Turistist sirgub Vabaklass e. kuidas auto reeglitesse mahutada.

Siia topicusse AINULT asjalik jutt, mis seotud 4x4 võistlusauto tehnilise ettevalmistusega vastavalt kehtivatele FIA, EAL määrustele ja tehnilistele nõuetele. Lahmijad lendavad paraku IDIOT CORNERISSE :( ja modifikatsioone käsitlevad teemad lähevad "Tehnilise" sektsiooni alla.

Moderaatorid: erik, Veiko, Arto, MM, Moderators

Kasutaja avatar
smurhv
Rock Crawler
Postitusi: 971
Liitunud: N Veebr 15, 2007 9:59 pm

Turistist sirgub Vabaklass e. kuidas auto reeglitesse mahutada.

PostitusPostitas smurhv » E Veebr 29, 2016 8:46 am

bjorn kirjutas:Küsin tuleviku mõttes: Turisti sõit tähendas seda, et teatud kohas ja kellaajal saadi kokku, maksti osalustasu ning saadi vastu fail punktidega, mis tuli siis vajalikku tehnoloogiavidinasse sisse sööta?

Et mingit tehnilist kontrolli ega ühele või teisele kriteeriumile vastavust ei vaadatud? Enda masin TR-1 ei mahu seoses ümberehitustega ning plaanis mõni Turist tulevikus sõita. Kõiksuguse ametliku majandusega, mis Vabaga seostub veel ei kutsu.


Endal sama huvi vaba klassi vastu. Vaba on nagu turist kus peaksid puuduma igasugu reeglid masinale? Aga millised masinad seal osalevad tavaliselt? Kas rehvisuurused jäävad rohkem sinna 35" ja peale? Kas vaba = spetsial-klassi masinatega nagu tr3?
Y61
#540 Mudmen
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 15917
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Suur Maasturite Talvesprint 2016 - järelkajad

PostitusPostitas Landy » E Veebr 29, 2016 8:55 am

smurhv kirjutas:Endal sama huvi vaba klassi vastu. Vaba on nagu turist kus peaksid puuduma igasugu reeglid masinale? Aga millised masinad seal osalevad tavaliselt? Kas rehvisuurused jäävad rohkem sinna 35" ja peale? Kas vaba = spetsial-klassi masinatega nagu tr3?


EAL Eesti 4x4 Off-Road karikavõistluse võistlussõidukite tehnilised tingimused 2013-2018.
http://eal.4x4.ee/images/stories/dokume ... 140910.pdf
Võistlusklasse on viis ja seega pead võrdlema, millise kalssi tehniliste nõuete sisse sinua sõiduk mahub:
ATV VABA
TR-1
VABA
VABA+
TR-3

Teisisõnu pead vaatama kas masin on pigem VABA või VABA+ ja kas pead midagi (tagsi) muutama, et VABA klassi reeglitesse mahatuda.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi ja MTÜ Tehnikaspordiklubi "Imedepõld"
Kasutaja avatar
Arto
SuurPäälik
Postitusi: 1220
Liitunud: N Sept 09, 2004 8:45 pm
Asukoht: Viimsi
Kontakt:

Re: Suur Maasturite Talvesprint 2016 - järelkajad

PostitusPostitas Arto » E Veebr 29, 2016 1:51 pm

bjorn kirjutas:Küsin tuleviku mõttes: Turisti sõit tähendas seda, et teatud kohas ja kellaajal saadi kokku, maksti osalustasu ning saadi vastu fail punktidega, mis tuli siis vajalikku tehnoloogiavidinasse sisse sööta?
Et mingit tehnilist kontrolli ega ühele või teisele kriteeriumile vastavust ei vaadatud? Enda masin TR-1 ei mahu seoses ümberehitustega ning plaanis mõni Turist tulevikus sõita. Kõiksuguse ametliku majandusega, mis Vabaga seostub veel ei kutsu.
Osadel võistlustel siiski vaadatakse üle kas seiklejatel ikka on tulekustutid kaasas, seda eriti suvekuudel!
Arto Künnapas, Ratturid meeskonna roolikeeraja , 2020 TR-1 nr. 111, maasturisõltlane alates 2004
MB230GE, Nissan Navara, Volvo TGB1314
offroad.ee
Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1312
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: Suur Maasturite Talvesprint 2016 - järelkajad

PostitusPostitas LauriJ » E Veebr 29, 2016 2:04 pm

smurhv kirjutas:
bjorn kirjutas:Küsin tuleviku mõttes: Turisti sõit tähendas seda, et teatud kohas ja kellaajal saadi kokku, maksti osalustasu ning saadi vastu fail punktidega, mis tuli siis vajalikku tehnoloogiavidinasse sisse sööta?

Et mingit tehnilist kontrolli ega ühele või teisele kriteeriumile vastavust ei vaadatud? Enda masin TR-1 ei mahu seoses ümberehitustega ning plaanis mõni Turist tulevikus sõita. Kõiksuguse ametliku majandusega, mis Vabaga seostub veel ei kutsu.


Endal sama huvi vaba klassi vastu. Vaba on nagu turist kus peaksid puuduma igasugu reeglid masinale? Aga millised masinad seal osalevad tavaliselt? Kas rehvisuurused jäävad rohkem sinna 35" ja peale? Kas vaba = spetsial-klassi masinatega nagu tr3?

Vaba rehvimõõt jääb sinna 33" kanti. Kui mingi rahvamajaga kohale tuled, siis vast esialgu pigistatakse silm kinni 35" rehvi osas ka (seekord vähemalt pigistati). Masinad olid täiesti tavalised tänava autod (LC70, Cherokee jne). Põhimõtteliselt sobiksid enamus ET1 autosi ka vaba klassi kui neil on doonorsõidukist järelejäänud esiklaasi raam ning uksed. Lisaks siis veel vaja võistlusauto nr jms formaalsusi. Seega võiks väikese kollid ka osa võtta - oleks konkurents kõvasti suurem kohe. Peamised piirangud Vabas on rehvimõõt ning peab olema talasild. Ülejäänud ümberehitused on suuremas osas lubatud (tasub lugeda hoolikalt tehnilisi reegleid).
Vaba sõidab TR1 ehk originaalklassi rada - nagu esmakordsed osalejad ütlesid, siis tavaline "väikeserattajadraakoni" autode safarid on raskemal rajal. Seega raja raskusastet väga kartma ei peaks.
TR3 "ZukMy" , MB G-wagun W463 OM606, Volvo C304, LC150
Estonian Offroad Team
Kasutaja avatar
smurhv
Rock Crawler
Postitusi: 971
Liitunud: N Veebr 15, 2007 9:59 pm

Re: Suur Maasturite Talvesprint 2016 - järelkajad

PostitusPostitas smurhv » E Veebr 29, 2016 2:12 pm

LauriJ kirjutas:
smurhv kirjutas:
bjorn kirjutas:Küsin tuleviku mõttes: Turisti sõit tähendas seda, et teatud kohas ja kellaajal saadi kokku, maksti osalustasu ning saadi vastu fail punktidega, mis tuli siis vajalikku tehnoloogiavidinasse sisse sööta?

Et mingit tehnilist kontrolli ega ühele või teisele kriteeriumile vastavust ei vaadatud? Enda masin TR-1 ei mahu seoses ümberehitustega ning plaanis mõni Turist tulevikus sõita. Kõiksuguse ametliku majandusega, mis Vabaga seostub veel ei kutsu.


Endal sama huvi vaba klassi vastu. Vaba on nagu turist kus peaksid puuduma igasugu reeglid masinale? Aga millised masinad seal osalevad tavaliselt? Kas rehvisuurused jäävad rohkem sinna 35" ja peale? Kas vaba = spetsial-klassi masinatega nagu tr3?

Vaba rehvimõõt jääb sinna 33" kanti. Kui mingi rahvamajaga kohale tuled, siis vast esialgu pigistatakse silm kinni 35" rehvi osas ka (seekord vähemalt pigistati). Masinad olid täiesti tavalised tänava autod (LC70, Cherokee jne). Põhimõtteliselt sobiksid enamus ET1 autosi ka vaba klassi kui neil on doonorsõidukist järelejäänud esiklaasi raam ning uksed. Lisaks siis veel vaja võistlusauto nr jms formaalsusi. Seega võiks väikese kollid ka osa võtta - oleks konkurents kõvasti suurem kohe. Peamised piirangud Vabas on rehvimõõt ning peab olema talasild. Ülejäänud ümberehitused on suuremas osas lubatud (tasub lugeda hoolikalt tehnilisi reegleid).
Vaba sõidab TR1 ehk originaalklassi rada - nagu esmakordsed osalejad ütlesid, siis tavaline "väikeserattajadraakoni" autode safarid on raskemal rajal. Seega raja raskusastet väga kartma ei peaks.


Ok, tänud info eest. Et kui on y61 pikk vorst ja 35" rehvid siis nagu saaks vabasse proovima tulla? Raja raskusaste mõttes erilist veega uputamist just ei tahaks kuna masinal puudub snorkel ja ei soovi ka seda lisada kuna tegemist ikka nö linnaautoga :D 285/75 on pikale vorstile ikka väiksed rattad ja nendega jääb hästi kinni. 35 juba vähe parem.
Y61
#540 Mudmen
Kasutaja avatar
smurhv
Rock Crawler
Postitusi: 971
Liitunud: N Veebr 15, 2007 9:59 pm

Re: Suur Maasturite Talvesprint 2016 - järelkajad

PostitusPostitas smurhv » E Veebr 29, 2016 2:14 pm

Landy kirjutas:
smurhv kirjutas:Endal


Tänud viidete eest. Esialgu olin laisk ja lootsin otse vajaliku info kätte saada
Y61
#540 Mudmen
Kasutaja avatar
helar
I live off from the mud
Postitusi: 2390
Liitunud: T Jaan 12, 2010 4:13 pm
Asukoht: Vääna Jõesuu

Re: Turistist sirgub Vabakalss e. kuidas auto reeglitesse mahutada.

PostitusPostitas helar » E Veebr 29, 2016 7:16 pm

Smurhv annan sulle sooja soovituse omadest kogemustest : ära taha oma pika igapäevatrolliga võistelda. Niisama rahulikult turistitada on ka kohati paras ikaldus sest auto ei taha lihtsalt metsa ära mahtuda .
Sinine Datsun -Y61
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. http://www.heinworks.ee
Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1312
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: Suur Maasturite Talvesprint 2016 - järelkajad

PostitusPostitas LauriJ » E Veebr 29, 2016 9:39 pm

smurhv kirjutas:Ok, tänud info eest. Et kui on y61 pikk vorst ja 35" rehvid siis nagu saaks vabasse proovima tulla? Raja raskusaste mõttes erilist veega uputamist just ei tahaks kuna masinal puudub snorkel ja ei soovi ka seda lisada kuna tegemist ikka nö linnaautoga :D 285/75 on pikale vorstile ikka väiksed rattad ja nendega jääb hästi kinni. 35 juba vähe parem.

TR1 rajal uputamist pole (kui just ise ei lähe otsima). Usun, et sulle tehtaks erand ja lastaks 35" ka rajale Vabasse. Peaasi, et kohale ronid. Saad kindlasti kõvasti kogemusi juurde. Metsa mahtumisega on jah selline teema, et Samurai jälgedes võib kitsaks minna aga alati saab omale uue raja valida. Ega enne teada ei saa, kui ei proovi.
Viimati muutis LauriJ, K Mär 23, 2016 8:55 pm, muudetud 1 kord kokku.
TR3 "ZukMy" , MB G-wagun W463 OM606, Volvo C304, LC150
Estonian Offroad Team
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 15917
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Suur Maasturite Talvesprint 2016 - järelkajad

PostitusPostitas Landy » T Mär 01, 2016 8:51 am

LauriJ kirjutas:Usun, et sulle tehtaks erand ja lastaks 35" ka rajale Vabasse. Peaasi, et kohale ronid. Saad kindlasti kõvasti kogemusi juurde. Metsa mahtumisega on jah selline teema, et Samurai jälgedes võib kitsaks minna aga alati saab omale uue raja valida. Ega enne teada ei saa, kui ei proovi.

1. Eks ole ka varem erandeid tehtud klausliga, et kui keegi kaasvõsitlejatest teeb protesti ( kui näiteks medalikohale trügid), siis see rahuldatakse ja su tulemus tühistatakse.
2.Probleem pole mitte niivõrd laiuses, kui pikkuses ja eriti sabaosaga. Kindlasti saad metsast kaasa kartulikoti täie põnevaid plastosasid, mida kodus garaazis taas tagasi kleepida või minema visata. Ennustan eelkõige tastange detailide irdumist ning võimalike tagtulede vigastusi.
Kui Masinal on tehase laumiiniumist astmelauad, siis neid ka enam kauaks pole.
Välistada ei saa ka puude ja võsa tekitatud mõlke, sest kitsal, rööpas ja libedal rajal on pikka saba ja külgi keerukas taltsutada ning puude vahel punkti manööverdamine saab olema ka väljakutse.

Igapäevasõidukiks oleva pika masinaga võistlemine toob paratamut kaasa valiku, kas masin jätta/taastada ( peale esimest võistlust ) igapäevasõitudeks või hankida poes piima järel käimiseks uus auto.
Samas hea pealehakkamine on pool võitu ja jänes shampust ei joo.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi ja MTÜ Tehnikaspordiklubi "Imedepõld"
andrusr
Fitting 44"
Postitusi: 490
Liitunud: R Dets 08, 2006 11:29 am

Re: Turistist sirgub Vabaklass e. kuidas auto reeglitesse mahutada.

PostitusPostitas andrusr » K Mär 23, 2016 4:29 pm

Mis sellest saab? Jutt VABA klassist.

3.5.17. Turvakaared
3.5.17.1. Turvakaarte ja -karkasside paigaldamine on kohustuslik sportautona
registreeritud sõidukitele ja pehme katusega- ning katuseta sõidukitele. Vastavalt
punktile 3.5.11.8 paigaldatud kaitseplaat ei asenda katust.
3.5.17.2. Metallkatusega võistlussõidukitele peab olema paigaldatud vähemalt neljast
punktist kerele kinnituv, terasest põhikaar, esimese istmerea taha. Kui võistlussõidukis
on rohkem kui 2 istekohta on nõutud turvakarkass.

3.5.17.3. Kõigil pehme katusega, või ilma katuseta võistlussõidukitel peab olema
paigaldatud terasest turvakarkass, mille struktuur peab vastama FIA lisa J artikkel 253-
3.
3.5.17.4. Ohutuspuuri peakaare ja külgkaare materjalina peab kasutam tõmmatud
terastoru, minimaalsete mõõtudega 45x2,5 mm, suurema toru diameetri korral on
minimaalseks seinapaksuseks 2,0 mm. Lubatud on ka polditavad ohutusstruktuuri
osad, välja arvatud peakaar ja külgkaared. Turvakarkass võib olla kere osa ning sellele
võib kinnitada kere katteelemente.
Kasutaja avatar
Arto
SuurPäälik
Postitusi: 1220
Liitunud: N Sept 09, 2004 8:45 pm
Asukoht: Viimsi
Kontakt:

Re: Turistist sirgub Vabaklass e. kuidas auto reeglitesse mahutada.

PostitusPostitas Arto » K Mär 23, 2016 5:07 pm

andrusr kirjutas:Mis sellest saab? Jutt VABA klassist.

3.5.17. Turvakaared
3.5.17.1. Turvakaarte ja -karkasside paigaldamine on kohustuslik sportautona
registreeritud sõidukitele ja pehme katusega- ning katuseta sõidukitele. Vastavalt
punktile 3.5.11.8 paigaldatud kaitseplaat ei asenda katust.
3.5.17.2. Metallkatusega võistlussõidukitele peab olema paigaldatud vähemalt neljast
punktist kerele kinnituv, terasest põhikaar, esimese istmerea taha. Kui võistlussõidukis
on rohkem kui 2 istekohta on nõutud turvakarkass.

3.5.17.3. Kõigil pehme katusega, või ilma katuseta võistlussõidukitel peab olema
paigaldatud terasest turvakarkass, mille struktuur peab vastama FIA lisa J artikkel 253-
3.
3.5.17.4. Ohutuspuuri peakaare ja külgkaare materjalina peab kasutam tõmmatud
terastoru, minimaalsete mõõtudega 45x2,5 mm, suurema toru diameetri korral on
minimaalseks seinapaksuseks 2,0 mm. Lubatud on ka polditavad ohutusstruktuuri
osad, välja arvatud peakaar ja külgkaared. Turvakarkass võib olla kere osa ning sellele
võib kinnitada kere katteelemente.


Selle lõigu sõnastus on tekitanud tõesti küsimusi.
Mõte on siis järgmine, kui on tegemist sprotautoga nagu ütleb punkt:
3.5.17.1. Turvakaarte ja -karkasside paigaldamine on kohustuslik sportautona
registreeritud sõidukitele ja pehme katusega- ning katuseta sõidukitele.
siis tuleb paigaldada vastavalt punktile:
3.5.17.2. Metallkatusega võistlussõidukitele peab olema paigaldatud vähemalt neljast
punktist kerele kinnituv, terasest põhikaar, esimese istmerea taha. Kui võistlussõidukis
on rohkem kui 2 istekohta on nõutud turvakarkass.
põhikaar või karkass
kui on tegemist tänavalegaalse võistlusmasinaga siis ei tohi olla kaart ega karkassi.
Arto Künnapas, Ratturid meeskonna roolikeeraja , 2020 TR-1 nr. 111, maasturisõltlane alates 2004
MB230GE, Nissan Navara, Volvo TGB1314
offroad.ee
Kasutaja avatar
Siiri
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 155
Liitunud: R Nov 20, 2015 10:15 am
Asukoht: Harjumaa

Re: Turistist sirgub Vabaklass e. kuidas auto reeglitesse mahutada.

PostitusPostitas Siiri » K Mär 23, 2016 5:10 pm

Ritsu on sportautona registreeritud?
2016 VABA 505 Mini Mitsu
gerds
Off Roader Wannabe
Postitusi: 29
Liitunud: E Nov 23, 2015 9:11 pm
Asukoht: Pühajõe, Ida-Virumaa

Re: Turistist sirgub Vabaklass e. kuidas auto reeglitesse mahutada.

PostitusPostitas gerds » K Mär 23, 2016 5:38 pm

Ma siin lugesin LauriJ postitusest välja - " Peamised piirangud Vabas on rehvimõõt ning peab olema talasild "

Meil plaanis Vabas sõita Terranoga, kas see siis ei sobigi või ?
Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1312
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: Turistist sirgub Vabaklass e. kuidas auto reeglitesse mahutada.

PostitusPostitas LauriJ » K Mär 23, 2016 5:41 pm

Portaalsild pole lubatud.
Viimati muutis LauriJ, K Mär 23, 2016 8:55 pm, muudetud 1 kord kokku.
TR3 "ZukMy" , MB G-wagun W463 OM606, Volvo C304, LC150
Estonian Offroad Team
gerds
Off Roader Wannabe
Postitusi: 29
Liitunud: E Nov 23, 2015 9:11 pm
Asukoht: Pühajõe, Ida-Virumaa

Re: Turistist sirgub Vabaklass e. kuidas auto reeglitesse mahutada.

PostitusPostitas gerds » K Mär 23, 2016 5:49 pm

LauriJ kirjutas:Portaal sild pole lubatud.


Selge siis.

Mine “4x4 võistlusauto ettevalmistus”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline