TR3 autode ehitamise eelarved ja osade maksumus. Müüdimurdja.

Siia topicusse AINULT asjalik jutt, mis seotud 4x4 võistlusauto tehnilise ettevalmistusega vastavalt kehtivatele FIA, EAL määrustele ja tehnilistele nõuetele. Lahmijad lendavad paraku IDIOT CORNERISSE :( ja modifikatsioone käsitlevad teemad lähevad "Tehnilise" sektsiooni alla.

Moderaatorid: erik, Veiko, Arto, MM, Moderators

Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1311
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: TR3 autode ehitamise eelarved ja osade maksumus. Müüdimurdja.

PostitusPostitas LauriJ » K Okt 04, 2017 9:08 pm

MetsaVikat kirjutas:Raha suhtes, eks ET2 aga eelkõige TR3 ongi Härrasmeeste hobi, eriti kui välismaal ka plaanis käia on.
Väike OT.

Päris nii ikka pole. Hirmutate siin kõik potensiaalsed huvilised ära. Ma ei ütleks, et TR3 on palju kallim võistelda, kui teised klassid. Korralik TR1 või VABA auto maksab ka 10K+ €, lisaks ülevalpidamis kulud on võibolla isegi suuremad, kui TR3-s. Eks see oleneb muidugi mis tasemel sõita ning kuidas hooldada. Välismaal käimine eeldab üldse veidi suuremat eelarvet (pole vahet, mis klassis sõidad - regamine, elamine, transport, jupid on enamvähem sama hinnaga).

Eks kerge auto on eeliseks aga kindlasti ei pane kohta paika. Me sõidame vana LC70 baasil parsaga ning hooaja kokkuvõttes olime 2. Suvesõidul jäid vähemalt kaks 1200kg autot seljataha, üks alla 1400kg ka veel. Saaremaal suutsime võita isegi. Ei ütleks, et kogemust palju on. Alles teist aastat TR3 klassis. Ülalpidamiskulud on ka mõistlikud. Enamasti vahetad sillas õli. Vahepeal rooliotsasi. Hooaja lõpus suurem hoole. Kui ise puruks sõidad muidugi, siis selle eest maksad igas klassis (TR3 on raskem puruks sõita).

Tuleb lihtsalt aru saada, et motosport ongi kallis hobi. Golf selle kõrval ei maksa sittagi.
TR3 "ZukMy" , MB G-wagun W463 OM606, Volvo C304, LC150
Estonian Offroad Team
Kasutaja avatar
Praks1
I live off from the mud
Postitusi: 2303
Liitunud: P Juun 21, 2009 8:47 pm

Re: TR3 autode ehitamise eelarved ja osade maksumus. Müüdimurdja.

PostitusPostitas Praks1 » K Okt 04, 2017 9:57 pm

Ei käinud küll Suvesõidul,aga palju sul neid kergeid pille seal seljataga oli?
Asima on tõesti 12... kg ja kaotas väga palju aega,kuna tegi pilte nagu leedus,ehk mõlemad käed numbri peal.
Proto
53951597
Kasutaja avatar
MetsaVikat
Rock Crawler
Postitusi: 768
Liitunud: P Nov 23, 2008 4:23 pm
Asukoht: Hiiumaa
Kontakt:

Re: TR3 autode ehitamise eelarved ja osade maksumus. Müüdimurdja.

PostitusPostitas MetsaVikat » K Okt 04, 2017 10:05 pm

Ei taha kedagi hirmutada, mul jätkuvalt plaan tulla võistlema. Ma eesti keskmise palgaga inimene, nii, et saab ehitada küll, lihtsalt aega võtab.
Nagu mulle meeldib õelda teistele, et iga hobi saab üle võlli keerata ja väga kalliks ajada.
Ma arvan, et mul on kulunud kuskil 10-15k euri, aga seal ei arvesta oma tööd. Sisse olen ostnud tööd heal juhul 500 euri eest, ülejäänud olen kõik ise teinud. Aga nagu ennegi mainitud, ehitada seda nii kaua, et kas tüdimus tuleb peale või teistega võrreldes väga vananenud tehnika. Mina olen jäänud 10a hiljaks. St. 10a tagasi pandi kerele unimogi sillad, isegi raam koos unimogi kastiga olid siis teemaks. Nüüd veidi teistmoodi.
Kannatab üliväikse eelarvega ka ehitada, püsivust peab olema ning ei tasu lasta ulme kergetel pillidel endal lasta hirmutada. Ise arvan, kuna see hobi ikkagi eelkõige siis ise peab vabalt võtma ja sõitmist nautima.
Villu
Tel: 53-36-59-98
https://www.facebook.com/1uazfe/
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4285
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: TR3 autode ehitamise eelarved ja osade maksumus. Müüdimurdja.

PostitusPostitas Movistar » K Okt 04, 2017 10:07 pm

Lauri.... Järgmine aasta kui kõik tulevad kes on lubanud, siis on ees ca 5-8 kerget (1200+) autot.
Eks siis saab uuesti hinnata kas aiatraktoriga ikka pääseb poodiumile või mitte :D
Ütleme nii, et see aasta sul lihtsalt joppas.
Meil on lihtsad rajad tavaliselt.
Nii kui läheb raskeks, lipsavad kerged eest.
Suvesõidul oli ainult 1 auto 1200+ kaaluga ja see sai pähe sellepärast, et tegi pilte nii nagu leedus peab tegema.
See on umbes 3x aeglasem kui meil.
Võistlesin temaga see nädalavahetus leedus ja pilt oli hoopis teine.
TR3
Kasutaja avatar
Jünger
unistus piimanäärmetest
Postitusi: 790
Liitunud: N Okt 25, 2007 2:24 pm

Re: TR3 autode ehitamise eelarved ja osade maksumus. Müüdimurdja.

PostitusPostitas Jünger » K Okt 04, 2017 10:37 pm

Miks te kõik raiute muudkui 1200 ja 1200. Auto üksinda ei sõida. Sul võib olla ükskõik kui ãge auto, aga kui meeskond saamatu siis ei olegi midagi teha.
Joppamise kohta arvan ma nii, et joppas teistel, et Junkinil ja Priidul kerge auto ei ole.


Kaspar
Mudane aastast 2005.
"IF IT CARN'T BE FIXED WITH A HAMMER, IT MUST BE AN ELECTRICAL FAULT"
Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1311
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: TR3 autode ehitamise eelarved ja osade maksumus. Müüdimurdja.

PostitusPostitas LauriJ » K Okt 04, 2017 10:43 pm

Jah, ma tean, et joppas ja järgmine aasta on konkurents ikka kõvasti kõvem. Ootan huviga.

Suvesõidul oli Asima (minuarust tegi küll samamoodi pilti nagu meiegi - näide siin) 12xxkg,
Roheline 12xxkg ning vana Buff 13xx ? Viimasel katsel (kus pildistama ei pidanud) kaotas samuti paarikümne sekundiga meile (nad veel ise ütlesid, et panid täie rauaga ja ei uskunud, et keegi suudab kiirem olla). Ma ei ürita siin ennast kiita, vaid väidan, et Eesti radadel saab raskema autoga ka enamvähem sõita, siin ei ole soid, kus peaks 2kmh meelitama. Mulle meeldiks ka kergemaga ja võimsamaga sõita aga noh...vähemalt hetkel on vabandus, kui põske saame - siis ajame auto kaela :mrgreen: Kui auto on hea, siis süüdista vaid iseennast, kui martadelt pähe saad.

EDIT: Jünger postitas just sama jutu lisaks. Ainult auto ei võida. Võrdsete meeskondade puhul hakkab auto lugema ja veidi kompenseerib saamatust ka hea auto. Praegu Praks ja Hardo jätate sellise mulje, et esmakordsetel TR3 tulijatel pole mõtet kellegi vana autot üldse osta, ainult ülikerge pill peab olema - teistega pole võimalik sõita. Päris nii pole ju. Horvaatias pole ka kerge auto teabmis eelis. Alguses võiks raskema autoga sõiduvõtteid õppida ning harjutada ning siis sealt edasi vaadata.
TR3 "ZukMy" , MB G-wagun W463 OM606, Volvo C304, LC150
Estonian Offroad Team
Kasutaja avatar
Praks1
I live off from the mud
Postitusi: 2303
Liitunud: P Juun 21, 2009 8:47 pm

Re: TR3 autode ehitamise eelarved ja osade maksumus. Müüdimurdja.

PostitusPostitas Praks1 » K Okt 04, 2017 11:30 pm

Lihtsalt üritan inimesi maale tuua,nagu need väljakäidud numbrid siin 25 kilo jne.Kirjutasingi mida selle eest saab,ja mida kindlasti ei saa.
Osadel võistlustel lähevad kohati kiirused piisavalt suureks,et vanad traktorid suudavad seda arendada ainult treilapeal,kui piisavalt hea vedur ees jne.Sõita saabki,aga mitte võidu ,lõpuks.
Suurel enamusel pillidest puudub igasugune täpsus ja stabiilsus ,et nendega saaks kiiresti sõita.Ega ainult reduktorsild ja 39,5 Bogger ei tee sulle head tr-3 pilli,selle jaoks on hunnik väikseid asju.

Ega võivad ju olla kõik head komponendid ,aga need valesti ritta ladudes tuleb hunnik sitta,lihtsalt selle vahega,et kallis sitt tuli :D
Proto
53951597
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4285
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: TR3 autode ehitamise eelarved ja osade maksumus. Müüdimurdja.

PostitusPostitas Movistar » N Okt 05, 2017 8:19 am

Krt,nii kui tögama hakata,siis lähevad Bertad närvi kohe :D
TR3
Kasutaja avatar
uputaja
I live off from the mud
Postitusi: 4281
Liitunud: T Dets 14, 2004 11:17 am
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Re: TR3 autode ehitamise eelarved ja osade maksumus. Müüdimurdja.

PostitusPostitas uputaja » N Okt 05, 2017 8:34 am

Movistar kirjutas:Krt,nii kui tögama hakata,siis lähevad Bertad närvi kohe :D


Krt, Ladoga forestil tegi see Tartu roheline mingite imelike soomlaste käes kõva sõidu. A, la esimene päris sõit soos. No on ikke autos üht teist kinni kui suvalised lambiantsud saavad sõidetud kerge pilliga.

Aga noh täna on meestel vaja sõiduharjutusi teha. Oma elulised tähelepanekud möödunud nädalivahest võtavad ikke pead sügama. Eestis sõidab vabalt hea juht koos hea kaardiga vabalt tulemuse peale.



Tõde on aga see, et kerged autod sõidavad, rasked junnid ei sõida.
Asjas sees 2005. Sügissõidust.
Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1311
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: TR3 autode ehitamise eelarved ja osade maksumus. Müüdimurdja.

PostitusPostitas LauriJ » N Okt 05, 2017 7:00 pm

Lühidalt siis, kes oma kerge autoga järgmisel aastal mõne berta käest pähe saab, on ikka täielik äpu (sest raske autoga pole võimalik sõita). :mrgreen:

Kas Berta piir läheb 1400, 1500 või 1600kg pealt? :P


Lihtsalt tahan saele kõrgemaid pöördeid siin käima tõmmata.... :D
TR3 "ZukMy" , MB G-wagun W463 OM606, Volvo C304, LC150
Estonian Offroad Team
Kasutaja avatar
uputaja
I live off from the mud
Postitusi: 4281
Liitunud: T Dets 14, 2004 11:17 am
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Re: TR3 autode ehitamise eelarved ja osade maksumus. Müüdimurdja.

PostitusPostitas uputaja » N Okt 05, 2017 8:33 pm

LauriJ kirjutas:Lühidalt siis, kes oma kerge autoga järgmisel aastal mõne berta käest pähe saab, on ikka täielik äpu (sest raske autoga pole võimalik sõita). :mrgreen:

Kas Berta piir läheb 1400, 1500 või 1600kg pealt? :P


Lihtsalt tahan saele kõrgemaid pöördeid siin käima tõmmata.... :D



Tehke 1400 pealt, siis Muuvi saab kah võidu sõita :D
Asjas sees 2005. Sügissõidust.
Kasutaja avatar
Praks1
I live off from the mud
Postitusi: 2303
Liitunud: P Juun 21, 2009 8:47 pm

Re: TR3 autode ehitamise eelarved ja osade maksumus. Müüdimurdja.

PostitusPostitas Praks1 » N Okt 05, 2017 9:13 pm

Meie tänastel kruusatee radadel ja 70 piiranguga pole väga vahet,Aga mujal on suur vahe silmaga nähtav.
Proto
53951597
Kasutaja avatar
raulex
Fitting 38"
Postitusi: 386
Liitunud: L Nov 29, 2008 9:01 pm
Asukoht: Harjumaa,Loo.

Re: TR3 autode ehitamise eelarved ja osade maksumus. Müüdimurdja.

PostitusPostitas raulex » R Okt 06, 2017 7:06 am

Aga kui luuagi Berta alamklass. TR3B nagu Berta :D .
Sama rada, samad punktid, pikematel rabalõikudel võiks olla Bertade jaoks trossiliin mõne tugevama puuni.
Päris kolmed esimesena rajale, siis ei jää Bertad ette kah.
Hundid söönud ,lambad terved või väga loll idee?
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4285
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: TR3 autode ehitamise eelarved ja osade maksumus. Müüdimurdja.

PostitusPostitas Movistar » R Okt 06, 2017 10:00 am

TR3B Berta Special :D
TR3
Kasutaja avatar
Jünger
unistus piimanäärmetest
Postitusi: 790
Liitunud: N Okt 25, 2007 2:24 pm

Re: TR3 autode ehitamise eelarved ja osade maksumus. Müüdimurdja.

PostitusPostitas Jünger » R Okt 06, 2017 10:43 am

Võiks veel teha boggeriga bertad, traktoriga bertad ja muude rehvidega bertad. Vb diisel ja bensiini bertad ka veel omakorda lahku lüüa. Meh vintsi ja elektritalidega bertad võivad olla samas klassis, v.a. krossikatsetel.

Kaspar
Mudane aastast 2005.
"IF IT CARN'T BE FIXED WITH A HAMMER, IT MUST BE AN ELECTRICAL FAULT"

Mine “4x4 võistlusauto ettevalmistus”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline