TR-1 vints alates 2015

Siia topicusse AINULT asjalik jutt, mis seotud 4x4 võistlusauto tehnilise ettevalmistusega vastavalt kehtivatele FIA, EAL määrustele ja tehnilistele nõuetele. Lahmijad lendavad paraku IDIOT CORNERISSE :( ja modifikatsioone käsitlevad teemad lähevad "Tehnilise" sektsiooni alla.

Moderaatorid: Veiko, erik, Arto, MM, Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
Arto
SuurPäälik
Postitusi: 1245
Liitunud: N Sept 09, 2004 8:45 pm
Asukoht: Viimsi
Kontakt:

Re: TR-1 vints alates 2015

Postitus Postitas Arto »

MahviaDeTyrk kirjutas:Kuulge lõpetage ära - kui on nii, siis on nii - igasugune erilubadega asi läheb taas .....
No mõte ikka ongi ainult selles, et kui sul on selline ilus auto
62594896.unW2v9AF.Toyota.jpg
62594896.unW2v9AF.Toyota.jpg (190.67 KiB) Vaadatud 10866 korda
ja sa tahad tulla korra aastas näiteks suvesõitu sõitma siis sa võiksid ju seda saada teha! ;)
Arto Künnapas, Ratturid meeskonna roolikeeraja , maasturisõltlane alates 2004.
MB230GE, Nissan Navara, Volvo TGB1314
offroad.ee
jaanusy
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 165
Liitunud: P Aug 28, 2011 5:28 pm

Re: TR-1 vints alates 2015

Postitus Postitas jaanusy »

Movistar kirjutas:
Kui see oleks minu teha siis tulemus oleks järgmine :

TR1 oleks originaalauto 1 elektrivintsiga (1 mootoriga) ja muuta ei tohiks peaaegu midagi.Mida täpselt võib ,selguks reeglite tegemise käigus kuid piirangud oleks päris suured.
Sinna tuleks aja jooksul autosid raudselt juurde klassi lihtsuse ja odavuse pärast kus iga mees saab oma tavalise chero,patroli või misiganes safariautoga võistlema tulla.
Radade tegemisel peaks olema suht selged reeglid,et asju üle võlli ei keerataks mis jällegi nõuab kalleid modifikatsioone ja loob moonutatud konkurentsieelise mõnele kindlale automargile .

TR2 oleks kõik ülejäänud autod mis TR1-te ei mahu ja mis oleks TR3 jaoks liig.Sinna klassi mahuksid kõik vabad ja muud leiutised ja osa TR1 autosid mis juba praegu ei ole TR1 moodi. Hüdrod,mehhaanilised,tõsted ja muu taoline.Reduktorid oleks keelatud ja rehvi max.35 tolli.
Siia võiksid mahtuda ka kõik olemasolevad TR2-d (kui neid veel on) ainult 37 rehvid peab väiksemate vastu vahetama.Samas on lubatud autot kergemaks saagida ja 35 on täitsa piisav mille kannatavad ka enamus sirgeid sildu välja.

TR3 jääks nii nagu on sest seal tunduvad asjad korras olevat ja mahub iga ümberkaudse riigi tehnilistesse reeglitesse




Olen nõus selle arvamusega. TR 1 täna on suht kallis, lukud, vedrustus jne. tuleb oma mitu tuhat EUR lauale panna. Turistid täna seda oma autodele veel lubada ei sa. Ehk siis TR1 võika olla stokk auto, ilma tõsteta, ilma kapoti aluste muudatusteta ja rehv võiks olla 31". Tänased TRˇautod pole kuskilt enam stokk maasturid. Autode hinnad oma 10 000 EUR kandis, se pole minu arust TR1 klass mis peaks olema esimene samm Off road i.

See kõigest minu arvamus.
Kasutaja avatar
enx
True Off Roader!
Postitusi: 1171
Liitunud: K Veebr 20, 2008 7:01 pm
Asukoht: Saaremaa

Re: TR-1 vints alates 2015

Postitus Postitas enx »

jaanusy kirjutas:Movistar kirjutas:
Kui see oleks minu teha siis tulemus oleks järgmine :

TR1 oleks originaalauto 1 elektrivintsiga (1 mootoriga) ja muuta ei tohiks peaaegu midagi.Mida täpselt võib ,selguks reeglite tegemise käigus kuid piirangud oleks päris suured.
Sinna tuleks aja jooksul autosid raudselt juurde klassi lihtsuse ja odavuse pärast kus iga mees saab oma tavalise chero,patroli või misiganes safariautoga võistlema tulla.
Radade tegemisel peaks olema suht selged reeglid,et asju üle võlli ei keerataks mis jällegi nõuab kalleid modifikatsioone ja loob moonutatud konkurentsieelise mõnele kindlale automargile .

TR2 oleks kõik ülejäänud autod mis TR1-te ei mahu ja mis oleks TR3 jaoks liig.Sinna klassi mahuksid kõik vabad ja muud leiutised ja osa TR1 autosid mis juba praegu ei ole TR1 moodi. Hüdrod,mehhaanilised,tõsted ja muu taoline.Reduktorid oleks keelatud ja rehvi max.35 tolli.
Siia võiksid mahtuda ka kõik olemasolevad TR2-d (kui neid veel on) ainult 37 rehvid peab väiksemate vastu vahetama.Samas on lubatud autot kergemaks saagida ja 35 on täitsa piisav mille kannatavad ka enamus sirgeid sildu välja.



TR3 jääks nii nagu on sest seal tunduvad asjad korras olevat ja mahub iga ümberkaudse riigi tehnilistesse reeglitesse




Olen nõus selle arvamusega. TR 1 täna on suht kallis, lukud, vedrustus jne. tuleb oma mitu tuhat EUR lauale panna. Turistid täna seda oma autodele veel lubada ei sa. Ehk siis TR1 võika olla stokk auto, ilma tõsteta, ilma kapoti aluste muudatusteta ja rehv võiks olla 31". Tänased TRˇautod pole kuskilt enam stokk maasturid. Autode hinnad oma 10 000 EUR kandis, se pole minu arust TR1 klass mis peaks olema esimene samm Off road i.

See kõigest minu arvamus.
Vedrud-amordid Tr1-s kallid? Eks korralikud asjad ikka maksavad ja võid ka uued stock vedrud amordid osta(mis võistlemiseks nagunii ei sobi) ja maksad samamoodi korraliku summa. Seega arvan mina, et see pole küll mingi põhjendus, et mitte lubada tõstet. Pigem on see cherode ja sukide ellimineerimine ja võistlusklassile korraliku hoobi andmine, sest nendele 31" ilma lõikumata sellisel juhul alla ei lähe.
Lukud, mnjah, lukud võid ju ilma tõstmata autole ka sisse osta, see ei tee odavamaks ikkagi!

Minu arvamus, et praegused reeglid on head ja tean ka mitut Tr1-e rajale juurde tulemas ja endalgi masin ettevalmistamisel.

Veits vale teema all ka see vedru ja luku jutt.

Hendriko
Saare tiim
Sämmy Offroad Team
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17310
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: TR-1 vints alates 2015

Postitus Postitas Landy »

Kunagi siin foorums välja käidud idee sellet, et pragune TR1 nimetada uue perioodi reeglites TR2-ks ja TR1 hakkaks puhtalt lehelt on kaalumist väärt. Samas tuleks kokku leppida, et reeglid poolel teel ei muudeta. (Näiteks meh. vintside keelamine).
AGA - 31" tähendaks seda, et Defenderid ja G-mersud peaks tehase mõõdus rehvid vahetama väiksemate vastu. No way!
Praegu reeglites lubatud maksimummõõt on olnud sel juba "aegade algusest" saadik ja igati OK.
Uue TR2-e rehvi mõõt võiks suureneda 33" (või 35") peale ning lubada meh/hüdro vintsid.
Muude kTR3 ja VABA/VABA + reeglid võiks samaks jätta.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
AINIONU
Fitting 38"
Postitusi: 204
Liitunud: N Veebr 15, 2007 10:45 pm

Re: TR-1 vints alates 2015

Postitus Postitas AINIONU »

Mida te kibelete nende reeglite kallal nagu kirpus penid. Ebareaalne on, et jälle kuskilt kargab välja mingi sell, kes arvab uutest reeglitest ja muudatustest. Tehti uued reeglid, mis pidid kestma kuni 2018, läks aasta mööda ja jälle uuendused. Inimesed kes tahavad autosid ehitada ei saa enam aru millest kinni võtta ja mida uskuda.
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: TR-1 vints alates 2015

Postitus Postitas Movistar »

Tegelikult on asjad paika loksunud viimasel ajal.
2-3 aasta tagune ennustamine ja targutamine pidas paika .
Jäigi 2 klassi . Originaal ja Modifitseeritud.
Ülejäänud kes sõita tahavad sõidavad Turisti .
Lihtne .
Ländy aga kiidab jätkuval Ländroverit.
Seal pole aastatega midagi muutunud. :D
HM Racing Team
Kasutaja avatar
enx
True Off Roader!
Postitusi: 1171
Liitunud: K Veebr 20, 2008 7:01 pm
Asukoht: Saaremaa

Re: TR-1 vints alates 2015

Postitus Postitas enx »

AINIONU kirjutas:Mida te kibelete nende reeglite kallal nagu kirpus penid. Ebareaalne on, et jälle kuskilt kargab välja mingi sell, kes arvab uutest reeglitest ja muudatustest. Tehti uued reeglid, mis pidid kestma kuni 2018, läks aasta mööda ja jälle uuendused. Inimesed kes tahavad autosid ehitada ei saa enam aru millest kinni võtta ja mida uskuda.
No täpselt!
Sämmy Offroad Team
Kasutaja avatar
Urvo
ega nii ei saa ju rallit sõita, krt
Postitusi: 941
Liitunud: K Veebr 26, 2003 2:19 pm
Asukoht: Tartu

Re: TR-1 vints alates 2015

Postitus Postitas Urvo »

Jaanuse, Hendriko ning minu jutt on muidugi antud teemas offtopic, seega moderaatorid võivad selle kuhugi paremasse kohta tõsta. Sellegipoolest tahaks vastu vaielda tänase TR1 koha pealt. Asi on paigas ning töötab. Ainus, mis takistab inimestel osalemast TR1´s on hirm radade raskuse ees, mis minu arvates on täielik müüt.

Teiseks, autode ehituse kalliduse kohta TR1´s. Viimase sõidu 2. koht saavutati 500€ maksnud cheroga, millele on lisatud mudarehvid ning vints. 3. koht saadi 2200€ maksnud toyotaga, millele lisatud vints ning mudarehvid. Jutt muidugi pärineb asjaosaliste endi suust ja arvatavasti ei ole täielik tõde, aga sellegipoolest tõestab, et jutt 10k maksvast võidukast TR1´st ei pea paika. Vähemalt Eestis. Eelkõige taandub asi ikkagi meeste endi taha. Häid tulemusi on sõitnud ka Raul "RänkRöövel" Nivaga, mis tõestab veelgi minu jutu mõtet, et hea meeskond, hea sõiduga, aga keskpärase autoga on võimalik edukalt esineda võistlustel.

Rääkides Vaba/TR2 teemadel, siis vaidleks jällegi vastu. Asi läks sellel hetkel rappa, kui hakati lubama suuri ümberehitusi ning pandi ainult talasilla ning rehvipiirang. Mina leian, et TR2 klass taastuks, kui see oleks nii nagu esialgu mõeldud - järgi aidatud TR1 (omal ajal originaal). TR2 klass peaks olema siiski modifitseeritud originaalauto nagu ta on algselt olnud ning on tänaseni see, vähemalt Venemaal. Ma usun, et nii enamik tänaseid turisti- ja safariautosid mahuksid sellisesse TR2 klassi, kus on lubatud tiivakaarte lõikamine, kuni 35" rehvi kasutamine ning üsna vabalt modifitseerimine, mis puudutab sildasid, lukke ning vedrustust. Siiski on siinkohal oluline see, et tegemist oleks tehasest väljunud auto edasi arendamisega mitte Suzukile Toyota sildade ning v8 paigaldamisega. Sellisesse klassi mahuksid sisse enamik masinaid - LC 70, LR Defender/Disco, G-wagen, Suzuki Jimny/Samurai, Jeep Wrangler/Cherokee (kannatab 35" rehvi küll, kui õiged jupid silda panna), Patrol jne.

EAL 4x4 Alakomitee võiks selle asemel, et loota Vaba ning Vaba+ ellu ärkamisele, luua võimaluse, kuidas hetkel olemasolevad turisti- ja safariautod, mis vastavad minu poolt ülaltoodud reeglitele, leiaksid enda tee võistlusradadele. Rajad ei peaks olema oluliselt raskemad kui TR1 omad, võivad olla mõned maasikad TR3 rajalt sees ning ongi kõik.

Saan aru, et laeva pööramine ei ole nagu jetiga sõitmine, aga kui me täna seda tegema ei hakka, siis ei juhtu ka aasta pärast midagi ning endiselt laiutab TR1 ja TR3 vahel auk, samas kui turistid võidurelvastuvad, mis näitab, et huvi ala vastu ei ole kuhugi kadunud.

Kindlasti leiame huvigrupi, kes on valmis tegema tehniliste reeglite ettepaneku, mis oleks ka reaalselt elujõuline. Kurb tõdeda, aga tänane Liitklassi süsteem ei tööta ning tuleks vastu võtta erakorralised muudatused, mille tulemusena on vähemalt lootust olukorra paranemiseks.

Selleks, et minu jutt lihtsalt toredaks mõtteks ei jääks olen valmis ka enda poolt kaasa aitama mõttetööga, kuidas olemasolevale TR1 klassile elu sisse puhuda ning moodustada järgmine aste enne TR3´e.

Urvo
53808649
Viimati muutis Urvo, P Veebr 01, 2015 10:33 pm, muudetud 3 korda kokku.
Urvo Männama, offroad since 2001.
19' Wrangler Rubicon JL; 82' CJ-8 Scrambler; TR3;
Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1450
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: TR-1 vints alates 2015

Postitus Postitas LauriJ »

Reeglite muutmine teebki asja kalliks. Igaaasta peab autot ümber ehitama. See hüdro/meh keelamine (no Länkaril võib ikka meh ette jääda, kuna tehasest on välja tulnd sellisena) ei anna ka mingit effekti. Rajad on hetkel sellised, et pigem loeb auto ja meeskonna kiirus/osavus/vastupidavus, mitte vintsi kiirus.
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17310
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: TR-1 vints alates 2015

Postitus Postitas Landy »

enx kirjutas:
AINIONU kirjutas:Mida te kibelete nende reeglite kallal nagu kirpus penid. Ebareaalne on, et jälle kuskilt kargab välja mingi sell, kes arvab uutest reeglitest ja muudatustest. Tehti uued reeglid, mis pidid kestma kuni 2018, läks aasta mööda ja jälle uuendused. Inimesed kes tahavad autosid ehitada ei saa enam aru millest kinni võtta ja mida uskuda.
No täpselt!
Ei kibelegi KOHE muutma. Peangi silmas järgmiset korralist muutmist.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4473
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Re: TR-1 vints alates 2015

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

Landy kirjutas:Ei kibelegi KOHE muutma. Peangi silmas järgmiset korralist muutmist.
miks korralist muutmist ? - mis krdi loogika see on, et miski aja pärast on kindlasti vaja muuta
TR1 reeglit on täiesti ok sellisena nagu nad on - ja las nad siis ollagi sellised nii kaua kui vähegi võimalik

Ja igati loogiline on ka jutt, et vähe moditumate autode klass peaks olemas olema
tartuoffroad.ee
5581340
Priit82
Fitting 38"
Postitusi: 279
Liitunud: E Juul 09, 2007 7:44 pm
Asukoht: Rapla

Re: TR-1 vints alates 2015

Postitus Postitas Priit82 »

Tere,

Reeglid ka minu arvates TR1 klassis hetkel väga okei, need võiks niipea muutmata jääda.
Ka rajad on selle klassi jaoks siiamaani suht okeid olnud, kole kiireks(loe ralliks :) ) küll on läinud, aga pole vähemalt kilomeetrite pikkust trossi otsas tiksumist. Finantsilises mõttes on ka ENAMVÄHEM :) võrreldes juba vähe kangemate klassidega(vaba, vaba+)
Ega tegelikult muud väga vaja polegi kui seda, et auto oleks tehniliselt ideaalselt korras ja peaks rallivalule vastu (pooleks läinud summuti ei käi sinna alla :wink: ).

Vaba klass oleks arvatavasti elus või vähemalt elujõulisem, kui kunagine reeglitemuudatus oleks toonud kaasa ainult ühe punkti: "portaalsillad keelatud". Aga nh, kes vana asja meelde tuletab, sellel silm peast välja :D

Ja nüüd täitsa offtopic :D :D
Chero, millega hetkel sõidame maksis tõesti 500€. Meie õnn oli see, et inimene kes selle meile müüs ei teadnud asjast midagi ja müüs mulle ühes autoga, taga sillas pesitseva ARB luku ja kapoti all oleva ARB kompressori. Ise sai lisatud: rehvid, vints, ette kerge tõste juba olemas olevatest vedrudest ja amortidest. Pisut suurem väljaminek oli taha ostetud OME vedrud ja uued amordid. Loomulikult sai vahetatud ka kõik otsad-puksid-sharniirid(aga neid peab aegajalt vahetama ka igapäeva autol, nii et need ju kuluosad) Ainus millest hetkel pisut puudust tunnen on lukk esisillas, aga küll see ka tuleb(nn. iselukustuvat kindlasti ei soovi enam)
Ahjaa.......jõuülekandes meil 100% originaaldetailid.
Kurat, kui oma juttu mõttega lugema hakkasin siis tegelikult peale vintsi olid mul kõik asjad kuluosad, kuna kõik loetletud asjad olid sellel autol läbi :)

Priit
56810235
"Snegurochka"
2018 "Lendav Draakon" TR1 177
jaanusy
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 165
Liitunud: P Aug 28, 2011 5:28 pm

Re: TR-1 vints alates 2015

Postitus Postitas jaanusy »

Kui kõigil ainult max 2000 EUR maksvad autod, siis teeks nagu soomes, peale võistlust on võimalus igal ühel auto ära osta 2000 EUR i eest.

Huvitav, paljud oleksid nõus oma auto 2000 EUR eest loovutama.

Urvo sina kindlasti mitte, Even samuti, ainult rehvid ja veljed kokku maksavad 1000 EUR.
Kasutaja avatar
Arto
SuurPäälik
Postitusi: 1245
Liitunud: N Sept 09, 2004 8:45 pm
Asukoht: Viimsi
Kontakt:

Re: TR-1 vints alates 2015

Postitus Postitas Arto »

jaanusy kirjutas:Kui kõigil ainult max 2000 EUR maksvad autod, siis teeks nagu soomes, peale võistlust on võimalus igal ühel auto ära osta 2000 EUR i eest.
Huvitav, paljud oleksid nõus oma auto 2000 EUR eest loovutama.
Nii lilleline see asi siiski pole, mina pean kahjuks tõdema, et ostsin oma auto 6k€ eest, lisasin sinna rehvid, vintsi ja snorkli.
Eelmise auto põhjal julgen väita, et selline kallim auto annab natuke pikemat aega andeks kehvasti tehtud hooldustöid.
Arto Künnapas, Ratturid meeskonna roolikeeraja , maasturisõltlane alates 2004.
MB230GE, Nissan Navara, Volvo TGB1314
offroad.ee
Vasta

Mine “4x4 võistlusauto ettevalmistus”