TR-1 vints alates 2015

Siia topicusse AINULT asjalik jutt, mis seotud 4x4 võistlusauto tehnilise ettevalmistusega vastavalt kehtivatele FIA, EAL määrustele ja tehnilistele nõuetele. Lahmijad lendavad paraku IDIOT CORNERISSE :( ja modifikatsioone käsitlevad teemad lähevad "Tehnilise" sektsiooni alla.

Moderaatorid: erik, Veiko, Arto, MM, Moderators

andrusr
Fitting 44"
Postitusi: 490
Liitunud: R Dets 08, 2006 11:29 am

Re: TR-1 vints alates 2015

PostitusPostitas andrusr » E Veebr 24, 2014 7:48 pm

e.p. kirjutas:
Kunagi "Lumetormis" -25 kraadi külma öeldi tehnilises, et teil on lisajahutus paigaldatud. Ma sellepeale, et UAZ-i presentkatuse all hakkab väga külm ja see on tavaline Zigulli soojendus. Ei oldud rahul...selleni olete te tähtsad mehed jõudnud. Jätkame see aasta Turisti Lätis ja loodame parimat.


Lumetorm toimus mälu järgi viimati 2006.a.
Läksid armee aastapäeva tähistamisega liiale? :lol:


Ma rääkisin reeglitest, mis olid...on..ja...jäävad.
Mälu sul ei peta, aga võistlused olid varem kui 2006 ja seega ka reeglid.
Alustasin 2002.
Ära mu erinevate tähtpäevade tähistamisega muret tunne...ikka läheb hästi.

Tervitustega
Kasutaja avatar
inseneer
Legod Varuosadest
Postitusi: 2474
Liitunud: N Nov 18, 2004 3:14 pm
Asukoht: Tallinn ja Harjumaa 534O8157

Re: TR-1 vints alates 2015

PostitusPostitas inseneer » T Veebr 25, 2014 12:32 am

No vägev, eksju. Otsustage ometi siis ruttu ära, tean juppe hakata sebima. See võtab teadupärast kõige rohkem aega. Raha on ju lihtsam leida.
I. Nikker, rikutud alates 2001 +372534O8157
http://imedepold.ee/
ainarv
Rookie
Postitusi: 19
Liitunud: R Juun 02, 2006 7:13 am
Asukoht: Rapla ümber

Re: TR-1 vints alates 2015

PostitusPostitas ainarv » K Veebr 26, 2014 4:48 pm

Olen sõitnud ka erinevates klassides(tr2, atv, vaba+ ja tr1) ja ausalt öeldes on hetkel kõige hullema mulje jätnud tr-1. Põhjus lihtne: RADA on enamajolt sama, mis tr-3. Ei ole siin vahet, kus vints asub või kas kuskilt keret lõigatud vms. Reeglid on hetkel ok! Lihtsalt keeruline on selle väikse ja madala autoga sõita rööbastes, kus tr3-edki kõhualust kraabivad ja kinni jäävad...
Tulles vaba+ autost üle tr-1te oli lootus, et läheb natukene lihtsamaks, pole vaja niipalju vintsida, rajad lihtsamad jne aga tegelikkus on hoopis vastupidine...

Seega las reeglid olla, tegelege parem radadega!

Lihtsalt minu kogemus ja arvamus.

Ainar
Võistelnud 2004a alates, vahelduva eduga, nüüd Snegurocka.
ATV-ga olen isegi võitnud mõned sõidud :)
http://www.mehaanikud.ee
Boilerite puhastamine, karjäärimasinate hooldus+tööjõu rent masinatele, transportteenus väikeautoga, keevitustööd.
Kasutaja avatar
Jünger
unistus piimanäärmetest
Postitusi: 790
Liitunud: N Okt 25, 2007 2:24 pm

Re: TR-1 vints alates 2015

PostitusPostitas Jünger » K Veebr 26, 2014 10:22 pm

ainarv kirjutas:Olen sõitnud ka erinevates klassides(tr2, atv, vaba+ ja tr1) ja ausalt öeldes on hetkel kõige hullema mulje jätnud tr-1. Põhjus lihtne: RADA on enamajolt sama, mis tr-3. Ei ole siin vahet, kus vints asub või kas kuskilt keret lõigatud vms. Reeglid on hetkel ok! Lihtsalt keeruline on selle väikse ja madala autoga sõita rööbastes, kus tr3-edki kõhualust kraabivad ja kinni jäävad...
Tulles vaba+ autost üle tr-1te oli lootus, et läheb natukene lihtsamaks, pole vaja niipalju vintsida, rajad lihtsamad jne aga tegelikkus on hoopis vastupidine...

Seega las reeglid olla, tegelege parem radadega!

Lihtsalt minu kogemus ja arvamus.

Ainar

Ma julgen siinkohal natukene sõna võtta. Tr1 rajad ei ole kindlasti mitte nii ülemõistuse rasked. Siinkohal ütlen kohe, et tehke vahet, mis on tr1 ja mis on et-1. Kõige ehedam näide on näiteks eelmise aasta meister. Cherokeega. Poisid, mõelge ka. See kui inimesed ei oska ennem sitta kohta autost välja tulla, olukorda hinnata, ja 70% juhtudest kuiva jalaga mööda sõita, siis see on juba meeskonna viga. Olen ise sõitnud aastaid cheroga tr1. Aastaid sõitnud toyotaga. Tean mis pingutus on sõita cheroga võidu peale. Jutu point on selles, et kui cherokeega, mis on oma olemuselt pereauto, on võimalik tulla tr1 võitjaks, siis ei ole küsimus mitte radades, vaid sõitjates. Vastupidist on väita on lollus.

Äkki oli aasta 2010. Suvesõit. Teine päev. Kolmandas punktis andis esisild saba. Juhi praak. Toyotaga. Sõitsime ülejäänud päeva tagaveoga. Saime päeva tulemuseks 4. koha. Parklas mehed rääkisid et rada oli nii raske ja ei saanud kõike kätte.
Millest me räägime?!



Kaspar Puström
Mudane aastast 2005.
"IF IT CARN'T BE FIXED WITH A HAMMER, IT MUST BE AN ELECTRICAL FAULT"
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2483
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: TR-1 vints alates 2015

PostitusPostitas totu » T Mär 04, 2014 5:07 pm

Mingi hääletus ehk abiks? On kujunenud 2 leeri, ühed arvavad, et rajad võiks olla valdavalt sõidetavad ja tulemus kujuneks strareegia, valikute ja hea õnne kombinatsioonist, teised, et auto tehniline võimekus ja sõiduoskus annaks olulise eelise, koos õige margivaliku ja tehniliste reeglite piiripealse tõlgendamisega. Vaadakem oma TR-1d üle ja võrrelgem tehniliste reeglitega ja liikusnõuetega.
PS: kordan isiklikku seisukohta- las reeglid olla, nagu on, kiire vints ei tohiks eelist anda.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
inseneer
Legod Varuosadest
Postitusi: 2474
Liitunud: N Nov 18, 2004 3:14 pm
Asukoht: Tallinn ja Harjumaa 534O8157

Re: TR-1 vints alates 2015

PostitusPostitas inseneer » L Apr 26, 2014 8:24 pm

Kas hakkab juba midagi selginema?
Vastik vaikus on antud teemal...
I. Nikker, rikutud alates 2001 +372534O8157
http://imedepold.ee/
AINIONU
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 197
Liitunud: N Veebr 15, 2007 10:45 pm

Re: TR-1 vints alates 2015

PostitusPostitas AINIONU » P Apr 27, 2014 8:13 am

Kahtlaselt vaikseks on jah jäänud. See tavaliselt head ei tõota.
Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1312
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: TR-1 vints alates 2015

PostitusPostitas LauriJ » R Sept 19, 2014 10:41 pm

Sattusin juhuslikult alaliidu lehele ja otsus on vastu võetud 10.09.2014, kehtima hakkab alates 01.01.2015:
3.4.16.1. Võistlussõiduk võib olla varustatud ühe statsionaarse vintsiga. Kasutada on lubatud
vintse mille jõuülekannet käitab maksimaalselt üks elektrimootor. Vints peab asuma eespool
esitelge. Vintsi tõmbejõud peab ületama 1,4 kordselt sõiduki täismassi. Lubatud on kasutada
ainult seeriaviisiliselt toodetud vintse, isevalmistatud vintsimisseadmed on keelatud.
TR3 "ZukMy" , MB G-wagun W463 OM606, Volvo C304, LC150
Estonian Offroad Team
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4319
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Re: Cabriost kõvakatusega auto TR-1.te

PostitusPostitas MahviaDeTyrk » L Sept 20, 2014 2:56 pm

Arto kirjutas:
MahviaDeTyrk kirjutas:Kas ja kuidas see igasugu lähinaabritega kooskõlastub ?? - et kas samal ajal ka mujal see punkt sisse tuleb ??
Teeme tööd selle nimel!


Kas see töö on kandnud vilja ??
tartuoffroad.ee
Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1312
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: TR-1 vints alates 2015

PostitusPostitas LauriJ » L Sept 20, 2014 4:30 pm

Väljavõte siis komitee otsusest:
Teema:
1. TR1 klassi autode ümberehitused, vintsi paigutus jne. Tehniliste reeglite täiustamine.
1.1. Vastavalt 4x4 komitee koosolekul 09.01.2014 alustatud teemale vintsi paigutusest TR-1
klassi autodel on komitee kooskõlastanud vastava tehniliste reeglite punkti nii Läti, Leedu
kui ka NEZ Championship tehniliste reeglitega.
1.2. Tehniliste reeglite punkt 3.4.16.1. saab uue sõnastuse:
Võistlussõiduk võib olla varustatud ühe statsionaarse vintsiga. Kasutada on lubatud vintse
mille jõuülekannet käitab maksimaalselt üks elektrimootor. Vints peab asuma eespool
esitelge. Vintsi tõmbejõud peab ületama 1,4 kordselt sõiduki täismassi. Lubatud on kasutada
ainult seeriaviisiliselt toodetud vintse, isevalmistatud vintsimisseadmed on keelatud.
1.3. Vastavalt 4x4 komitee koosolekul 09.01.2014 otsusele jõustub käesolev muudatus alates
01.01.2015.

Sellest ma muidugi ei loe välja, kas see kooskõlastamine tähendab seda, et teistes riikides on nüüd sama reegel või lihtsalt teiste riikide alakomiteed võtsid kooskõlastuse mõttes teadmiseks, et Eestis on nüüd selline reegel.
TR3 "ZukMy" , MB G-wagun W463 OM606, Volvo C304, LC150
Estonian Offroad Team
Kasutaja avatar
Arto
SuurPäälik
Postitusi: 1220
Liitunud: N Sept 09, 2004 8:45 pm
Asukoht: Viimsi
Kontakt:

Re: TR-1 vints alates 2015

PostitusPostitas Arto » E Sept 22, 2014 10:03 am

LauriJ kirjutas:Sellest ma muidugi ei loe välja, kas see kooskõlastamine tähendab seda, et teistes riikides on nüüd sama reegel või lihtsalt teiste riikide alakomiteed võtsid kooskõlastuse mõttes teadmiseks, et Eestis on nüüd selline reegel.

Toodud muudatus on juba kirjutatud sisse NEZ Championship TR-1 järgmise aasta tehnilistesse tingimustesse ning nii Läti kui Leedu 4x4 komiteed on lubanud, et reegel saab olema järgmise aasta tehnilistes tingimustes sees.
Arto Künnapas, Ratturid meeskonna roolikeeraja , 2020 TR-1 nr. 111, maasturisõltlane alates 2004
MB230GE, Nissan Navara, Volvo TGB1314
offroad.ee
Kasutaja avatar
Jünger
unistus piimanäärmetest
Postitusi: 790
Liitunud: N Okt 25, 2007 2:24 pm

Re: TR-1 vints alates 2015

PostitusPostitas Jünger » E Sept 22, 2014 12:33 pm

Ehk siis mehhaanilise originaal vintsiga on hüvasti, nagu ma aru saan?!


Kaspar
Mudane aastast 2005.
"IF IT CARN'T BE FIXED WITH A HAMMER, IT MUST BE AN ELECTRICAL FAULT"
Kasutaja avatar
Arto
SuurPäälik
Postitusi: 1220
Liitunud: N Sept 09, 2004 8:45 pm
Asukoht: Viimsi
Kontakt:

Re: TR-1 vints alates 2015

PostitusPostitas Arto » E Sept 22, 2014 2:23 pm

Jünger kirjutas:Ehk siis mehhaanilise originaal vintsiga on hüvasti, nagu ma aru saan?!

Toodud teema tõstatati eile ka Antsumäel ning teel tagasi lõunaosariikidest sai siis natuke teemat arutletud ühe tehnilise komisjoni liikmega. Seega on tegemist aruteluga mitte veel ametliku informatsiooniga - täna võistlevate masinate seas pole ühtegi tehases paigaldatud mehhaanilise vintsiga autot.
Hankida sellist masinat siiski on tõenäoliselt võimalik, 40 ja 60 Toyotad isegi võibolla mõningad 75 seeriast, Land Rover II, III seeria jne.
Seega oleks üks võimalik mõttekoht, et kui on ikka tegemist tootja tehase poolse lahendusega siis pöörduda meie tehnilise komisjoni poole, kes sellisel juhul annab eriloa sellise masinaga võistlemiseks.

Selline mõte siis, andke aga teada kes sellist mõtet pooldab kes mitte.

Ühel sõbral oli kunagi Toyota tehasevintsiga, nägi välja umbes selline
5-hzj75-land-cruiser.jpg
5-hzj75-land-cruiser.jpg (44.58 KiB) Vaadatud 6380 korda
Arto Künnapas, Ratturid meeskonna roolikeeraja , 2020 TR-1 nr. 111, maasturisõltlane alates 2004
MB230GE, Nissan Navara, Volvo TGB1314
offroad.ee
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 15917
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: TR-1 vints alates 2015

PostitusPostitas Landy » E Sept 22, 2014 3:28 pm

Tehase mehhaanilise vintsiga on toodetud ka palju uuemaid Land Rover-eid (ka Defenderid vähemalt 1998. aastani)
Pildil Eestis olev Land Rover 90 koos originaalse H14 Superwinch-iga
Pilt
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi ja MTÜ Tehnikaspordiklubi "Imedepõld"
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4319
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Re: TR-1 vints alates 2015

PostitusPostitas MahviaDeTyrk » E Sept 22, 2014 9:28 pm

Kuulge lõpetage ära - kui on nii, siis on nii - igasugune erilubadega asi läheb taas .....
tartuoffroad.ee

Mine “4x4 võistlusauto ettevalmistus”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline