Turistist sirgub Vabaklass e. kuidas auto reeglitesse mahutada.

Siia topicusse AINULT asjalik jutt, mis seotud 4x4 võistlusauto tehnilise ettevalmistusega vastavalt kehtivatele FIA, EAL määrustele ja tehnilistele nõuetele. Lahmijad lendavad paraku IDIOT CORNERISSE :( ja modifikatsioone käsitlevad teemad lähevad "Tehnilise" sektsiooni alla.

Moderaatorid: erik, Veiko, Arto, MM, Moderators

Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2628
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: Turistist sirgub Vabaklass e. kuidas auto reeglitesse mahutada.

PostitusPostitas erik » N Juun 09, 2016 3:09 pm

totu kirjutas:Nii teoreetiliselt- kui viia generaatorilt laadimisvool akule ja aku ja süsteemi vahele peavoolu katkesti? Peaks ilma lisakontaktita saama. Igaks juhuks võiks generaatori ja aku vahel tummisem diood ka olla.


Sa vist ei jaga seda elektri asja :rofl: Aga jah huumoriga võttes, diood peaks olema vastavuses generaatori võimsusega. Sellise leiab näit. suurema keevitustrahvo seest. :wink: Ilmselt see nõuab see diood ka pidevat jahutamist. Ja isegi teoreetiliselt on see süsteem mõtetu, kuna elektri süsteemist osa ei lülitatagi välja ja tule oht säilib.
Kas sa Cayenne pole mõelnud, et ratsimise ja pornotamise asemel võiks teha kohe õieti? :bang:
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
TTUUL
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 129
Liitunud: N Jaan 05, 2012 10:09 am
Asukoht: Oru ja Saula küla piiril
Kontakt:

Re: Turistist sirgub Vabaklass e. kuidas auto reeglitesse mahutada.

PostitusPostitas TTUUL » N Juun 09, 2016 3:47 pm

Praks1 kirjutas:Ladogal põles üks Samurai suht maani maha, põhjust ei tea, aga vabalt võis elekter olla, videod leiab YouTube keskkonnast.


Kompressori relee vale asukoht vist.

https://www.youtube.com/watch?v=RR7stg8pY30
XJ ´91, 136KW AMC242, AW4, NP 242, ..... EX
ZJ ´95, 135KW AMC242+LPG II, 42RE, NP 242, ..... loheta väikserattaline gloobuse abiga teed otsiv igapäeva liikur.
Tahoe ´98, 190KW Vortec 5700 L31,4L60-E , NVG246, ..... small block ja suurem ratas.
Kasutaja avatar
CayenneTurbo
Rock Crawler
Postitusi: 565
Liitunud: L Dets 14, 2013 3:03 pm

Re: Turistist sirgub Vabaklass e. kuidas auto reeglitesse mahutada.

PostitusPostitas CayenneTurbo » N Juun 09, 2016 4:01 pm

erik kirjutas:
totu kirjutas:Nii teoreetiliselt- kui viia generaatorilt laadimisvool akule ja aku ja süsteemi vahele peavoolu katkesti? Peaks ilma lisakontaktita saama. Igaks juhuks võiks generaatori ja aku vahel tummisem diood ka olla.


Sa vist ei jaga seda elektri asja :rofl: Aga jah huumoriga võttes, diood peaks olema vastavuses generaatori võimsusega. Sellise leiab näit. suurema keevitustrahvo seest. :wink: Ilmselt see nõuab see diood ka pidevat jahutamist. Ja isegi teoreetiliselt on see süsteem mõtetu, kuna elektri süsteemist osa ei lülitatagi välja ja tule oht säilib.
Kas sa Cayenne pole mõelnud, et ratsimise ja pornotamise asemel võiks teha kohe õieti? :bang:


Kuidas oleks siis õigesti? Mul süsteem juba valmis ja kõik toimib.

Generaatorist tulev vool kaitsmekarbist väljatoodud ja otse akule viidud. Akust juhe lülitisse, lülitist välja 3juhet (vints, kaitsmekarpi, starter).

Kui lüliti välja võtan kaob tervest autost vool ja mootor seiskub (kuna süütest kaob ka + ära koos kogu vooluga).
Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD 2002a
4" tõste, vints, M/T 32" rehv.
Vaikselt õpime...
margus61
Zootramm
Postitusi: 602
Liitunud: N Okt 19, 2006 12:02 pm
Asukoht: Tallinn-Nõmme & Noarootsi

Re: Turistist sirgub Vabaklass e. kuidas auto reeglitesse mahutada.

PostitusPostitas margus61 » N Juun 09, 2016 4:08 pm

Massilüliti juhile ja kaassõitjale kinniste turvavöödega kättesaadavaks tegemiseks veel selline võimalus. Mul G-l on massilülija (õigemini plussilülija) pöör toodud läbi tuleseina kaardilugeja jalge ette. Plaan teha originaalse pööra asemele kahe 1/4" tööriistakardaaniga pikendus istmete lähedusse. Teostuseni pole paraku jõudnud...
Kokku 26 vedavat ratast
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2628
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: Turistist sirgub Vabaklass e. kuidas auto reeglitesse mahutada.

PostitusPostitas erik » N Juun 09, 2016 4:27 pm

CayenneTurbo kirjutas:
erik kirjutas:
totu kirjutas:Nii teoreetiliselt- kui viia generaatorilt laadimisvool akule ja aku ja süsteemi vahele peavoolu katkesti? Peaks ilma lisakontaktita saama. Igaks juhuks võiks generaatori ja aku vahel tummisem diood ka olla.


Sa vist ei jaga seda elektri asja :rofl: Aga jah huumoriga võttes, diood peaks olema vastavuses generaatori võimsusega. Sellise leiab näit. suurema keevitustrahvo seest. :wink: Ilmselt see nõuab see diood ka pidevat jahutamist. Ja isegi teoreetiliselt on see süsteem mõtetu, kuna elektri süsteemist osa ei lülitatagi välja ja tule oht säilib.
Kas sa Cayenne pole mõelnud, et ratsimise ja pornotamise asemel võiks teha kohe õieti? :bang:


Kuidas oleks siis õigesti? Mul süsteem juba valmis ja kõik toimib.

Generaatorist tulev vool kaitsmekarbist väljatoodud ja otse akule viidud. Akust juhe lülitisse, lülitist välja 3juhet (vints, kaitsmekarpi, starter).

Kui lüliti välja võtan kaob tervest autost vool ja mootor seiskub (kuna süütest kaob ka + ära koos kogu vooluga).

Nii ongi ju su generaatori juhe ja osa selle elektrisüsteemist püsivalt toite all. Et siis see jäme kaabel ja kogu gene ei kujuta tuleohtu?
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
Jolinar
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 116
Liitunud: P Juul 21, 2013 3:36 pm

Re: Turistist sirgub Vabaklass e. kuidas auto reeglitesse mahutada.

PostitusPostitas Jolinar » N Juun 09, 2016 4:59 pm

Kas ma saan nüüd õigesti aru:

Ostan kahekontuurilise lüliti.
Selle pistan aku ja praegu akul oleva (+) või (-) kaabli vahele.
Teise e. väiksema kontuuriga tapan ära kas süüte või pumba magnetklapi.

Elu ilus?
Kasutaja avatar
Praks1
I live off from the mud
Postitusi: 2230
Liitunud: P Juun 21, 2009 8:47 pm

Re: Turistist sirgub Vabaklass e. kuidas auto reeglitesse mahutada.

PostitusPostitas Praks1 » N Juun 09, 2016 5:21 pm

Täpselt nii lihtne ongi ja see veoka oma kannatab vintsi kah eduliselt, kui El vintsi pole sobib ka Racingexperdi pakutav.
Proto
53951597
Kasutaja avatar
CayenneTurbo
Rock Crawler
Postitusi: 565
Liitunud: L Dets 14, 2013 3:03 pm

Re: Turistist sirgub Vabaklass e. kuidas auto reeglitesse mahutada.

PostitusPostitas CayenneTurbo » N Juun 09, 2016 5:44 pm

erik kirjutas:
CayenneTurbo kirjutas:
erik kirjutas:
Sa vist ei jaga seda elektri asja :rofl: Aga jah huumoriga võttes, diood peaks olema vastavuses generaatori võimsusega. Sellise leiab näit. suurema keevitustrahvo seest. :wink: Ilmselt see nõuab see diood ka pidevat jahutamist. Ja isegi teoreetiliselt on see süsteem mõtetu, kuna elektri süsteemist osa ei lülitatagi välja ja tule oht säilib.
Kas sa Cayenne pole mõelnud, et ratsimise ja pornotamise asemel võiks teha kohe õieti? :bang:


Kuidas oleks siis õigesti? Mul süsteem juba valmis ja kõik toimib.

Generaatorist tulev vool kaitsmekarbist väljatoodud ja otse akule viidud. Akust juhe lülitisse, lülitist välja 3juhet (vints, kaitsmekarpi, starter).

Kui lüliti välja võtan kaob tervest autost vool ja mootor seiskub (kuna süütest kaob ka + ära koos kogu vooluga).

Nii ongi ju su generaatori juhe ja osa selle elektrisüsteemist püsivalt toite all. Et siis see jäme kaabel ja kogu gene ei kujuta tuleohtu?


Nojah seda küll. Eks tuleb siis kahekontuuriliseks ümber ehitada tulevikus....kui võistluseelses ülevaatuses nõutakse. Loodetavasti pigistatakse esimene kord sellekohapealt silm kinni. Võib ju Generaatorit kui vooluallikat lugeda. Egas akust ja peale seda minevast kaablist ka vool ära ei kao.
Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD 2002a
4" tõste, vints, M/T 32" rehv.
Vaikselt õpime...
Kasutaja avatar
eerik2
Fitting 38"
Postitusi: 345
Liitunud: T Juul 21, 2015 6:15 pm
Asukoht: Allpool Emajõge
Kontakt:

Re: Turistist sirgub Vabaklass e. kuidas auto reeglitesse mahutada.

PostitusPostitas eerik2 » N Juun 09, 2016 9:01 pm

CayenneTurbo kirjutas:Kuidas oleks siis õigesti? Mul süsteem juba valmis ja kõik toimib.
Generaatorist tulev vool kaitsmekarbist väljatoodud ja otse akule viidud. Akust juhe lülitisse, lülitist välja 3juhet (vints, kaitsmekarpi, starter).
Kui lüliti välja võtan kaob tervest autost vool ja mootor seiskub (kuna süütest kaob ka + ära koos kogu vooluga).

Ja millise koha peal aku süsteemist (kerest-genekast) lahutatakse?
F-250XLT 7,3D
Kasutaja avatar
CayenneTurbo
Rock Crawler
Postitusi: 565
Liitunud: L Dets 14, 2013 3:03 pm

Re: Turistist sirgub Vabaklass e. kuidas auto reeglitesse mahutada.

PostitusPostitas CayenneTurbo » N Juun 09, 2016 10:28 pm

eerik2 kirjutas:
CayenneTurbo kirjutas:Kuidas oleks siis õigesti? Mul süsteem juba valmis ja kõik toimib.
Generaatorist tulev vool kaitsmekarbist väljatoodud ja otse akule viidud. Akust juhe lülitisse, lülitist välja 3juhet (vints, kaitsmekarpi, starter).
Kui lüliti välja võtan kaob tervest autost vool ja mootor seiskub (kuna süütest kaob ka + ära koos kogu vooluga).

Ja millise koha peal aku süsteemist (kerest-genekast) lahutatakse?


Mismõttes millise koha peal?
Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD 2002a
4" tõste, vints, M/T 32" rehv.
Vaikselt õpime...
Kasutaja avatar
Praks1
I live off from the mud
Postitusi: 2230
Liitunud: P Juun 21, 2009 8:47 pm

Re: Turistist sirgub Vabaklass e. kuidas auto reeglitesse mahutada.

PostitusPostitas Praks1 » N Juun 09, 2016 10:34 pm

Küsimus oli esitatud mõttega, et genekas on ju pidevas vooluahelas. Ei kiida lahendust , aga parem kui mittemidagi.
Proto
53951597
Kasutaja avatar
CayenneTurbo
Rock Crawler
Postitusi: 565
Liitunud: L Dets 14, 2013 3:03 pm

Re: Turistist sirgub Vabaklass e. kuidas auto reeglitesse mahutada.

PostitusPostitas CayenneTurbo » N Juun 09, 2016 10:38 pm

Praks1 kirjutas:Küsimus oli esitatud mõttega, et genekas on ju pidevas vooluahelas. Ei kiida lahendust , aga parem kui mittemidagi.


Jah on küll pidevas vooluahelas.
Sain aru, et järgmiseks korraks oleks tark paigaldada kahe kontuuriline lüliti.
Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD 2002a
4" tõste, vints, M/T 32" rehv.
Vaikselt õpime...
Kasutaja avatar
beginner
True Softroader
Postitusi: 1227
Liitunud: T Mai 08, 2012 9:25 pm
Asukoht: Tallinn/Tapa/Tartu

Re: Turistist sirgub Vabaklass e. kuidas auto reeglitesse mahutada.

PostitusPostitas beginner » N Juun 09, 2016 11:44 pm

Praks1 kirjutas:Täpselt nii lihtne ongi ja see veoka oma kannatab vintsi kah eduliselt, kui El vintsi pole sobib ka Racingexperdi pakutav.
Milline on "see veoka oma" ja kuskohast seda osta saab?

Kui jämedad peaks olema aku külge minevad juhtmed, 50mm2?
M: Vintsi juhtmeta puldid
M: snorkleid Jeep'idele ja teistele ka: ZJ, XJ, WJ, Y60, Y61, Pajero, LC, Jimny, G...
Kasutaja avatar
rmann
Rock Crawler
Postitusi: 861
Liitunud: R Mai 11, 2007 11:00 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Turistist sirgub Vabaklass e. kuidas auto reeglitesse mahutada.

PostitusPostitas rmann » R Juun 10, 2016 12:07 am

Mul meh vintsiga on 100A massilüliti vahel
Töötab
Kaablid 35 ruutu
LC70 2,4td
Chevy K5 6,2d V8
UAZ 31512

Ja kui keegi tunneb vajadust siis : 50 97 26üheksa


Pilt
Kasutaja avatar
Praks1
I live off from the mud
Postitusi: 2230
Liitunud: P Juun 21, 2009 8:47 pm

Re: Turistist sirgub Vabaklass e. kuidas auto reeglitesse mahutada.

PostitusPostitas Praks1 » R Juun 10, 2016 12:19 am

Harimise mõttes lugege teema läbi ja leiate vastused kus müüakse.
Proto
53951597

Mine “4x4 võistlusauto ettevalmistus”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline