ET2 ja TR3 tulevik, kas tume? Või teeme ära!

Siia topicusse AINULT asjalik jutt, mis seotud 4x4 võistlusauto tehnilise ettevalmistusega vastavalt kehtivatele FIA, EAL määrustele ja tehnilistele nõuetele. Lahmijad lendavad paraku IDIOT CORNERISSE :( ja modifikatsioone käsitlevad teemad lähevad "Tehnilise" sektsiooni alla.

Moderaatorid: Veiko, erik, Arto, MM, Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume? Või teeme ära!

Postitus Postitas Movistar »

Urvo kirjutas:Samas on kõigil võimalik minna Ladogale ja sõita siis TR3 klassis, mis tundub on märksa populaarsem klass sel aastal kui Proto.
Mis sa arvad, miks enamus eelmise aasta Protod on see aasta TR3 klassis ja kirjas on ainult 2 autot,need kes olid eelmisel aastal vastavalt 1 ja 2 kohal ?
Vihjeks võin öelda, et osa vastust peitub selles teemas.
HM Racing Team
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume? Või teeme ära!

Postitus Postitas erik »

MahviaDeTyrk kirjutas:Et kas erinevate kaalukategooriate masinate rehvi suuruse % ja kaalu erinevuse % jne. on päris võrdsed.
Aga ehk ei peakski olema... - selles mõttes, et ehk peaks andma mingi eelise sellisele: kaalu, ratta suuruse, jne. kooslusele mis oleks potensiaalselt kõikse konkurentsivõimelisem ka mujal maailmas.
Et ehitataks siiski masinaid millega meie mehed oleks kõikjal tegijad - mitte masinaid mida on lihtne ja odav ehitada :roll:
Eelist võib vähendada - aga kas on vaja 0ida

Tyrk sa ka pole kõige tuhmim selles tehnika asjas, aga kas Sa ei mõika, et väiksel ja kergel autol jääb alati eelis suure ja raske ees. Isegi, kui ratas väiksem on, lihtsal raskematel ja suurematel tekib nii vähemalt võimalus. Nii, et nende uute, kergete ja maailmas konkurentsis olevat pillide ehitamine ei kao kuhugi, seda ma luban.
Ma väga loodan, et nüüd need väiksed-nõrgukesed, tulevad ja tõestavad juba sellel hooajal, et selle kohutava pizzalõikuriga saab ka võidu sõita. Sest muidu ma ütlen küll, et nende senised tulemused on ainult tehnika ebavõrdse seisu pealt vormistatud. Ok, nali aga motivaator vast seegi.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
Praks1
I live off from the mud
Postitusi: 2303
Liitunud: P Juun 21, 2009 8:47 pm

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume? Või teeme ära!

Postitus Postitas Praks1 »

Tr-3 on tänu meile nii populaarne hetkel seal,kuna vene miljokad oma kõvade pillidega kaotasid kalendriga meile,nüüd ronisid teise klassi.
Varem oli reeglitega meil tr-3 klass välistatud,täna ehk muudetud.
Proto
53951597
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume? Või teeme ära!

Postitus Postitas erik »

Praks1 kirjutas:Tr-3 on tänu meile nii populaarne hetkel seal,kuna vene miljokad oma kõvade pillidega kaotasid kalendriga meile,nüüd ronisid teise klassi.
Varem oli reeglitega meil tr-3 klass välistatud,täna ehk muudetud.
Selles, et Te kõvad mehed olete, ei ole selles kontekstis küsimust, aga see, et miljokatel natuke väiksem ratas all oli.... Ja se pagana Lätlane, kas Tal mitte see pizzalõikur all ei olnud? Ma Lasen küll varasemate võistluste info pealt, aga 2016 oli seis rehvide ja võistlusmassidega missugune? Ja poodium jagunes kuidas?
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
Põka
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 155
Liitunud: L Mär 08, 2008 12:29 am
Asukoht: Tallinn - Viljandi

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume? Või teeme ära!

Postitus Postitas Põka »

erik kirjutas:Teise rehvijooksu tegemine ja omamine pole nendele, meestele, kes praegult kergeid pille omavad või valmistavad, mitte mingi probleem. Päriselt. Pealegi kitsas maksab oluliselt vähem. Praks, sa tark mees, suured rehvid on ju Teil olemas, väiksed peate juurde hankima. See on u. 2 korda odavam, kui su mainitud number.
Pallastiga mängimine ja sellega võistlusmassi muutmine pole ka probleem. Kuidas seda vormistatakse, neid protsedurireegleid tuunime vaikselt.
Kahjuks ei piirdu minu autol 11" rehvi kasutamine ainult rehvide ja velgedega. Tuleb teha ka pikemad õõtsad, veovõllid, roolivardad. Väiksem rehvi kõrgus võib tähendada vajadust kiirema vahekasti järele. Mul on täna ülekanne 8.22. Ehk auto ehitasime rehvi järgi.
Metsa viib Rubicon Unlimited, Outlander 1000R, C303, C3006
TR3 Roheline
Kasutaja avatar
Praks1
I live off from the mud
Postitusi: 2303
Liitunud: P Juun 21, 2009 8:47 pm

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume? Või teeme ära!

Postitus Postitas Praks1 »

Venelased sõitsid erinevate rehvidega ka 39,5/18 .
Leedukas 360/70×20 .Ta võitis mitte ausalt ,kui panna kõik ühe pulga peale.
Kõigil võeti trahvid maha,aga meie ainuke trahv jäigi ,mis tekkis viimasel katsel 0,5 m eksimusest,mille luges arvuti ära.Temal võeti1.5h maha.
Proto
53951597
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume? Või teeme ära!

Postitus Postitas erik »

Kas mingi võistlusauto? Aga kui mõni selline, mis pole rajal käinud, siis pole vast hullu, aasta jagu veel aega atra seada. Või kui kiirustada, saab suure rattaga 2017 karikaid koju tuua, kuniks kommunismi koll maad võtab. :D
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume? Või teeme ära!

Postitus Postitas Movistar »

Praks1 kirjutas:Venelased sõitsid erinevate rehvidega ka 39,5/18 .
Mul ei tule küll meelde ühtegi "kerget" venelast, kes oleks sõitnud 39,5 Boggeriga.
HM Racing Team
Kasutaja avatar
Põka
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 155
Liitunud: L Mär 08, 2008 12:29 am
Asukoht: Tallinn - Viljandi

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume? Või teeme ära!

Postitus Postitas Põka »

Tuleb ka võistlemas käia
Võib aegajalt uusi kogemusi saada :)
Metsa viib Rubicon Unlimited, Outlander 1000R, C303, C3006
TR3 Roheline
Kasutaja avatar
Praks1
I live off from the mud
Postitusi: 2303
Liitunud: P Juun 21, 2009 8:47 pm

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume? Või teeme ära!

Postitus Postitas Praks1 »

See Viktor sõltumatuga,osadel katsetel olid suured rattad all.
Proto
53951597
Kasutaja avatar
raulex
Fitting 44"
Postitusi: 429
Liitunud: L Nov 29, 2008 9:01 pm
Asukoht: Harjumaa,Loo.

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume? Või teeme ära!

Postitus Postitas raulex »

Kas kõigile sirgesillaga autodele indeksi 1610 lubamine ei tekita uut ebaõiglust?
Olen veendunud, et maailmas on olemas selliseid kergeid sirgeid sildu, mis kannatavad sellise indeksiga rehvi välja.
Kui rajale tuleb alla 1400 kg masin 1610 indeksiga rehviga, kas see oleks siis õiglane?
Konkreetne ettepanek oleks selle indeksi lubamine ainult üle 2000 kg kaalukategooria sirgesillaga masinatele.
Kõigile teiste kaalukategooriate sirge sillaga masinatele oleks lubatud sama protsent suurem indeks sama kaalukategooria reduktori indeksist.
Nissan Terrano ja Nissan Terrano koll.
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume? Või teeme ära!

Postitus Postitas erik »

raulex kirjutas:Kas kõigile sirgesillaga autodele indeksi 1610 lubamine ei tekita uut ebaõiglust?
Olen veendunud, et maailmas on olemas selliseid kergeid sirgeid sildu, mis kannatavad sellise indeksiga rehvi välja.
Kui rajale tuleb alla 1400 kg masin 1610 indeksiga rehviga, kas see oleks siis õiglane?
Konkreetne ettepanek oleks selle indeksi lubamine ainult üle 2000 kg kaalukategooria sirgesillaga masinatele.
Kõigile teiste kaalukategooriate sirge sillaga masinatele oleks lubatud sama protsent suurem indeks sama kaalukategooria reduktori indeksist.
Seda mõtet võiks siis kaaluda, kui selline tugev ja kerge sild olemas oleks. Mina lähtusin oma arvestuses sellest, et 44" ratas on nagu Dana60, spidertrax, Gas 66 jne sildade pärusmaa, kuna suur ratas tahab vähemalt 6+ ülekannet silla sisse ja need sillad ikka kaaluvad ka mehemoodi. Kui anda sildade tugevuses ja ülekandes järgi, ning valida näit Patroli, LC või G sildade vahel, siis need enam 44" rehviga ei kestaks ja ei sõidaks (võidu kindlasti mitte). Nii, et minu teadmised ja arvamused siin ohtu ei näe, et saaks tekkida 1400 kg pill 44" rattaga. Küll aga võib tekkida 1500 kg sirge silla pill, 40" rattaga, mis poleks üldse mitte halb variant. Aga, kui on mõni konkreetsem näide, või mõte, too aga lagedale.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume? Või teeme ära!

Postitus Postitas erik »

Teema areneb kulisside taga edasi, on tekkinud väike surve, et võistlusmassi 1601 - 2000 kg mahuks ka Hiina alternatiiv Boggerile e. rehv indeksiga 1395, mõõduga 1005 * 390. Seda rehvi veel täna osta ei saa, aga Lätis on jooks olemas, sealt ka need mõõdud. Rehv näeb kuri välja aga meile teadaoleva infona kaalub 67 kg. Ehk hea alternatiiv boggeri ja traktori vahele, vähe volüümikale masinale.
https://www.facebook.com/STARK-off-road ... 5/?fref=ts
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume? Või teeme ära!

Postitus Postitas erik »

Kasutaja Põka saatis mulle privaatsõnumi, aga palus avaliku vastust, siis ma ei osanud muud teha, kui selle siia teemasse kopeerida ja avalikult ka kohe vastata.

Hei

Kuna ma uute reeglite arutelul kuidagimoodi ei osale (ja olen auto vallas suht uus), panen sulle siia mõned küsimused, millele ootaks koos reeglite projektiga avalikult vastuseid.

1. Kes on ettepaneku taga? Loodan, et enamus praegustest ja aktiivsematest võistlejatest.
2. Mis probleemi ikkagi lahendadakse? Jah, lugesin sinu selle aasta esimest postitust, kuid päris kindel pole, et sinu ettepanek olukorra lahendab. Hardo ja Tarvo on alati ees olnud. Aasta kokkuvõttes on ju ka raskemaid masinaid eespool. Vaevalt see muudatus vanade autode hinda tõstab. Kas sa ise oled valmis mõnda neist uute reeglite valguses kallimalt ostma? On veel midagi konkreetset? Ma olen üritanud oma mõtet varem edasi anda ja paljud on mu mõttega kaasa tulnud. Seda miks ja kuidas on juba lahatud. Ega mina ka kindel pole, et see aitab, aga kui me midagi ette ei võta, siis see asi sellisel kujul edasi ka ei toimi. Ei ole plaanis nüüd ka kallimaid aga raskemaid masinaid kokku ostma hakata.
3. Võistlusnumbrite nimekirjas on ca 20 masinat. Mitme meeskonnaga olete rääkinud? Kui paljud toetavad. Kui paljude jaoks on tänane olukord probleem? probleem on see kõigile, kellel auto raskem, kui 1450 kg
4. Kas uued reeglid toovad uusi võistlejaid? On midagi konkreetset või ainult lootused. Kas sul on mingi konkreetne nägemus võimaliku võistlemise alustamise eelarve kohta? Miks sa ise pole Eestis võistlemas käinud (uute reeglite valguses hakkad käima)?
Ma loodan, et toob, veel rohkem loodan, et olemasolevad ei kao ära. Mul on igasuguseid nägemusi eelarvete kohta, aga teiste rahakotti ma ei piilu. Selge on see, et selle muudatusega on võimalik väiksemate kuludega konkurentsis püsida. Mina olen Eestis natuke ikka võistelnud ka ja kavatsen seda teha ka edaspidi.
5. Kui palju on kerge (nt 1400-1500kg) ja raske auto (2000kg) ehitamise eelarve vahe? Ma pakun, et mitte palju. Ma tean, et hinnavahe on vähemalt kahekordne, kui eesmärgiga inimesed asja kallal on. Aga alati võib kallilt raske ka ehitada, see rohkem ikka eesmärgi ja sellega seotud teekonna küsimus.
6. Viitad, et Venemaal on see hästi töödanud. Millel antud väide põhineb? Võistlejate arvu kasv? Kas on veel muid näiteid? Me suhtleme lätlaste ja venelastega otse

Mõtted reeglite kohta:
1. Uued reeglid peaksid põhinema konkreetsetel arvutustel.Mis mu arvutustel viga on?
2. Tuleb määrata min ja max kaal, kus need kehtivad. Pole mingit mõtet teha eraldi klassi üle 2000 kg masinatele (soodustada uute pommide teket). Tuleb soodustada konkurentsivõimeliste masinate teket. Kas Sa tahad ise kõik need pommid odavalt ära osta? Max kaal on ammu reeglitega määratud ja need autod on reaalselt olemas ka, kas keelame ära? Miks Sa arvad, et konkurentsivõimeliste masinate ehitamine kuhugi kaob?
3. Kõigis portaalsilla klassides peaks olema võimalik sõita sama kõrge rehviga (laius erinev) Kust me sellised rehvid võtame?

Minu eesmärk pole veri ninast väljas esikohale sõita. Võistlemine on mõnus meelelahutus. Kui uute reeglite valguses kujuneb sõit rohkeks vintsimiseks, pole ma võistlemisest huvitatud. See peab fun olema. Ja loomulikult kaitsen ma oma investeeringut. Ma siis selgitan su enda seisukohta, Fun on siis, kui teistel on ka hea! Kui sa mõtled, et investeerid oma kuukulgurisse ulme summad ja loodad, et sina ei vintsi ja teised vintsivad, siis on Su suhutmisega juba eos kehvasti. Uued reeglid peaks sellist suhtumist natuke tagasi tõmbama, sest muidu on nii, nagu on Lätis ja oli meil, mõned aastad tagasi, et pole sellist klassi nagu TR3, siis on väga fun oma investeeringuga safaril käia ja teistele rääkida,et mul on vabariigi parim pill.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
uputaja
I live off from the mud
Postitusi: 4647
Liitunud: T Dets 14, 2004 11:17 am
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume? Või teeme ära!

Postitus Postitas uputaja »

Rahu nüüd. Vanad pommmid ei tule enivei võistlema karika peale. Ei viicita, lihtne ju. Moogi sild ja 44" trakatsiratas ei ole mingi imeline kooslus edasiliikumiseks.

Selliste 2+T roigastega ongi sahverdada tore.

Ei tule sealt tulemust...
Asjas sees 2005. Sügissõidust.
Vasta

Mine “4x4 võistlusauto ettevalmistus”