TR3 autode ehitamise eelarved ja osade maksumus. Müüdimurdja.
Moderaatorid: Veiko, erik, Arto, MM, Moderators
- erik
- Aktiivne Pikendus
- Postitusi: 2776
- Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
- Asukoht: Jõe laboratoorium
TR3 autode ehitamise eelarved ja osade maksumus. Müüdimurdja.
Rehvid jooks:
39,5 bogger 3000.-
40" trepador 2600.-
39,5 hiinlane 2200.-
360mm traktor 1800.-
Veljed:
toorikud 200 - 600.-
bedlock välimine 200 - 300.-
bedlock sisemine (lahti käiv velje) 200 - 500.-
Offseti muutmine 0 - 400.-
Pumpamise võimaldamine 50 - 400.- jooksule
Värvimine 40 -80.-
Sillad:
Volvo C303 - 306 sillatoorik 4500.-
Pidurid 1000 - 2500.-
Veekindlus ja hooldus 400 - 1200.-
Pumpamine 300 - 600.-
Moog 404 sillatoorik 600.-
Pidurid 1000 - 2500.-
Veekindlus ja hooldus 400 - 1200.-
Pumpamine 300 - 600.-
Rool:
Silinder 50 - 250.-
voolikud 70 - 100.-
Dosaator 70 - 250.-
Pump koos kinnitusega 0 - 300.-
Roolisammas 0 - 150.-
Paranka ise 0 - 200.-
Kinnitused sillale, rooliotsad 100 - 400 .-
Veermik:
Kinnitused sillale 50 - 200.-
Vardad, lääbad liigendid 200 - 1500.-
Tavaline vedru ja amort kombo 200 - 800.-
Coiloverid koos vedrudega 1400 - 3000.-
Orid 3000 - 3600
Käigupiirajad 0 - 1600.-
Hetkel koos:
Säästukas ja raske u. 6000.-
Kerge ja hea u. 18000.-
Mootor:
Toorik 400 - 5000.-
Mootori juhtimine 200 - 5000.-
Jahutus 300 - 1500.-
Õlitus ja selle jahutus 50 - 2000.-
Kast ja sidur:
Vahekast 150 - 1500.-
Käigukast 150 - 3500.-
Sidur 150 - 1400.-
Kere:
Turvapuur 350 - 800.-
Kere, klaasid kattepelkid, uksed jne 500 - 6000.-
Kardaanid:
150 - 800.-
Vintsid:
600 - 4000.-
Elekter, kellad, tuled viled:
350 - 3500.-
Muu nodi:
500 - 4000.-
Siis terve auto
Odav, raske materjalidena 11000.-
Odav, raske koos töö ja kaudsete kuludega kokku 15000.-
Keskmine, materjalidena 17400.-
Keskmine, koos töö ja kaudsete kuludega kokku 25000.-
Kerge ja hea 32000.-
Kerge ja hea koos töö ja kaudsete kuludega kokku 47000.-
Kerge ja veits üle võlli 46000.-
Kerge ja veits üle võlli koos töö ja kaudsete kuludega kokku ......
Töö hinna arvutasin 10 eurot tund, selle eest peaks saama ka kuluvahendid...
Aga parandage ja lisage
39,5 bogger 3000.-
40" trepador 2600.-
39,5 hiinlane 2200.-
360mm traktor 1800.-
Veljed:
toorikud 200 - 600.-
bedlock välimine 200 - 300.-
bedlock sisemine (lahti käiv velje) 200 - 500.-
Offseti muutmine 0 - 400.-
Pumpamise võimaldamine 50 - 400.- jooksule
Värvimine 40 -80.-
Sillad:
Volvo C303 - 306 sillatoorik 4500.-
Pidurid 1000 - 2500.-
Veekindlus ja hooldus 400 - 1200.-
Pumpamine 300 - 600.-
Moog 404 sillatoorik 600.-
Pidurid 1000 - 2500.-
Veekindlus ja hooldus 400 - 1200.-
Pumpamine 300 - 600.-
Rool:
Silinder 50 - 250.-
voolikud 70 - 100.-
Dosaator 70 - 250.-
Pump koos kinnitusega 0 - 300.-
Roolisammas 0 - 150.-
Paranka ise 0 - 200.-
Kinnitused sillale, rooliotsad 100 - 400 .-
Veermik:
Kinnitused sillale 50 - 200.-
Vardad, lääbad liigendid 200 - 1500.-
Tavaline vedru ja amort kombo 200 - 800.-
Coiloverid koos vedrudega 1400 - 3000.-
Orid 3000 - 3600
Käigupiirajad 0 - 1600.-
Hetkel koos:
Säästukas ja raske u. 6000.-
Kerge ja hea u. 18000.-
Mootor:
Toorik 400 - 5000.-
Mootori juhtimine 200 - 5000.-
Jahutus 300 - 1500.-
Õlitus ja selle jahutus 50 - 2000.-
Kast ja sidur:
Vahekast 150 - 1500.-
Käigukast 150 - 3500.-
Sidur 150 - 1400.-
Kere:
Turvapuur 350 - 800.-
Kere, klaasid kattepelkid, uksed jne 500 - 6000.-
Kardaanid:
150 - 800.-
Vintsid:
600 - 4000.-
Elekter, kellad, tuled viled:
350 - 3500.-
Muu nodi:
500 - 4000.-
Siis terve auto
Odav, raske materjalidena 11000.-
Odav, raske koos töö ja kaudsete kuludega kokku 15000.-
Keskmine, materjalidena 17400.-
Keskmine, koos töö ja kaudsete kuludega kokku 25000.-
Kerge ja hea 32000.-
Kerge ja hea koos töö ja kaudsete kuludega kokku 47000.-
Kerge ja veits üle võlli 46000.-
Kerge ja veits üle võlli koos töö ja kaudsete kuludega kokku ......
Töö hinna arvutasin 10 eurot tund, selle eest peaks saama ka kuluvahendid...
Aga parandage ja lisage
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!
Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
- Movistar
- Teel kaaluta olekusse
- Postitusi: 4423
- Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: TR3 autode ehitamise eelarved ja osade maksumus. Müüdimurdja.
Hea teema
Ma ei viitsi (ei taha pigem)väga hakata lahkama kogu selle seltskonna ees palju mul üks või teine komponent maksma on läinud aga olles kokku tootnud 5 TR3 autot või erinevat versiooni ja ühe TR2-e
ja tagunud tuimalt iga sendi exeli tabelisse(esimese ja viimase 2 auto puhul) siis igalpool väljahõigatud pisikesed numbrid on minuarust paras bluff.
Korraliku ja tänapäevase auto ehitamine ,mis kestab,on kerge ja millega saab võidu sõita,maksab ca 50 000 €
Kui tahad igasuguseid värvilisi asju külge panna ja ei käi mööda romulaid mõnda soodsamat tükki otsimas ja keerad külge kõik need jupid mis meeldivad siis eelarve läheb kolinal üles kuhugi 65+ kanti.
Nendes numbrites sisaldub ka kellegile palga/hüve/töötasu(võtke kuidas tahate) maksmine ca 10-12 tuh. vahemikus. Sinna alla ei kuulu sõbrad treialid ja freesijad,kellede jupid on täiesti eraldi loetelus sees.
Kui ma esimese TR3 kokku ladusin 2008 lõpp siis oli ülimalt säästu eelarve ja igasugusest sitast selle kokku tootmine ning raha kulus kuskil 80 000 eeki.
9a hiljem pole väga suur kunst sama number sisse laduda ainukese vahega,et nüüd kehtib euro.
Aga raske ja mitte tänapäevase võistlusauto tootmine on soodne selle kõige kõrval:
Suvaline LC70 toorik ca 6 kilo
Sillad koos pidurigega,valmis kujul, teine 6 kilo.
Rattad-rehvid ka 4-5 kilo
Vintsid+ PTO ca 2 kilo
Kasutad originaal vardaid-vedrusid ja amorte või võtad põllult midagi ka nii 2kilo
Laod selle jama kokku ja tulemus on kuskil 2200-2300 kg
Raha läheb ca. 22 kilo nende juppide peale ja ilmselgelt on vaja paari kolme kilo eest veel igast pudi osta.
Tahad midagi ilusat veel ja hakkad aga juurde laduma.
Ja üks oluline asi veel:
See kes teeb mingi lahenduse uudsena,ehitab midagi teistmoodi,proovib ja katsetab,maksab selle eest ka korraliku kooliraha. Arendustöö pole tasuta ja pead vahel korduvalt ja korduvalt natuke muudetud kujul uue detaili tellima.
Need kes pärast tasuta joonist küsivad või lihtsalt maha kopivad ei ole sellist kooliraha maksnud ja ei tea sellest midagi ja hiljem hõiskavad,et näe kui odavalt ma sama asja valmis sain.
Kui keegi tahab näidet ka siis vaadake mitu TR3-e eestis sõidab samasuguste sillakinnitusvarrastega ringi........Need kollased.Aukudega ja LR polypuksidega
Ma ei viitsi (ei taha pigem)väga hakata lahkama kogu selle seltskonna ees palju mul üks või teine komponent maksma on läinud aga olles kokku tootnud 5 TR3 autot või erinevat versiooni ja ühe TR2-e
ja tagunud tuimalt iga sendi exeli tabelisse(esimese ja viimase 2 auto puhul) siis igalpool väljahõigatud pisikesed numbrid on minuarust paras bluff.
Korraliku ja tänapäevase auto ehitamine ,mis kestab,on kerge ja millega saab võidu sõita,maksab ca 50 000 €
Kui tahad igasuguseid värvilisi asju külge panna ja ei käi mööda romulaid mõnda soodsamat tükki otsimas ja keerad külge kõik need jupid mis meeldivad siis eelarve läheb kolinal üles kuhugi 65+ kanti.
Nendes numbrites sisaldub ka kellegile palga/hüve/töötasu(võtke kuidas tahate) maksmine ca 10-12 tuh. vahemikus. Sinna alla ei kuulu sõbrad treialid ja freesijad,kellede jupid on täiesti eraldi loetelus sees.
Kui ma esimese TR3 kokku ladusin 2008 lõpp siis oli ülimalt säästu eelarve ja igasugusest sitast selle kokku tootmine ning raha kulus kuskil 80 000 eeki.
9a hiljem pole väga suur kunst sama number sisse laduda ainukese vahega,et nüüd kehtib euro.
Aga raske ja mitte tänapäevase võistlusauto tootmine on soodne selle kõige kõrval:
Suvaline LC70 toorik ca 6 kilo
Sillad koos pidurigega,valmis kujul, teine 6 kilo.
Rattad-rehvid ka 4-5 kilo
Vintsid+ PTO ca 2 kilo
Kasutad originaal vardaid-vedrusid ja amorte või võtad põllult midagi ka nii 2kilo
Laod selle jama kokku ja tulemus on kuskil 2200-2300 kg
Raha läheb ca. 22 kilo nende juppide peale ja ilmselgelt on vaja paari kolme kilo eest veel igast pudi osta.
Tahad midagi ilusat veel ja hakkad aga juurde laduma.
Ja üks oluline asi veel:
See kes teeb mingi lahenduse uudsena,ehitab midagi teistmoodi,proovib ja katsetab,maksab selle eest ka korraliku kooliraha. Arendustöö pole tasuta ja pead vahel korduvalt ja korduvalt natuke muudetud kujul uue detaili tellima.
Need kes pärast tasuta joonist küsivad või lihtsalt maha kopivad ei ole sellist kooliraha maksnud ja ei tea sellest midagi ja hiljem hõiskavad,et näe kui odavalt ma sama asja valmis sain.
Kui keegi tahab näidet ka siis vaadake mitu TR3-e eestis sõidab samasuguste sillakinnitusvarrastega ringi........Need kollased.Aukudega ja LR polypuksidega
HM Racing Team
Re: TR3 autode ehitamise eelarved ja osade maksumus. Müüdimurdja.
Moogi silla toorikut naljalt enam 600 paar ei leia
Pidurid saab odavamalt kui 1000
13.6 R20 kalasaba jooksu saab alla ühe kilo euro kätte, vene analoog siis 360 traktorile, ei ole küll nii hea, aga säästu masin all sõidab ikka.
Tean omast käest, kuna säästu TR3 jaoks osade kogumine käib, aga sellest juba eraldi teema siis kui on mida näidata, sinna saab ka hinnad ja asja lõpp summa kirja kindlasti.
Pidurid saab odavamalt kui 1000
13.6 R20 kalasaba jooksu saab alla ühe kilo euro kätte, vene analoog siis 360 traktorile, ei ole küll nii hea, aga säästu masin all sõidab ikka.
Tean omast käest, kuna säästu TR3 jaoks osade kogumine käib, aga sellest juba eraldi teema siis kui on mida näidata, sinna saab ka hinnad ja asja lõpp summa kirja kindlasti.
Samurai
Düssograafia käes kannatan !
Düssograafia käes kannatan !
- suitsukala
- Fitting 38"
- Postitusi: 288
- Liitunud: L Apr 16, 2016 7:04 pm
- Asukoht: Saaremaa, Kärla
Re: TR3 autode ehitamise eelarved ja osade maksumus. Müüdimurdja.
Kuidas hinnata asjade/detailide väärtust, mis on ise fabritseeritud? kõike ju ei saa poest osta.
Jeep Comanche Laredo '88
Igapäevaselt Austraalias - PS v e-mail, kui vaja kätte saada.
Igapäevaselt Austraalias - PS v e-mail, kui vaja kätte saada.
- Movistar
- Teel kaaluta olekusse
- Postitusi: 4423
- Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: TR3 autode ehitamise eelarved ja osade maksumus. Müüdimurdja.
Ega sa neid õhust ei tee. Mingi tooriku peab ikka kuskilt muretsema.
Hiljem kulub toote jaoks keevitustraati,gaasi,kettaid,puure ja veel hunnikus asju ja kõige põhilisem on elekter.
Seega on ka omatootel mingi hind olemas,isegi kui sa oma töö tasuta juurde arvestad nagu me kõik seda teeme.
Ühe korraliku auto peale kulub ca 1000 töötundi. Kui nüüd oma töötunnile mingi korralik hinnalipik juurde panna siis korrutada oskab igaüks.
Hiljem kulub toote jaoks keevitustraati,gaasi,kettaid,puure ja veel hunnikus asju ja kõige põhilisem on elekter.
Seega on ka omatootel mingi hind olemas,isegi kui sa oma töö tasuta juurde arvestad nagu me kõik seda teeme.
Ühe korraliku auto peale kulub ca 1000 töötundi. Kui nüüd oma töötunnile mingi korralik hinnalipik juurde panna siis korrutada oskab igaüks.
HM Racing Team
Re: TR3 autode ehitamise eelarved ja osade maksumus. Müüdimurdja.
Säästuka (enamvähem võistlemiskõlblik) hind tuleb pigem sinna 20k kanti ja kerge pill ilma töörahata 40k+ kindlasti juppidele nagu Hardo räägib.
Ma arvan, et meil kulus auto ehitusel töökinnastele juba ca 300+€, rääkimata muudest asjasse mittepuutuvatest kuludest. Oma ajakulule ei taha mõeldagi (pool elu veedad garaazis).
Kui autot ehitama hakkad esimest korda, siis pooli asju ei teagi, mida vaja on. Neid järjest tuleb juurde ehituse käigus. Kui ostad mingi kasutatud tehnika autole külge, siis on see vaja hooldada nt.
Eriku tabelis pole Mootorit, vahekasti, käigukasti.
Odavam on alati valmis auto osta.
Ma arvan, et meil kulus auto ehitusel töökinnastele juba ca 300+€, rääkimata muudest asjasse mittepuutuvatest kuludest. Oma ajakulule ei taha mõeldagi (pool elu veedad garaazis).
Kui autot ehitama hakkad esimest korda, siis pooli asju ei teagi, mida vaja on. Neid järjest tuleb juurde ehituse käigus. Kui ostad mingi kasutatud tehnika autole külge, siis on see vaja hooldada nt.
Eriku tabelis pole Mootorit, vahekasti, käigukasti.
Odavam on alati valmis auto osta.
- erik
- Aktiivne Pikendus
- Postitusi: 2776
- Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
- Asukoht: Jõe laboratoorium
Re: TR3 autode ehitamise eelarved ja osade maksumus. Müüdimurdja.
Pidurite puhul arvestasin summa sisse, voolikud, torud, peasilindri, hüdro käsipiduri. 1000 kulub ära.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!
Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
- Movistar
- Teel kaaluta olekusse
- Postitusi: 4423
- Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: TR3 autode ehitamise eelarved ja osade maksumus. Müüdimurdja.
Mul just tuli meelde üks tagatulede näitamisega seotud teema kus kodanik kiitis,et ehitage aga edasi oma superkalleid 20 tuhhiseid superprojekte.Mul kulub ainult tuhat selle peale,et tulesid näidata kõigile
20 tuhhi aga tundub olevat kuidagi sõitva vanaraua hind.
20 tuhhi aga tundub olevat kuidagi sõitva vanaraua hind.
HM Racing Team
Re: TR3 autode ehitamise eelarved ja osade maksumus. Müüdimurdja.
Kui kaalukategooriad, rehviteemad jms paika saab, siis on kõik konkurentsivõimelised autod.Movistar kirjutas:Mul just tuli meelde üks tagatulede näitamisega seotud teema kus kodanik kiitis,et ehitage aga edasi oma superkalleid 20 tuhhiseid superprojekte.Mul kulub ainult tuhat selle peale,et tulesid näidata kõigile
20 tuhhi aga tundub olevat kuidagi sõitva vanaraua hind.
- erik
- Aktiivne Pikendus
- Postitusi: 2776
- Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
- Asukoht: Jõe laboratoorium
Re: TR3 autode ehitamise eelarved ja osade maksumus. Müüdimurdja.
Juba tuleb kulda! Nii on see igas motospordi vallas. Näiteks konkurentsivõimelise BMW CUP rinka pilli saad hooaja lõpus u. 50% soodsamalt, kui ise sellise ehitaks. Rahvaklassides maksavad ainult võiduvõimelised autod ja siiski müüakse need maha u. 80% sellest rahast, mis sisse pandi juppide näol. Krt tehnika sportlased on ikka lollid, palju odavam on kabetaja olla.LauriJ kirjutas:
Odavam on alati valmis auto osta.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!
Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
-
- I live off from the mud
- Postitusi: 2432
- Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
- Asukoht: Harjumaa lõunapiir
Re: TR3 autode ehitamise eelarved ja osade maksumus. Müüdimurdja.
Materjali hind+töötunni hindxkulunud tunnid+kulunud tarvikud+kulunud elekter. Kui materjal on utiilivirnast, siis KK kaaluhind x2 on sinnapoole.suitsukala kirjutas:Kuidas hinnata asjade/detailide väärtust, mis on ise fabritseeritud? kõike ju ei saa poest osta.
Tunnihinna võid oma palgast rehkendada. Kui on tahtmist, võib sellest lahutada meelepärase hobi tunni hinna
Igasugused varastatud materjalid on enese petmine.
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
- suitsukala
- Fitting 38"
- Postitusi: 288
- Liitunud: L Apr 16, 2016 7:04 pm
- Asukoht: Saaremaa, Kärla
Re: TR3 autode ehitamise eelarved ja osade maksumus. Müüdimurdja.
Vaat, töötunni hinda ei saa ju tegelt arvesse võtta - mõni mees kirjutab enda tunnihinnaks 20€, mõni 5€... muutuvaid tegureid sitaks, summaarne kulu ka selle pärast vägagi kõikuv. Aga hei, mida mina tean, mina ei ehita TR3 autot.v6sa kirjutas:Materjali hind+töötunni hindxkulunud tunnid+kulunud tarvikud+kulunud elekter. Kui materjal on utiilivirnast, siis KK kaaluhind x2 on sinnapoole.suitsukala kirjutas:Kuidas hinnata asjade/detailide väärtust, mis on ise fabritseeritud? kõike ju ei saa poest osta.
Tunnihinna võid oma palgast rehkendada. Kui on tahtmist, võib sellest lahutada meelepärase hobi tunni hinna
Igasugused varastatud materjalid on enese petmine.
küsimuse mõte oli tegelt see, et senditäpsusega ei saa tükkide hinda ja kulutatuid summasid kirja panna. Mõni mees ehitabki katse-eksitus meetodil 5 aastat, teine projekteerib arvutis valmis ja ehitab 5 kuuga. Esimesel töötunde rohkem, selle pärast ka kallim ja kiirem auto? Auto konkurentsivõimet ei näita ju lõppkokkuvõttes auto lõppmaksumus vaid mehe oskus ehitatud autot kasutada
EDIT: ei nori tüli, tegelt ka.
Viimati muutis suitsukala, T Veebr 07, 2017 2:13 pm, muudetud 1 kord kokku.
Jeep Comanche Laredo '88
Igapäevaselt Austraalias - PS v e-mail, kui vaja kätte saada.
Igapäevaselt Austraalias - PS v e-mail, kui vaja kätte saada.
- Movistar
- Teel kaaluta olekusse
- Postitusi: 4423
- Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: TR3 autode ehitamise eelarved ja osade maksumus. Müüdimurdja.
Seda ma räägingi, et me keegi ei arvesta oma tööd ,endale tehes, rahasse.See tund maksab 0 euri.
Kui kellegi appi võtad, siis üldjuhul tuleb talle tasuda tehtud töötundide eest.
See puhtalt kokkuleppe küsimus, kas leiad 6 euri või 10 euri tund,mehe appi.
Kui kellegi appi võtad, siis üldjuhul tuleb talle tasuda tehtud töötundide eest.
See puhtalt kokkuleppe küsimus, kas leiad 6 euri või 10 euri tund,mehe appi.
HM Racing Team
Re: TR3 autode ehitamise eelarved ja osade maksumus. Müüdimurdja.
Pole küll võistleja, aga on asju mille tegemine võtab üksi lihtsalt 5x rohkem aega kasvõi sellepärast, et pole kedagi, kes toru otsast kinni hoiaks kui seda lõikad ja paigutad.
Kui tahad oma töötunni kirja panna siis mõtle kui palju on su tunnitasu palgatööd/omanikutulu teenides päevatööl. Kaudne kulu saamata jäänud tulu näol on kõigil arvestamata
Ilmselgelt on "odavam" isegi kellegi käest uue täispauk masina tellimine aga me oleme kõik ilmselt pöördumatult haiged
Kui tahad oma töötunni kirja panna siis mõtle kui palju on su tunnitasu palgatööd/omanikutulu teenides päevatööl. Kaudne kulu saamata jäänud tulu näol on kõigil arvestamata
Ilmselgelt on "odavam" isegi kellegi käest uue täispauk masina tellimine aga me oleme kõik ilmselt pöördumatult haiged
#redneckengineeringestonia
-
- I live off from the mud
- Postitusi: 2432
- Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
- Asukoht: Harjumaa lõunapiir
Re: TR3 autode ehitamise eelarved ja osade maksumus. Müüdimurdja.
Vale - saab küll, aga enamasti ei taheta. Ülalmainitud põhjustelsuitsukala kirjutas:
Vaat, töötunni hinda ei saa ju tegelt arvesse võtta - mõni mees kirjutab enda tunnihinnaks 20€, mõni 5€.
...
Nii vihjeks, et miinimumpalk on meil praegu 2,78 eurot tunnis: http://palk.crew.ee/
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...