Veel kord kiivritest

Siia topicusse AINULT asjalik jutt, mis seotud 4x4 võistlusauto tehnilise ettevalmistusega vastavalt kehtivatele FIA, EAL määrustele ja tehnilistele nõuetele. Lahmijad lendavad paraku IDIOT CORNERISSE :( ja modifikatsioone käsitlevad teemad lähevad "Tehnilise" sektsiooni alla.

Moderaatorid: erik, Veiko, Arto, MM, Moderators

Kasutaja avatar
Arto
SuurPäälik
Postitusi: 1204
Liitunud: N Sept 09, 2004 8:45 pm
Asukoht: Viimsi
Kontakt:

Re: Veel kord kiivritest

PostitusPostitas Arto » K Mär 02, 2016 5:35 pm

LauriJ kirjutas:
Istmetena tohib kasutada seeriaviisiliselt toodetud originaalseid või mitteoriginaalseid autoistmeid, mis tagavad piisava turvalisuse.

Kes otsustab, mis on piisav turvalisus istme puhul?
Samamoodi võiks kiivrite puhul kehtida klausel "kasutada võib kiivrit, mis tagab piisava turvalisuse" ?

Alakomitee soov on muuta ala ohutumaks aga kas alakomitee liikmeid ei nõustu sellega, et tegelik probleem turvalisusega on hoopis mujal, kui kiivrites? Koosolekul tõin samuti välja selle probleemi, et turvavööde kasutamist ei jälgi keegi (mis on viimastel aastatel kaasa toonud vigastusi, lisaks on mitmed üle katuse käimised olnud õnnelikud ja vigastusteta). Tuli välja, et kohtunike on liiga vähe ja neil pole piisavat koolitus jne. Tegeleks selle probleemiga ehk kõigepealt?

Olid ju kohal ning tead seetõttu, et sellega tegeletakse.
Kes vähegi tunneb, et tahab aidata kaasa ala arengusse ning ise parasjagu ei võistle on oodatud vähemalt kohtunikuks, kohtunike on vaja nii rajale kui ka sekretariaati. Hea nõu ja töökäsi on vaja ka komitee töösse.
Proovime siiski teha rohkem kui ühte asja korraga ning seda ühiselt, meie ala harrastajate ring ei ole just väga suur, seega iga huviline on oluline.
Arto Künnapas, Ratturid meeskonna roolikeeraja , 2018 VABA nr. 530, maasturisõltlane alates 2004
MB230GE, Nissan Navara, Volvo TGB1314
eal.4x4.ee
Kasutaja avatar
Urvo
ega nii ei saa ju rallit sõita, krt
Postitusi: 904
Liitunud: K Veebr 26, 2003 2:19 pm
Asukoht: Tartu

Re: Veel kord kiivritest

PostitusPostitas Urvo » K Mär 02, 2016 6:04 pm

Minu arvamus ja kokkuvõte:

* Ei ole kallis, ega keeruline osta endale nõuetele vastavad ja kerged kiivrid (nüüd on vähemalt nõuded selged, millele kiiver peab vastama). Paneme punkti sellele lõputule jutule kiivrite ümber ja hakkame reegleid jälgima. Olgugi, et meil pole kiirused nii suured nagu rallis, aga auto põlema minemise korral sulab see hokikiiver sulle kenasti pähe kinni, sest pole mõeldud autospordi jaoks. Off-road ei ole hoki/mäesuusa ala vaid eelkõige autospordiala.
* Orienteerumisel, kus ei ole kiivrid nõutud saate turvalisuse huvides endiselt sõita mäesuusakiivriga, et kasutada side jne
* Õiged kiivrid tuleb kasutusele võtta KÕIGIL nii MV kui KV sarjas

LISAKS SELLELE:
* Suurendatud tähelepanu autoistmetele, et vältida isetehtud ja ebaturvaliste lahendustega autosid (vajadusel teha ebapopulaarne otsus ning rajale mitte lasta. Järgmine kord on juba probleem lahendatud)
* Suurendatud tähelepanu turvavööde kandmisele (eriti MV sarjas), kus on igal rajal 2-3 keerulisemat kohta, kus rihmad autost välja minnes maha võetakse ning tagasi istudes enam peale ei panda. Korraldajad panevad paar spetsiaalset kohtunikku seda jälgima ning need, kes vea teevad saavad kõige pealt 5min ja seejärel 10min ning kolmandal korral disklaffi.

Ei saa öelda, et kõigepealt teeme rihmad ja istmed korda, seejärel hakkame kiivreid vaatama. Tuleb korraga teha ning viia tegelikkus vastavusse reeglitega.

Urvo
Urvo Männama, offroad since 2001.
17' LC150; 82' CJ-8 Scrambler; 90' W463 MB 230GE; TR3
Kasutaja avatar
Praks1
I live off from the mud
Postitusi: 2230
Liitunud: P Juun 21, 2009 8:47 pm

Re: Veel kord kiivritest

PostitusPostitas Praks1 » K Mär 02, 2016 6:39 pm

Sama põlemise jutt, mis aastaid tagasi, siis oli see ainuke põhjendus :D
Selge, keelame visjonid paugust ära, T-SÄRK, lühikesed püksid jne, ühesõnaga homologeeringuga turvapesu ja kombe, kuna põlengud on nii igapäevased meil. Täishuumor,ühesõnaga tehke mis tahate!

Kui te tähele pole pannud, siis Offroadis on uppumisoht kordades suurem,kui põlemise!
Proto
53951597
Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1195
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: Veel kord kiivritest

PostitusPostitas LauriJ » K Mär 02, 2016 10:10 pm

Ostan siis näiteks selle kiivri:
Pilt

Kui muidu nõuti, et kõrvad oleks kaetud, siis sellel kõrvad lahtised aga kiiver vastab DOT standardile ja on ok? Öelge nüüd, et see antud pildil olev kiiver on turvalisem, kui praegu enamustel kasutusel olev ekstreemspordi kiiver.
TR3 "ZukMy - #302" , Defender 110, W463 G350, Jeep GC WK2, F15 40d
Estonian Offroad Team facebookis
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4157
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Veel kord kiivritest

PostitusPostitas Movistar » K Mär 02, 2016 10:40 pm

Arto kirjutas:Proovime siiski teha rohkem kui ühte asja korraga ning seda ühiselt, meie ala harrastajate ring ei ole just väga suur, seega iga huviline on oluline.

Iga huviline on oluline aga reegleid tehakse risti vastu sellele.
Ma tean üsna mitut "huvilist" kes loobuvad võistlemisest kui mõistliku kiivriga sõita enam ei lubata. See ongi vist reeglite tegijate soov.
Aga kõige rohkem ajab harja punaseks see,et need kes räägivad kui paha on kerge kiiver ja kui ohtlik,siis miks te ise kasutate neid ?

EAL-is pole üldse keeruline läbi suruda FIA standartitele vastavat HANS kaelaklipiga varustatud kiivri nõuet .Kõik sama nagu rallis.
Sinnapoole see tüürib vaikselt.
Kasutaja avatar
tuningman
I live off from the mud
Postitusi: 2715
Liitunud: E Dets 27, 2010 6:12 pm
Asukoht: Saaremaa

Re: Veel kord kiivritest

PostitusPostitas tuningman » K Mär 02, 2016 10:47 pm

tuningman kirjutas:
Movistar kirjutas:Tükk aega oligi kuidagi liiga rahulik .
Ootan huviga,et mida uut seekord välja mõeldakse või mismoodi see kiivri punkt ära reglementeeritakse.


Kas selle kohapealt on mingeid uudiseid?


Vabandust, polnud plaanis mingit saagi käima tõmmata. Mõtlesin, et uurin vähe maad nende
kiivrite kohapealt, kuna hetkel ei ole veel isiklikult aru saanud, et millist tohib ja millist mitte kasutada.
Samas parandage, kui eksin, aga olen tähele pannud, et osadel võistlustel on kiivrid, teisel mitte.
Pole ise kunagi võistelnud ja seepärast ei tea asjast midagi. Nokitsen vaikselt ühte autot,
millega oleks plaanis Vabas kätt proovida. loen siin korduvalt reegleid ja muuid nõudeid, aga
ei saa paljudele asjadele veel pihta. sellest ka see kiivrite küsimus.
Ingmar 56328868
Tooperi kasutatud varuosad.
Mad Toy 2016
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4157
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Veel kord kiivritest

PostitusPostitas Movistar » K Mär 02, 2016 10:49 pm

Me oleme päris palju võistelnud aga ka ei saa pihta.
Sellepärast me siin teemas asja selgeks rääkida tahamegi.
Kasutaja avatar
enx
True Off Roader!
Postitusi: 1123
Liitunud: K Veebr 20, 2008 7:01 pm
Asukoht: Saaremaa
Kontakt:

Re: Veel kord kiivritest

PostitusPostitas enx » N Mär 03, 2016 8:06 am

LauriJ kirjutas:Ostan siis näiteks selle kiivri:
Pilt

Kui muidu nõuti, et kõrvad oleks kaetud, siis sellel kõrvad lahtised aga kiiver vastab DOT standardile ja on ok? Öelge nüüd, et see antud pildil olev kiiver on turvalisem, kui praegu enamustel kasutusel olev ekstreemspordi kiiver.



Sheeri linki kust selliseid saab.
Sämmy Offroad Team
Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1195
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: Veel kord kiivritest

PostitusPostitas LauriJ » N Mär 03, 2016 8:31 am

Ära enne ostma hakka, kui AK sellise kiivri heaks kiidab.
TR3 "ZukMy - #302" , Defender 110, W463 G350, Jeep GC WK2, F15 40d
Estonian Offroad Team facebookis
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4157
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Veel kord kiivritest

PostitusPostitas Movistar » N Mär 03, 2016 8:57 am

Urvo kirjutas:Minu arvamus ja kokkuvõte:

* Ei ole kallis, ega keeruline osta endale nõuetele vastavad ja kerged kiivrid (nüüd on vähemalt nõuded selged, millele kiiver peab vastama). Paneme punkti sellele lõputule jutule kiivrite ümber ja hakkame reegleid jälgima. Olgugi, et meil pole kiirused nii suured nagu rallis, aga auto põlema minemise korral sulab see hokikiiver sulle kenasti pähe kinni, sest pole mõeldud autospordi jaoks. Off-road ei ole hoki/mäesuusa ala vaid eelkõige autospordiala.

* Suurendatud tähelepanu autoistmetele, et vältida isetehtud ja ebaturvaliste lahendustega autosid (vajadusel teha ebapopulaarne otsus ning rajale mitte lasta. Järgmine kord on juba probleem lahendatud)

Seda juttu on lausa häbi lugeda.
Ma tean ikka väga mitut võistlevat autot kus on istmed omavalmistatud. Enamus neist on ka Lõuna Eestist.
Vaatame nüüd allolevat videot ja mõtleme milline osa tsiteeritud lõigust ei lähe liikuva pildiga kokku.
https://www.youtube.com/watch?v=5jSc84ibX50

Ma leidsin kiirelt vaadates 2 :Kiivrid pole kindlasti motospordis kasutusel olevad ja istmed on kuskil põlve otsas vormi valatud ja ei ole seeriatootmises toodetud.
See ei ole argument,et seeriaviisilises tootmises olnud istmest on võetud vorm . Autospordis kasutatakse autospordi jaoks toodetud istet.
Ma võisin sama teha ka kiivriga.Sa võid omavalmistatud istet kasutada ja seda avalikult eksponeerida ja ma kiivrit ei või ?
Odavama otsa FIA kehtiva homologeeringuga istmed maksavad 200 euri. No ei ole ju kallis ja keeruline osta .

Siin teemas on sõna võtnud ainukesed 2 võistlevat AK liiget kes kasutavad ise täpselt samu nö. ebaturvalisi lahendusi kui me ülejäänud.
Needsamad kaks on ka ainukesed kes on välja tulnud selle eriti rumala jutuga kiivri sulamisest.Midagi rumalamat on minumeelest keeruline välja mõelda.
Ennem sulab see omavalmistatud iste selja külge kinni või laguneb kuskil Tartu lähedal metsas ,kõverate käte ringis, kokku keevitatud auto ümbert kui need kiivrid.
Täna võin ma sõitma tulla tädi Maali siidist aluspesuga ja õlist ning bensiinist tilkuva kleidiga aga kiivrisse peab olema installitud sprinkler.

Kui te räägite mulle tulekindlusest siis kus on tulekindel aluspesu,tulekindel kombenisoon,tulekindlad jalanõud jne,jne ?
Kõik need asjad peavad vastama ka FIA nõuetele. Rahvaspordis on lubatud homologeeringute aegumine .
Meil on ka sport.

Kui keegi AK-st soovib vastata sellele postile siis võiks enne "postita" nuppu vajutamist lasta kellegil kes on ka tehniliselt pädev ja füüsika pole ka tundmatu termin, oma postituse läbi lugeda,et pärast vähem häbi oleks.
Kasutaja avatar
Praks1
I live off from the mud
Postitusi: 2230
Liitunud: P Juun 21, 2009 8:47 pm

Re: Veel kord kiivritest

PostitusPostitas Praks1 » N Mär 03, 2016 9:49 am

Kiivri nõude võtsite rahvaspordist, aga vahe on selles, et seal sõidavad kuni 200hp võimsamad pillid,kui Wrc autod.Sõidetakse ilma puuri ja korvistmeta, ka kiirusepiirang puudub. Tundub väga sarnane meie alale :D
Proto
53951597
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2628
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: Veel kord kiivritest

PostitusPostitas erik » N Mär 03, 2016 9:58 am

Tegelt on see masendav. See kiivri jutt on käinud juba.... äkki 5-6 aastat. Otsustatud pole selle aja jooksul midagi. Selle aja jooksul oleks seaduse tegijad võinud vähemalt endale ja ka sportlastele selgeks teha argumendid, miks ON siis see moto - auto kiiver meie spordis ohutum ja hädapärane kasutusele võtta. Või tõesti AK ootas kõik need aastad, et äkki läheb mingi auto võistlustel õnnetult põlema ja vot siis oleks hea näidata kuidas, kellegi vaese hukkunu pähe on lumelaua kiiver kinni sulanud? Aga olgu siis see kiivri nõue, milline iganes. Ma ei saa aru, miks seda asja on venitatud nii kaua? Seda mõtetum tundub, see nõue nüüd ja seda kehvem mulje sellest AK tegevusest jääb, et ikka ja jälle tegeletakse meil pseudoprobleemidega ja tehakse asju tegemise enda pärast. Kus juures otsustajad ise pole nende aastate jooksul ise eeskuju näitamises kuigi edukad olnud :)

Ma küsiks AK`lt vastu:

Kas keegi on tegelenud meie võistluste õnnetuste statistikaga ja kas see üldse olemas on?
Kas on olemas meie spordiala erisusi arvestav riskianalüüs?
Kas keegi tegeleb kohtunike koolitusega?
Kas keegi tegeleb võistluseelse tehnilise kontrolli standartiseerimisega, mis puudutab turvalisust?
Kas keegi tegeleb võistlejate instrueerimisega, mis puudutab turvalisust, lähtudes eelnevatest õnnetustest ja statistikast?
Kas keegi mõtleb kunagi kutsuda AK koosolekutele võistlejaid, kas või ümarlauavormis?


PS Mu kirjutis pole suunatud Ak`s istuvate isikute vastu, vaid mõeldes teemale laiemalt.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2628
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: Veel kord kiivritest

PostitusPostitas erik » N Mär 03, 2016 10:15 am

Asoo, kui Teil abi vaja on, siis mina võin AK`d aidata. Varem nagu kutsuti ka võistlustele züriisse ja "klassi" koosolekutele. Aga sellest on aastaid möödas... olemas ja elus olen ma aga jätkuvalt. 8)
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
Urvo
ega nii ei saa ju rallit sõita, krt
Postitusi: 904
Liitunud: K Veebr 26, 2003 2:19 pm
Asukoht: Tartu

Re: Veel kord kiivritest

PostitusPostitas Urvo » R Mär 04, 2016 12:00 am

Jälle jääb mulje AKst, kui võisteja-vaenulikust ja omakasu peal väljas olevast organisatsioonist. Me kõik teame, et see pole tegelikult nii ju.

Tulles tagasi teema juurde nüüd. Pikka aega on olnud reegel, mida pole väga täpset jälgitud ning on saadud kriitikat selle kohta, et pole selge, mis kiiver on ikkagi auto-moto jne. Seejärel pakutakse välja selged parameetrid, millele kiiver vastama, aga ikkagi pole piisav.

Kas meil on vaja tõsist õnnetust rajal, et saaksime tõestada korraliku kiivri vajadust?

Praks ja Hardo, milleks on vaja hakata rääkima tulekindlatest riietest, HANSudest ja homologeeringutega kiivritest? AK soovib kõigest tuua selguse kiivri teemasse, panna paika standardid ning samuti hoolitseda selle eest, et muud nõuded oleks täidetud. Kui teie silm märkab tulevikus viga, siis andke teada ja tehakse vastavad korrektuurid võistluse ajal.

AK proovib siiski asja parandada ning koostöös teiega leida lahenduse. Hetkeseisuga ainus vastuargument auto-moto kiivrile teie poolt on see, et kui sellised kiivrid muutuvad kohustuslikuks, siis te hakkate protestima ebakvaliteetsete istmete ja turvavööde vastu, samal ajal kiivrite vajadus on ju selge?

Sõbrad, lepime kokku, et sel aastal proovime õige kiivriga sõita ja hoolitseme, et turvavööd on kinni ja istmed korralikud autos ning kõik on hästi? Kas seda on tõesti liiga palju palutud?
Urvo Männama, offroad since 2001.
17' LC150; 82' CJ-8 Scrambler; 90' W463 MB 230GE; TR3
Kasutaja avatar
Praks1
I live off from the mud
Postitusi: 2230
Liitunud: P Juun 21, 2009 8:47 pm

Re: Veel kord kiivritest

PostitusPostitas Praks1 » R Mär 04, 2016 12:28 am

Lihtne :Nõuate rasket kiivrit ilma adekvaatsete põhjenduseta, mina loobun ja ma pole ainus ilmselt.
Mul uus hobi olemas kus panen meeleldi kiivri pähe ja mitte odava, et turvaline oleks.
Edu ala arengule!
Proto
53951597

Mine “4x4 võistlusauto ettevalmistus”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist