ET2 ja TR3 tulevik, kas tume? Või teeme ära!

Siia topicusse AINULT asjalik jutt, mis seotud 4x4 võistlusauto tehnilise ettevalmistusega vastavalt kehtivatele FIA, EAL määrustele ja tehnilistele nõuetele. Lahmijad lendavad paraku IDIOT CORNERISSE :( ja modifikatsioone käsitlevad teemad lähevad "Tehnilise" sektsiooni alla.

Moderaatorid: erik, Veiko, Arto, MM, Moderators

Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1174
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume? Või teeme ära!

PostitusPostitas LauriJ » N Veebr 09, 2017 8:45 am

Rehvi max kõrgusel ja laiusel võiksid olla suuremad piirid. Kui keegi 1200ga autoga leiab mingi huvitava kõrgema rehvi aga mis on ülikitsas (kõrguse ja laiuse suhe mahub piiridesse) siis võiks see ju lubatud olla? Oleks rohkem mänguruumi. Kõrguse-laiuse indeks peaks olema see põhiline, mida jälgida. Seda ka siis teiste klasside puhul.

Lisaks see Tallinnas kaalumine. Milleks selline otsus? Vähemalt pooled TR3 omanikud elavad kuskil mujal. Ühtegi võistlust Tallinna lähedal ka ei toimu. Peaks spetsiaalselt kohale vedama sinna auto. Pigem peaks võimaldama võistluste tehnilises kontrollis kaalumisi teha. Näiteks hooaja esimesel võistlusel kutsuda tõstukiga auto kohale ning suur hulk ära kaaluda. Kes tollel korral ei kaalunud, peab juba ise alakomitee esindajaga kokku leppima kuidas kaaluda.
TR3 "ZukMy - #302" , Defender 110, W463 G350, Jeep GC WK2, CanAm Outlander 1000 XT-P
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2588
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume? Või teeme ära!

PostitusPostitas erik » N Veebr 09, 2017 9:08 am

Rehvi maks kõrgus ja laius iseeneset ei mängi rolli. Rolli mängib maksimaalselt lubatav indeks. E. täpselt nagu kirjutasid, kui keegi leiab erilise teerulli, või pizzalõikuri ja selle kõrgus-laius summa mahub indeksisse, siis see rehv on ok.

Miks Tallinn, sellepärast, et teid Tartlasi närvi ajada :). Ei tegelikult vaata asja loomingulisemalt. Kogute masinad kokku, kaalumees tuleb kohale ja kaalub korraga mingi 3-4 autot ära. Kulud minimaalsed ja mõnus päev ka veedetud. Või ennem mõnda võistlust, leiate ruumid või platsi, tulete natuke varem kohale ja asi korras. Keegi ei taha kedagi kottima hakata, kõik on kokkuleppe küsimus.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
Praks1
I live off from the mud
Postitusi: 2216
Liitunud: P Juun 21, 2009 8:47 pm

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume? Või teeme ära!

PostitusPostitas Praks1 » N Veebr 09, 2017 9:45 am

Ja kaaluda tuleb rippkaaluga, et adekvaatne tulemus saada.
Proto
53951597
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4127
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume? Või teeme ära!

PostitusPostitas Movistar » N Veebr 09, 2017 9:56 am

Need Tartu omad võib ka silma järgi ära kaaluda.Nagunii mitte midagi ei muutu neil. :D
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2588
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume? Või teeme ära!

PostitusPostitas erik » N Veebr 09, 2017 10:05 am

Praks selles pole pointi. Kui autod kaalutakse kergesti transporditavate nurgakaaludega ja need kaalud on koguaeg samad, siis on ka tulemus kõigile samadel alustel mõõdetud. Rippkaaluga kaasnevad probleemid, mida on keeruline lahendada. Näit. võistlustel, kuhu tulevad välis või uued võistlejad, peaksime need sõidukid ju kohapeal tehnilises kaaluma. Seda tehes rippkaaluga, peame kohale ajama mingi tehnika, mis suudaks sõidukeid tõsta... Nurgakaalud paneme siledal platsil üles, ajad auto peale, saad tulemuse ja kõik on rahul (Kui see plats pole loodis, siis nurgamass ainult ei näita adekvaatset pilti, summa on ikka õige). Kaalude õigsust saab auto omanik ise ka kontrollida, kui ta kordamööda kaaludele astub. Koostööd mõnel võistlusel rippkaalude omaniku ja tõstmistehnikaga ma ei välistaks, kui oleme tulemuse tolerantsi eelnevalt tuvastanud.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
Praks1
I live off from the mud
Postitusi: 2216
Liitunud: P Juun 21, 2009 8:47 pm

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume? Või teeme ära!

PostitusPostitas Praks1 » N Veebr 09, 2017 12:40 pm

Olles kaalunud nendega korduvalt, siis tulemus muutub, kui rehv surub nurgaga jne. Samamoodi paneb teivast see plaatkaal Kala hoovis ja mitte vähe. Rinka jne pillidega pole probleeme, kuna rehvid siledad.
Lihtsalt probleemid tekkivad neil kelle pill on 2 kaalu vahel väga täpselt.
Proto
53951597
Kasutaja avatar
eero I
elektrikapp "KOSTIVERE 3"
Postitusi: 440
Liitunud: R Juun 13, 2008 10:52 am

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume? Või teeme ära!

PostitusPostitas eero I » N Veebr 09, 2017 12:45 pm

Movistar kirjutas:No pidigi tulema ju.
Ega tr3-d mis rohkem kui 5 a garaazis on seisnud, paremaks küll ei lähe.
Tuunime vähe reegleid ja võid oma "kapi" õue lükata :D

Põhjuseid miks kapp katuse alla lükati on ikka rohkem kui selle kaal või reeglid.
Ei ole veel endas selgusele jõudnud kas plaanitav ettepanek oleks alale kasuks või on see tuuletallamine, aga minu otsust, sõita või mitte, see küll ei mõjuta. KV esikoha karikas on veel rivist puudu, aga see reeglite muudatus mind küll selleni ei viiks. Selleks peaks muutma ilmselt väga palju asju ja enamus neist on minu tegemiste või tegemata asjade taga kinni, sõidurõõmu saan ma nautida igasugu reeglitega.
Juba viis aastat tagasi polnud poodiumile asja nendel kes tegid punktist kaks pilti, kes käisid peale starti kusel, kes ei ütelnud ära Landy lahkusest küpsiseid proovida, kelle kaardilugejal polnud sprinteri omadusi, kelle kaardilugeja tegi enne mahapööramist mõttepausi, KES EI OSANUD SÕITA jne. Võidu rõõmuks peaks, mina, eelkõige alustama nendest asjadest. Kaldun arvama, et ma ei ole ainus kes peeglisse peaks vaatama.
Teoreetiliselt peaks see muudatuste ettepanek tegema võidu võimalused võrdsemaks, praktiliselt, kaldun arvama, ei vii see kedagi võiduni.
Samas kui on kedagi kes arvab, et see võiks tõsta ta motivatsiooni sõitmise osas ja puuduvad need kelle motti see vähemaks tõmbab, siis tasuks proovida. Ainus, täna, keda see muudatus võiks ahistada on Tarvo, aga teda see ilmselt ei koti, kuna tema löömiseks ainult sellest muudatusest ei piisa. Viimase, kogu lause, osas võin eksida, aga andke siis teada.

Eero
AK liige
kogemusi sajandi algusest ja natuke enne sedagi.
Kasutaja avatar
Praks1
I live off from the mud
Postitusi: 2216
Liitunud: P Juun 21, 2009 8:47 pm

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume? Või teeme ära!

PostitusPostitas Praks1 » N Veebr 09, 2017 1:03 pm

Väiksed rehvid teevad niisama sõites pilli kiiremaks ja vedrustuse kõvasti paremaks.Aga kui ehitad auto mis ujuks umbes 5 minti jne, siis nüüd öeldakse et ei tohi ujuda. Pool või rohkem tõstejõust, tuleb hetkel rehvidest, et pill ujuks.
Sama seis tuleb Hardo pilliga.
Proto
53951597
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4127
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume? Või teeme ära!

PostitusPostitas Movistar » N Veebr 09, 2017 3:00 pm

Ujumist pole ju ära keelatud :D
Allveelaev ka ujub.
Aga su jutus on tõetera sees.
Kasutaja avatar
Põka
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 130
Liitunud: L Mär 08, 2008 12:29 am
Asukoht: Tallinn - Viljandi

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume? Või teeme ära!

PostitusPostitas Põka » N Veebr 09, 2017 3:55 pm

erik kirjutas:
Võistlusmassi tabel seda lubabki. 1601 kg kuni 2000 kg masinad võivad sõita rehviga mille indeks oleks 1395 , sinna mahuvad rehvid, reaalse kõrgusega 1005mm ja laiusega 390mm, või mõni muu kõrgus - laius kombinatsioon. 39,5 * 18 bogger on natuke väiksema indeksiga. Sõltuvalt veljest ja selle läbimõõdust on 39,5 * 18 boggeri suurus järgmine: 965 - 1000 mm kõrgust ja 365 - 385 mm laiust, (kitsal veljel on bogger kõrgem ja laial veljel madalam). Ehk selle 39,5 boggeri indeks oleks 1350 - 1380.

1601 - 2000 kg võistlusmassiga autosid on u. 10 tk, nende konditsioon ja reaalne saabumine võistlustele, on paljuski selle teema juures siin kinni.


Kas oleks sarnast seletust võimalik saada ka kahe kergema klassi kohta.
Samuti palun loogikat (arvutust) kuidas erinevate klasside indeksid leiti.
Metsa viib Rubicon Unlimited, KQ 750, C303
TR3 Roheline
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4249
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume? Või teeme ära!

PostitusPostitas MahviaDeTyrk » N Veebr 09, 2017 6:21 pm

Praks1 kirjutas: Lihtsalt probleemid tekkivad neil kelle pill on 2 kaalu vahel väga täpselt.


Ma saan aru, et 1402 kg on suht hea varjant
tartuoffroad.ee
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4127
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume? Või teeme ära!

PostitusPostitas Movistar » N Veebr 09, 2017 6:29 pm

Esialgse plaani järgi on neil kelle pill on tolerantsi sees
(+-10 kg) võimalus omale sobiv indeks valida ise.
Ise valivad kas neil on kõige raskem (kerge) või kõige kergem (raske) auto.
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4127
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume? Või teeme ära!

PostitusPostitas Movistar » N Veebr 09, 2017 8:57 pm

Põka kirjutas:
Kas oleks sarnast seletust võimalik saada ka kahe kergema klassi kohta.
Samuti palun loogikat (arvutust) kuidas erinevate klasside indeksid leiti.


Katsed metsas erinevate rehvidega.
Olemasolevate ja enimkasutatavate rehvide reaalsed mõõdud.
Läti poole arvamus. Zeiza . Hetkel ainuke järgijäänud patrioot sealmaal kes midagi veel teeb.
Paari vene tiimi arvamus nende analoogsest reeglistikust venemaal .Seal asi muidugi karmim.See välistaks kohe alla 1400 kilo autod ja needki peavad täiesti tühjad olema.
1600-2000 põhjus sai vist selgeks.Enamus autod on selles vahemikus ja neile jääb kõik nii nagu on sest nemad moodustavad enamuse .Oli mõte ka 1600-1800 ja 1800-2000 aga mis rehve sa neile pakud ?
1200 on ümbruskonnas kasutusel olev miinimumkaal tühja paagiga.Et vältida jamamist kütuse pumpamisega,sai seda vähe tuunitud ja tulemuseks täis paagiga kaalumine.Ehk siis teed omale täis paagiga 1200 auto ,
mida meie reeglid sel juhul lubaks.
1200-1600 ei ole päris sama auto.
Järeldus,et see tuleks veelkord pooleks jagada.
Keskmine mõõt( 1400-1600 ) rehv ongi 11 ja 18 boggeri vahel oma laiusega täpselt keskel.

Nii see tekkiski.
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2588
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume? Või teeme ära!

PostitusPostitas erik » N Veebr 09, 2017 10:59 pm

Tänan Hardo.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
Põka
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 130
Liitunud: L Mär 08, 2008 12:29 am
Asukoht: Tallinn - Viljandi

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume? Või teeme ära!

PostitusPostitas Põka » R Veebr 10, 2017 10:20 pm

Tegin veidi arvutusi. Arvutuse aluseks võtsin klasside keskmise kaalu muutuse. Eesmärk oli leida sellised rehvi laiused (kõrgused jätsin samaks), et rehvi jälje suurus muutuks sama palju kui keskmine kaal.

sain sellise tulemuse (1601-2000 klassi jätsin paika) :
klass_____laius__kõrgus__index__ rehv
1601-2000; 390; 1005; 1395 39.5x18/15LT
1401-1600; 345; 950; 1295 38.5x15/15LT
1200-1400; 300; 950; 1250 38.5x13.5/15

38.5x13.5/15 Boggerit pole mõõta saanud. Ehk ei tea kas mahub piiridesse. Äkki saab keegi mõõtudega aidata.
Metsa viib Rubicon Unlimited, KQ 750, C303
TR3 Roheline

Mine “4x4 võistlusauto ettevalmistus”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline