm
Postitas eino
Kui klass on "VEOK" siis peaks vastama ka nendele nõuetele mille sõiduks vajalik C või C1-kati juhiluba.
See lihtsalt minu kui kõrvaltvaataja arvamus.

Eino

Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal

Postitatud: P Okt 15, 2017 8:12 pm
Postitas heeringas
võsakunn kirjutas:Mind huvitab kõige rohkem see, et kas tekib suund raskema raua poole või pigem kergemate ehk nö ET2 laadsete aparaatide suunas.
Selgust oleks vaja, sest aeg läheb.

Kuldar
Ala ju veokad ,loogiline et oleks 3500+
eino kirjutas:Ei kujuta ette kuidas kolm suurt meest ja torud zil-150 kabiini ära mahuvad :roll:

Eino
Mahub küll kui turvapuur ei ole keset tuba paigaldatud.
Arvan et turvapuur oleks mõitlik kohe kohustuslikuks teha, sest varem või hiljem on see nii kui nii kohustuslik.

Seda et mootor peaks pärinema veokalt ma ei pooldaks.
Sõitku või võrri mootoriga, aga mingi ülempiir võiks olla.

võsakunn kirjutas:
Selgust oleks vaja, sest aeg läheb.

Kuldar
Jah asjapulgad võiksid (saunas käija) asja ära otsustada.
Ja reeglid võks kehtida vähemalt 5 aastat ima oluliste muudatusteta :idea:


Siis teaks, kas ehitada või müüa olemasolev kola maha.

P:S Ja veoka klassis startijatel võiks ka C kati load olla (ma ei tea ka see praegu on) ametikoolitus paber ei oleks vajalik :wink:

Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal

Postitatud: E Okt 16, 2017 8:19 am
Postitas heints
Kuidas se mootori ülempiir välja näeks? Tahad ,et sõidetakse Tatrate ja krazidega aga mootor võib maks 5l olla? Või mingi mõistlik piir nagu näiteks max töömaht 16l?
Igaüks üritab reeglitega endale paremat tulemust kindlustada aga lõpuks tuleb keegi kes ehitab endale miski 60-70 kilo euri eest korraliku võistlusauto olenemata sellest mis reeglid tulevad. Ja siis tuleb reeglitega ära keelata need autod mille mõni tiimi liige teenib üle Eesti keskmise palga,sest muidu ei jõua mõne plödiseva pajaga gazoonimehe kisa ära kuulata.

Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal

Postitatud: E Okt 16, 2017 11:02 am
Postitas eino
Tuleks ikke põhi punktid kokkuleppida. Kui on klass "veok" siis peaks ikke vastama ka veoka nõuetele. Pole ju märgitud "väikeveok" või "suurveok" Kui lahti võtta liiklus seadus siis veok hakkab ikke 3,5tonnist, alla selle juba väike-kerge veok.
Mõistlik oleks min. kaal, silla vahe ja turvavarustus paika panna ja küll sealt edasi tuleb juba muu iseenesest.

Eino

Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal

Postitatud: E Okt 16, 2017 2:04 pm
Postitas LauriJ
eino kirjutas:Tuleks ikke põhi punktid kokkuleppida. Kui on klass "veok" siis peaks ikke vastama ka veoka nõuetele. Pole ju märgitud "väikeveok" või "suurveok" Kui lahti võtta liiklus seadus siis veok hakkab ikke 3,5tonnist, alla selle juba väike-kerge veok.
Mõistlik oleks min. kaal, silla vahe ja turvavarustus paika panna ja küll sealt edasi tuleb juba muu iseenesest.

Eino
3,5T täismass siis täpsemalt. Tühjalt võib C kat vähem ka kaaluda.

Veoka klassi pealtvaatajana ütleks, et mis neist kilodest niiväga rääkida. Tehke pigem autod niipalju vastupidavaks, et need võistluse lõpuni kestaksid. Praegu on 50% autodest kahe esimese ringiga raja ääres. Tavaliselt võidab see, kes ilma (suuremate) probleemideta sõidu lõpuni vastu on pidanud. Räägite, et pealtvaatajad tulevad ikka veokaid vaatama, mitte ET2 pille. Tore. Mis selles surnud risus esimese lombi põhjas nii vaatamisväärset on? Ma ei ürita kedagi oma jutuga alavääristada (kõvad mehed, kes sellise alaga tegelevad) aga minuarust valest otsast lähenetakse ja õigele probleemile ei pöörata tähelepanu. Kaal on loomulikult oluline offroadis aga vastupidavus on ikka palju tähtsam.

Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal

Postitatud: E Okt 16, 2017 3:51 pm
Postitas Ural 6x6
Selle ET2 sarnaseks muutumise jutuga alustas alakomitee märtsis 2017 (VEOK klassi reeglid 2017). Ettepanekud on tehtud, kära on palju aga villa hetkel vähevõitu. Oleks nagu tagumine aeg öelda, et kas üks või teine variant. Keegi meist ei teeni leiba rajal sõitmisega ja hobikorras tegeletakse asjadega, mis meeldivad.

Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal

Postitatud: E Okt 16, 2017 4:48 pm
Postitas Arto
Ural 6x6 kirjutas:Ettepanekud on tehtud, kära on palju aga villa hetkel vähevõitu. Oleks nagu tagumine aeg öelda, et kas üks või teine variant. Keegi meist ei teeni leiba rajal sõitmisega ja hobikorras tegeletakse asjadega, mis meeldivad.
Niipalju kui Antsumäe "ümarlauast" on meelde jäänud siis reeglid selliselt on sobivad, ainuke vaidlusalune teema on minimaalne kaal.
Ühe täpsustusena tahaks tuua siia selgituse, et tegemist on siis masina võistluskaaluga mitte täismassiga mida kasutatakse nn "veoauto" nime juures.
Pakkumised minimaalsele kaalule on hetkel 2500, 3000 või 3500 kg.
Teen siia teemasse küsitluse kus saate minimaalset kaalu hääletada, loodan, et siis saame teemale joone alla.

Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal

Postitatud: E Okt 16, 2017 5:19 pm
Postitas Kult
Ise pole küll sõitja, aga oman ford transitit millel on täismass 3550kg, ehk n2 kategooria ja vaja vähemalt c1 luba. Tehniliselt veoauto, tühimass umbes 2000-2100kg.

Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal

Postitatud: T Okt 17, 2017 9:38 am
Postitas Urvo
Kult kirjutas:Ise pole küll sõitja, aga oman ford transitit millel on täismass 3550kg, ehk n2 kategooria ja vaja vähemalt c1 luba. Tehniliselt veoauto, tühimass umbes 2000-2100kg.
Cool story, bro.

Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal

Postitatud: P Jaan 07, 2018 11:16 pm
Postitas Ural 6x6
Nagu lugeda võib, siis tegu pole enam projektiga.
Muudatused jõustuvad 2019, seega 2018 on reeglid põhimõtteliselt samad, mis aastal 2017: mootor vaba, teljevahe vaba, min.kaal 2000kg, turvakarkass soovituslik.
Alates 2019. aastast saavad olema kohustuslikud: vaoauto mootor, min.teljevahe 2300mm, min.kaal 3000kg ja turvakarkass
https://eal.4x4.ee/tehnilised-tingimuse ... 1-projekt/

Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal

Postitatud: K Jaan 10, 2018 9:01 pm
Postitas eino
3.2.11.1. Kõigil võistlussõidukitel peab olema paigaldatud terasest vähemalt kabiinile kinnituv turvakarkass. (hakkab kehtima alates 2019, tekst täpsustub karkassi ehituse osas).

Vabandan sõnavõtmast aga see punkt kõlab küll imelikult, või olen nii loll et ei saa aru :oops:
Mida tähendab "vähemalt kabiinile kinnituv"

Eino

Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal

Postitatud: K Jaan 10, 2018 9:52 pm
Postitas Ural 6x6
Nagu kuskil varasemalt juttu oli, siis selline sõnastus "vähemalt kabiinile kinnituv turvakarkass" ei välista turvakarkassi raami külge kinnitamist. Veoautole, mis kaalub 5t ja mille kabiin kaalub max 400-500kg on turvakarkassi kabiini külge kinnitamine ilma kabiini põhja olulise ümberehitamiseta pigem isegi ohtlik( isiklik hinnang). Sest kui turvakarkass kinnitub ainult kabiini nurkadesse ning ümber paiskumisel langeb kogu ülejäänud auto(4,5t) koormus kabiini nurkade ja raamikinnituste vahelisele kabiini põhja osale, siis isiklikult mina sellises autos viibida ei tahaks ja valiksin pigem veoautokrossis levinud raami külge kinnitatud turvakarkassi lahenduse.