ET2 ja TR3 tulevik, kas tume? Või teeme ära!

Siia topicusse AINULT asjalik jutt, mis seotud 4x4 võistlusauto tehnilise ettevalmistusega vastavalt kehtivatele FIA, EAL määrustele ja tehnilistele nõuetele. Lahmijad lendavad paraku IDIOT CORNERISSE :( ja modifikatsioone käsitlevad teemad lähevad "Tehnilise" sektsiooni alla.

Moderaatorid: erik, Veiko, Arto, MM, Moderators

Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2632
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume? Või teeme ära!

PostitusPostitas erik » E Veebr 06, 2017 11:33 pm

Aga on vähemalt võimalus peale saada, kui tuleb selline tahtmine.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
K.Kotkas
investeerib nädalas miljoni
Postitusi: 1618
Liitunud: K Veebr 19, 2003 1:48 am
Asukoht: Tel +372 5056023

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume? Või teeme ära!

PostitusPostitas K.Kotkas » E Veebr 06, 2017 11:47 pm

Kaalureegeli idee on tuua tasakaalu võistlusele. Luua olukord, kus sul on võimalus võita, sest sa oled samahea navigeerija kui see kiire kerge mees aga sul pole juhuslikult olnud nii palju aega/vahendeid et endale vormel ehitada.

see on offroad handicap. Seesama handicap mis on kasutusel nii golfis, kus hinnatakse selle numbriga mängija potensiaali kui ka purjetamises, kus väga täpselt ORC reeglitega on erinevad alused "võrdseteks" arvutatud. Mõte on selles, et säiliks huvi ala vastu. Keegi ei taha mängida Tiger Woodsi vastu ja vaevalt et keegi tahab minna mõne Oracle või Orane või Volvo vastu ookeanil niisama purjetama. Handicap tasakaalustab ala, muudab sellel osalemise mingit pidigi saavutussportlasele huvitavaks.

Hetkel astub see kaalureegel varbale vaid käputäiele masinatele ja ma olen enam kui kindel et Porgand on ka väikese rattaga väga terav vastane, kui mitte teravam, sest oleme ausad, ta on lihtsalt väga väga hea ja see headus ei ole ainult sõidukist sõltuv. Kui nüüd on valida kas päeva lõpuks kaotada 3h või 3 minutiga siis on see põnev. 3h vahe aga on selline, et noh, Porgand või H5 või SB 2.6 läks, mida ma siin ikka enam pingutan. Poodiumile nagu nii asja pole, mott maas, hakkan parem kohe jooma.

Olles ka võistelnud alates offroad võistlemise esimestest võistlustest ja olnud ka aastaid AK liige, enutsiast ja mootor 4x4.ee taga, korraldaja jne siis huvitab mind ääretult et ala ei sureks ja et oleks kellegiga ka võistelda.
Kasutaja avatar
Põka
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 131
Liitunud: L Mär 08, 2008 12:29 am
Asukoht: Tallinn - Viljandi

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume? Või teeme ära!

PostitusPostitas Põka » T Veebr 07, 2017 9:05 am

Privaatsõnumi mõte oli, et saaks rahulikult vastata, mõelda. Proovin veel mõnda küsimust täpsustada. Minu eesmärk on saada aru: mis probleemi lahendate; kas pakutud lahendus on parim võimalik (äkki läheb teistpidi kreeni); keda on kaasatud ettepaneku välja töötamisse; teiste riikide praktika. Osad neist küsimustest hakkavad tasapisi selgeks saama, kuid on veel palju ebaselget.

'
erik kirjutas:Kasutaja Põka saatis mulle privaatsõnumi, aga palus avaliku vastust, siis ma ei osanud muud teha, kui selle siia teemasse kopeerida ja avalikult ka kohe vastata.

Hei

Kuna ma uute reeglite arutelul kuidagimoodi ei osale (ja olen auto vallas suht uus), panen sulle siia mõned küsimused, millele ootaks koos reeglite projektiga avalikult vastuseid.

1. Kes on ettepaneku taga? Loodan, et enamus praegustest ja aktiivsematest võistlejatest.
Kes kirjutab oma nime projektile alla. (see on lihtsalt korrektne asjade ajamine)
2. Mis probleemi ikkagi lahendadakse? Jah, lugesin sinu selle aasta esimest postitust, kuid päris kindel pole, et sinu ettepanek olukorra lahendab. Hardo ja Tarvo on alati ees olnud. Aasta kokkuvõttes on ju ka raskemaid masinaid eespool. Vaevalt see muudatus vanade autode hinda tõstab. Kas sa ise oled valmis mõnda neist uute reeglite valguses kallimalt ostma? On veel midagi konkreetset? Ma olen üritanud oma mõtet varem edasi anda ja paljud on mu mõttega kaasa tulnud. Seda miks ja kuidas on juba lahatud. Ega mina ka kindel pole, et see aitab, aga kui me midagi ette ei võta, siis see asi sellisel kujul edasi ka ei toimi. Ei ole plaanis nüüd ka kallimaid aga raskemaid masinaid kokku ostma hakata.
3. Võistlusnumbrite nimekirjas on ca 20 masinat. Mitme meeskonnaga olete rääkinud? Kui paljud toetavad. Kui paljude jaoks on tänane olukord probleem? probleem on see kõigile, kellel auto raskem, kui 1450 kg
Mina oma naiivsusest saan aru, et selline põhimõtteline muudatus eeldab tänaste võistlejatega rääkimist/tagasiside saamist. Selle saaks kenasti muudatuste projektile lisaks juurde panna
4. Kas uued reeglid toovad uusi võistlejaid? On midagi konkreetset või ainult lootused. Kas sul on mingi konkreetne nägemus võimaliku võistlemise alustamise eelarve kohta? Miks sa ise pole Eestis võistlemas käinud (uute reeglite valguses hakkad käima)?
Ma loodan, et toob, veel rohkem loodan, et olemasolevad ei kao ära. Mul on igasuguseid nägemusi eelarvete kohta, aga teiste rahakotti ma ei piilu. Selge on see, et selle muudatusega on võimalik väiksemate kuludega konkurentsis püsida. Mina olen Eestis natuke ikka võistelnud ka ja kavatsen seda teha ka edaspidi.
Tänaste võistlejate hoidmine on hea idee
5. Kui palju on kerge (nt 1400-1500kg) ja raske auto (2000kg) ehitamise eelarve vahe? Ma pakun, et mitte palju. Ma tean, et hinnavahe on vähemalt kahekordne, kui eesmärgiga inimesed asja kallal on. Aga alati võib kallilt raske ka ehitada, see rohkem ikka eesmärgi ja sellega seotud teekonna küsimus.
Teeme konkreetse arvutuse. Paneme kirja komponentide ja materjali hinnad. igasugu pisividinaid saab kirja panna paari suurema reaga (ja kui tundub, et neist tuleb suur hinnavahe, siis lähme täpsemaks). Saan omaltpoolt enda auto kohta vastava veeru teha.Sinult ootaks raske auto veergu ja äkki Tarvo, Ivar, Urvo aitavad kerge auto veeruga. Ma tahaks selle müüdi ümber lükata. Alati on võimalik iga asi kalliks teha, kuid ei pea
6. Viitad, et Venemaal on see hästi töödanud. Millel antud väide põhineb? Võistlejate arvu kasv? Kas on veel muid näiteid? Me suhtleme lätlaste ja venelastega otse
Palun siis see otse suhtlemise tulemus kenasti kirja panna. nt kodanik x venemaalt ütles seda või toda

Mõtted reeglite kohta:
1. Uued reeglid peaksid põhinema konkreetsetel arvutustel.Mis mu arvutustel viga on?Ei pruugi midagi viga olla. Pole lihtsalt neid näinud
2. Tuleb määrata min ja max kaal, kus need kehtivad. Pole mingit mõtet teha eraldi klassi üle 2000 kg masinatele (soodustada uute pommide teket). Tuleb soodustada konkurentsivõimeliste masinate teket. Kas Sa tahad ise kõik need pommid odavalt ära osta? Max kaal on ammu reeglitega määratud ja need autod on reaalselt olemas ka, kas keelame ära? Miks Sa arvad, et konkurentsivõimeliste masinate ehitamine kuhugi kaob?Kui palju on nimekirjas üle 2000 kg kaaluvaid autosid? 39" bogger peaks jääma võimalikuks alla 2000kg autodel (kui juba täna nii on, siis võtan teema maha)
3. Kõigis portaalsilla klassides peaks olema võimalik sõita sama kõrge rehviga (laius erinev) Kust me sellised rehvid võtame?

Minu eesmärk pole veri ninast väljas esikohale sõita. Võistlemine on mõnus meelelahutus. Kui uute reeglite valguses kujuneb sõit rohkeks vintsimiseks, pole ma võistlemisest huvitatud. See peab fun olema. Ja loomulikult kaitsen ma oma investeeringut. Ma siis selgitan su enda seisukohta, Fun on siis, kui teistel on ka hea! Kui sa mõtled, et investeerid oma kuukulgurisse ulme summad ja loodad, et sina ei vintsi ja teised vintsivad, siis on Su suhutmisega juba eos kehvasti. Uued reeglid peaks sellist suhtumist natuke tagasi tõmbama, sest muidu on nii, nagu on Lätis ja oli meil, mõned aastad tagasi, et pole sellist klassi nagu TR3, siis on väga fun oma investeeringuga safaril käia ja teistele rääkida,et mul on vabariigi parim pill.
Ilmselt väljendasin ennast ebaselgelt. Minu jaoks koosneb TR3 kahest komponendist. Auto ehitus ja võistlus. Tehes ühes järeleandmisi tuleb teises rohkem pingutada. Ehk raske trennis, kerge võistlustel - mõtled oma auto ehituse paremni läbi ning rajal on lihtsam (ja vastupidi). Jätaks need ulmesummad mängust välja. Kui ajad taga võrdsust, siis on äkki lahenduseks standardiseeritud klass või TR1
Metsa viib Rubicon Unlimited, KQ 750, C303
TR3 Roheline
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2632
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume? Või teeme ära!

PostitusPostitas erik » T Veebr 07, 2017 11:39 am

Põka kirjutas:

2. Tuleb määrata min ja max kaal, kus need kehtivad. Pole mingit mõtet teha eraldi klassi üle 2000 kg masinatele (soodustada uute pommide teket). Tuleb soodustada konkurentsivõimeliste masinate teket. Kas Sa tahad ise kõik need pommid odavalt ära osta? Max kaal on ammu reeglitega määratud ja need autod on reaalselt olemas ka, kas keelame ära? Miks Sa arvad, et konkurentsivõimeliste masinate ehitamine kuhugi kaob?Kui palju on nimekirjas üle 2000 kg kaaluvaid autosid? 39" bogger peaks jääma võimalikuks alla 2000kg autodel (kui juba täna nii on, siis võtan teema maha)


Võistlusmassi tabel seda lubabki. 1601 kg kuni 2000 kg masinad võivad sõita rehviga mille indeks oleks 1395 , sinna mahuvad rehvid, reaalse kõrgusega 1005mm ja laiusega 390mm, või mõni muu kõrgus - laius kombinatsioon. 39,5 * 18 bogger on natuke väiksema indeksiga. Sõltuvalt veljest ja selle läbimõõdust on 39,5 * 18 boggeri suurus järgmine: 965 - 1000 mm kõrgust ja 365 - 385 mm laiust, (kitsal veljel on bogger kõrgem ja laial veljel madalam). Ehk selle 39,5 boggeri indeks oleks 1350 - 1380.

1601 - 2000 kg võistlusmassiga autosid on u. 10 tk, nende konditsioon ja reaalne saabumine võistlustele, on paljuski selle teema juures siin kinni.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2632
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume? Või teeme ära!

PostitusPostitas erik » T Veebr 07, 2017 11:41 am

Võidusõidu autode eelarvetabelite võrdlemiseks võiks teha eraldi teema. Kui keegi teemaga punti tuleb, paneme numbrid ritta.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
Põka
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 131
Liitunud: L Mär 08, 2008 12:29 am
Asukoht: Tallinn - Viljandi

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume? Või teeme ära!

PostitusPostitas Põka » T Veebr 07, 2017 12:05 pm

erik kirjutas:
Põka kirjutas:

2. Tuleb määrata min ja max kaal, kus need kehtivad. Pole mingit mõtet teha eraldi klassi üle 2000 kg masinatele (soodustada uute pommide teket). Tuleb soodustada konkurentsivõimeliste masinate teket. Kas Sa tahad ise kõik need pommid odavalt ära osta? Max kaal on ammu reeglitega määratud ja need autod on reaalselt olemas ka, kas keelame ära? Miks Sa arvad, et konkurentsivõimeliste masinate ehitamine kuhugi kaob?Kui palju on nimekirjas üle 2000 kg kaaluvaid autosid? 39" bogger peaks jääma võimalikuks alla 2000kg autodel (kui juba täna nii on, siis võtan teema maha)


Võistlusmassi tabel seda lubabki. 1601 kg kuni 2000 kg masinad võivad sõita rehviga mille indeks oleks 1395 , sinna mahuvad rehvid, reaalse kõrgusega 1005mm ja laiusega 390mm, või mõni muu kõrgus - laius kombinatsioon. 39,5 * 18 bogger on natuke väiksema indeksiga. Sõltuvalt veljest ja selle läbimõõdust on 39,5 * 18 boggeri suurus järgmine: 965 - 1000 mm kõrgust ja 365 - 385 mm laiust, (kitsal veljel on bogger kõrgem ja laial veljel madalam). Ehk selle 39,5 boggeri indeks oleks 1350 - 1380.

1601 - 2000 kg võistlusmassiga autosid on u. 10 tk, nende konditsioon ja reaalne saabumine võistlustele, on paljuski selle teema juures siin kinni.


Suurepärane. On konkreetne põhjendus ja näited. Saab aeglasema taibuga kodanik (mina siis) kohe aru.
Metsa viib Rubicon Unlimited, KQ 750, C303
TR3 Roheline
Kasutaja avatar
Põka
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 131
Liitunud: L Mär 08, 2008 12:29 am
Asukoht: Tallinn - Viljandi

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume? Või teeme ära!

PostitusPostitas Põka » T Veebr 07, 2017 12:11 pm

erik kirjutas:Võidusõidu autode eelarvetabelite võrdlemiseks võiks teha eraldi teema. Kui keegi teemaga punti tuleb, paneme numbrid ritta.


Teeme ära. Hea oleks teha miski Exceli tabel. äkki midagi sellist:
1. veerg. komponendi nimetus (sillad, mootor, käigukast, vints jne)
2. ja 3. verg konkreetsele autole (auto tüübile). ehk teises veerus silla/mootori mark ja kolmandas veerus selle asja orjenteeruv hind turul/poes
4. ja 5. veerg siis juba järgmine auto tüüp.

arvamusi?
Metsa viib Rubicon Unlimited, KQ 750, C303
TR3 Roheline
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2632
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume? Või teeme ära!

PostitusPostitas erik » T Veebr 07, 2017 12:18 pm

Põka kirjutas:
erik kirjutas:Võidusõidu autode eelarvetabelite võrdlemiseks võiks teha eraldi teema. Kui keegi teemaga punti tuleb, paneme numbrid ritta.


Teeme ära. Hea oleks teha miski Exceli tabel. äkki midagi sellist:
1. veerg. komponendi nimetus (sillad, mootor, käigukast, vints jne)
2. ja 3. verg konkreetsele autole (auto tüübile). ehk teises veerus silla/mootori mark ja kolmandas veerus selle asja orjenteeruv hind turul/poes
4. ja 5. veerg siis juba järgmine auto tüüp.

arvamusi?


Tegin teema:

viewtopic.php?f=39&t=67963
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
TR Pjätt
Kui ma ükskord rohkem aega saan
Postitusi: 541
Liitunud: K Jaan 18, 2006 8:47 pm

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume? Või teeme ära!

PostitusPostitas TR Pjätt » T Veebr 07, 2017 12:20 pm

Jube huvitavaks läheb. Kui nii edasi läheb, siis ma heidan oma õnge kõrvale ja tulen ka järgmine aasta sõitma. Mulle sobib küll masin võistlusmassiga 1601 - 2000 kg. Praks kas ehitame ühe veel või keegi müüb?

Aus
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2632
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume? Või teeme ära!

PostitusPostitas erik » T Veebr 07, 2017 12:24 pm

Priit, meest sõnast. Õnge ära kõrvale viska, ma parem kutsun sind mõnikord endale õpetajaks, vee peale.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4156
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume? Või teeme ära!

PostitusPostitas Movistar » T Veebr 07, 2017 12:45 pm

TR Pjätt kirjutas:Jube huvitavaks läheb. Kui nii edasi läheb, siis ma heidan oma õnge kõrvale ja tulen ka järgmine aasta sõitma. Mulle sobib küll masin võistlusmassiga 1601 - 2000 kg. Praks kas ehitame ühe veel või keegi müüb?

Aus


Praksil ju õue peal vedeleb vana Mudarakett.
Sellele vaja elu sisse puhuda ja saadki rajale.
Või lähened radikaalsemalt ja ostad "jõuga" Elektrikapi või Tuisu aparaadi ära.Nad ju väga ei tarbi neid nagunii :D
pakane
vanaisa
Postitusi: 221
Liitunud: N Nov 16, 2006 7:55 pm
Asukoht: Kuusalu

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume? Või teeme ära!

PostitusPostitas pakane » K Veebr 08, 2017 2:54 pm

uputaja kirjutas:Rahu nüüd. Vanad pommmid ei tule enivei võistlema karika peale. Ei viicita, lihtne ju. Moogi sild ja 44" trakatsiratas ei ole mingi imeline kooslus edasiliikumiseks.

Selliste 2+T roigastega ongi sahverdada tore.

Ei tule sealt tulemust...

Ole oma avaldustega ettevaatlik - korra või kaks aastas võib ikka võidusõiduks minna :D
Andres
Kui ei saa, siis kuidagi ikka saab!
4x4 TR3 V8 ja Subaru
Kasutaja avatar
eero I
elektrikapp "KOSTIVERE 3"
Postitusi: 440
Liitunud: R Juun 13, 2008 10:52 am

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume? Või teeme ära!

PostitusPostitas eero I » K Veebr 08, 2017 3:25 pm

Movistar kirjutas:
TR Pjätt kirjutas:Jube huvitavaks läheb. Kui nii edasi läheb, siis ma heidan oma õnge kõrvale ja tulen ka järgmine aasta sõitma. Mulle sobib küll masin võistlusmassiga 1601 - 2000 kg. Praks kas ehitame ühe veel või keegi müüb?

Aus


Praksil ju õue peal vedeleb vana Mudarakett.
Sellele vaja elu sisse puhuda ja saadki rajale.
Või lähened radikaalsemalt ja ostad "jõuga" Elektrikapi või Tuisu aparaadi ära.Nad ju väga ei tarbi neid nagunii :D


Noooo, tuli ära. :eek
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4156
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume? Või teeme ära!

PostitusPostitas Movistar » K Veebr 08, 2017 6:13 pm

No pidigi tulema ju.
Ega tr3-d mis rohkem kui 5 a garaazis on seisnud, paremaks küll ei lähe.
Tuunime vähe reegleid ja võid oma "kapi" õue lükata :D
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2632
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume? Või teeme ära!

PostitusPostitas erik » N Veebr 09, 2017 8:01 am

Tutvumiseks ja arutlemiseks tehniliste tingimuste ettepaneku projekt:

https://drive.google.com/file/d/0B7qPyX ... sp=sharing
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.

Mine “4x4 võistlusauto ettevalmistus”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist