Veel kord kiivritest

Siia topicusse AINULT asjalik jutt, mis seotud 4x4 võistlusauto tehnilise ettevalmistusega vastavalt kehtivatele FIA, EAL määrustele ja tehnilistele nõuetele. Lahmijad lendavad paraku IDIOT CORNERISSE :( ja modifikatsioone käsitlevad teemad lähevad "Tehnilise" sektsiooni alla.

Moderaatorid: erik, Veiko, Arto, MM, Moderators

Kasutaja avatar
Urvo
ega nii ei saa ju rallit sõita, krt
Postitusi: 922
Liitunud: K Veebr 26, 2003 2:19 pm
Asukoht: Tartu

Re: Veel kord kiivritest

PostitusPostitas Urvo » R Mär 04, 2016 8:39 am

Praks1 kirjutas:Lihtne :Nõuate rasket kiivrit ilma adekvaatsete põhjenduseta, mina loobun ja ma pole ainus ilmselt.
Mul uus hobi olemas kus panen meeleldi kiivri pähe ja mitte odava, et turvaline oleks.
Edu ala arengule!

Ma laenan sulle kerget nōuetele vastavat kiivrit, siis tee otsus, kas tahad jätkata :)

Põhjus ongi, et tuleks kõigile võrdsed ja selged ning autospordile kohased reeglid kehtestada. Minu arust piisavalt hea põhjus.
Urvo Männama, offroad since 2001.
17' LC150; 82' CJ-8 Scrambler; 90' W463 MB 230GE; TR3
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2742
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: Veel kord kiivritest

PostitusPostitas erik » R Mär 04, 2016 10:01 am

Kui Ak võtab vastu selgelt ebapopulaarse otsuse, võistlejatega teemat arutamata, naaberriikide reegleid arvestamata, tegelike vajadusi ja riske hindamata, siis mis siin imestada, kui AK`st saab lihtsalt ebapopulaarne "valitsus". Absoluutselt ei puutu siia Sõbrasuhted, see teeb antud asja ainult hullemaks.

Teeme nüüd nii, et lubame kasutada kõiki Auto, moto ja ekstreemspordi kiivreid, millel on kõrvad kaetud ja mis saab lõua alt rihmaga kinni panna. Eriti kahtlased eksemplarid ja indiviidid suunatakse võistluse peakohtuniku juurde täiendavasse kontrolli. Mis seal keerulist? Siis saab võistlejatel olla üks kiiver kodus ja välisvõistlustel võistelmiseks, külalisvõistlejad saavad oma kodukiivriga siin sõita. Inimesed on rahul ja AK maine ei käi rentslisse.

ps Kui veel paraleele tuua, siis Croatia Trophy`l võistlejatest suur osa kasutab ekstreemspordi kiivreid, võistlusel kus puuduvad kiiruspiirangud!, Siis, mis krdi kiusu on vaja siin Väikses Vabariigis ajada?
pps Mina nõukas kiivreid absoluutselt kõikidel sõitudel, see oleks esimene vajalik samm, pisivigastuste ära hoidmisel Sport klassides.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4320
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Re: Veel kord kiivritest

PostitusPostitas MahviaDeTyrk » R Mär 04, 2016 10:23 am

Praks1 kirjutas:Lihtne :Nõuate rasket kiivrit ilma adekvaatsete põhjenduseta, mina loobun ja ma pole ainus ilmselt.
Mul uus hobi olemas kus panen meeleldi kiivri pähe ja mitte odava, et turvaline oleks.
Edu ala arengule!


Et siis väljapressimine ??
Et mina lähen teise liivakasti otsa ja enam teile märga liiva ei tee ??
Ärge nii lapsikuks minge nede asjadega
Asendamatuid inimesi pole olemas !!
tartuoffroad.ee
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4291
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Veel kord kiivritest

PostitusPostitas Movistar » R Mär 04, 2016 10:23 am

Urvo kirjutas:Praks ja Hardo, milleks on vaja hakata rääkima tulekindlatest riietest, HANSudest ja homologeeringutega kiivritest? AK soovib kõigest tuua selguse kiivri teemasse, panna paika standardid ning samuti hoolitseda selle eest, et muud nõuded oleks täidetud. Kui teie silm märkab tulevikus viga, siis andke teada ja tehakse vastavad korrektuurid võistluse ajal.

See on selleks,et te aru saaks kuhu see kõik lõpuks välja viib kui te selle kiivri asja jõuga läbi lükkate .
EAL on ilma suure vaidlemiseta nõus sellised turvalisust tõstvad "lisad" kohustuseks tegema või vähemalt osa neist . Eriti kui meil on nii tuleohtlik ala nagu te ise selle ala esindajatena koguaeg kõigile ja avalikult räägite .

Te räägite turvalisusest ja sõna otseses mõttes valetate näkku nii praegustele kui ka tulevastele sõitjatele.Kui see ala on nii tuleohtlik siis tõesti ei tule siia enam ühtegi sõitjat juurde.

1) Meistrivõistlus ehk siis krosside sari on teie arust eriti ohtlik,kuna kiirused on väga suured ja on tõsine peavigastuse oht ning on väga suur tuleoht ja eriti peapiirkonnale .Muudele kehaosadele mitte nagu on aru saada.
Paluks selle kohta riskianalüüsi või vähemalt vettpidavat põhjendust kuidas see nii on ?

2) Karikavõistlus ehk orienteerumine ei ole teie arust ohtlik ja seal võib sõita nii kiivriga (vabalt valitud) või siis ilma kiivrita.
Mille aluselt te sellise tulemuseni jõudsite ?

Ma olen sõitnud igasuguseid sõite . Viimane KV sõit oli vähemalt minu meelest üks ohtlikumaid üldse .Üksteisele jäisel teel ja kottpimedas või tuledega pimestades vastu sõitvad autod kiirusega 70 km/h on väga ohtlik olukord milliseid oli mitte üks vaid kümneid ja kümneid.
Ilmselgelt on kiiver ja turvapuuri pehmendused väga olulised .
Enam kui piisav on ka ekstreemspordikiiver.

Kokkuvõtteks on see pastakast välja imetud probleem kus ei olegi tähtsust mitte niiväga kiivril vaid selles,kes jääb peale.

Ja mitte väike pisiasi: Eesti on ainuke riik kus aetakse mingit jonni oma kiivri teemal.Absoluutselt kõikides riikides kus eestlased on käinud või plaanivad minna on ekstreemspordikiiver lubatud ja piisavalt turvaline.
Ju seal siis bensiin ei põle.


Edit:Erik jõudis vahele kirjutada aga mõte on sama.
TR3
valtsek
Mudder
Postitusi: 58
Liitunud: T Veebr 10, 2015 11:13 pm

Re: Veel kord kiivritest

PostitusPostitas valtsek » R Mär 04, 2016 10:27 am

Urvo kirjutas:Tulles tagasi teema juurde nüüd. Pikka aega on olnud reegel, mida pole väga täpset jälgitud ning on saadud kriitikat selle kohta, et pole selge, mis kiiver on ikkagi auto-moto jne. Seejärel pakutakse välja selged parameetrid, millele kiiver vastama, aga ikkagi pole piisav.

Pigem polnud selge kas 1077 kiivrid on lubatud kuna naabrite juures on!
Piisav pole sellepärast, et loodeti saada 1077 kiivrid legaalseks.
Urvo kirjutas:AK proovib siiski asja parandada ning koostöös teiega leida lahenduse. Hetkeseisuga ainus vastuargument auto-moto kiivrile teie poolt on see, et kui sellised kiivrid muutuvad kohustuslikuks, siis te hakkate protestima ebakvaliteetsete istmete ja turvavööde vastu, samal ajal kiivrite vajadus on ju selge?

Sõbrad, lepime kokku, et sel aastal proovime õige kiivriga sõita ja hoolitseme, et turvavööd on kinni ja istmed korralikud autos ning kõik on hästi? Kas seda on tõesti liiga palju palutud?

Vastuargument on ikka see, et motorspordi kiivrid, ka nö kerged, on ikkagi poole raskemad ja suuremad kui suusaakiivrid ning nendega on palju ebamugavam võistelda. Samas ei ole tõestatud suusaakiivri ebaturvalisus antud offroad stiilis.

Naljakas on ka see, et Karikasarja sprindis ei tohi kiiver pähe põleda aga kuskil metsavahel või teab kus turnides võib :)
Urvo kirjutas:Ma laenan sulle kerget nōuetele vastavat kiivrit, siis tee otsus, kas tahad jätkata :)

Näita teistele ka siis seda imelooma :D
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4291
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Veel kord kiivritest

PostitusPostitas Movistar » R Mär 04, 2016 10:32 am

MahviaDeTyrk kirjutas:
Et siis väljapressimine ??
Et mina lähen teise liivakasti otsa ja enam teile märga liiva ei tee ??
Ärge nii lapsikuks minge nede asjadega
Asendamatuid inimesi pole olemas !!


Ma ootan suure huviga mis hakkab saama Orol.
Kas tuleb ebapopulaarseid otsuseid või mitte.
Kõik teavad väga hästi kes ja mis autodega sõidavad ja kellel on omavalmistatud istmed ja kellel kerge kiiver.
Ei ole vaja olla doktor,et aru saada mis saab edasi kui keegi "oma" saab isetehtud asjadega peale .Olgu selleks siis istmed või kiiver või midagi muud.
TR3
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4291
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Veel kord kiivritest

PostitusPostitas Movistar » R Mär 04, 2016 1:38 pm

Kuna see teema on kohati juba täielik huumor siis otsustasime läbi viia kodustel meetoditel korraldatud katsed :D
Mis põleb,kas põleb,kuidas katki läheb jne .
Nalja peab saama ja kui ise ei tee siis kes ikka teeb.
Ohverdasime selle nimel ka 2 kiivrit.Üks oli Ekstreemspordikiiver ja teine oli NoName motokiiver.
Kerge kiivri kaal oli kirjas 495 grammi ja vastas standardile EN1077
Raske kiivri kaal oli kirjas 1150 gr ja vastas standardile ECE-R22.05
Kuna tegemist oli üle kahe korra suurema massiga siis me ei eeldanudki,et 1077 peab kauem vastu kui R22.
Kuna mass koosneb ruumalast ja ühel on seda 2 x rohkem siis ilmselgelt läheb kauem aega või on vaja rohkem energiat,et midagi juhtuks.



TR3
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2742
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: Veel kord kiivritest

PostitusPostitas erik » R Mär 04, 2016 3:07 pm

Ma julgeks teha nende katsete järeldusi:

Motokiiver on natuke tugevama koorikuga ja ilmselt paksema polstriga. Otsese löögi vastu kaitsevad mõlemad ilmselgelt piisavalt. Aga mõlemal juhul on nõrgimaks lüliks hoopis kiivrikandja kael, mida ei kaitse pmst kumbki kiiver.
Põlemisel pole erilist vahet, mõlemad süttisid kohe ja hakkasid mürgist suitsu ajama. Mis mulle oli üllatuseks, et motokiiver põles iseseisvalt väga intensiivselt, nii et selles vallas pole ta mingist otsast parem, kui ekstreemspordikiiver.

Kokkuvõtvalt, oma subjektiivse arvamusega, julgeks ma väita järgmist:

Kui me tahame tulekindlat kiivrit, siis ainult FIA approved kiiver, koos komplektse pesu, kombe, papude ja kinnastega.
Kui tahame kaitsta kaela, siis hans, koos fia approved "neck brace" `ga
Seda kõike traksides ja õiges istmes.

Aga Ilmselt see pole meie spordis mõeldav...
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2742
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: Veel kord kiivritest

PostitusPostitas erik » R Mär 04, 2016 3:20 pm

Vaadates, kui palju "tarkust" ja energiat on siin arutelus, siis siin näen ma küll Ak tegemata jätmist. Kui ikka on abi vaja, siis küsige. Ma ei usu, et keegi meist oponentidest oleks ära õelnud, kui oleks vaja olnud kellegile argumente välja tuua, või mõni tähtis kiri kirjutada. Ja äkki isegi mõni katse läbi viia.:)
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
Maaks
Rock Crawler
Postitusi: 915
Liitunud: P Okt 05, 2008 10:37 am
Asukoht: Tallinn, Ida-Virumaa
Kontakt:

Re: Veel kord kiivritest

PostitusPostitas Maaks » E Mär 07, 2016 11:58 am

Movistar kirjutas:Kuna see teema on kohati juba täielik huumor siis otsustasime läbi viia kodustel meetoditel korraldatud katsed :D
Mis põleb,kas põleb,kuidas katki läheb jne .
Nalja peab saama ja kui ise ei tee siis kes ikka teeb.
Ohverdasime selle nimel ka 2 kiivrit.Üks oli Ekstreemspordikiiver ja teine oli NoName motokiiver.
Kerge kiivri kaal oli kirjas 495 grammi ja vastas standardile EN1077
Raske kiivri kaal oli kirjas 1150 gr ja vastas standardile ECE-R22.05
Kuna tegemist oli üle kahe korra suurema massiga siis me ei eeldanudki,et 1077 peab kauem vastu kui R22.
Kuna mass koosneb ruumalast ja ühel on seda 2 x rohkem siis ilmselgelt läheb kauem aega või on vaja rohkem energiat,et midagi juhtuks.

Tänamatu töö on selliste katsete ette võtmine - väga tubli! 5+!
Aga nagu ikka päris virisemata ei saa: adekvaatse põlemiskatse läbi viimiseks oleks tulnud mõlemasse kiivrisse paigaldada arbuus vms. mittepõlev ja tihedalt istuv detail (päris katsetel vist kipsist või želatiinist mannekeen). Kedagi ju tegelikult ei huvita kui kiiresti põlevasse autosse üksi jäetud kiiver ära põleb :lol:
PS Ei hakanud interneedusest otsima, aga avatud kiivritele vist ei korraldataki "põlemiskatseid"?!
________________________________________
Reisid korraldab: http://reisikorraldaja.ee/
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4291
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Veel kord kiivritest

PostitusPostitas Movistar » E Mär 07, 2016 12:28 pm

Ega see polnudki "ametlik" katse.
Tegelikult oleks pidanud ka bensiiniga üle kallama sest ega neid leeklambiga niisama autos keegi süütamas ei käi.
See katse on täpselt sama rumal nagu jutt,et kiiver võib peas põlema minna ja muu ei lähe .

Ei vaidle vastu,et oht on offroadis täitsa olemas,et mingi avarii tagajärjel puruneb kütusepaak ja sõitjad saavad põleva kütusega kaetud .
Ainuke lootus siis veel eluga pääseda on kasutada FIA 2000 standardile vastavaid tulekindlaid riideid ja aluspesu ning kindlasti tulekindlat peasukka.
Suvalised kaltsud põlevad selga enne kui kiiver jõuab pähe sulama hakata.
Nüüd ongi puhas valiku koht. Kas kõik või mitte midagi.
TR3
Kasutaja avatar
MM
HallKardinal
Postitusi: 529
Liitunud: K Dets 15, 2004 1:18 pm
Kontakt:

Re: Veel kord kiivritest

PostitusPostitas MM » E Mär 07, 2016 2:27 pm

Keegi peab ju paha olema ...
Sellist asja nagu ekstreemspordikiiver ma standarditest ei leia (pole varem ka leidnud).
Natuke standardeid: https://www.evs.ee/pood?SearchTerm=helm ... &pagenum=1

Miks nii on jäänud - AK-s ei istu "jumalad" kes käsevad poovad ja lasevad - probleem on hoopis lihtsam, kohe kui keegi on tulnud mingi standardiga välja hakkatakse järgmisi nõudma ja siiani ei ole sõitjad suutnud kokku leppida kuhu piiri tõmbame. Olen täna kuulnud ettepanekuid EN1077 ja EN1078, vastavalt siis "Mäesuusatajate ja lumelaudurite kiivrid" ja "Kiivrid jalgratturitele ja rulade ning rulluiskude kasutajatele" (klausliga kõrvad kaetud, aga kas nahklapid kõrvadel on piisavad). Jah olen ise sõitnud ka EVS-EN 1385:2012 "Kiivrid aerutamiseks ja kärestikuspordiks", mis on veel kergem ja kõrvad on kaetud. AGA on seal näiteks selline:
The most common head injury in canoeing and white water sports happens when a person strikes an
underwater object after capsizing. Under these circumstances it is extremely unlikely that the speed of impact
will be greater than 18 km/h (5 m/s) because this is the highest recorded rate of flow in a white water river.


Tehke ometi see ümarlaud ära ja andke omavahel kokkulepitud standardid , millest siis ka ise kinni peate ja esimeses tehnilises jälle väidlema ei hakka, et ma ikka hoopis niimoodi mõtlesin ja ...
Mait Mumme - eks ole sõidetud kah ... 4x4 fän since`99
www.europart.ee
+3725069842
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4291
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Veel kord kiivritest

PostitusPostitas Movistar » E Mär 07, 2016 10:19 pm

Minu ettepanek on peale autospordi veel EN1077 ja kõik .
TR3
Kasutaja avatar
uppund kana
Rock Crawler
Postitusi: 953
Liitunud: P Mär 28, 2010 6:35 pm
Asukoht: Pärnu-ühe varbaga Saaremaal
Kontakt:

Re: Veel kord kiivritest

PostitusPostitas uppund kana » K Mär 09, 2016 3:07 pm

Lugesin selle loo läbi (kiivritest oli äge :D ) aga ikka ei saanud päriselt lõpuni aru ,et kui tänasest tahaks tulla TR1-te sõitma ja katsel on kiiver kohustuslik kas mind siis lubatakse ekstreemspordikiivriga sõitma või ei :roll:
TR1-Parketitigu (praegu küll rohkem turist) ........seljakotiga
Suhtlen inimestega ka 56 204 888
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4291
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Veel kord kiivritest

PostitusPostitas Movistar » K Mär 09, 2016 11:39 pm

uppund kana kirjutas:Lugesin selle loo läbi (kiivritest oli äge :D ) aga ikka ei saanud päriselt lõpuni aru ,et kui tänasest tahaks tulla TR1-te sõitma ja katsel on kiiver kohustuslik kas mind siis lubatakse ekstreemspordikiivriga sõitma või ei :roll:

Karikavõistlustel on siiani ilma suure sõjata hakkama saadud.
Küll saab ka edaspidi.
TR3

Mine “4x4 võistlusauto ettevalmistus”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline