Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume? Või teeme ära!
Postitatud: E Veebr 06, 2017 11:33 pm
Aga on vähemalt võimalus peale saada, kui tuleb selline tahtmine.
... sest tõelised autod ehitatakse ise ...
https://forum.4x4.ee/
erik kirjutas:Kasutaja Põka saatis mulle privaatsõnumi, aga palus avaliku vastust, siis ma ei osanud muud teha, kui selle siia teemasse kopeerida ja avalikult ka kohe vastata.
Hei
Kuna ma uute reeglite arutelul kuidagimoodi ei osale (ja olen auto vallas suht uus), panen sulle siia mõned küsimused, millele ootaks koos reeglite projektiga avalikult vastuseid.
1. Kes on ettepaneku taga? Loodan, et enamus praegustest ja aktiivsematest võistlejatest.
Kes kirjutab oma nime projektile alla. (see on lihtsalt korrektne asjade ajamine)
2. Mis probleemi ikkagi lahendadakse? Jah, lugesin sinu selle aasta esimest postitust, kuid päris kindel pole, et sinu ettepanek olukorra lahendab. Hardo ja Tarvo on alati ees olnud. Aasta kokkuvõttes on ju ka raskemaid masinaid eespool. Vaevalt see muudatus vanade autode hinda tõstab. Kas sa ise oled valmis mõnda neist uute reeglite valguses kallimalt ostma? On veel midagi konkreetset? Ma olen üritanud oma mõtet varem edasi anda ja paljud on mu mõttega kaasa tulnud. Seda miks ja kuidas on juba lahatud. Ega mina ka kindel pole, et see aitab, aga kui me midagi ette ei võta, siis see asi sellisel kujul edasi ka ei toimi. Ei ole plaanis nüüd ka kallimaid aga raskemaid masinaid kokku ostma hakata.
3. Võistlusnumbrite nimekirjas on ca 20 masinat. Mitme meeskonnaga olete rääkinud? Kui paljud toetavad. Kui paljude jaoks on tänane olukord probleem? probleem on see kõigile, kellel auto raskem, kui 1450 kg
Mina oma naiivsusest saan aru, et selline põhimõtteline muudatus eeldab tänaste võistlejatega rääkimist/tagasiside saamist. Selle saaks kenasti muudatuste projektile lisaks juurde panna
4. Kas uued reeglid toovad uusi võistlejaid? On midagi konkreetset või ainult lootused. Kas sul on mingi konkreetne nägemus võimaliku võistlemise alustamise eelarve kohta? Miks sa ise pole Eestis võistlemas käinud (uute reeglite valguses hakkad käima)?
Ma loodan, et toob, veel rohkem loodan, et olemasolevad ei kao ära. Mul on igasuguseid nägemusi eelarvete kohta, aga teiste rahakotti ma ei piilu. Selge on see, et selle muudatusega on võimalik väiksemate kuludega konkurentsis püsida. Mina olen Eestis natuke ikka võistelnud ka ja kavatsen seda teha ka edaspidi.
Tänaste võistlejate hoidmine on hea idee
5. Kui palju on kerge (nt 1400-1500kg) ja raske auto (2000kg) ehitamise eelarve vahe? Ma pakun, et mitte palju. Ma tean, et hinnavahe on vähemalt kahekordne, kui eesmärgiga inimesed asja kallal on. Aga alati võib kallilt raske ka ehitada, see rohkem ikka eesmärgi ja sellega seotud teekonna küsimus.
Teeme konkreetse arvutuse. Paneme kirja komponentide ja materjali hinnad. igasugu pisividinaid saab kirja panna paari suurema reaga (ja kui tundub, et neist tuleb suur hinnavahe, siis lähme täpsemaks). Saan omaltpoolt enda auto kohta vastava veeru teha.Sinult ootaks raske auto veergu ja äkki Tarvo, Ivar, Urvo aitavad kerge auto veeruga. Ma tahaks selle müüdi ümber lükata. Alati on võimalik iga asi kalliks teha, kuid ei pea
6. Viitad, et Venemaal on see hästi töödanud. Millel antud väide põhineb? Võistlejate arvu kasv? Kas on veel muid näiteid? Me suhtleme lätlaste ja venelastega otse
Palun siis see otse suhtlemise tulemus kenasti kirja panna. nt kodanik x venemaalt ütles seda või toda
Mõtted reeglite kohta:
1. Uued reeglid peaksid põhinema konkreetsetel arvutustel.Mis mu arvutustel viga on?Ei pruugi midagi viga olla. Pole lihtsalt neid näinud
2. Tuleb määrata min ja max kaal, kus need kehtivad. Pole mingit mõtet teha eraldi klassi üle 2000 kg masinatele (soodustada uute pommide teket). Tuleb soodustada konkurentsivõimeliste masinate teket. Kas Sa tahad ise kõik need pommid odavalt ära osta? Max kaal on ammu reeglitega määratud ja need autod on reaalselt olemas ka, kas keelame ära? Miks Sa arvad, et konkurentsivõimeliste masinate ehitamine kuhugi kaob?Kui palju on nimekirjas üle 2000 kg kaaluvaid autosid? 39" bogger peaks jääma võimalikuks alla 2000kg autodel (kui juba täna nii on, siis võtan teema maha)
3. Kõigis portaalsilla klassides peaks olema võimalik sõita sama kõrge rehviga (laius erinev) Kust me sellised rehvid võtame?
Minu eesmärk pole veri ninast väljas esikohale sõita. Võistlemine on mõnus meelelahutus. Kui uute reeglite valguses kujuneb sõit rohkeks vintsimiseks, pole ma võistlemisest huvitatud. See peab fun olema. Ja loomulikult kaitsen ma oma investeeringut. Ma siis selgitan su enda seisukohta, Fun on siis, kui teistel on ka hea! Kui sa mõtled, et investeerid oma kuukulgurisse ulme summad ja loodad, et sina ei vintsi ja teised vintsivad, siis on Su suhutmisega juba eos kehvasti. Uued reeglid peaks sellist suhtumist natuke tagasi tõmbama, sest muidu on nii, nagu on Lätis ja oli meil, mõned aastad tagasi, et pole sellist klassi nagu TR3, siis on väga fun oma investeeringuga safaril käia ja teistele rääkida,et mul on vabariigi parim pill.
Ilmselt väljendasin ennast ebaselgelt. Minu jaoks koosneb TR3 kahest komponendist. Auto ehitus ja võistlus. Tehes ühes järeleandmisi tuleb teises rohkem pingutada. Ehk raske trennis, kerge võistlustel - mõtled oma auto ehituse paremni läbi ning rajal on lihtsam (ja vastupidi). Jätaks need ulmesummad mängust välja. Kui ajad taga võrdsust, siis on äkki lahenduseks standardiseeritud klass või TR1
Võistlusmassi tabel seda lubabki. 1601 kg kuni 2000 kg masinad võivad sõita rehviga mille indeks oleks 1395 , sinna mahuvad rehvid, reaalse kõrgusega 1005mm ja laiusega 390mm, või mõni muu kõrgus - laius kombinatsioon. 39,5 * 18 bogger on natuke väiksema indeksiga. Sõltuvalt veljest ja selle läbimõõdust on 39,5 * 18 boggeri suurus järgmine: 965 - 1000 mm kõrgust ja 365 - 385 mm laiust, (kitsal veljel on bogger kõrgem ja laial veljel madalam). Ehk selle 39,5 boggeri indeks oleks 1350 - 1380.Põka kirjutas:
2. Tuleb määrata min ja max kaal, kus need kehtivad. Pole mingit mõtet teha eraldi klassi üle 2000 kg masinatele (soodustada uute pommide teket). Tuleb soodustada konkurentsivõimeliste masinate teket. Kas Sa tahad ise kõik need pommid odavalt ära osta? Max kaal on ammu reeglitega määratud ja need autod on reaalselt olemas ka, kas keelame ära? Miks Sa arvad, et konkurentsivõimeliste masinate ehitamine kuhugi kaob?Kui palju on nimekirjas üle 2000 kg kaaluvaid autosid? 39" bogger peaks jääma võimalikuks alla 2000kg autodel (kui juba täna nii on, siis võtan teema maha)
Suurepärane. On konkreetne põhjendus ja näited. Saab aeglasema taibuga kodanik (mina siis) kohe aru.erik kirjutas:Võistlusmassi tabel seda lubabki. 1601 kg kuni 2000 kg masinad võivad sõita rehviga mille indeks oleks 1395 , sinna mahuvad rehvid, reaalse kõrgusega 1005mm ja laiusega 390mm, või mõni muu kõrgus - laius kombinatsioon. 39,5 * 18 bogger on natuke väiksema indeksiga. Sõltuvalt veljest ja selle läbimõõdust on 39,5 * 18 boggeri suurus järgmine: 965 - 1000 mm kõrgust ja 365 - 385 mm laiust, (kitsal veljel on bogger kõrgem ja laial veljel madalam). Ehk selle 39,5 boggeri indeks oleks 1350 - 1380.Põka kirjutas:
2. Tuleb määrata min ja max kaal, kus need kehtivad. Pole mingit mõtet teha eraldi klassi üle 2000 kg masinatele (soodustada uute pommide teket). Tuleb soodustada konkurentsivõimeliste masinate teket. Kas Sa tahad ise kõik need pommid odavalt ära osta? Max kaal on ammu reeglitega määratud ja need autod on reaalselt olemas ka, kas keelame ära? Miks Sa arvad, et konkurentsivõimeliste masinate ehitamine kuhugi kaob?Kui palju on nimekirjas üle 2000 kg kaaluvaid autosid? 39" bogger peaks jääma võimalikuks alla 2000kg autodel (kui juba täna nii on, siis võtan teema maha)
1601 - 2000 kg võistlusmassiga autosid on u. 10 tk, nende konditsioon ja reaalne saabumine võistlustele, on paljuski selle teema juures siin kinni.
Teeme ära. Hea oleks teha miski Exceli tabel. äkki midagi sellist:erik kirjutas:Võidusõidu autode eelarvetabelite võrdlemiseks võiks teha eraldi teema. Kui keegi teemaga punti tuleb, paneme numbrid ritta.
Tegin teema:Põka kirjutas:Teeme ära. Hea oleks teha miski Exceli tabel. äkki midagi sellist:erik kirjutas:Võidusõidu autode eelarvetabelite võrdlemiseks võiks teha eraldi teema. Kui keegi teemaga punti tuleb, paneme numbrid ritta.
1. veerg. komponendi nimetus (sillad, mootor, käigukast, vints jne)
2. ja 3. verg konkreetsele autole (auto tüübile). ehk teises veerus silla/mootori mark ja kolmandas veerus selle asja orjenteeruv hind turul/poes
4. ja 5. veerg siis juba järgmine auto tüüp.
arvamusi?
Praksil ju õue peal vedeleb vana Mudarakett.TR Pjätt kirjutas:Jube huvitavaks läheb. Kui nii edasi läheb, siis ma heidan oma õnge kõrvale ja tulen ka järgmine aasta sõitma. Mulle sobib küll masin võistlusmassiga 1601 - 2000 kg. Praks kas ehitame ühe veel või keegi müüb?
Aus
Ole oma avaldustega ettevaatlik - korra või kaks aastas võib ikka võidusõiduks minnauputaja kirjutas:Rahu nüüd. Vanad pommmid ei tule enivei võistlema karika peale. Ei viicita, lihtne ju. Moogi sild ja 44" trakatsiratas ei ole mingi imeline kooslus edasiliikumiseks.
Selliste 2+T roigastega ongi sahverdada tore.
Ei tule sealt tulemust...
Noooo, tuli ära.Movistar kirjutas:Praksil ju õue peal vedeleb vana Mudarakett.TR Pjätt kirjutas:Jube huvitavaks läheb. Kui nii edasi läheb, siis ma heidan oma õnge kõrvale ja tulen ka järgmine aasta sõitma. Mulle sobib küll masin võistlusmassiga 1601 - 2000 kg. Praks kas ehitame ühe veel või keegi müüb?
Aus
Sellele vaja elu sisse puhuda ja saadki rajale.
Või lähened radikaalsemalt ja ostad "jõuga" Elektrikapi või Tuisu aparaadi ära.Nad ju väga ei tarbi neid nagunii