VEOK klassi reeglid 2017 hooajal

Siia topicusse AINULT asjalik jutt, mis seotud 4x4 võistlusauto tehnilise ettevalmistusega vastavalt kehtivatele FIA, EAL määrustele ja tehnilistele nõuetele. Lahmijad lendavad paraku IDIOT CORNERISSE :( ja modifikatsioone käsitlevad teemad lähevad "Tehnilise" sektsiooni alla.

Moderaatorid: erik, Veiko, Arto, MM, Moderators

Kasutaja avatar
Arto
SuurPäälik
Postitusi: 1220
Liitunud: N Sept 09, 2004 8:45 pm
Asukoht: Viimsi
Kontakt:

VEOK klassi reeglid 2017 hooajal

PostitusPostitas Arto » N Mär 09, 2017 1:33 pm

Tehniliste reeglite projekt on natuke aega kodulehel üleval olnud ning on laekunud mõningad ideed mida võiks üheskoos läbi arutleda:
- Esiklaas, nagu on kirjas praegustes tehnilistes tingimustes, sõidu ajal peab olema ees ning ei tohi olla avatud.
- Välimus, veokid hakkavad minema väga ET2 nägu. Ühe võimalusena mitte lubada raami lühendamist rohkem kui 10-15% originaalpikkusest. Teine võimalus suurendada võistluskaalu näiteks mitte kergem kui 2500kg või 3000kg.
- Rattad, et vältida traktorite tulemist rajale piirata maksimaalne veljemõõt 24"-ga.

Mis arvate?
Arto Künnapas, Ratturid meeskonna roolikeeraja , 2020 TR-1 nr. 111, maasturisõltlane alates 2004
MB230GE, Nissan Navara, Volvo TGB1314
offroad.ee
samur
Mudder
Postitusi: 83
Liitunud: P Okt 19, 2014 7:52 pm
Asukoht: Tartu

Re: VEOK klassi reeglid 2017 hooajal

PostitusPostitas samur » N Mär 09, 2017 3:44 pm

Kõik muudatused OK. Raami pikkus - kas on andmeid kõigi kasutatavate raamide kohta. Kas ei oleks lihtsam teljevahega mängida, see ju tehase poolt antud.
SAMRU
5026744
Siil, Hummer, Rooste
Rookie
Postitusi: 4
Liitunud: N Mär 09, 2017 7:10 pm

Re: VEOK klassi reeglid 2017 hooajal

PostitusPostitas Siil, Hummer, Rooste » N Mär 09, 2017 7:39 pm

Esiklaasi mõte hea. Kaalu võiks tõesti suurendada, kuna veoauto hakkab ikkagi 3,5 t. 2,5 t peale lükata kaal on sama mõtetu kui 2 t peale jätta, kuna see kaal on võrdlemisi küündimatu. Raami pikkuse võiks vabaks jätta, sest mingit suurt eelist see ei anna. Sõidetakse ka originaal pikkusega tulemuslikele kohtadele. Raami on ka põhjusega lühendatud, et rajal üldse liigelda, sest osad võistlus rajad on ainult rooli väänamine. Kui nüüd mõelda, et kaalu suurendatakse ja rehvi mõõtu vähendatakse ei tundu kõige loogilisem mõte. Siiani on kõigil, kes veoautot sõidavad traktori rehvid. Ehk siis meie poolne ettepanek on: klaas ette ja kinni, kaalu võiks tõsta aga tuleks tõsta siis kohe 3,5 t peale ehk veoauto kaalu, muidu tõstmine on mõtetu, sest hetkel on kõik 3 t lähedale.


Siil, Hummer, Rooste- ühine arvamus.

56883451
Kasutaja avatar
Ural 6x6
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 195
Liitunud: N Jaan 03, 2013 9:43 am
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: VEOK klassi reeglid 2017 hooajal

PostitusPostitas Ural 6x6 » N Mär 09, 2017 7:50 pm

Tere

Olen ka pigem seda meelt, et raami otsasid võiks lubada nüsida palju igaüks tahab, kuna kuskilt maalt tulevad nagunii piirid ette kabiini või vedrustuse kinnitustega. Telgede vahe vähendamist võiks pisut piirata küll, et ei tekiks olukorda, kus autol on esi ja tagarattad praktiliselt kokku keevitatud. Ka vedrustuse tüübi muutmine võiks olla keelatud. Kui veoauto raam on ikka lehtvedrudega tehasest välja veeretatud, siis tuleks nendega ka sõita. Veljemõõdu osas ei oska suurt midagi arvata, pigem võiks olla piirang, et esi- ja tagatelgede rattad peavad olema sama läbimõõduga. See väldiks olukorda, kus esiteljel oleks kombaini tagaratas ja tagateljel kombaini esiratas. Massi osas miinimum võiks olla 3t, samas ei ole väga vastu, kui 3,5t kehtestatakse. Ennegi ju betoonplokke veetud.
’’Kolhoosi esimees’’
56651125
https://www.facebook.com/maksakolhoos/
Kasutaja avatar
võsakunn
Fitting 38"
Postitusi: 228
Liitunud: E Mai 31, 2010 8:37 pm
Asukoht: Tartumaa

Re: VEOK klassi reeglid 2017 hooajal

PostitusPostitas võsakunn » N Mär 09, 2017 8:38 pm

Veoki võistluses ma osalenud veel pole, kuid esimese üllitise ehitus lõpusirgel ja loodetavasti Orol juba rajal ning arvamus teemast järgmine:

Pooldan min kaalu tõstmist 2,5 tonnile ( või isegi 3,5) ning teljevahe muutmise mittelubamist.
Ratta suuruse osas piiranguid ei seaks.


Veoauto võiks ikka veoauto moodi olla..
Kasutaja avatar
Kampkase
Fitting 38"
Postitusi: 381
Liitunud: N Juul 10, 2008 4:13 pm
Asukoht: Luiste

Re: VEOK klassi reeglid 2017 hooajal

PostitusPostitas Kampkase » R Mär 10, 2017 10:02 am

Veoki kaal peaks algama ikka 3,5t. Vedrustus võiks vaba olla.Tekitaks huvi midagi aretada.Teljevahel võiks olla miinimum mõõt.
Tlf.5146199
Lammutan
GC ZJ 97a
Kasutaja avatar
Arto
SuurPäälik
Postitusi: 1220
Liitunud: N Sept 09, 2004 8:45 pm
Asukoht: Viimsi
Kontakt:

Re: VEOK klassi reeglid 2017 hooajal

PostitusPostitas Arto » R Mär 10, 2017 10:52 am

Vaatasin natuke veokite andmeid Wikipeediast:
Volvo Tgb 13: 2,820 kg
Unimog 404 - Empty weight: 2,900 kg
GAZ 63 Curb weight 3,200 kg
GAZ 66-11 Curb weight: 3,440 kg
Unimog 406 Curb Weight 3600 kg
Unimog U5000 Empty weight: 4,300 kg
Sisu A-45 Kerb weight 5 000 kg
ZIL 131 Curb weight: 6700 kg

Millised veokid võiksid veel kõne alla tulla?
Arto Künnapas, Ratturid meeskonna roolikeeraja , 2020 TR-1 nr. 111, maasturisõltlane alates 2004
MB230GE, Nissan Navara, Volvo TGB1314
offroad.ee
Kasutaja avatar
Ural 6x6
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 195
Liitunud: N Jaan 03, 2013 9:43 am
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: VEOK klassi reeglid 2017 hooajal

PostitusPostitas Ural 6x6 » R Mär 10, 2017 11:14 am

Volvo Tgb 13: 2,820 kg, total 4,700 kg, telgede vahe 2,3m
Gaz 66: 3,440 kg, total 5440 kg, telgede vahe 3,3m
Kui miinimum telgede vaheks kehtestada 2,3m, siis 66 puhul meeter telgede vahet lühendada ja suuri rattaid (1,4-1,5m) kasutades jääb kahe ratta vaheline osa 0,8-0,9m. Samas ei saa nõuda, et keegi hakkaks TGB telgede vahet suurendama. Protsendina telgede vahe vähendamise piiramise lahendus oleks veidi mõistlikum ja ka veoauto välimus ei kannataks väga palju.
Kui miinimummassi suurendada, siis ohutuse mõttes jääksin pigem tehase vedrustuse nõude juurde.
’’Kolhoosi esimees’’
56651125
https://www.facebook.com/maksakolhoos/
Kasutaja avatar
Ural 6x6
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 195
Liitunud: N Jaan 03, 2013 9:43 am
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: VEOK klassi reeglid 2017 hooajal

PostitusPostitas Ural 6x6 » R Mär 10, 2017 11:19 am

Kampkase kirjutas:Veoki kaal peaks algama ikka 3,5t. Vedrustus võiks vaba olla.Tekitaks huvi midagi aretada.Teljevahel võiks olla miinimum mõõt.


Volvo Tgb 13: 2,820 kg, total 4,700 kg, telgede vahe 2,3m
Gaz 66: 3,440 kg, total 5440 kg, telgede vahe 3,3m
Kui miinimum telgede vaheks kehtestada 2,3m, siis 66 puhul meeter telgede vahet lühendada ja suuri rattaid (1,4-1,5m) kasutades jääb kahe ratta vaheline osa 0,8-0,9m. Samas ei saa nõuda, et keegi hakkaks TGB telgede vahet suurendama. Protsendina telgede vahe vähendamise piiramise lahendus oleks veidi mõistlikum ja ka veoauto välimus ei kannataks väga palju.
Kui miinimummassi suurendada, siis ohutuse mõttes jääksin pigem tehase vedrustuse nõude juurde.
’’Kolhoosi esimees’’
56651125
https://www.facebook.com/maksakolhoos/
Kasutaja avatar
Ural 6x6
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 195
Liitunud: N Jaan 03, 2013 9:43 am
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: VEOK klassi reeglid 2017 hooajal

PostitusPostitas Ural 6x6 » R Mär 10, 2017 11:36 am

Arto kirjutas:Vaatasin natuke veokite andmeid Wikipeediast:
Volvo Tgb 13: 2,820 kg
Unimog 404 - Empty weight: 2,900 kg
GAZ 63 Curb weight 3,200 kg
GAZ 66-11 Curb weight: 3,440 kg
Unimog 406 Curb Weight 3600 kg
Unimog U5000 Empty weight: 4,300 kg
Sisu A-45 Kerb weight 5 000 kg
ZIL 131 Curb weight: 6700 kg

Millised veokid võiksid veel kõne alla tulla?


IFA w50: Nutzlast: 4,09 t, zul. Gesamtgewicht: 9,9 t
IFA L60: Nutzlast: 6,2 t, zul. Gesamtgewicht: 12,3 t
Scania SBA111: Curb weight 8,820 kg
Mingid kaitseväe oksjonitel müüdud 4x4 MAN-id ehk ka aga nende tühimassid jäävad pigem sinna 5t kanti.
’’Kolhoosi esimees’’
56651125
https://www.facebook.com/maksakolhoos/
Kasutaja avatar
Kampkase
Fitting 38"
Postitusi: 381
Liitunud: N Juul 10, 2008 4:13 pm
Asukoht: Luiste

Re: VEOK klassi reeglid 2017 hooajal

PostitusPostitas Kampkase » R Mär 10, 2017 12:46 pm

Veok mõeldud asjade vedamiseks ja miks peaks tühi kaalu arvestama. Stardi kaal võiks olla min 3,5t .Tavaliset arvestatakse veokaks autod kaaluga 3,5t.
Tuleks leida kõige lühema teljevahega veokas (tehase andmetel)ja sellest lühem ei tohiks olla miinimum mõõt.
Tlf.5146199
Lammutan
GC ZJ 97a
Kasutaja avatar
Praks1
I live off from the mud
Postitusi: 2303
Liitunud: P Juun 21, 2009 8:47 pm

Re: VEOK klassi reeglid 2017 hooajal

PostitusPostitas Praks1 » R Mär 10, 2017 1:59 pm

Tuli juba miinimum ju 2,3 m,isegi tr-3 pillidel pole sellise teljevahega midagi peale hakata, meil 2,5 m :D
Aga las jääb kodanikele rõõm toota selliseid oinsusi millel rattad koos käivad, vähemalt saab nalja :D
Proto
53951597
Kasutaja avatar
Ural 6x6
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 195
Liitunud: N Jaan 03, 2013 9:43 am
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: VEOK klassi reeglid 2017 hooajal

PostitusPostitas Ural 6x6 » R Mär 10, 2017 2:10 pm

Kampkase kirjutas:Veok mõeldud asjade vedamiseks ja miks peaks tühi kaalu arvestama. Stardi kaal võiks olla min 3,5t .Tavaliset arvestatakse veokaks autod kaaluga 3,5t.
Tuleks leida kõige lühema teljevahega veokas (tehase andmetel)ja sellest lühem ei tohiks olla miinimum mõõt.


Olen osalenud kahel etapil, esimesel korral tänavalegaalse 7,5t kaaluva Uraliga ja teisel korral modifitseeritud GAZ 66-ga. Need autod ei ole kuskilt otsast võrreldavad. Tänavalegaalse auto ründenurgad on nii olematud, et peale ET1 ja ET2 poolt järsuks sõidetud kraavipervest pole lootustki sealt üles sõita. Sellepärast ei ole mõtet ka raami lühendamistpäris ära keelata, kuna need autod istuksid lihtsalt rajal esimeses augus ninad perve sees. Selleks, et sõitjatel huvi ja publikul midagi vaadata oleks - sellest paraku ei piisa. Telgede vahe vähendamine on teine teema ja 2.3 m kõigile pole hea mõte, kui autode väljanägemine mingilgi määral veoautot peaks meenutama.
Gaz 66 kaalub koos kastiga 3440 kg. Kasti kaal orienteeruvalt 400-500 kg. Ilma veokastita tuleks seega autole juurde kleepida pool tonni rauda. TGB puhul aga koguni 0,7 t juhul kui on veokast, kui kast eemaldatud, siis veel lisaks kasti kaal. See koorem peaks olema ka selliselt kinnitatud, et see sõidu ajal kuskile ei liiguks ja kedagi ära ei tapaks.
’’Kolhoosi esimees’’
56651125
https://www.facebook.com/maksakolhoos/
Kasutaja avatar
Ural 6x6
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 195
Liitunud: N Jaan 03, 2013 9:43 am
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: VEOK klassi reeglid 2017 hooajal

PostitusPostitas Ural 6x6 » R Mär 10, 2017 2:12 pm

Praks1 kirjutas:Tuli juba miinimum ju 2,3 m,isegi tr-3 pillidel pole sellise teljevahega midagi peale hakata, meil 2,5 m :D
Aga las jääb kodanikele rõõm toota selliseid oinsusi millel rattad koos käivad, vähemalt saab nalja :D


Nõus, eks see veokate sõit rohkem sihuke show asi olegi. Aga midagi peab olema ka sellist, mis publikut kohale tooks :)
’’Kolhoosi esimees’’
56651125
https://www.facebook.com/maksakolhoos/
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2737
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: VEOK klassi reeglid 2017 hooajal

PostitusPostitas erik » E Mär 13, 2017 11:19 am

Minu arvates peaks olema tehnilised tingimused sellised, et mingid aretused välistatakse ja mingisuguseid soositakse.

Väikse teljevahe ja väikse massiga veoauto võib ju olla ka mõni priskem TR3, kas see oleks ok?

Või äkki mõni selline :
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2016/02/ ... 987580.jpg
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.

Mine “4x4 võistlusauto ettevalmistus”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist