2. leht 5-st

Re: Veel kord kiivritest

Postitatud: E Sept 28, 2015 6:02 pm
Postitas Movistar
Tükk aega oligi kuidagi liiga rahulik .
Ootan huviga,et mida uut seekord välja mõeldakse või mismoodi see kiivri punkt ära reglementeeritakse.

Re: Veel kord kiivritest

Postitatud: T Mär 01, 2016 8:13 pm
Postitas tuningman
Movistar kirjutas:Tükk aega oligi kuidagi liiga rahulik .
Ootan huviga,et mida uut seekord välja mõeldakse või mismoodi see kiivri punkt ära reglementeeritakse.
Kas selle kohapealt on mingeid uudiseid?

Re: Veel kord kiivritest

Postitatud: T Mär 01, 2016 8:17 pm
Postitas Movistar
Hetkel vaikus selle koha pealt.

Re: Veel kord kiivritest

Postitatud: T Mär 01, 2016 11:13 pm
Postitas LauriJ
Eelmise aasta lõpus sattusin alakommitee koosolekule, siis seal räägiti, et pannakse ringraja reeglitesse mingid täiendavad nõudmised kiivritele (mingile Snelli või DOT-i sertifikaadile vastav kiiver vms). Hetkel sellekohast infot kuskil pole - reeglitesse on lisatud vaid katusenumbri vajadus. Loodetavasti tuli ikka mõistus koju ja tegeletakse esmajärjekorras reaalset tähelepanu vajavatele turvalisuse probleemidele.

Re: Veel kord kiivritest

Postitatud: K Mär 02, 2016 10:47 am
Postitas Arto
LauriJ kirjutas:Eelmise aasta lõpus sattusin alakommitee koosolekule, siis seal räägiti, et pannakse ringraja reeglitesse mingid täiendavad nõudmised kiivritele (mingile Snelli või DOT-i sertifikaadile vastav kiiver vms). Hetkel sellekohast infot kuskil pole - reeglitesse on lisatud vaid katusenumbri vajadus. Loodetavasti tuli ikka mõistus koju ja tegeletakse esmajärjekorras reaalset tähelepanu vajavatele turvalisuse probleemidele.
Kiivrite nõuetes ei muutu iseenesest midagi, täpsustav tekst on siiski väljatöötamisel, hetke kavand on midagi sellist:
Võistlustel peavad sõitjad kandma kinnirihmatud ja vigastusteta auto- või motokiivrit. Kiivrid tuleb esitada tehnilisele komisjonile enne võistluse algust kontrollimiseks. Kiivril peab olema E-tähistus, DOT-markeering või FIA homologeering (võib olla aegunud). Kiiver peab olema puhas, pragudeta ja rebenditeta ning ei tohi olla üle värvitud. Lubatud on kasutada ka kiivreid, mis vastavad ühele järgnevatest standarditest:
- Snell Foundation 1995-SA, 2000-SA ja 2005-SA
- SFI Foundation, SFI spec 31.1A 31.1 ; 31.2A; 31.2
- British Standard Institution BS-6658-85 type A/FR, type A ;FIA 8860-2004;FIA 8860-2010;Snell SA 2010;Snell SAH 2010;Snell M 2000;Snell M 2005;Snell M 2010

Re: Veel kord kiivritest

Postitatud: K Mär 02, 2016 12:38 pm
Postitas Movistar
Kas seda reeglit hakatakse jälgima nii KV kui ka MV sarjas?

Re: Veel kord kiivritest

Postitatud: K Mär 02, 2016 2:04 pm
Postitas Praks1
Et ostan Harley stiilis kiivri (kauss), kui sobib standardiga ja sõidan. Selline kiiver on korralik tagasiminek praeguse 1077 kiivriga.
Kiiver olgu raske, et turvaline oleks, aga iste võib olla plastik aiatool jne(selline on kasutuses).
Korralik huumor on paralleele tõmmata ralliga, eriti kui paljud ei kasuta turvavöödki, istmetel puudub peatugi jne.

Ehk keegi tark lauataga imeks pastakast tulekindlate riiete nõude kah ja hans oleks kah raske kiivriga sobilik asi.

Esimene asi ongi istmed, kui turvalisust nõuate .
Tehase iste koos peatoega ja jutul lõpp.
See pole tehas,kui keegi plätserdab kuskil kuuris vaiguga, et kaalu säästa. Need pole mingeid katseid läbinud ja nalja saab kui pauguga seljatugi pooleks (raske kiivriga on see pauk oluliselt suurem) ja selgroogu hoiab, siis mis?

Re: Veel kord kiivritest

Postitatud: K Mär 02, 2016 2:49 pm
Postitas Movistar
Arto kirjutas: Kiivrite nõuetes ei muutu iseenesest midagi, täpsustav tekst on siiski väljatöötamisel, hetke kavand on midagi sellist:
Võistlustel peavad sõitjad kandma kinnirihmatud ja vigastusteta auto- või motokiivrit. Kiivrid tuleb esitada tehnilisele komisjonile enne võistluse algust kontrollimiseks. Kiivril peab olema E-tähistus, DOT-markeering või FIA homologeering (võib olla aegunud). Kiiver peab olema puhas, pragudeta ja rebenditeta ning ei tohi olla üle värvitud. Lubatud on kasutada ka kiivreid, mis vastavad ühele järgnevatest standarditest:
- Snell Foundation 1995-SA, 2000-SA ja 2005-SA
- SFI Foundation, SFI spec 31.1A 31.1 ; 31.2A; 31.2
- British Standard Institution BS-6658-85 type A/FR, type A ;FIA 8860-2004;FIA 8860-2010;Snell SA 2010;Snell SAH 2010;Snell M 2000;Snell M 2005;Snell M 2010
Tundub,et need standardid on üks-ühele ma kopitud rahvaralli reeglitest.Seal on nad isegi samas järjekorras.
Kas keegi on ka reaalselt analüüsinud,et keelates ekstreemspordi kiivrid mida siiani praktiliselt enamus kasutavad, tõuseb turvalisus ?
Vähemolulised asjad nagu auto koostamise kvaliteet,istmed,turvavööd ja nende kasutamine , kandevkere materjalid,turvapuuri vastamine nõuetele jmt jäi vist lihtsalt kahe silma vahele või tegeleb
lugupeetud tehniline kolleegium ka selle pisiasjaga ?

Selge on see,et ala arengule tõmmatakse sellega vesi peale.Mitte keegi ei hakka endale ostma kahte komplekti kiivrite saatjaid puhtalt sellepärast,et ainult MEIL Eestis mingitel sõitudel teistsuguseid kiivreid nõutakse.
Turvalisus ei tõuse sellest vaid hoopis kahaneb.

Lihtsam on kuskilt maailmast välja kaevata "õige" standardiga ilma igasuguse turvalisuseta munakoor ja panna fakti ette ,et JOKK .
Teine variant on lihtsalt pealt vaadata.

Re: Veel kord kiivritest

Postitatud: K Mär 02, 2016 3:34 pm
Postitas Arto
Praks1 kirjutas:Et ostan Harley stiilis kiivri (kauss), kui sobib standardiga ja sõidan. Selline kiiver on korralik tagasiminek praeguse 1077 kiivriga.
Kiiver olgu raske, et turvaline oleks, aga iste võib olla plastik aiatool jne(selline on kasutuses).
Korralik huumor on paralleele tõmmata ralliga, eriti kui paljud ei kasuta turvavöödki, istmetel puudub peatugi jne.

Ehk keegi tark lauataga imeks pastakast tulekindlate riiete nõude kah ja hans oleks kah raske kiivriga sobilik asi.

Esimene asi ongi istmed, kui turvalisust nõuate .
Tehase iste koos peatoega ja jutul lõpp.
See pole tehas,kui keegi plätserdab kuskil kuuris vaiguga, et kaalu säästa. Need pole mingeid katseid läbinud ja nalja saab kui pauguga seljatugi pooleks (raske kiivriga on see pauk oluliselt suurem) ja selgroogu hoiab, siis mis?
Vaatasin siis üle tehniliste reeglite istmeid puudutavad punktid, kirjas on:
- Istmetena tohib kasutada seeriaviisiliselt toodetud originaalseid või mitteoriginaalseid autoistmeid, mis tagavad piisava turvalisuse.
- Istmed peavad olema korrektselt ja tugevasti kinnitatud.

Kuidas on lubatud aiatool?

Re: Veel kord kiivritest

Postitatud: K Mär 02, 2016 3:45 pm
Postitas Arto
Movistar kirjutas:Tundub,et need standardid on üks-ühele ma kopitud rahvaralli reeglitest.Seal on nad isegi samas järjekorras.
Kas keegi on ka reaalselt analüüsinud,et keelates ekstreemspordi kiivrid mida siiani praktiliselt enamus kasutavad, tõuseb turvalisus ?
Vähemolulised asjad nagu auto koostamise kvaliteet,istmed,turvavööd ja nende kasutamine , kandevkere materjalid,turvapuuri vastamine nõuetele jmt jäi vist lihtsalt kahe silma vahele või tegeleb
lugupeetud tehniline kolleegium ka selle pisiasjaga ?

Selge on see,et ala arengule tõmmatakse sellega vesi peale.Mitte keegi ei hakka endale ostma kahte komplekti kiivrite saatjaid puhtalt sellepärast,et ainult MEIL Eestis mingitel sõitudel teistsuguseid kiivreid nõutakse.
Turvalisus ei tõuse sellest vaid hoopis kahaneb.

Lihtsam on kuskilt maailmast välja kaevata "õige" standardiga ilma igasuguse turvalisuseta munakoor ja panna fakti ette ,et JOKK .
Teine variant on lihtsalt pealt vaadata.
Täpselt nii ongi, võtsin sealse sõnastus algmaterjaliks.
Kiivrite nõudeid pole olnud plaanis muuta, viimasel koosolekul sai kokku lepitud, et kirjutame asja rohkem lahti, et kõik paremini aru saaksid.

Autode koostamise, istmete, turvavööde, kandevkere materjalide ja turvapuuride nõudeid sätestavad meil samuti tehnilised reeglid. Istmete osa vastuses Ivarile.
Turvavööd:
- Kohustuslik on vähemalt kolmepunkti turvavöö iga võistlusautos viibija kohta. Turvavöödel peab olema E või FIA märgistus ning neil ei tohi olla mehhaanilisi vigastusi.

No ei ole lubatud aiatoolid seeriaviisiliselt toodetud istmete ega kummipaelad turvavöö asemel!

Re: Veel kord kiivritest

Postitatud: K Mär 02, 2016 3:52 pm
Postitas Movistar
Aiatoolid pole lubatud aga omavalmistatud, istme nime mitte vääriv butafooria on ju siiani lubatud.
See on teine teema tegelikult.

Kas ekstreemspordi kiiver keelatakse edaspidi?
Kui, siis mis kuupäevast?
Kas ühesugune keelustamine toimub nii KV kui ka MV sarjas?

Re: Veel kord kiivritest

Postitatud: K Mär 02, 2016 4:09 pm
Postitas Arto
Movistar kirjutas:Kas ekstreemspordi kiiver keelatakse edaspidi?
Kui, siis mis kuupäevast?
Kas ühesugune keelustamine toimub nii KV kui ka MV sarjas?
Võistlustel ja võistluse lisakatsetel kus kiiver on kohustuslik pole ekstreemspordi kiiver olnud kunagi lubatud.
Võistlustel ja võistluse lisakatsetel kus kiiver pole kohustuslik võib sõita igasuguse kiivriga.

Re: Veel kord kiivritest

Postitatud: K Mär 02, 2016 4:12 pm
Postitas Movistar
Jaa. Keeruline on nende üheselt arusaadavate vastustega.
Lubatud pole aga peale on saanud alati.
Kas edaspidi saab või ei saa?

Re: Veel kord kiivritest

Postitatud: K Mär 02, 2016 4:26 pm
Postitas LauriJ
Istmetena tohib kasutada seeriaviisiliselt toodetud originaalseid või mitteoriginaalseid autoistmeid, mis tagavad piisava turvalisuse.
Kes otsustab, mis on piisav turvalisus istme puhul?
Samamoodi võiks kiivrite puhul kehtida klausel "kasutada võib kiivrit, mis tagab piisava turvalisuse" ?

Alakomitee soov on muuta ala ohutumaks aga kas alakomitee liikmeid ei nõustu sellega, et tegelik probleem turvalisusega on hoopis mujal, kui kiivrites? Koosolekul tõin samuti välja selle probleemi, et turvavööde kasutamist ei jälgi keegi (mis on viimastel aastatel kaasa toonud vigastusi, lisaks on mitmed üle katuse käimised olnud õnnelikud ja vigastusteta). Tuli välja, et kohtunike on liiga vähe ja neil pole piisavat koolitus jne. Tegeleks selle probleemiga ehk kõigepealt?

Re: Veel kord kiivritest

Postitatud: K Mär 02, 2016 5:03 pm
Postitas Praks1
Aiatool on ühel Eesti Et1 autol, ise naersin korralikult seda leiutist, sealt leidis ka muid turvalisi lahendusi :D
Sertifikaadiga autoistmed (peatugedega) tuleb kirjutada ilmselt.
Alustaks õigest otsast turvalisusega, keskmine kiirus meil Et sarjas peaks jääma umbes alla 10 km/h ja mõne üksiku lõigu suudab nobedam pill Vb 70 km/h korraks saavutada ja tahate nõuda rasket kiivrit, millega ei kuule ka kohtunikke jne. Lihtsalt huumor minuarust,kuna enamus otsustajaid ei sõida, või pole kunagi sõitnudki krosse ja arvavad lauataga, et see on hea kiiver.