1. leht 6-st

Teeme ära! VABA+

Postitatud: K Apr 12, 2017 8:48 am
Postitas Urvo
Tervist,

Tõstatan teema Vaba+ kohta. Ajendatud sellest, et sai enda 70-le 37" bogger alla keeratud ja ei taha enam üldse väikest ratast tagasi alla panna :)

Küsimus on, et kui palju meil on neid autosid/meeskondi, kes oleks huvitatud tulema rajale Vaba+ klassi?
Ning teine küsimus on, et mis on siiani olnud peamine põhjus, miks ei ole tahetud sõitma tulla?

Tänase seisuga on meil päris korralik Vaba klass tekkinud ning usun, et nii mõnigi mees sealt võiks olla huvitatud edasi liikuma Vaba+ peale. Lisaks on palju safaripille ja vanu võistlusautosid, mis seisavad aia ääres ja ootavad uut hingamist.

Selgituseks, et Vaba+ klass tähendab et on lubatud rehvid kuni 915mm sirge sillaga ning 840mm reduktorsillaga. Lisaks tuleks autosse turvakaar sisse panna (see tuleb kasuks igal juhul). Kui saaks miinimumarvu (5) sõitjaid kokku, siis koliks isegi üle ning annaks Vaba meestele võimaluse võita vahelduseks :)

Teeme ära?!

Urvo

Re: Teeme ära! VABA+

Postitatud: K Apr 12, 2017 8:58 am
Postitas jaanusy
Urvo, VABA klass on tõesti korras kuid enne kui hakkad VABA+ peale mõtlema võiksid vaadata mis on saanud TR1 klassist. Seal hetkel ainult 1 registreeritud, mis nendega nüüd juhtus??

Re: Teeme ära! VABA+

Postitatud: K Apr 12, 2017 9:00 am
Postitas Urvo
Ma pakun, et TR1 kolis üles Vabasse, kuna rajad samad ning reeglid nats lõdvamad.

Aga tulles tagasi algse teema juurde, siis siit saate lugeda tehniliste reeglite kohta, kellel asja vastu huvi tekkis:
https://eal.4x4.ee/tehnilised-tingimuse ... 2013-2018/

Re: Teeme ära! VABA+

Postitatud: K Apr 12, 2017 9:51 am
Postitas marauder
Turvakaar nats ehmatab ilmselt rahvast. Aga muidu jah rasked-suured autod tahaks 35-37 alla panna küll, ehk ideel oleks jumet...

Re: Teeme ära! VABA+

Postitatud: K Apr 12, 2017 10:11 am
Postitas RistoRR
On mõte auto ehitada vaba+ reeglite järgi :wink:

Re: Teeme ära! VABA+

Postitatud: K Apr 12, 2017 10:28 am
Postitas Urvo
RistoRR kirjutas:On mõte auto ehitada vaba+ reeglite järgi :wink:
Hea mõte, aga mõttest ainuüksi ei piisa! Tegutseda tuleb! :)

Re: Teeme ära! VABA+

Postitatud: K Apr 12, 2017 10:46 am
Postitas RistoRR
Urvo kirjutas:
RistoRR kirjutas:On mõte auto ehitada vaba+ reeglite järgi :wink:
Hea mõte, aga mõttest ainuüksi ei piisa! Tegutseda tuleb! :)
Ajaga kitsas kohati, aga nipet-näpet saab vahepeal ikka nokitseda ka...

Re: Teeme ära! VABA+

Postitatud: K Apr 12, 2017 12:33 pm
Postitas Lauri-L
Põhi mure on see turva kaar, vahest vaja tee peal sõita ja üv laadne asi ju vajalik selleks.

Re: Teeme ära! VABA+

Postitatud: K Apr 12, 2017 1:11 pm
Postitas Landy
Lauri-L kirjutas:Põhi mure on see turva kaar, vahest vaja tee peal sõita ja üv laadne asi ju vajalik selleks.
Vaba + ikkagi peamiselt puanse numbri masinatele mõeldud.

Re: Teeme ära! VABA+

Postitatud: K Apr 12, 2017 1:14 pm
Postitas Urvo
Landy kirjutas:
Lauri-L kirjutas:Põhi mure on see turva kaar, vahest vaja tee peal sõita ja üv laadne asi ju vajalik selleks.
Vaba + ikkagi peamiselt puanse numbri masinatele mõeldud.
Jah, aga see ei tähenda, et valge numbriga sõita ei saaks. Turvakaare saad ka polditava teha, et vajadusel välja tõsta, kui soov vabal ajal tänavaliikluses edasi sõita. Igal juhul on organiseeritult võistlustel osalemine mõnusam ajaviide, kui safaritel käia ning riskida, et sõidad vales kohas ja tekitad sellega palju pahandust.

Re: Teeme ära! VABA+

Postitatud: K Apr 12, 2017 1:23 pm
Postitas LauriJ
Eks Vaba+ tekitabki küsimuse see "tänavalegaalsus". Kunagi meile tehti selgeks, et 37" rattaga pole enam ükski auto ülevaatuskõlbulik (Volvo C30X võiks vist ühena vähestest sobida, kui panna väiksem ratas alla). See, et käid ülevaatusel väiksema rattaga või saad selle kuidagi teist moodi, ei tee autot veel tänavalegaalseks 37" rattaga. Metsas safarit sõites on see igaühe enda asi aga ametlikult võistlusel on lood veidi teised (eks siin tekib küsimus ka VABA klassi reeglites, kui nt Jimnyle tulevad Patroli sillad alla jne. Reaalselt selline asi ülevaatust kuidagi ei saa). Tuleks omale punane number hankida aga siis on tegu juba puhtaverelise võistlusautoga, mida tohid kasutada ainult EALis registreeritud treeningul või võistlustel. Iseenesest oleks muidugi tore, kui VABA+ ka ellu ärkaks aga kardan, et see on veidi keerulisem, kui VABA elluäratamine. Pea iga teine safari auto vastab VABA klassi nõuetele ning sellega on lihtne võistlustulle asuda, VABA+ on asi veidi keerulisem.

Re: Teeme ära! VABA+

Postitatud: K Apr 12, 2017 1:27 pm
Postitas Landy
Vaba plussi sobivad seega hästi seisma jäänud TR2-d või moraalelt "parem enne" läbi TR3-ed , mis tuleks väiksema rattaga varustada .

Re: Teeme ära! VABA+

Postitatud: K Apr 12, 2017 6:40 pm
Postitas totu
Mõte hea, plaan on, aeg näitab. Sisuliselt meil valmisolek olemas.

Re: Teeme ära! VABA+

Postitatud: N Apr 13, 2017 3:47 am
Postitas MahviaDeTyrk
Urvo kirjutas:Ma pakun, et TR1 kolis üles Vabasse, kuna rajad samad ning reeglid nats lõdvamad.
Eee - milline eelmise aasta meeskond nt. sellisel põhjusel? (Elamo jätame arvestusest välja)

TR1 ringraja peal sõitjaid oli vähemalt eelmine aasta ikka palju - peaks need kah kuidagi off-roadi juurde meelitama :bg

Re: Teeme ära! VABA+

Postitatud: N Apr 13, 2017 9:00 am
Postitas poiss
Aianurgas vedelevad vanad rasked 3-ed ja paljud sahvarikultuurimajad on moogi sildadel. Sinna on ülimalt lahe installida 33" rehve, et võistelda izakidega millel 37" rehvid.
Moogi kasutajatel minimaalselt 42" trakats, kaal jääb +2,5 tonni. Kogudes sahvariks kokku 3-4 sarnast "keha", ongi saavutatud ka väike võistlusmoment- kes ennast rohkem maa peal suudab hoida!
Pigem jah, oleks utoopiline mõelda võistlemist miskises a'la retro klassis, kus saaksid rajale kõik aianurga ja sahvaripillid mis kunagi kokku vaaritatud on. Just sellisena nagu need seisavad ja oma järgmist sahvarit ootavad. Ja neid on palju!
Motivatsiooni ei tõsta just eriti teadmine installida oma autole nn mikroskoopilised rattad. Nii need vedelema jäävadki.
Asjadest selline vaade siis minu mätta otsast.