Turistist sirgub Vabaklass e. kuidas auto reeglitesse mahutada.
Moderaatorid: Veiko, erik, Arto, MM, Moderators
Re: Turistist sirgub Vabaklass e. kuidas auto reeglitesse mahutada.
Kui on selline masuudipress, mis sureb trossiga jne, siis on võimalik paigaldada massilüliti nii, et keerates tõmbad ka trossi.
Teistel soovitan kahekontuuriga veoka lülitit ja ikka paigaldada nii, et kogu auto on ilma vooluta, mitte pool jne huumor.
Teistel soovitan kahekontuuriga veoka lülitit ja ikka paigaldada nii, et kogu auto on ilma vooluta, mitte pool jne huumor.
Proto
53951597
53951597
- CayenneTurbo
- Rock Crawler
- Postitusi: 740
- Liitunud: L Dets 14, 2013 3:03 pm
Re: Turistist sirgub Vabaklass e. kuidas auto reeglitesse mahutada.
Miks kahe kontuuriga?Praks1 kirjutas:Kui on selline masuudipress, mis sureb trossiga jne, siis on võimalik paigaldada massilüliti nii, et keerates tõmbad ka trossi.
Teistel soovitan kahekontuuriga veoka lülitit ja ikka paigaldada nii, et kogu auto on ilma vooluta, mitte pool jne huumor.
Mul common rail näiteks, massi kadumisega sureb mootor ka välja.
Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD 2002a
4" tõste, vints, M/T 32" rehv.
Vaikselt õpime...
4" tõste, vints, M/T 32" rehv.
Vaikselt õpime...
Re: Turistist sirgub Vabaklass e. kuidas auto reeglitesse mahutada.
99,9% autosid ei sure välja, kui võtad akujuhtme maha, kuna genekas toodab voolu edasi. Kahtlen ka selles jeebi väites kergelt.
Proto
53951597
53951597
Re: Turistist sirgub Vabaklass e. kuidas auto reeglitesse mahutada.
Leidsin kogemata lisalugemist: http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?f=40&t=26662
Re: Turistist sirgub Vabaklass e. kuidas auto reeglitesse mahutada.
Selles viimati lingitud teemas on ka üks valeväide:
Joonistasin ajaviiteks paar skeemi, kellel jõud üle ei käi. Skeemide juurde lisainfoks, et kõik elektrilised massilülitid, mis siiani nähtud, on ühel või teisel moel ka käsitsi vajutatavad olnud tõmberelee tagant. Sellest on tingitud ka skeemide lahendus - maha sureb nupust, sisse saab lülitada ainult käsitsi. Samas võib neid skeeme igat moodi joonistada. Oluline on katkestada kaks ahelat - aku ühendus kerega ja süüteluku toide. Nende katkestamisel pole mingit võimalust, et miski veel töötab.
Plussi võib ka siis katkestada, kui keres on miinus. Täiesti ära nähtud sellised lahendused tehase poolt.seenior2 kirjutas:Kas katkestada lülitiga pluss või miinus ei ole maitse asi alati Kui algupärane tootjatehas on valinud auto kere plussiks,siis võib katkestada plussi,kui keres on miinus,siis katkestada miinus. MIks-sest elektroonika on ehitatud vastavalt aga mitte kõigil ja mitte alati.Usakate puhul soovitan küll nõnda käituda,on kindlam,et eletroonika kestab kauem!
Joonistasin ajaviiteks paar skeemi, kellel jõud üle ei käi. Skeemide juurde lisainfoks, et kõik elektrilised massilülitid, mis siiani nähtud, on ühel või teisel moel ka käsitsi vajutatavad olnud tõmberelee tagant. Sellest on tingitud ka skeemide lahendus - maha sureb nupust, sisse saab lülitada ainult käsitsi. Samas võib neid skeeme igat moodi joonistada. Oluline on katkestada kaks ahelat - aku ühendus kerega ja süüteluku toide. Nende katkestamisel pole mingit võimalust, et miski veel töötab.
F-250XLT 7,3D
- CayenneTurbo
- Rock Crawler
- Postitusi: 740
- Liitunud: L Dets 14, 2013 3:03 pm
Re: Turistist sirgub Vabaklass e. kuidas auto reeglitesse mahutada.
Tundub, et sul on õigus. Elektrik mõtles natukene ning mainis, et kui Jeebil ainult mass välja võtta siis võib kogu mass hakata läbi mootori käima (kaasaarvatud aju), mille tagajärjel põleb aju maha.Praks1 kirjutas:99,9% autosid ei sure välja, kui võtad akujuhtme maha, kuna genekas toodab voolu edasi. Kahtlen ka selles jeebi väites kergelt.
Tehakse katkestus + juhtmele, pidi kindlam olema.
Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD 2002a
4" tõste, vints, M/T 32" rehv.
Vaikselt õpime...
4" tõste, vints, M/T 32" rehv.
Vaikselt õpime...
Re: Turistist sirgub Vabaklass e. kuidas auto reeglitesse mahutada.
Pole ju vahet, kas võtad akult +,või - klemmi genekas toodab voolu edasi samamoodi. Võimalik teha igast trikke, et sureks koos massiga, aga lihtsam ja turvalisem on 2 kontuuriga lüliti.
Elektrivintsi meestel on eriti oluline, et kogu vool kaoks autost.
Elektrivintsi meestel on eriti oluline, et kogu vool kaoks autost.
Proto
53951597
53951597
- erik
- Aktiivne Pikendus
- Postitusi: 2776
- Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
- Asukoht: Jõe laboratoorium
Re: Turistist sirgub Vabaklass e. kuidas auto reeglitesse mahutada.
Paar nädalat tagasi, juhtisin sellele tähelepanu. Ja nüüd elektrik natuke mõtles.... Ja ei midagi, auto ikka välja ei sure. Kas te tõesti arvate, et me siin enda imetlemiseks neid infojupikesi kirjutame?erik kirjutas:Ja nüüd siis mõtlema, kuidas teha nii, et massi välja lülitamisel auto mootor ka välja sureks!
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!
Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
-
- Zootramm
- Postitusi: 717
- Liitunud: N Okt 19, 2006 12:02 pm
- Asukoht: Tallinn-Nõmme & Noarootsi
Re: Turistist sirgub Vabaklass e. kuidas auto reeglitesse mahutada.
Kas pole mitte nii, et kui panna massilüliti kere (reeglina -) ja aku vahele, jääb elektrivints oma lülitusega pinge alla, kuna ta on jalgupidi raami küljes kinni ja isoleerimine väga problemaatiline? On nagu meeles sarnane jama, mistõttu väikesele Lapplanderile ja G-le läks massilüliti seetõttu toite (+) ahelasse. Igasugu toidete katkestamised on elektri/elektroonikaosale reeglina tervislikumad võrreldes massi katkestamisega.
Ehk on selle teema massilüliti osa väärt eraldi tõstmist?
Edit: jama ajan - kui ikka mass on katkestatud, siis vooluringi ei teki. Aga mingi jama ikkagi oli seoses vintsi ja selle massiga, mis hetkel meelde ei tule.
Ehk on selle teema massilüliti osa väärt eraldi tõstmist?
Edit: jama ajan - kui ikka mass on katkestatud, siis vooluringi ei teki. Aga mingi jama ikkagi oli seoses vintsi ja selle massiga, mis hetkel meelde ei tule.
Viimati muutis margus61, N Juun 09, 2016 12:02 pm, muudetud 1 kord kokku.
- Movistar
- Teel kaaluta olekusse
- Postitusi: 4423
- Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Turistist sirgub Vabaklass e. kuidas auto reeglitesse mahutada.
Oled sa tähele pannud,et keegi väga kuulata viitsib ?erik kirjutas:Paar nädalat tagasi, juhtisin sellele tähelepanu. Ja nüüd elektrik natuke mõtles.... Ja ei midagi, auto ikka välja ei sure. Kas te tõesti arvate, et me siin enda imetlemiseks neid infojupikesi kirjutame?erik kirjutas:Ja nüüd siis mõtlema, kuidas teha nii, et massi välja lülitamisel auto mootor ka välja sureks!
Kõik on ju ise targad ja teavad täpselt. Mis siis,et ühe keerme tuvastamise kohta suudetakse 10 lehekülge postitusi kokku toota,enne kui selgub,et krt ongi nii lihtne.
HM Racing Team
- Movistar
- Teel kaaluta olekusse
- Postitusi: 4423
- Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Turistist sirgub Vabaklass e. kuidas auto reeglitesse mahutada.
Juba aastaid katkestab kaasaegsetel võistlusautodel massilüliti tegelikult " + " ahelat ja lisakontuuriga katkestatakse mingi muu ahel. Näiteks süüde.margus61 kirjutas:Kas pole mitte nii, et kui panna massilüliti kere (reeglina -) ja aku vahele, jääb elektrivints oma lülitusega pinge alla, kuna ta on jalgupidi raami küljes kinni ja isoleerimine väga problemaatiline? On nagu meeles sarnane jama, mistõttu väikesele Lapplanderile ja G-le läks massilüliti seetõttu toite (+) ahelasse. Igasugu toidete katkestamised on elektri/elektroonikaosale reeglina tervislikumad võrreldes massi katkestamisega.
Ehk on selle teema massilüliti osa väärt eraldi tõstmist?
Edit: jama ajan - kui ikka mass on katkestatud, siis vooluringi ei teki. Aga mingi jama ikkagi oli seoses vintsi ja selle massiga, mis hetkel meelde ei tule.
Nii lihtne see ongi.
HM Racing Team
Re: Turistist sirgub Vabaklass e. kuidas auto reeglitesse mahutada.
See Volvo tsenaarjumi lõhnab valesti paigaldatud juhtmete järgi, ehk autol oli massilüliti, aga vintsi mass oli akule ühendatud
Massilüliti on sama nagu akuklemmi mahakeeramine (ehk ilma akuta auto) ja ilma akuta ei võlu nagu kuskilt voolu välja, ole või Türgi sultan.
See nõue pole lihtsalt naljapärast, et kuidagi skeemitada,et tehnilisest läbi saada.
Ladogal põles üks Samurai suht maani maha, põhjust ei tea, aga vabalt võis elekter olla, videod leiab YouTube keskkonnast.
Massilüliti on sama nagu akuklemmi mahakeeramine (ehk ilma akuta auto) ja ilma akuta ei võlu nagu kuskilt voolu välja, ole või Türgi sultan.
See nõue pole lihtsalt naljapärast, et kuidagi skeemitada,et tehnilisest läbi saada.
Ladogal põles üks Samurai suht maani maha, põhjust ei tea, aga vabalt võis elekter olla, videod leiab YouTube keskkonnast.
Proto
53951597
53951597
- erik
- Aktiivne Pikendus
- Postitusi: 2776
- Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
- Asukoht: Jõe laboratoorium
Re: Turistist sirgub Vabaklass e. kuidas auto reeglitesse mahutada.
Kokkuvõtvalt sobib massi või toite pealülitiks igasugune piisavalt võimas lüliti. Kahekontuurset on kõige lihtsam paigaldada ja on kõige lollikindlam. Kaugjuhitav peatoiterelee sobib ka, kui mootori suretus lahendada eraldi lisarelee vms skeemiga. Trossiga kaugjuhitav pealüliti on ka ok, kui sama trossi tõmbamisel sikutatakse ka teist lülitit, mis mootori suretab või juhitakse trossiga seda kahekontuurset pealülitit. E. kõik lahendused saab tööle, kui natuke mõelda....
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!
Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
- totu
- I live off from the mud
- Postitusi: 2864
- Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
- Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.
Re: Turistist sirgub Vabaklass e. kuidas auto reeglitesse mahutada.
Nii teoreetiliselt- kui viia generaatorilt laadimisvool akule ja aku ja süsteemi vahele peavoolu katkesti? Peaks ilma lisakontaktita saama. Igaks juhuks võiks generaatori ja aku vahel tummisem diood ka olla.
Tehtud, mõeldud.
- CayenneTurbo
- Rock Crawler
- Postitusi: 740
- Liitunud: L Dets 14, 2013 3:03 pm
Re: Turistist sirgub Vabaklass e. kuidas auto reeglitesse mahutada.
Mina plaanin just nii teha.totu kirjutas:Nii teoreetiliselt- kui viia generaatorilt laadimisvool akule ja aku ja süsteemi vahele peavoolu katkesti? Peaks ilma lisakontaktita saama. Igaks juhuks võiks generaatori ja aku vahel tummisem diood ka olla.
Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD 2002a
4" tõste, vints, M/T 32" rehv.
Vaikselt õpime...
4" tõste, vints, M/T 32" rehv.
Vaikselt õpime...