ET2 ja TR3 tulevik, kas tume? Või teeme ära!

Siia topicusse AINULT asjalik jutt, mis seotud 4x4 võistlusauto tehnilise ettevalmistusega vastavalt kehtivatele FIA, EAL määrustele ja tehnilistele nõuetele. Lahmijad lendavad paraku IDIOT CORNERISSE :( ja modifikatsioone käsitlevad teemad lähevad "Tehnilise" sektsiooni alla.

Moderaatorid: Veiko, erik, Arto, MM, Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume?

Postitus Postitas Movistar »

pakane kirjutas:
Movistar kirjutas:See kahe klassi tegemine on juba eos surnud projekt .
Lõpuks on Proto,TR3,TR13 ja trateabmiskolm veel :D
Siis tuleb ka käia turiste nuiamas,et tulge sõitma ,muidu ei saa me klassi täis.
"... surnud projekt" - Kui tõmmata paralleel Ladoga võistlusega, kus on erinevaid klasse nagu kirjuid koeri, siis meie korraldajatel läheksid näod naerule :lol: , mida rohkem erinevaid võistlusklasse starti tuleb. Rajad on nii või naa 90% samad.
Pisike Eesti oma pisikeste sõitudega ja võrreldamatu loodusega ei ole parim võrdlus .
Meil oli ka paar aastat tagasi niipalju autosid,et klasse jäi väheks ja neid tuli juurde toota .
Vaba
Vaba+
Vaba13
Turist
Turist+

Tulemus oli see,et alles jäid ainult nimed ja reaalselt ei hakanud nendes klassides mitte keegi sõitma.Täna on nendest viiest klassist järgi 2.
HM Racing Team
Kasutaja avatar
Praks1
I live off from the mud
Postitusi: 2303
Liitunud: P Juun 21, 2009 8:47 pm

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume?

Postitus Postitas Praks1 »

Korduvalt räägitud "vaba"surmast,tegelikult suretas selle majanduslangus ja viimase hoobi munadesse andis 37" rehv jne huumor. Mehed kes kõik lubasid seal sõita, kordagi rajale ei tulnud, aga kuna neile meeldis Tr-2e number, tõmmati vesi neile kah peale.
Tr-2 oli naguinii surmale määratud, kuna puudusid sõitjad ja tehnika ei kesta 37" rattaga hästi,(osad juba kolisid,vaikselt Tr-3e).
Samuti tõmbas Tr-1e rivid väga hõredaks, kuna rahval polnud raha.

Vabast veel niipalju, et esiots ei muutunud enne ja pärast portaale. Tulemused tegid mehed, korras tehnikaga, mitte portaal jne.
Proto
53951597
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume?

Postitus Postitas erik »

Pea aasta on mu teema algatusest möödas ja juba on näha ning kuulda arenguid, mida sai tookord ennustatud. Paar korraliku TR3`e on müüdud ja mitte auto, vaid juppide hinnaga. Hetkel ehitatakse garaažides mõnd juurvilja klooni, aga priskema raua omanikud mõtlevad Kuusakoski vanaraua hinnale, või võidusõidus ja lahingus väljateenitud armidega kerele akvaariumilaadse pealisehituse paigaldust, et lastele metsa seeni näitama minna.... Ärge hakake lohutama, seis on sitt, mis sitt, kui midagi ette ei võeta. Kahjuks polnud aasta tagasi tahtmist, et asja vastuvoolu ja passiivses õhustikus suruma hakata ja ausalt, polnud endal ka ühtegi päris lõpuni välja mõeldud tehniliste reeglite muudatusettepanekut, mille kohta oleks saanud öelda:" voh, mul on plaan". Aga nüüd, oleme siin teiste kaasvõistlejatega asja arutanud ja on hakanud mingi plaan tekkima, kuidas paksud Bertad, kurvikad Marid ja saledad Tiinad saaks omavahel mõõtu võtta, ilma et Tiinad kohe silmapiirile ei kaoks. Lähiajal saame valmis tehniliste reeglite projekti, kus TR3 autod saavad nn võistlusmassi ja mis kehtestaks, siis juba vastavalt massile maksimaalse rehvi laiuse ja kõrguse, mida tohib alla panna. Ma nimetaks nende kahe numbri summat siis lubatava rehvi indeksiks. See indekseerimine peaks tagama selle, et kui keegi tahaks vaheltharimise rehviga peale tulla, siis äkki isegi mahub mõnda indeksisse.

Igatahes, võistlusmasside klasse oleks neli ja igal ühel siis oma maksimaalselt lubatava rehvi indeks, lisaks sirgesillameestele üks eriti motiveeriv indeks.
Autode kaalumise korraldamine, täpne võistlusmasside klassidesse jaotus, lubatavad rehviindeksid ja kõik sinna juurde kuulub saaks paari päeva pärast projektdokumendina avalikuks. Seniks ootaks elavat vastukaja, mõtteid, hirme, mis sellise ettepanekuga kaasas võiks käia.


PS selline võistlusmassidese jaotus rehvide abil ühe võistlusklassi sees on tegelikult juba Venemaal aastaid kasutusel ja edukalt.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
Põka
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 157
Liitunud: L Mär 08, 2008 12:29 am
Asukoht: Tallinn - Viljandi

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume?

Postitus Postitas Põka »

Palun viidatud vene süsteemi ülevaadet.
TR3 Roheline
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume? Teeme ära!

Postitus Postitas Movistar »

Et kõik ülejäänud aru saaksid siis see on pea aasta vana teema,mis oli vähe varjatud nurgataguses lihtsalt seismas.

Aga venemaal on 2 sarja ja kaks erinevat TR3-e.
TR3 ja TR3H (rahvuslik).
Kaalupiirang seal siis TR3 1400 ja TR3 rahvuslik 1325 kg


http://raf-trophy.su/storage/app/media/ ... -Final.pdf

Lehekülg 29-31


Ka mina olen seda meelt,et kui 1200 kaaluv auto sõidab võidu 1800-2000 kaaluvaga siis on see sama nagu üks lõikab põllul sirbiga ja teine kombainiga.Üks tõmbab hektari maha ja teine 10m2 ja hektarimees imestab,et miks nii aeglane :D
Selle võidu väärtus on tegelikult null.
Zeiza kasutab juba aastaid kerge auto all kitsast rehvi ja ühte pisikest elektrivintsi just sel samal põhjusel,et suurte ratastega ja tõsise taliga ei taha temaga enam mitte keegi koos sõita .
Paraku jäi ta hiljaks ja lätis enam TR3 klassi ei eksisteeri,täpselt samal põhjusel ja need olid ta enda sõnad täna.

Juba täna on tekkinud täiesti absurdne olukord kus kergete eest ollakse valmis 60-70 tuh. välja käima ja raskeid ei taheta isegi 10 eest osta .Aga miks neid üldse müüakse ? Pole konkurentsis ?
Sellele olukorrale ongi Erikul rohi olemas .
Jah,ka mina pean oma autole hetkel alla panema väiksema ratta aga võrdsuse huvides tundub see olevat ainuõige lahendus.Kaalu lisades on võimalik minna üle järgmisesse indeksisse ja kasutada suurt ratast.
Niikuinii jääb veel juhi faktor, aga autode reeglitega võrdsemaks tegemine on lihtne ja teostatav ja ei põhjusta lisakulusid olemasolevale enamusele kuid samas loob võrdsemad tingimused ja parandab motivatsiooni .
HM Racing Team
Kasutaja avatar
Urvo
ega nii ei saa ju rallit sõita, krt
Postitusi: 941
Liitunud: K Veebr 26, 2003 2:19 pm
Asukoht: Tartu

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume? Teeme ära!

Postitus Postitas Urvo »

Like!

Muudatuse eesmärgiks on tuua TR3 klass tagasi reaalsusesse ning anda võimalus ka neile, kes pedaale ja polte läbi puurida ei taha ning istuda kokpitis, mis rohkem lasteautole mõeldud (suuruse ja turvalisuse mõttes). Nagu kuulda on siis antud ettepanek on positiivselt vastu võetud ka lõunanaabrite sõitjate seas ning Venemaal on juba aastaid kaal ning rehvimõõt omavahel seotud.

Jääb üle vaid loota, et kõik teised Eesti võistejad näevad seda muudatust sama positiivse nurga alt ning saame selle muudatuse juba järgmisest hooajast rakendada!

Seniks edu Erikule ettepaneku vormistamisel!
Urvo Männama, offroad since 2001.
19' Wrangler Rubicon JL; 82' CJ-8 Scrambler; TR3;
Kasutaja avatar
MetsaVikat
Rock Crawler
Postitusi: 872
Liitunud: P Nov 23, 2008 4:23 pm
Asukoht: Hiiumaa

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume? Teeme ära!

Postitus Postitas MetsaVikat »

Tundub huvitav mõte iseenesest.
Küsiks siis seda, et kui näiteks on masin 2.5T raske(see ilmselt on tänapäeval juba suht harv nähtus), siis mis rehvi sellele alla võiks toppida?
Ja kas see ettepanek ainult TR3-le, või ET2-le ka?

Plaan võtta osa mõnest ET2 võistlusest kunagi, aga tehnika viitab sellele, et 10a tagasi oleks võinud sellisega sõita.

Terv. Villu
Villu
Tel: 53-36-59-98
https://www.facebook.com/1uazfe/
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume? Teeme ära!

Postitus Postitas Movistar »

ET2-te see teema ei puutu ning kahte ja poolt tonni premeeritakse selle "õite suure" rattaga.
HM Racing Team
Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1450
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume? Teeme ära!

Postitus Postitas LauriJ »

ET2 nagunii ratta piirangut pole, seega pole see teemaks praegu.

Mis ajast need indeksid kehtima võiks hakata?
Erik, sul kindlasti kaalud ning rehvimõõdud juba välja mõeldud. Pane need juba kirja, saaks mingi pildi asjast ette!

Kuidas neid kaalumisi tegema hakatakse? Igast tehniliseks kontrollis?
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume? Teeme ära!

Postitus Postitas erik »

Ma olen ettepanekuna planeerinud Bertadele võistlusmassiks 2001 - 3500 ja rehvi maksimaalseks indeksiks 1480, mis tähendaks siis näiteks 1060mm kõrgust ja 420mm laiust, või siis mingit muud kõrgus + laius kombinatsiooni, mis ei ületa maksimaalset indeksit.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume? Teeme ära!

Postitus Postitas erik »

ET2 võib sellega ühineda, kui huvi olemas on. See oleks ju tegelikult meie eesmärk.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume? Teeme ära!

Postitus Postitas Movistar »

ET2-ga on suht keerulised lood üldse .
Ma ei tea täna mitte kedagi kes oleks öelnud,et sõidab terve sarja sõidud kaasa.
Küll aga tean palju neid kes ei sõida .
HM Racing Team
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume? Teeme ära!

Postitus Postitas erik »

Aga muude võistlusmasside vahemikud oleks:

1200 - 1400 kg rehvid indeksiga 1215 näiteks 945 * 270
1401 - 1600 kg rehvid indeksiga 1270 näiteks 945 * 325
1601 - 2000 kg rehvid indeksiga 1370 näiteks 990 * 380

Siit saab ära tunda boggereid 38,5 * 11; 38,5 * 15 ja 39,5*18, aga indeks lubab ka 37 * 12,5 ja 40 * 13,5 trepadore, 320 * 80 traktorit, kitsast vene traktorit, Fedima sciroccot jne jne. Selle indeksiga mahub 1601 - 2000 kg vahemiku isegi GAZ66 rehv, kui kellegil huvi peaks olema.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
valtsek
Mudder
Postitusi: 59
Liitunud: T Veebr 10, 2015 11:13 pm

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume? Teeme ära!

Postitus Postitas valtsek »

Päris hea plaan. :thumb:
Aga kas oleks idee anda boonust rehvimõõdu näol ka sirgele sillale?
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume? Teeme ära!

Postitus Postitas erik »

No tuli ära. Sirgesilla meestele oleks pakkuda selline maasikas indeksiga 1610, näit. siis 1160mm kõrgust ja 450mm laiust. Või mõni muu kohutav kombinatsioon. Kaarrehvid ei mahu, vähemalt need, mille mõõtu ma uurisin :) Aga kui on silda, siis lükka 44 * 19,5 alla.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Vasta

Mine “4x4 võistlusauto ettevalmistus”