ET2 ja TR3 tulevik, kas tume? Või teeme ära!

Siia topicusse AINULT asjalik jutt, mis seotud 4x4 võistlusauto tehnilise ettevalmistusega vastavalt kehtivatele FIA, EAL määrustele ja tehnilistele nõuetele. Lahmijad lendavad paraku IDIOT CORNERISSE :( ja modifikatsioone käsitlevad teemad lähevad "Tehnilise" sektsiooni alla.

Moderaatorid: Veiko, erik, Arto, MM, Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

ET2 ja TR3 tulevik, kas tume? Või teeme ära!

Postitus Postitas erik »

Tr3 ja ET2 klass on praegult populaarne, vähemalt populaarsem, kui ta oli 3-4 aastat tagasi. Aga mulle tundub, et nende klasside tulevik ei paista kuigi helge. Kindlasti on paljudel mõttes, kuidas olla konkurentsis autode vastu, mis kaaluvad nende omadest pea tonni vähem... On selge, et uued autod, mis on alles ehitamisel, tulevad massiga alla 1,2 tonni, või sinna ligidale. Mida siis peaks tegema eelmiste generatsiooni masinatega võistlevad inimesed. Enda oma ära müüma? Aga kellel müüa rasket rauda? Kuusakoskisse? Keegi ei osta enam järelturult autot mis kaalub 2 tonni, kui siis ainult rehvi ja silla hinnaga. Ok ja kui müüdki oma masina odavalt, siis selle auto ostnud inimene ei tule sellega võistlema, heal juhul käiakse safaril, või tehakse lastele matsavahel sõitu. Teie variant on, et ehitan oma masina ümber kergemaks, jällegi võimatu teema. Ilma kõike uuesti tegemata ei saa paksust Bertast saledat Tiinat. Järelikult peab kindlasti nullist uue auto ehitama, aga kui paljud Teist teavad palju maksab uue ja kerge auto ehitamine, mis vastu rohukõrt sõites katki ei läheks ja võistlustel kihutamist kannataks ja veel lõpetaks?, Tarvo teab, Praks teab, Mina enamvähem tean keegi teab veel. Hardo jätame välja, see poleks parim näide:) Lühidalt kokkuvõttes on Eestis palju ET2 ja TR3 masinaid, mis on peatselt vanaraud, mida keegi normaalse hinnaga osta ei taha ja palju selliseid võistlejaid, kes sõidaks küll võidu, aga rahakott, teadmised ja võimalused ei hakka kergemale tehnikale peale.
Ma pole küll paberitega ennustaja, aga vabaklassi kadumist mäletavad kindlasti paljud. Ma olin siis üks väheseid, kes avalikult sõna võttis ühe sinise auto suunas, mis teistele pika puuga pähe tegi. Kui keegi ei mäleta, siis juhtus see, et üks hooaeg pusiti selle masinaga samas klassis võidu sõita ja järgmine hooaeg ei saadud enam karika arvestuseks autosid kokku. Meil on küll seis parem, meil on hetkel paar kerget pilli joonel, koos teiste paksematega, aga varsti tuleb neid kergeid paar tükki juurde... ja siis pole asi enam lõbus.
Mul on kõikidele praegustele ja tulevastele võistlejatele mõtteks üks ettepanek, tõsta miinimum massi 1450 kg ´peale. Kui keegi mõtleb mis miinimum meil praegult on, siis seda hetkel polegi!
Minu number tugineb sellele, et hetkel on AINULT üks auto, mis on sellest numbrist tugevalt allpool. Kui see nõue kehtestada mõistlikku etteteatamise ajaga, siis järgmised ehitataks ilmselt miinimum kaalu ja üksikutele hetkel kergematele, saaks lisada „vajalikku“ ballasti näit. lisa vintsi näol, või mõnel muul sobival moel. Kuna välismaal on miinimummassi number väiksem, siis oleks võimalik ehitada auto, millelt saab ballasti eemaldada. Kõlab kui ulme, aga uuemad autod ongi ulme. Asi siis see plii kang kuhugi poltida. Aga see selleks. Mu ettepanku mõte pole kedagi kottida ja sellega endale paremaid tingimusi luua, vaid vaadakem korra suurt pilti. Kulud uute autode ehitamisele on tohutud, vanad autod ei maksa midagi, mõningad, kellel on võimalus, ehitavad nii kerged masinad, kui võimalik. Tulemus, poodium jagatakse saledate Tiinade vahel, paksud Bertad löövad lootusetusest käega. Seda, et kõik ehitaks endale uued ja kerged autod, ei juhtu, eriti jahtuva majanduse tingimustes. Kaotavad absoluutselt kõik.
Mis Lugupeetud Kaasvõistlejad arvavad?
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
Praks1
I live off from the mud
Postitusi: 2303
Liitunud: P Juun 21, 2009 8:47 pm

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume?

Postitus Postitas Praks1 »

Saledale Tiinale pole võimalik niipalju rauda lisada juurde, kuna kinnitused jne annavad järgi siis.
Üldiselt kerged materjalid ühe auto jaoks (torud plekk) maksavad 1250 euri ja seda varuga.
Sillad samad enamusel, põhiline kaal tulebki keredest, mida on raske kergemaks saagida. Mootorit, kasti jne suudab pea igaüks vahetada kergema vastu.
Samuti jagub eestis treialeid, kes asju väiksemaks terib ja vajadusel auke puurib.
Ilmselgelt pole mõtet muuta reegleid, mis mujal on sellised.
Saab ka raske pilliga konkurentsis püsida, aga enamasti jääb see meeste taha.
Kergetel tiinadel on olematu vedrustus raskete ees, kas käisime neil 500lbs vedrud alla kruvida w?Ilmselgelt mitte ju.
Proto
53951597
Kasutaja avatar
Praks1
I live off from the mud
Postitusi: 2303
Liitunud: P Juun 21, 2009 8:47 pm

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume?

Postitus Postitas Praks1 »

Kui vaadata näiteks Et sõite ja sõitjaid, siis jõhkralt näeb otsustusvõimetust, vintsman jalutab puuni nagu käiks tibiga rannas päikseloojankut nautimas jne.Seega pole asi kuidagi auto kaalus, kui inimene ootab autode sabas, sest tal on silmi vaid sõidetud trajektoorile, kuigi kõrval on vaba, kuid mitte niihea trass. Oodatakse, et terve auk on vaba ja saaks pika trossi üle vedada.Selleasemel, et teha paar väikest tõmmet ja muuta soidusuunda nendega.
Minuarust jaotatakse kohad selliste asjadevahel, mitte kaalutabelite vahel.
Proto
53951597
Kasutaja avatar
Praks1
I live off from the mud
Postitusi: 2303
Liitunud: P Juun 21, 2009 8:47 pm

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume?

Postitus Postitas Praks1 »

Samuti ei tasu unustada ka garaažis tehtavat elementaarset hooldust /remonti, paljudel on see puudulik ja katkedtamised tulevad naljakatel põhjustel(näiteks Kalev tuli starti perses akudega, mida ta teadis ammu ja endal on elektritali) jne.
Või ei oska kodanikud keevitada ja tulevad sillad alt, mis tsenaarjumi olin juba eelmine võistlus neile rääkinud ja ohh imet järgmine sõit oligi sild alt läinud :D
Muidugi see hetk, kui rääkisin neile seda, saadeti mind perse, et ma ei tea midagi.
Minuarust pole põhjust selliste lihtsate asjdepärast karistada neid kes vaeva näevad, vaid igaüks läheb vaatab enne peeglisse ja mõtleb kas on ikka kõik teinud, et võita.

Lihtsalt minu mõtted.
Proto
53951597
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume?

Postitus Postitas Movistar »

Lugesin mõlemi argumente ja arvan,et pean ka sõna sekka ütlema.
Minu auto on sellele kaalule kõige lähemal .Seega kui aus olla on mul suht pohhui kui vaadata oma kapsaaiast.
Ilmselgelt olen ma oma pilliga konkurentsis ka veidi kergemate vastu ja sellepärast ma ei põe.Tegin ehitades teadlikult sellised valikud ja tulemus oli ka ette teada.Seega olen ise rahul.
Rahast ma parem ei räägi aga seda enam tagasi ei saa ka :D
Seega on kannatajaks hetkel ainult Tarvo kuna tema autol on sellest kaalust täis paagiga 180 kg puudu ja see tähendab 200 liitrise vaadi lisamist autole juurde mis ei tundu just eriti mõistlik.
Samas kui üldpilti vaadata siis võib Erikul õigus olla. Nii imelik kui see ka pole siis olen seda juttu juba mitu korda kuulnud ja Talisprindil laua taga räägiti jälle,et nii pole mõtet sõita kuna kergete vastu ei saa jne.jne.jne.

Praksil on kindlasti õigus,et kodutöö on paljudel täielik pask.Ka see on tegelikult rahas kinni ja enamus ei suuda seda nii nagu meie teeme.
Ma hoidsin ka 2 tn ja rohkem kaaluva auto alati heas korras aga mul on ka selleks palgatud mehhaanik kes ei tee muud kui tegeleb minu hobiasjade korras hoidmisega.Samas tegin ma päris mitu korda Zeizale ära ja tema auto ongi täpselt 1450 kg. Kaalusime lätis koos üle. Mina muidugi tapsin auto lõpuni ära ja tema oli lihtsalt kiire.
Isiklikku mehhaanikut ju ka ära ei keela ja juurde võtma ta ka ei pea. Niigi paks :D

Samas kui tõesti massi kallale minna siis auto peaks olema kaalutud koos sõitjatega.Vot see on aus kaup.
Mina olen TR3 sõitjatest vist kõige suurem ja seega ka kohmakam ja aeglasem ning teistel on minu ees selge eelis. :D
Viimati muutis Movistar, L Mär 05, 2016 7:47 am, muudetud 1 kord kokku.
HM Racing Team
Kasutaja avatar
Põka
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 155
Liitunud: L Mär 08, 2008 12:29 am
Asukoht: Tallinn - Viljandi

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume?

Postitus Postitas Põka »

Tausta loomise mõttes küsiks targematelt, palju on min kaal meie lähiriikides. st mis on praktika.

Iseenesest olen min kaalu pooldaja, kuid iseküsimus on, kui suur see olema peaks. Kas 1250, 1300, või 1450 vms
Liiga väike min kaal (nt 1000 kg) viib lõpuks kallite lahenduste juurde või kannatab turvalisus
Ning ATV klass on ju ka olemas
Metsa viib Rubicon Unlimited, Outlander 1000R, C303, C3006
TR3 Roheline
Kasutaja avatar
Praks1
I live off from the mud
Postitusi: 2303
Liitunud: P Juun 21, 2009 8:47 pm

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume?

Postitus Postitas Praks1 »

1200 täiest tühi auto, kütus klaasipesu jne väljas on mujal reegel.
Proto
53951597
Kasutaja avatar
Põka
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 155
Liitunud: L Mär 08, 2008 12:29 am
Asukoht: Tallinn - Viljandi

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume?

Postitus Postitas Põka »

Praks1 kirjutas:1200 täiest tühi auto, kütus klaasipesu jne väljas on mujal reegel.
Iseenesest täiesti mõistlik reegel.
Ehkki Eriku ideele see kahjuks kaasa ei aita
Metsa viib Rubicon Unlimited, Outlander 1000R, C303, C3006
TR3 Roheline
Kasutaja avatar
uputaja
I live off from the mud
Postitusi: 4647
Liitunud: T Dets 14, 2004 11:17 am
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume?

Postitus Postitas uputaja »

Grand Safari TR3?

Üübercool oleks ju, et kiired autud omasse kläässi a´la 6-7tk. Ülejäänud pakspersed TR1 rajale harjutama. Sest egas see sõiduoskuski pole paljudel kiita.


A.
Asjas sees 2005. Sügissõidust.
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume?

Postitus Postitas Movistar »

See kahe klassi tegemine on juba eos surnud projekt .
Lõpuks on Proto,TR3,TR13 ja trateabmiskolm veel :D
Siis tuleb ka käia turiste nuiamas,et tulge sõitma ,muidu ei saa me klassi täis.
HM Racing Team
pakane
vanaisa
Postitusi: 221
Liitunud: N Nov 16, 2006 7:55 pm
Asukoht: Kuusalu

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume?

Postitus Postitas pakane »

Movistar kirjutas:See kahe klassi tegemine on juba eos surnud projekt .
Lõpuks on Proto,TR3,TR13 ja trateabmiskolm veel :D
Siis tuleb ka käia turiste nuiamas,et tulge sõitma ,muidu ei saa me klassi täis.
"... surnud projekt" - Kui tõmmata paralleel Ladoga võistlusega, kus on erinevaid klasse nagu kirjuid koeri, siis meie korraldajatel läheksid näod naerule :lol: , mida rohkem erinevaid võistlusklasse starti tuleb. Rajad on nii või naa 90% samad.
Kui ei saa, siis kuidagi ikka saab!
4x4 TR3 V8 ja Subaru
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume?

Postitus Postitas erik »

Arvasin, et arutelu tuleb tõsisem, aga ilmselt on paljudel probleem oma soovi ja arvamuse väljendamisega, julgemalt seltsimehed! Aga mul tuli veel üks mõte: "Kergematel autodel väiksem rehv" Näit. alla 1450kg peab sõitma rehviga max 38" Ühest otsast teeb see asja lihtsamaks, ei pea kergeid pille ümber ehitama ja teeks eelarve uute masinate ehitamisel ja jooksutamisel natuke mõistlikumaks. Samas ol. ol rehvidel oleks turgu nii, et tapab.

On selge ka see, et kõik TR3`e ja ET2 mehed ei näe seda foorumi arutelu, äkki Kotkas tõstab selle avalikuks.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
Praks1
I live off from the mud
Postitusi: 2303
Liitunud: P Juun 21, 2009 8:47 pm

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume?

Postitus Postitas Praks1 »

Kv reegleid võid muuta, Et on hoopis teised reeglid ja teine ala.
Minuarust on hilja nende muutmisega, Lätis, Leedus tuleb praegu 1200 -1300 kg pille nagu seeni peale vihma.
Pole erilist pointi teha reegel, mis kehtib vaid Eestis.
Vaadates viimaseid aastaid, siis ei hakanud hammas eriti ka 1920 kg kaaluvale Porgandile peale.
Et teised võita saaks, siis keelame Tarvo ära w?
Järgmisena keelame Hardo ära jne.
Proto
53951597
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume?

Postitus Postitas erik »

Praks, sa peaks vaatama korra suuremat pilti, mitte isikuid ja ennast. Kedagi ei pea ära keelama, kirjutise mõte oleks klassi kandepinda suurendada ja olemasolavat alles hoida. Ja ülepea, ei pea midagi tegema, see teema siis on arutamiseks, millest võib sündida enamuse tahe.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: ET2 ja TR3 tulevik, kas tume?

Postitus Postitas Movistar »

Täna koorus erinevate jutuajamiste käigus välja uus teooria :D
Nimelt tuleks ära keelata just rasked autod ja seada kaalu ülempiir kuskile 1700 peale . Kui ratas on kitsam siis peab veel kergem olema.Seda saaks arvutada erisurve järgi pinnasele.
Rasked autod lõhuvad loodust kordades rohkem kui kerged.
Sügavad rööpad, lõhutud soo-ja rabakamar,persekeeratud kraaviperved,puudelt mahavintsitud koor jne,jne .Tuttav teema vist kõigile.
Kerge autoga ei saa enam puid maha sõita .Raskega tehakse uued sihid metsa.

Rohelised lähevad kurjaks,riik karmistab reegleid ja võistlused kolivad lõpuks karjääridesse.
Osad vist ikka teavad ,et Poolas just nii juhtus ca 2 a tagasi.
Kaal polnud vist teemaks aga lõhutud loodus küll.


Kui alumisele otsale piirang panna siis ega paksemad salenema ei hakka sellest .
HM Racing Team
Vasta

Mine “4x4 võistlusauto ettevalmistus”