3. leht 7-st

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume? Teeme ära!

Postitatud: N Veebr 02, 2017 11:15 pm
Postitas valtsek
Endale sirgesilla teema huvi ei paku :lol: Aga lihtsalt mõtlesin , et äkki uutel tulijatel lihtsam, odavam alustada.. Saab nautida võrdsemat võistlust

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume? Või teeme ära!

Postitatud: R Veebr 03, 2017 12:06 am
Postitas LauriJ
Kuidas koheldakse sõltumatut silda? Sõltumatu koos portaaliga? Ja kuidas koheldakse mujal maailmas järjest popimaks muutuvat sõltumatu esisild ja taga talasild? Kas talasilla puhul pole kaalupiirangut? Pane aind 44" alla?

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume? Või teeme ära!

Postitatud: R Veebr 03, 2017 7:47 am
Postitas Praks1
Siis jääb Nez ja Ladoga,kus saab rahulikult edasi sõita.
Kui ei eksi paneb ka Zeiza oma uuele pillile laia traktori sarnase hiina rehvi alla,mitte pizzalõikuri.
Bertad saavad naguinii rahulikult hingata ja hunnikus karikaid koju vedada see hooaeg,ainult Hardost peavad jagu saama.Aga seal on kaal soodsam,seega võit on käega katsutav :D

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume? Või teeme ära!

Postitatud: R Veebr 03, 2017 7:52 am
Postitas Põka
Lisan ka mõned küsimused.
Kas on mingi arvutus ka nende mõõtude taga (nt auto surve maapinnale vms)?
1200 - 1400 kg rehvid indeksiga 1215 näiteks 945 * 270
1401 - 1600 kg rehvid indeksiga 1270 näiteks 945 * 325
1601 - 2000 kg rehvid indeksiga 1370 näiteks 990 * 380
siit tuleb välja et 1600kg ja 1400 vahe on 14% kuid rehvi laius muutub 20%

samuti tuleks kaaluda mootori töömahu eristamist (võimsus oleks parem, kuid seda on tehniliselt keerukam jälgida). Selle saaks rehvimõõdu tabeliga ühildada. nt kui töömaht üle 2.5l kukub auto ühe võrra väiksemasse rehvimõõtu
Kuidas määratakse auto kaalu? täis või tühi paak
Äkki peaks võistlejate kaalu ka lisama? sealt võib ju vabalt kuni 100 kg vahet tulla

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume? Või teeme ära!

Postitatud: R Veebr 03, 2017 7:57 am
Postitas Praks1
Mis kõige olulisem faktor,kui inimesed autos liigutama ei hakka(olgu see siis tikutops,või suur tantsusaal) ei juhtu tulemustes midagi.Tulgu rajale kasvõi roomikuga.

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume? Või teeme ära!

Postitatud: R Veebr 03, 2017 8:20 am
Postitas erik
Põka kirjutas:Lisan ka mõned küsimused.
Kas on mingi arvutus ka nende mõõtude taga (nt auto surve maapinnale vms)?
1200 - 1400 kg rehvid indeksiga 1215 näiteks 945 * 270
1401 - 1600 kg rehvid indeksiga 1270 näiteks 945 * 325
1601 - 2000 kg rehvid indeksiga 1370 näiteks 990 * 380
siit tuleb välja et 1600kg ja 1400 vahe on 14% kuid rehvi laius muutub 20%

samuti tuleks kaaluda mootori töömahu eristamist (võimsus oleks parem, kuid seda on tehniliselt keerukam jälgida). Selle saaks rehvimõõdu tabeliga ühildada. nt kui töömaht üle 2.5l kukub auto ühe võrra väiksemasse rehvimõõtu
Kuidas määratakse auto kaalu? täis või tühi paak
Äkki peaks võistlejate kaalu ka lisama? sealt võib ju vabalt kuni 100 kg vahet tulla
Rehvide indeksid põhinevad reaalsetel rehvidel, mida on võimalik kaubandusest hankida ja mida ka hetkel massiliselt kasutatase. E. pole kellegil huvi teha nn väga võrdset tabelit, kui vastavaid rehve pole, või peaksid enamus hakkama uusi jalavarje hankima. Kui on mingi konkreetsem näide, või parandusettepanek, siis anna tulla.
Mootori töömaht ja võimsus jääb mängust välja. Seda pole võimalik meie reaalses elus fikseerida ega mõõta. Pealegi kogu ettepaneku sisu on tehtud ikkagi põhimõttel, et kõigil oleks parem. Kottimine ja pulgaga tagumikus sorkimine pole meie spordiala huvides.
Võistlejatele kaal on võistlejate endi mure. Kui 0,12 t kaaluv härra võtab enda kõrvale 0,06 t kaaluva Co driveri, siis mis me teha saame. Saame loota, et on vähemalt ilus tüdruk. Kui ekipaaž koosneb 0,12t + 0,12t härradest, või 0,07t + 0,07t poistest siis nii on. Nagunii need peenikesed soolikad jooksevad metsavahel maru kiiresti, paneme neile siis äkki jalaahelad?

Kaalumise spetsiifika töötame välja, samuti sellega kaasnevad reeglid ja kulud. Nii, et sellega palun kannatust.

Oluline on, et asjas nähtaks kui TR3`e ellujäämis paketti ja uute ligi meelitamist.

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume? Või teeme ära!

Postitatud: R Veebr 03, 2017 8:34 am
Postitas erik
LauriJ kirjutas:Kuidas koheldakse sõltumatut silda? Sõltumatu koos portaaliga? Ja kuidas koheldakse mujal maailmas järjest popimaks muutuvat sõltumatu esisild ja taga talasild? Kas talasilla puhul pole kaalupiirangut? Pane aind 44" alla?
Sõltumatu on minu silmis samaväärne, kui rattareduktor. Kui keegi teeb reduktoriga sõltumata, siis oleks ikka samad võistlusmassid, mis teistel reduktorimeestel. Kui keegi ehitab valmis auto, millel sirgesild, pangu 44 alla, kui kestab. Kuna aga hetkel Eestis pole ühtegi USAs populaarse sillalahendusega autot, ees sõltumatu ja taga sirge, siis ei oska isegi neid karta. Aga minu ettepaneku kohastel oleks nendel sama võistlusmassi jaotus, kui reduktorimeestel.

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume? Või teeme ära!

Postitatud: R Veebr 03, 2017 10:30 pm
Postitas Põka
Tulen korra oma jutu juurde tagasi.
Planeeritav muutus peab olema õiglane ja näima õiglane (kõigi kaalukategooriate korral). Idee kui sellise vastu pole mul midagi (parema meelega küll autot ümber ei ehitaks, kuid mis teha).

rehv ja kaal:
min max keskmine kaalu erinevus
1200 1400 1300
1401 1600 1500 15%
1601 2000 1800 20%

Kui esimese ja teise klassi keskmine kaalu erinevus on 15%, peab ka max lubatud rehvi mõõdu (kokkupuute pind maapinnaga sama rehvirõhu korral) erinevus olema sama suur. Ideaalis võiks see ka klappida saada olevate rehvidega.

Mootori võimsus: Kui autode läbivus (kaal ja rehv) on viidud võrdseks, tuleks lahendada ka võimsuse erinevus kg kohta. Sama kaalu ja rehvi korral on kindlasti eelis võimsamal mootoril (võimsama mootoriga saavutatakse tavaliselt parem stardikoht ning on päris suur vahe, kas oled rajal esimese või kümnendana). Võimsust on mõõta raske (kallis), kuid mootri töömaht on selleks küllalt hea lähend. Soovi korral võib seda veel silindrite arvuga kombineerida. Näiteks mootori töömaht alla 3l ja silindrite arv kuni 4 saab miski boonuse või vastupidi.

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume? Või teeme ära!

Postitatud: R Veebr 03, 2017 11:00 pm
Postitas MetsaVikat
Mina lisaks selle mootori asjale nii palju, et suurem mootor on ka üldiselt raskem. Kergetel autodel juba 4silindrilised 2l mootorid, kuna need kerged ja tänapäeva omad ka võimsad. Ehk siis, 2l tuleb juba 300hp ja suured v8 vanemad tuleb 2/3 sellest enamvähem. Ilmselt pole see aeg kaugel, millal turbo bensiin hakkab rajale tulema.

Arvan, et v8 meestele pole see mootori teema meelt mööda. Samas mõistan ka muret sellega, võimsam liigub paremini, kiiremini jne. Muidugi vaadates ehitussuundasi, siis eks uus trend ongi väiksed mootorid.

Mina arvan, et see mootori teema tuleks rahule jätta. Sest kui väiksel mootoril lubatakse suuremat rehvi, siis lüüakse turbo peale ja on jälle asi sama võimas kui suured mootorid.

Minu arvamus.

Terv. Villu

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume? Või teeme ära!

Postitatud: R Veebr 03, 2017 11:24 pm
Postitas Movistar
Mõtlesin vähe selle jutu peale.
Mootor jääb kindlasti mängust välja.
Litraas pole eelis,vaid miinus.Suure litraasiga suurenevad kõik muud komponendid samuti ja vastupidavus kannatab kohe.
Eelis on väike kaal ja auto kestvus.
Raske laguneb ulmeliselt kiiresti,kerge nõuab sama rada läbides vaid tavalist pesu.
Lisaks paraneb kiirendus kerge rattaga oluliselt ja vahe suureneb veelgi.
Porgandil auto 1250 kg ja mootor alla 200 hp
Minu autol 1450kg ja üle 300 hp
Porgand vajutab eest ära ilma probleemita .Samas on võimsuse ja massi suhe minu kasuks.
Ei kehti tava teooria maastikul.


On täiesti vale arvamus , et paneme raskele veel suurema ratta ja võtame kerge oma veidi väiksemaks ning, et need nüüd ongi võrdsed.
Ei ole.

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume? Või teeme ära!

Postitatud: R Veebr 03, 2017 11:43 pm
Postitas Põka
Vastupidavusega olen nõus. Eelis on kergematel.
Kiirenduse jutt kehtib ilmselt sama rehviga raba peal.
Rehvi vähendades peaks olukord teine olema.

Aga las see mootor siis olla.

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume? Või teeme ära!

Postitatud: L Veebr 04, 2017 9:17 am
Postitas MahviaDeTyrk
Et kas erinevate kaalukategooriate masinate rehvi suuruse % ja kaalu erinevuse % jne. on päris võrdsed.
Aga ehk ei peakski olema... - selles mõttes, et ehk peaks andma mingi eelise sellisele: kaalu, ratta suuruse, jne. kooslusele mis oleks potensiaalselt kõikse konkurentsivõimelisem ka mujal maailmas.
Et ehitataks siiski masinaid millega meie mehed oleks kõikjal tegijad - mitte masinaid mida on lihtne ja odav ehitada :roll:
Eelist võib vähendada - aga kas on vaja 0ida

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume? Või teeme ära!

Postitatud: L Veebr 04, 2017 12:47 pm
Postitas Praks1
Lihtsalt kes tahavad minna näiteks Ladogale protot sõitma ja on ehitanud väikse rattaga,peavad arvestama umbes 4 kilo kuluga,et suured rattad toota omale.
Saab ka väiksega,aga konkurendsis ei püsi.

Aga samas reaalselt oleks meilt uusi minejaid sinna vb 2 ,ülejäänud kardavad seda Ikla piirigi nagu tuld.

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume? Või teeme ära!

Postitatud: L Veebr 04, 2017 12:56 pm
Postitas Urvo
Samas on kõigil võimalik minna Ladogale ja sõita siis TR3 klassis, mis tundub on märksa populaarsem klass sel aastal kui Proto.

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume? Või teeme ära!

Postitatud: L Veebr 04, 2017 2:06 pm
Postitas erik
Teise rehvijooksu tegemine ja omamine pole nendele, meestele, kes praegult kergeid pille omavad või valmistavad, mitte mingi probleem. Päriselt. Pealegi kitsas maksab oluliselt vähem. Praks, sa tark mees, suured rehvid on ju Teil olemas, väiksed peate juurde hankima. See on u. 2 korda odavam, kui su mainitud number.
Pallastiga mängimine ja sellega võistlusmassi muutmine pole ka probleem. Kuidas seda vormistatakse, neid protsedurireegleid tuunime vaikselt.